Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Cześć wszystkim.
Jestem nowy na forum i nie wiem, czy w dobrym miejscu zakładam temat, ale proszę wszystkich znawców modelu o podpowiedzi.
A mianowicie. Kupiłem z 2 tygodnie temu Mercedesa C180 Kompressor, rok produkcji 2005, kombi, wersja classic, nr VIN:WDB2032461F738377, przebieg auta 283059km. Ogólnie autko zadbane, spodobało mi się. Auto odkupione z prywatnych rąk w Polsce.Poprzedni właściciel kupił go sprowadzonego z Niemiec(jeden właściciel) rok temu w lipcu. Porobił sporo rzeczy i dał mi fakturę z tej roboty. Zrobione były: klocki,tarcze, regeneracja zacisków przód i tył, wymieniony płyn hamulcowy, sprzęgło alternatora, wszystkie filtr+olej, pasek osprzętu + rolki.
Wiem , że za 1000km mam wymienić olej.
Moje pytanie:
Jaki olej najlepiej zalać? Gość powiedział, że jeździł na 5w40 oryginalny mecedesa i wynika to z tej faktury.
Kontynuować jazdę na takim oleju, czy lepiej coś innego polecacie?
Jak sprawa wygląda z rozrządem. Bo trochę poczytałem i część wymienia a część nie? Od czego to zależy?? U mnie nic niby nie słychać ,żeby głośniej pracował, aczkolwiek zauważyłem że np. po nocy pierwsze uruchomienie to jakby coś tam "zażęźi" na ok. 2sekundy i potem jest cisza????Czy to normalny objaw???
Jaki koszt jest takiej wymiany+materiały? Jakiej firmy sprzęt dobrać najlepiej??Co przy tej robocie jeszcze warto zrobić??
Co powinienem jeszcze sprawdzić,ewentualnie wymienić, żeby się nie zdziwić,że coś odmówiło posłuszeństwa???
I najgorsze dla mnie. Z zewnątrz nic nie było widać, żadnych ognisk korozji. Ale wczoraj podjechałem sobie na kanał i trochę się zdziwiłem bo spód/tył wygląda tak jak na załączonych zdjęciach. Widać, że ktoś coś robił, ale słabo wyszło pewnie pod sprzedaż. Podpowiedzcie co z tym robić? Zaprowadzić do fachowca na porządną konserwacje???? Ile ta konserwacja wytrzyma??? Czy w ogóle jest sens to robić????
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Jestem nowy na forum i nie wiem, czy w dobrym miejscu zakładam temat, ale proszę wszystkich znawców modelu o podpowiedzi.
A mianowicie. Kupiłem z 2 tygodnie temu Mercedesa C180 Kompressor, rok produkcji 2005, kombi, wersja classic, nr VIN:WDB2032461F738377, przebieg auta 283059km. Ogólnie autko zadbane, spodobało mi się. Auto odkupione z prywatnych rąk w Polsce.Poprzedni właściciel kupił go sprowadzonego z Niemiec(jeden właściciel) rok temu w lipcu. Porobił sporo rzeczy i dał mi fakturę z tej roboty. Zrobione były: klocki,tarcze, regeneracja zacisków przód i tył, wymieniony płyn hamulcowy, sprzęgło alternatora, wszystkie filtr+olej, pasek osprzętu + rolki.
Wiem , że za 1000km mam wymienić olej.
Moje pytanie:
Jaki olej najlepiej zalać? Gość powiedział, że jeździł na 5w40 oryginalny mecedesa i wynika to z tej faktury.
Kontynuować jazdę na takim oleju, czy lepiej coś innego polecacie?
Jak sprawa wygląda z rozrządem. Bo trochę poczytałem i część wymienia a część nie? Od czego to zależy?? U mnie nic niby nie słychać ,żeby głośniej pracował, aczkolwiek zauważyłem że np. po nocy pierwsze uruchomienie to jakby coś tam "zażęźi" na ok. 2sekundy i potem jest cisza????Czy to normalny objaw???
Jaki koszt jest takiej wymiany+materiały? Jakiej firmy sprzęt dobrać najlepiej??Co przy tej robocie jeszcze warto zrobić??
Co powinienem jeszcze sprawdzić,ewentualnie wymienić, żeby się nie zdziwić,że coś odmówiło posłuszeństwa???
I najgorsze dla mnie. Z zewnątrz nic nie było widać, żadnych ognisk korozji. Ale wczoraj podjechałem sobie na kanał i trochę się zdziwiłem bo spód/tył wygląda tak jak na załączonych zdjęciach. Widać, że ktoś coś robił, ale słabo wyszło pewnie pod sprzedaż. Podpowiedzcie co z tym robić? Zaprowadzić do fachowca na porządną konserwacje???? Ile ta konserwacja wytrzyma??? Czy w ogóle jest sens to robić????
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Tył masz w "normie", nic nadzwyczajnego. Rozrząd do sprawdzenia i jak się okaże że łańcuch rozciągnięty i na kołach na wałkach nie ma zębów to szykuj około 3 tysie na wymianę (jeżeli masz przebieg oryginalny i rozrządu nikt nie ruszał jeszcze to na bank to bardzo szybko zrobisz). Olej 5W40 jakikolwiek z listy BEVO - ja leję np. total quartz energy 9000.
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Mój przed lift z 2002 wygląda o wiele lepiej od spodu, a jeździ w Polsce od nowości, mimo to, że stoi pod chmurką. Czyli nie ma reguły czy przed liftem, czy po jeśli chodzi o spód. Ja bym z tym nic nie robił, bo żeby to porządnie zrobić, znaczy, żeby robota miała sens, to połowa podwozia do demontażu, piaskowania, malowania, konserwacji. Taka impreza liczona jest w tysiącach zł i nieopłacalna. A można przecież przejeździć jeszcze kilka lat bez stresu. Ja bym skupił się nad rurkami hamulcowymi, bo pewnie już zjedzone są, a przecież to najważniejsze.
W Niemczech taki samochód nie przechodzi przeglądu i trafia do Polski, gdzie przegląd przejść musi.
W Niemczech taki samochód nie przechodzi przeglądu i trafia do Polski, gdzie przegląd przejść musi.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Czy da się samemu zweryfikować rozrząd??? Pytałem dzisiaj w 2 warsztatach to Życzą sobie 500 zł za taką usługę.
Czy może wiecie jak zdemontować listwę karoseryjna tylna prawa szyby w kombii???
Czy może wiecie jak zdemontować listwę karoseryjna tylna prawa szyby w kombii???
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Jak masz trochę pojęcia i podstawowe zaplecze to sam sprawdzisz. Poczytaj temat "silnik M271 rozrząd" czy jakoś tak, jest napisane na co patrzeć i jak sprawdzać. Przy czym 2/3 sprawdzeń kończy się wymianą praktycznie natychmiast.
Skąd jesteś że takie nieprzyjazne ceny mają?
Skąd jesteś że takie nieprzyjazne ceny mają?
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
O która konkretnie listwę ci chodzi ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Jestem z Białegostoku.
Chodzi mi o listwę nr 20 na załączonym zdjęciu.
Chodzi mi o listwę nr 20 na załączonym zdjęciu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Podejrzewam, że jest tak samo jak w b klasie, ostatnio wymieniałem. Na wcisk. Wystarczy podważyć.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Jakiej firmy rozrząd, chodzi mi o koła zębate walków oraz łańcuch, ślizgi, napinacz???
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Czytałeś temat o którym pisałem? Tam masz wszystko jasno powiedziane.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Witam. Panowie pomóżcie w diagnozie.
W sobotę jechałem sobie autem, dojeżdżałem do progu zwalniającego,zatrzymałem się wrzuciłem 1 bieg ruszyłem 2tys. obr- wrzuciłem 2 bieg przycisnąłem do 3 tys i się zaczęło. Auto zaczęło szarpać i zapalił się check. Zjechałem na bok i otworzyłem maskę. Silnik telepał się jakby pracował nie na wszystkie gary. Zgasiłem i ponownie uruchomiłem silnik. Pracował już ok. Dojechałem do kolegi, który podłączył się pod kompa oprogramowaniem BOSCHA. I tak: 2 błędy:
1. Błąd mieszanki-coś takiego.
2. Wypadanie zapłonu 3 cylinder.
Skasował mi błędy i zaczął zaglądać w bloki.
Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze występowało na jałowym biegu. Sondy lambda też pracowały dziwnie bo przed katem pokazywała około 1.6V, natomiast za katem około 0,6V. Nie wiem czy to dobrze czy źle?!
Kąty położenia wałków wydechowego i ssącego też dziwne były: nie pamiętam który, ale jeden miał 115 stopni a drugi -35 stopni na jałowym.
Przejechaliśmy się i trochę go pobutowałem to szarpał bardzo powyżej 3,5tys obrotów i wypadanie zapłonów pojawiło się na wszystkich cylindrach. Zmienne fazy też nie działały, bo kąty wałków były takie jak na jałowym! Co Wy na to?
Mam przypuszczenia,że rozrząd przeskoczył, ale nie wiem?
W sobotę jechałem sobie autem, dojeżdżałem do progu zwalniającego,zatrzymałem się wrzuciłem 1 bieg ruszyłem 2tys. obr- wrzuciłem 2 bieg przycisnąłem do 3 tys i się zaczęło. Auto zaczęło szarpać i zapalił się check. Zjechałem na bok i otworzyłem maskę. Silnik telepał się jakby pracował nie na wszystkie gary. Zgasiłem i ponownie uruchomiłem silnik. Pracował już ok. Dojechałem do kolegi, który podłączył się pod kompa oprogramowaniem BOSCHA. I tak: 2 błędy:
1. Błąd mieszanki-coś takiego.
2. Wypadanie zapłonu 3 cylinder.
Skasował mi błędy i zaczął zaglądać w bloki.
Wypadanie zapłonu na 3 cylindrze występowało na jałowym biegu. Sondy lambda też pracowały dziwnie bo przed katem pokazywała około 1.6V, natomiast za katem około 0,6V. Nie wiem czy to dobrze czy źle?!
Kąty położenia wałków wydechowego i ssącego też dziwne były: nie pamiętam który, ale jeden miał 115 stopni a drugi -35 stopni na jałowym.
Przejechaliśmy się i trochę go pobutowałem to szarpał bardzo powyżej 3,5tys obrotów i wypadanie zapłonów pojawiło się na wszystkich cylindrach. Zmienne fazy też nie działały, bo kąty wałków były takie jak na jałowym! Co Wy na to?
Mam przypuszczenia,że rozrząd przeskoczył, ale nie wiem?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3344
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Tak czy siak do rozrządu musisz zajrzeć.
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Witam, dzisiaj zdjeli dekiel. Rozrząd nie przeskoczył, ale załączam zdjęcia. Koła raczej do wymiany, łańcuch , napinacz, śliżgi???Co o tym sądzicie???
Czy od takiego stanu rzeczy mogły się zadziać te problemy, które opisałem powyżęj???
Czy od takiego stanu rzeczy mogły się zadziać te problemy, które opisałem powyżęj???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Skąd pewność że nie przeskoczył? Znaki się zgadzają? Na lewym kole tj. Prawym na zdjęciu nie ma zębów.... Dodaj do wymiany 1200 zł za koła. Poczytaj wątek o m271 rozrząd jak powinny wyglądać zęby.
silnik-i-osprzet-f36/1-8-kompressor-czy ... s3075.html
Tutaj ładnie widać
silnik-i-osprzet-f36/1-8-kompressor-czy ... s3075.html
Tutaj ładnie widać
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sie 2020, o 21:48
- VIN: WDB2032461F738377
Re: Prośba o pomoc po zakupie W203 C180
Brak błędu od sychronizacji walków, no i znaki są tak jak powinny być. Tylko się zastanawiam skąd te kąty walków dziwne, może temu że interfejs BOSCHA tak to odczytuje???
A da się ten ślizg lewy łańcuch napinacz, koła wymienić bez rozbierania przodu????
Używaj opcji edytuj post, jeśli chcesz coś dodać do wypowiedzi a jeszcze nikt nie zdążył odpowiedzieć. [Dziki Mar]
A da się ten ślizg lewy łańcuch napinacz, koła wymienić bez rozbierania przodu????
Używaj opcji edytuj post, jeśli chcesz coś dodać do wypowiedzi a jeszcze nikt nie zdążył odpowiedzieć. [Dziki Mar]