MERCEDES...........BMW, czy inne?????????????????????????

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

Ja jako "staruch" jeżdżę mb
Co do relacji z BMW mam podobne zdanie jak adamus28 avatar :hurra:
Obrazek
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
Awatar użytkownika
ks
VIP
Posty: 81
Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ks »

Widzę koledzy, że dyskusja MB vs BMW przypomina rozawżania na temat wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy. Myślę, że warto poszerzyć nieco perspektywę i przypomnmieć w tym miejscu, że słowo "mercedes" jest synonimem doskonałości - na całym świecie. Kwestia stylistyki - BMW sport, MB komfort - jest kwestią zupełnie wtórną bowiem jak wszyscy wiemy Mercedes dla amatorów sportowej jazdy ma w swojej ofercie pakiet AMG, który w 100% zaspokoi wszytkie wymagania. Jeśli chodzi o linię aut to ostatnie wejścia np. w204 są świadectwem, że Mercedes ani na milimetr nie odstaje od światowych trendów i jego nowe linie są super nowoczesne, o sportowym charakterze. Moim zdaniem zaletą tej marki jest, że nie wprowadza co dwa lata nowego modelu, bardzo różniącego się od poprzednikia. Sylwetka w203 do dziś jest nowoczesna i nawet w202 nie gryzie w oczy. W BMW jest nieco gorzej w tej kwestii - większy ścisk plus kundelliftingi robione w warsztatach na miękkiej drodze. Reasumując, należy tylko się cieszyć, że obok Mercedes-Benz jest godny przeciwnik w postaci BMW i odwrotnie. W obydwu stajniach są auta spokojne, komfortowe i drapieżne dla amatorów kwaśnych jabłek. Daleki byłbym jednak od dokonywania porównań na siłę, a w poprzednich postach takie widziałem - porównywanie aut z innych segmentów tylko po to aby pokazać np. że BMW ma lepsze osiągi lub odwrotnie. To nie ma sensu. Osobiście jestem pod wrażeniem koncepcji a raczej filozofii tworzenia aut przez MB. Dla ścisłości dodam, że przez przypadek stałem się właścicielem mercedesa bo wcześniej uważałem że są to za wysokie progi na moje nogi. Życie jest jednak pełne niespodzianek. I bardzo dobrze! :zacieszacz:
Ostatnio zmieniony 29 lis 2008, o 18:20 przez ks, łącznie zmieniany 1 raz.
'01 C270 CDI S203 Elegance
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

Mysle ze o AUDI tez nie powinnon sie zapomniec.W kazdej klasie ma godnych przeciwnikow dla BMW i Mercedesa...
BMW ma swoje "M",Mercedes AMG a Audi modele S i RS....To tylko przyklad..
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
toner
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 27 lis 2008, o 14:44
VIN:
Lokalizacja: Wawa

Post autor: toner »

Ja na równi stawiam Mercedesa z Beemwu i Audiolą.....
Wszystkie trzy są w większości aspektów porównywalne ze sobą a to co je łączy to solidność , charakter i to , że cieszą się uznaniem na całym świecie.
Sam stoję obecnie przed wyborem któregoś z powyższych i powiem ,że wybór wcale nie jest oczywisty......
Pozdrawiam
T.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Mnie Audi trochę denerwują bo ciężko jest odróżnić A6 od A8, mówię tu o autach aktualnie produkowanych, jedyne BMW jakie mi się podobają to 7 E38 i nowsza ale po liftingu no i nowa 3 w wersji coupe o której była mowa wcześniej, naprawdę piękne auto.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

mercfan pisze:jedyne BMW jakie mi się podobają to 7 E38
Moim zdaniem to najlepsze BMW w historii, żadna inna 7-ka nie podobała mi się tak jak E38.
W203 C200 Kompressor 2001
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

Audi A5 tez jest piekne :haha:
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Candy
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 28 paź 2008, o 17:08
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Candy »

Cohones pisze:Mysle ze o AUDI tez nie powinnon sie zapomniec.W kazdej klasie ma godnych przeciwnikow dla BMW i Mercedesa...
BMW ma swoje "M",Mercedes AMG a Audi modele S i RS....To tylko przyklad..
Tylko, ze Audi S4 b6 i jego 344ps zupelnie nie jedzie. Potwierdzaja to z reszta wyniki na hamowniach. Poza tym w przeciwienstwie do AMG i M3 prowadzi sie go jak woz drabiniasty :tak:
W203 1.8kompressor 163ps +lpg
Lancia lybra 1.8VVT 131ps +lpg
Peugeot 307 HDI 110ps
Peugeot Partner 1.9D
Fiat Ducato 2.3jtd
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

Candy pisze:
Cohones pisze:Mysle ze o AUDI tez nie powinnon sie zapomniec.W kazdej klasie ma godnych przeciwnikow dla BMW i Mercedesa...
BMW ma swoje "M",Mercedes AMG a Audi modele S i RS....To tylko przyklad..
Tylko, ze Audi S4 b6 i jego 344ps zupelnie nie jedzie. Potwierdzaja to z reszta wyniki na hamowniach. Poza tym w przeciwienstwie do AMG i M3 prowadzi sie go jak woz drabiniasty :tak:
wiem,posiadalem go 3 miesiace i sprzedalem.Zre paliwo i nie jedzie.Z serii "S" jak dla mnie tylko S3 8P.Z dobrym programem potrafi juz przyjemnie jezdzic.
A powyzej S3 to juz tylko RS wchodzi w rachube.Osobiscie wole tez naped Quattro niz tylko na tyl....Podrfitowac tylem fajnie mozna,ale ja wole jednak naped na 4 lapki.
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Cohones pisze:Audi A5 tez jest piekne :haha:
A mi właśnie niezbyt się podoba. Ma ładny tył i najładniejsze wnętrze (w porównaniu do W204 czy BMW E9x), ale przód, a już szczególnie profil do mnie nie przemawia... Dlatego głównym kandydatem na przyszłość jest E92 :usmiech:
S3 8P jest fajne, ale powyżej 220 km/h przestaje jechać :yyy: 2,0 litry silnik mimo turbiny traci już dech i dociągnięcie do maksymalnej zajmuje dłuższą "chwilkę" czasu :tak:
Nie jeździłem nigdy S4 ani czymkolwiek większym od S3, ale mam też pewne zastrzeżenia do quattro :rotfl: Pewno wielu mnie teraz ukamieniuje, ale trudno :usmiech:
Cohones, mi właśnie quattro trochę przeszkadza w aucie sportowym. Wiem, że w zimę czy podczas deszczu ma dużą przewagę nad tylnim napędem. Jednak na suchym to wszystko się zmienia. W sierpniu tamtego roku jeździłem w Niemczech A5 3.0 TDI quattro przez 3 dni i to auto było strasznie podsterowne. W A5 więcej mocy trafia na tył (rozkład mocy 40/60 - przód/tył), a mimo to, jak jeździłem na granicy przyczepności, to z zakrętów wyjeżdżałem przodem :yyy: W wypadku tylnego napędu zawsze ratujesz się lekkiem dodaniem gazu i kontrą, a tutaj nic... Gdyby nie ESP to przekroczyłbym oś jezdni nie raz, nie dwa razy ... :yyy: Może to wina ciężkiego diesla zamontowanego z przodu, no ale jednak. Zresztą ostatnio w teście nowego S4, które zamiast V8 ma V6 3.0 TFSI (który ma trafić na wiosnę do A5 i będzie konkurentem dla E92 335i) również przeczytałem o skłonnościach tego auta to podsterowności :smutny: A ta nijak mi pasuje do charakteru sportowego auta :bezradny:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

Dla przecietnego kierowcy jest quattro bardziej bezpieczne.A nie kazdy ma w sobie Kubice:) i potrafi auto z tylnym napedem sterowac pedalem gazu i kontra....
Ja od czasu mojego S3 8L i Audi A3 3.2 jestem po prostu zwolennikiem quattro.Naped na 4 lapki ma tez ta zalete ze na starcie juz duuuzo wygrywasz.Ale ze tylny naped sprawia bardziej frajdy to nie zaprzecze :usmiech: Moja ostatnia 130i pieknie sie driftowalo.I to pomimo tego ze nia miala mechanicznej szpery tylko "elektroniczna" :haha:
Dlatego sadze ze dla kazdego to co sie lubi :hejka:
A co do S3 8P....To ci powiem ze z programem nawet powyzej 220km/h fajnie sie zbiera.Ale od auta ca.300-315 konnego(z programem) cudow nie mozna tak czy tak oczekiwac.
Jako moderator najwiekszego polskiego forum A3/S3 musze eske oczywiscie bronic :ok:
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Cohones pisze:Dla przecietnego kierowcy jest quattro bardziej bezpieczne.A nie kazdy ma w sobie Kubice:) i potrafi auto z tylnym napedem sterowac pedalem gazu i kontra....
Pochlebiasz mi :wstyd: :haha:
Cohones pisze:Naped na 4 lapki ma tez ta zalete ze na starcie juz duuuzo wygrywasz
Bolesna prawda :placz: Nieraz auto słabsze o kilkadziesiąt koni na starcie wręcz odskakuje i doganiam je dopiero w okolicach 80 - 100 km/h, a co dopiero gdy mamy porównywalną moc :yyy: Ale dość rzadko się ścigam, więc na szczęście nie odczuwam tego tak bardzo :rotfl: Natomiast olbrzymią przyjemność sprawia mi podróżowanie niemieckimi Landstrsse (szczególnie Bawarii i Badenii-Wirtembergii, gdzie czasami bywam) autem z tylnym napędem :rotfl: - tam właśnie też "testowałem" to Audi A5.
Cohones pisze:Moja ostatnia 130i pieknie sie driftowalo.
Mi szkoda swojego auta na drift - tylko 2 razy próbowałem. Ale czasami driftuje kolegi '03 BMW E46 330Ci (a wcześniej ww. 320Ci) - jeśli mu nie szkoda auta, to mnie tym bardziej :haha: Jedynka to już wogóle musiało być szaleństwo - 27 KM więcej i mniejsza waga :usmiech:
Cohones pisze:Jako moderator najwiekszego polskiego forum A3/S3 musze eske oczywiscie bronic
Nie mam więcej pytań :ok:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Karol_Szczecin, jak tak oglądam te E90 to też chyba mocno pomyślę nad tym jako następcy bo autko naprawdę piękne coupe, kurcze ale mi chodzi po głowie :rotfl:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Cohones
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 17 lip 2008, o 00:01
VIN:
Lokalizacja: Bretten/Gdańsk

Post autor: Cohones »

mercfan pisze:Karol_Szczecin, jak tak oglądam te E90 to też chyba mocno pomyślę nad tym jako następcy bo autko naprawdę piękne coupe, kurcze ale mi chodzi po głowie :rotfl:
coupe to E92 :hejka:

[ Dodano: 2008-11-30, 00:03 ]
Karol_Szczecin pisze:Badenii-Wirtembergii, gdzie czasami bywam
mam to na co dzien,poniewaz mieszkam w baden-württemberg:)
Karol_Szczecin pisze:Jedynka to już wogóle musiało być szaleństwo - 27 KM więcej i mniejsza waga
e46 330ci ma 231PS a 130i 265PS,czyli 34PS roznicy;)

Moje "brzydkie kaczątko":)

Obrazek
2006-Audi S3 8L/ 2007-Audi A3 3.2 Quattro/2008-BMW 130i,Mercedes C320CDI/2009-BMW E92 335i/2010-???
Bad_Boy
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2008, o 23:22
VIN:
Lokalizacja: Germany

Post autor: Bad_Boy »

Cohones pisze: mam to na co dzien,poniewaz mieszkam w baden-württemberg:)
ja tez- Heidelberg- mamy blisko- daj znac na pw tp podjade na jakis zlot ;-)
bylo C 320 Avantgarde silber
a jest e46 330ci black shadow
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”