Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Moderator: Dziki Mar
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Witam serdecznie.
Ostatnio zakupiłem sobie na angielskiej ziemi nową zabawkę. W203 C180K Coupe.
Samochodzik ładny i bardzo tani. To mój pierwszy Mercedes więc zero pojęcia o ideologii MB oraz naprawach więc proszę o wyrozumiałość ,)
Tak więc, byłem w serwisie MB aby zrobić ogólny przegląd. Nie wyszło za dużo więc chyba tragedii nie ma. W poście tym chciałbym prosić o wszystkie rady oraz informacje czy wykonalne są naprawy we własnym zakresie bez podnośnika?
Lista:
1. N/S/F Roadspring broken (przednia prawa sprężyna pęknięta)
2. Rear brake pads and discs worn to limit (Tylne tarcze oraz klocki hamulcowe wytarte do limitu)
3. Both front suspension torque strut bushes split (tutaj mam kłopoty z tłumaczeniem. sam nie rozumiem dokładnie, o którą część chodzi)
Tak więc jak napisałem, lista ogólnie nie wydaje się tragiczna. Nie wnikam w czeluście samego silnika. Chciałbym na razie przywrócić bezpieczeństwo jazdy. Z motorem nie odczuwam żadnych problemów.
Moje założenia:
1. Sprężynę można tanio kupić ale ściągnięcie starej oraz naprężenie nowej zakłada bardzo mocne nerwy oraz napinacze. Wyczytałem, że ryzyko występuje i raczej postaram się wymontować zestaw samemu a o wymianę sprężyn poprosić lokalny warsztat. Rozumiem, że najlepiej wymienić dwie sprężyny na raz.
2. Tutaj sprawa jest chyba jeszcze prostsza a części wymiernie tanie. Myślę, że poradzę sobie samemu. Proszę o sugestie, czy oprócz tarcz oraz nowych klocków powinienem zakupić coś jeszcze? Jakieś inne jednorazowe części typowe dla tego serwisu?
3. No i tutaj dochodzę do muru. Nie bardzo rozumiem co serwis miał na myśli. Przeszukując różne fora oraz informacje techniczne doszedłem do wniosku, że “front suspension torque strut bushes” odnosi się do “control arm”. Tutaj potrzebna pomoc ludzi, którzy znają angielską metodologie oznaczeń technicznych. Z mojej ubogiej wiedzy, którą zdobyłem szukając uw informacji wynika, że przednie zawieszenie składa się między innymi z 2 ramion kontroli zawieszenia, ramie przednie oraz tylne (control arm front and rear?). Wycena serwisu MB wyraźnie wskazuje, że chcą wymienić całe ramiona. na eurocarparts.com znalazłem same gumy za znacznie mniejszą cenę. Nie mam tylko pewności, które dokładnie części powinienem zakupić.
Wszelka pomoc oraz sugestie bardzo mile widziane także krytyka za brak wiedzy o ile będzie konstrukcyjna ,)
PS. Jedna rzecz, którą zdążyłem sam naprawić to przeskakujący skobelek zamka kierowcy. Typowa usterka, która kosztowała mnie 7 funtów i 2h pracy przy zamku. Opis oraz motywacje pobrałem z tego forum tak więc nastawienie mam dalej bojowe ,)
Pozdrawiam i czekam na wszelkie odpowiedzi.
Michał
Ostatnio zakupiłem sobie na angielskiej ziemi nową zabawkę. W203 C180K Coupe.
Samochodzik ładny i bardzo tani. To mój pierwszy Mercedes więc zero pojęcia o ideologii MB oraz naprawach więc proszę o wyrozumiałość ,)
Tak więc, byłem w serwisie MB aby zrobić ogólny przegląd. Nie wyszło za dużo więc chyba tragedii nie ma. W poście tym chciałbym prosić o wszystkie rady oraz informacje czy wykonalne są naprawy we własnym zakresie bez podnośnika?
Lista:
1. N/S/F Roadspring broken (przednia prawa sprężyna pęknięta)
2. Rear brake pads and discs worn to limit (Tylne tarcze oraz klocki hamulcowe wytarte do limitu)
3. Both front suspension torque strut bushes split (tutaj mam kłopoty z tłumaczeniem. sam nie rozumiem dokładnie, o którą część chodzi)
Tak więc jak napisałem, lista ogólnie nie wydaje się tragiczna. Nie wnikam w czeluście samego silnika. Chciałbym na razie przywrócić bezpieczeństwo jazdy. Z motorem nie odczuwam żadnych problemów.
Moje założenia:
1. Sprężynę można tanio kupić ale ściągnięcie starej oraz naprężenie nowej zakłada bardzo mocne nerwy oraz napinacze. Wyczytałem, że ryzyko występuje i raczej postaram się wymontować zestaw samemu a o wymianę sprężyn poprosić lokalny warsztat. Rozumiem, że najlepiej wymienić dwie sprężyny na raz.
2. Tutaj sprawa jest chyba jeszcze prostsza a części wymiernie tanie. Myślę, że poradzę sobie samemu. Proszę o sugestie, czy oprócz tarcz oraz nowych klocków powinienem zakupić coś jeszcze? Jakieś inne jednorazowe części typowe dla tego serwisu?
3. No i tutaj dochodzę do muru. Nie bardzo rozumiem co serwis miał na myśli. Przeszukując różne fora oraz informacje techniczne doszedłem do wniosku, że “front suspension torque strut bushes” odnosi się do “control arm”. Tutaj potrzebna pomoc ludzi, którzy znają angielską metodologie oznaczeń technicznych. Z mojej ubogiej wiedzy, którą zdobyłem szukając uw informacji wynika, że przednie zawieszenie składa się między innymi z 2 ramion kontroli zawieszenia, ramie przednie oraz tylne (control arm front and rear?). Wycena serwisu MB wyraźnie wskazuje, że chcą wymienić całe ramiona. na eurocarparts.com znalazłem same gumy za znacznie mniejszą cenę. Nie mam tylko pewności, które dokładnie części powinienem zakupić.
Wszelka pomoc oraz sugestie bardzo mile widziane także krytyka za brak wiedzy o ile będzie konstrukcyjna ,)
PS. Jedna rzecz, którą zdążyłem sam naprawić to przeskakujący skobelek zamka kierowcy. Typowa usterka, która kosztowała mnie 7 funtów i 2h pracy przy zamku. Opis oraz motywacje pobrałem z tego forum tak więc nastawienie mam dalej bojowe ,)
Pozdrawiam i czekam na wszelkie odpowiedzi.
Michał
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2017, o 20:25 przez k3ny, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180k coupe '03 RHD
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Aktualizacja:
Punkt 1. Sprężyny SACHS zamówione. zgodne z oryginalnymi po numerze OE. Za tydzień będę wymieniał wraz ze znajomym.
Punkt 2. Wymienione tarcze oraz klocki hamulcowe. Jako, że był to mój "pierwszy raz" w tym temacie to jedna strona zajęła godzinkę natomiast druga 20 minut ,)
Punkt 3. Dalej nie wiem dokładnie które części do wymiany. Serwis leci w kulki i chce znowu płatną diagnostykę przeprowadzić aby podać mi dokładne numery części. Podczas wymiany sprężyn obejrzę dokładnie układ zawieszenia i porobię zdjęcia. Może wtedy się wyjaśni.
Pozdrawiam
Punkt 1. Sprężyny SACHS zamówione. zgodne z oryginalnymi po numerze OE. Za tydzień będę wymieniał wraz ze znajomym.
Punkt 2. Wymienione tarcze oraz klocki hamulcowe. Jako, że był to mój "pierwszy raz" w tym temacie to jedna strona zajęła godzinkę natomiast druga 20 minut ,)
Punkt 3. Dalej nie wiem dokładnie które części do wymiany. Serwis leci w kulki i chce znowu płatną diagnostykę przeprowadzić aby podać mi dokładne numery części. Podczas wymiany sprężyn obejrzę dokładnie układ zawieszenia i porobię zdjęcia. Może wtedy się wyjaśni.
Pozdrawiam
W203 C180k coupe '03 RHD
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
No i ładnie ci idzie.
Co do wahaczy przednich to są 4 szt. Po dwie na stronę. Proponuję wymienić wszystkie. W nich szybciej wyrabiają się sworznie niż gumy. Jeśli ewidentnie same gumy to ja płaciłem coś ok 50zł na allegro na aluminiowy, na żeliwny są nieco tańsze. Z tym że roku nie przejeździłem i musiałem i tak kupić wszystkie nowe. No i jest dłubania, bo trzeba mieć prasę. Zestaw wahaczy kosztuje od 400zł chińszczyzna, Lepsze ok 1000zł. Do wymiany nie potrzeba kanału.
Co do wahaczy przednich to są 4 szt. Po dwie na stronę. Proponuję wymienić wszystkie. W nich szybciej wyrabiają się sworznie niż gumy. Jeśli ewidentnie same gumy to ja płaciłem coś ok 50zł na allegro na aluminiowy, na żeliwny są nieco tańsze. Z tym że roku nie przejeździłem i musiałem i tak kupić wszystkie nowe. No i jest dłubania, bo trzeba mieć prasę. Zestaw wahaczy kosztuje od 400zł chińszczyzna, Lepsze ok 1000zł. Do wymiany nie potrzeba kanału.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- kidrys
- Użytkownik
- Posty: 225
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 11:29
- VIN: WDB2037462E049488
- Lokalizacja: UK
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Koles z garazu, ktory zrobil ci MOT powinien powiedziec o ktore ramiona chodzi (przenie czy tylne).
tu masz numery euro car parts:
Guma wachacza zeliwnego:610221975 x2 (lemforder)
wachacz zeliwny lewy: 610220665 lemforder, 610220669 starline (zamiennik)
prawa strona to 610220675 i odpowiednio 610220679
guma aluminiowego to 610220705 (lemforder) albo 610220709 (chinszczak).
caly alumionowy lewy to 610220645 (lemforder) 610220649 (chinol)
prawy to : 610220655 albo 610220659
tu masz numery euro car parts:
Guma wachacza zeliwnego:610221975 x2 (lemforder)
wachacz zeliwny lewy: 610220665 lemforder, 610220669 starline (zamiennik)
prawa strona to 610220675 i odpowiednio 610220679
guma aluminiowego to 610220705 (lemforder) albo 610220709 (chinszczak).
caly alumionowy lewy to 610220645 (lemforder) 610220649 (chinol)
prawy to : 610220655 albo 610220659
Obecnie jezdze:
- 2008 MB CLC180K WDB2037462E049488
- 2004 MB ML270
- 2004 MB A140
- 2003 MB CLK270
- 2004 Ford Streetka
- 2004 CBR600FS
- 2000 MB SLK320
- 1977 VW Golf MK1
- 1989 Ford Probe
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Witam,
Ostatnio miałem chwilę i razem z kolegą zabraliśmy się za wymianę sprężyn z przodu. Demontaż poszedł sprawnie i nie urwaliśmy żadnego gwintu etc ,D
Największe trudności wykazała próba kompresji nowych sprężyn. Oglądając różne "filmiki" na sieci miałem wcześniej obawy i okazało się, że to prawie niewykonalne i baaardzo niebezpieczne. Po 3 próbie i nadal całych palcach postanowiliśmy pojechać do pobliskiego garażu. Chłopaki wiedzieli od razu z czym się borykamy i w moment założyli nowe sprężyny używając profesjonalnej "sprężarki".
Następnie odkryłem co wcześniejsza diagnoza serwisu MB miała na myśli pisząc "Both front suspension torque strut bushes split". Okazało się (na szczęście), że to drążki stabilizatora które kupiłem ze zniżka za śmieszna kwotę tego samego dnia. Logiczne było aby wymienić za jednym razem, puki całe zawieszenie mieliśmy rozkręcone.
Przed założeniem amortyzatorów ładnie zeszlifowaliśmy rdzę i pomalowaliśmy specjalnym środkiem reagującym z rdzą i tworzącym nową powłokę. Jak dla siebie to zawsze robi się porządnie ,)
Wszystkie zdjęcia zamieszczam poniżej. Może się przydadzą dla przyszłych pokoleń.
PS. Pytanie konkursowe: Co to jest podłączone pod pasek alternatora po lewej na samej górze? Takie coś z odkręcanym, czarnym deczkiem, który ma miernik płynu z przedziałkami dla 20'C min i max oraz 80'C min i max. Płyn wydaje się ciemny, prawie czarny i w dodatku mam go za mało. Wskaźnik na rozgrzanym silniku pokazuje min dla 20'C a raczej powinno być w okolicach podziałki dla 80'C? Jaki płyn powinienem dolać? Ewentualnie jak wymienia się cały?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio miałem chwilę i razem z kolegą zabraliśmy się za wymianę sprężyn z przodu. Demontaż poszedł sprawnie i nie urwaliśmy żadnego gwintu etc ,D
Największe trudności wykazała próba kompresji nowych sprężyn. Oglądając różne "filmiki" na sieci miałem wcześniej obawy i okazało się, że to prawie niewykonalne i baaardzo niebezpieczne. Po 3 próbie i nadal całych palcach postanowiliśmy pojechać do pobliskiego garażu. Chłopaki wiedzieli od razu z czym się borykamy i w moment założyli nowe sprężyny używając profesjonalnej "sprężarki".
Następnie odkryłem co wcześniejsza diagnoza serwisu MB miała na myśli pisząc "Both front suspension torque strut bushes split". Okazało się (na szczęście), że to drążki stabilizatora które kupiłem ze zniżka za śmieszna kwotę tego samego dnia. Logiczne było aby wymienić za jednym razem, puki całe zawieszenie mieliśmy rozkręcone.
Przed założeniem amortyzatorów ładnie zeszlifowaliśmy rdzę i pomalowaliśmy specjalnym środkiem reagującym z rdzą i tworzącym nową powłokę. Jak dla siebie to zawsze robi się porządnie ,)
Wszystkie zdjęcia zamieszczam poniżej. Może się przydadzą dla przyszłych pokoleń.
PS. Pytanie konkursowe: Co to jest podłączone pod pasek alternatora po lewej na samej górze? Takie coś z odkręcanym, czarnym deczkiem, który ma miernik płynu z przedziałkami dla 20'C min i max oraz 80'C min i max. Płyn wydaje się ciemny, prawie czarny i w dodatku mam go za mało. Wskaźnik na rozgrzanym silniku pokazuje min dla 20'C a raczej powinno być w okolicach podziałki dla 80'C? Jaki płyn powinienem dolać? Ewentualnie jak wymienia się cały?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Michał
Ostatnio zmieniony 3 paź 2017, o 15:13 przez k3ny, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180k coupe '03 RHD
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
zbiorniczek płynu wspomagania, jak jest czarny, to lepiej wymienić, a jak to zrobić znajdziesz w necie
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Dzięki kolego!olafik pisze:zbiorniczek płynu wspomagania, jak jest czarny, to lepiej wymienić, a jak to zrobić znajdziesz w necie
Pozdrawiam
Michał
W203 C180k coupe '03 RHD
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
I najlepiej na taki zielony płyn do wspomagania norma 345olafik pisze:zbiorniczek płynu wspomagania, jak jest czarny, to lepiej wymienić, a jak to zrobić znajdziesz w necie
- k3ny
- VIP
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2017, o 18:17
- VIN: WDB2037462A594158
- Lokalizacja: GB
Re: Nowy MB oraz krótka lista napraw. W203 C180K Coupe RHD.
Właśnie doszedłem do tego samego linku przeszukując nasze forum Dzięki za poradę!siwix pisze:I najlepiej na taki zielony płyn do wspomagania norma 345olafik pisze:zbiorniczek płynu wspomagania, jak jest czarny, to lepiej wymienić, a jak to zrobić znajdziesz w necie
Teraz, wymiana płynu to kolejny punkt na mojej liście ,)
Pozdrawiam,
Michał
W203 C180k coupe '03 RHD