Witam serdecznie.
Jako że od dwóch tygodni jestem właścicielem pierwszego w życiu Merola (CLC 1.8 kompressor 143km, 2009r.), a chciałbym się nim jak najlepiej zaopiekować, mam kilka pytań do was - weteranów. Oto moje kilka pytań:
1. Czy jest dostępna jakaś instrukcja w PDF, chciałbym sprawdzić ile i jakich płynów mogę się spodziewać.
2. Czy są dostępne jakieś instrukcje zmiany oleju, jak zdjąć spodnie poszycie, tak, aby go nie uszkodzić.
3. Jaka jest żywotność dwumasy w tych silnikach? Mam 123 tys km, czy wystarczy ostrożne obchodzenie się ze sprzęgłem i utrzymywanie obrotów ponad 2 tysiące?
4. Czy ten model ma jakąś blokade dyferencjału, chociażby w sytuacji gdy jedno koło się ślizga, żeby wspomóc ruszenie?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam :-D
Kilka pytań na początek przygody z CLC
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 sie 2023, o 13:23
- VIN: WDB2037461E069141
Kilka pytań na początek przygody z CLC
Mercedes CLC '09
1.8 Kompressor 143 KM
WDB2037461E069141
1.8 Kompressor 143 KM
WDB2037461E069141
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3108
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Kilka pytań na początek przygody z CLC
Ogólnie to masz wszystko na forum, wystarczy trochę poszukać i poczytać. Część info jest dostępna tylko dla użytkowników VIP (instrukcje, dobór części po VIN i inne bardzo przydatne rzeczy) -> ogolnie-o-c-klasie-w203-f1/wspomoz-nas-t1290.html
W Twoim przypadku NAJWAŻNIEJSZĄ czynnością obsługową jest sprawdzenie rozrządu -> poczytaj temat o rozrządzie w M271 i nie patrz na przebieg bo się możesz bardzo zdziwić.
O olejach masz ogólnie dostępny temat więc nie na sensu milion raz o tym pisać.
Dwumasa w silnikach Pb przeżywa całe auto.
Za przyczepność i stabilizację toru jazdy odpowiada ESP.
W Twoim przypadku NAJWAŻNIEJSZĄ czynnością obsługową jest sprawdzenie rozrządu -> poczytaj temat o rozrządzie w M271 i nie patrz na przebieg bo się możesz bardzo zdziwić.
O olejach masz ogólnie dostępny temat więc nie na sensu milion raz o tym pisać.
Dwumasa w silnikach Pb przeżywa całe auto.
Za przyczepność i stabilizację toru jazdy odpowiada ESP.