Kilka pytań od jamnika

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Nitidus
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, o 08:14
VIN: WDB2030461A524771

Kilka pytań od jamnika

Post autor: Nitidus »

Dzień dobry wszystkim,
jestem dość młodym kierowcą, który od około tygodnia ma zaszczyt prowadzić C klasę z 2003 roku. Znalazłem to forum i jestem zdziwiony ilością informacji w jednym miejscu. Opcja szukaj jest wyjątkowo pomocna i dzięki wam załatwiłem lub jestem w trakcie załatwiania kilku podstawowych spraw. Tak się wciągnąłem w zrobienie każdej denerwującej pierdoły w swoim MB, że co dzień rodzą się nowe pytania. Liczę na wyrozumiałość i na zdecydowane naprostowanie młodzika jeśli pójdzie jakaś fopa.
Poprzedni właściciel mówi, że auto było garażowane, co jest bardzo realne, niestety u mnie nie będzie.
1. Wilgoć w aucie + dmuchawa
Niestety manualnie nie jestem w stanie ustawić nawiewu na przednią szybę i czasami rano, zwłaszcza o tej porze roku zdarza się zaparowana szyba od środka. Pomaga tylko kalibracja nadmuchu, przytrzymać "dmuchawa na front szybe" + "elektrycze pogrzewanie tylnej szyby" przez ok. 5 sek) co skutkuje, że siłowniki od wentylacji nagle zaczynają działać i dmucha wszędzie. Niestety po zgaszeniu silnika wszystko wraca do tej drobnej usterki. Dodatkowo po odpaleniu zimnego, słychać blokujący się silnik/siłownik od dmuchawy front szyba, głuche i regularne stukanie, jakby nie mógł się przestawić i ciągle wraca do zamkniętej pozycji, trwa to ok 2-3 min. Póki co na forum znalazłem tematy dot. nawiewu na nogi.
PS1: Czy worek ryżu schowany pod fotelem to mit/legenda, czy są lepsze metody?

2. Zamek kierowcy pracuje jak maszyna do szycia
temat z naprawa-zamka-vt3087.html?hilit=szyje
Zamierzam podeść do tematu i spróbować zrobić to samemu tą sprężynkę, lecz najpierw chciałem zapytać o opinię nt. postu kolegi Lopezius ze str. 9 w/w tematu, gdzie znalazł fachowca w Lublinie, który zregenerował zamek, czyli nie tylko wymiana sprężynki, ale rzekomo jeszcze "uszczelki, trybiki itp".
Z uwagi na szycie zamka dorobiłem sobie kluczyk bez "imobilajzera" tak aby nie wyciągać Grotu ze SmartKey i domykać zamek, ponieważ z pilota z centralnego to czasami loteria 50/50, zamknie albo nie zamknie. Odstawiając auto wczoraj wieczorem pod domem, mam 100% pewności, że zamykając pilotem zamknęły się wszystkie drzwi poza kierowca i domknąłem je kluczykiem(cycek od zamka opadł), a rano patrzę drzwi kierowcy ODBLOKOWANE :oops: . Teraz jak to piszę to mam wrażenie, że muszę się nastawić na rosyjską ruletkę i klikać pilotem(czego chciałem uniknąć, aby za bardzo nie eksploatować innych zamków).

3. Przy zakupie, majster z ASO powiedział, że jeden z tylnich amortyzatorów jest o 30% słabszy i słyszę lekki stuk razem z przecierającą się wysłużoną gumą (to sprawdzi mechanik za kilka dni), ale chętnie przeczytam kilka postów od bardziej doświadczonych kolegów. Tutaj pytanie, czy robić obie strony czy tylko tą z usterką?

4. Jak ustawić pozycję serwisową dla wycieraczek? Myślę czy w ten sposób nie zostawiać auta zimą
5. Co sądzicie o wymianie żarówek na tech. Night Breaker plus od OSRAM, kusi mnie to bardzo. Jak rozróżnić odpowiedni model pod swoje auto, tak aby policja nie miała nic do gadania(tu jestem kompletnie zielony)

@EDIT
6. Czy powinno się wymienić olej w skrzyni biegów? Jestem strasznie zmieszany, jedni mówią, że wymienia się tylko w bezstopniowych skrzyniach. Dla was panowie to pewnie proste pytanie.

Chłodne pozdrowienia z Poznania, gdzie właśnie zaczyna sypać śniegiem.
Mam nadzieję zabawić tu dłużej :)
Mikołaj
C-Klasse Elegance w203 2003 1.8 automat 143 hp / 131k zrobione
poprzednio C w202 1996 2.0 automat / 310k było
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Kilka pytań od jamnika

Post autor: Przybek »

Ad.3 Ustalić co do wymiany i jeżeli się okaże że amor to zmieniasz oba razem z gumowymi poduszkami.
Ad.5 Święcą super tyle że stosunkowo krótko a co za tym idzie drogo... Osram Silverstar 2.0 świeci podobnie a trwałość lepsza i cena 2x niższa.
Ad.6 Olej w automacie wymienia się co 60 tysięcy km razem z filtrem. W203 jest chyba pierwszym MB w którym to zalecenie pojawiło się w instrukcji obsługi.


Mikołaju, tylko nam rózg nie dawaj jak coś zbroimy :p Szerokości!
Nitidus
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 27 lis 2017, o 08:14
VIN: WDB2030461A524771

Re: Kilka pytań od jamnika

Post autor: Nitidus »

ad.5 generalnie mogę wybrać jaką chcę żarówkę h7? czy któreś przypadki sprawią, że można mi zabrać dowód rejestracyjny? Ceny między tymi nightbreakerami nie są jakieś wysokie za komplet, chętnie je przetestuje na własnej skórze.
Odpowiedź na jakiej mi najbardziej zależy to w jakich przypadkach montowanie danego typu żarówki jest zabronione?

ad.6 wielu moich znajomych powtarza mi, że to są jeszcze te skrzynie, gdzie olej zostaje w niech dożywotnio, że to mit, który przyszedł, ze skrzyń bezstopniowych.

Dziękuje Przybek, pewnie zastosuję się do ad.3
C-Klasse Elegance w203 2003 1.8 automat 143 hp / 131k zrobione
poprzednio C w202 1996 2.0 automat / 310k było
Pempek
VIP
Posty: 123
Rejestracja: 30 lip 2008, o 08:32
VIN:
Lokalizacja: śląsk

Re: Kilka pytań od jamnika

Post autor: Pempek »

ad.2 Firma CARAT tel 793733735 - jakoś 200 za regenerację zamka do B klasy zapłaciłem miesiąc temu
C 200 CDI 154KM (po chiptuningu)
WDB2030071A755145
A 180 CDI WDD1693071J386283
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Kilka pytań od jamnika

Post autor: Przybek »

Ad.6 Żeby nie robić za bardzo offtopu... W poprzednim aucie (okular) miałem ten sam typ skrzyni co w W203 i oryginalny olej po przejechaniu mniej więcej 200 tysięcy km przeważnie w ruchu miejskim z tzw. użytkowaniem specjalnym (taryfa) miał kolor czarny i konsystencję wody... Aż dziwne że to jeszcze w ogóle jechało.

Co do żarówek to możesz założyć każdą, która posiada homologację (i odpowiednie gniazdo oraz moc) i żadnych problemów nie będzie o ile masz prawidłowo ustawione światła. Nie wolno tylko montować lamp samowyładowczych (tzw HID, chiński xenon) do zwykłych reflektorów (a zwłaszcza do ryflowanych).
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”