Tuning mercedesa W203

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Tuning mercedesa W203

Post autor: Kovval »

Do wszystkich co przeczytają ten temat:
zamierzam na wakacje przerobić trochę swojego mercedesa C180 W203 sportcoupe, chodzi mi dokładnie o przyrost mocy, momentu i wszystko co z tym związane. Szykam porad, które doradzą mi właśnie co można zrobić w tym celu. Jakie kryteria, oczywiście pieniężne napewno, do ilu ciężko powiedzieć, bo wiadomo, że jak większa przeróbka cenowo to można ją wykonać w troche dłuższym czasie i poczekać na dochody (się pracuje ;-) ), najlepiej prosiłbym też o podawanie właśnie określonego kosztu, firm które mogą mi państwo polecić itd. Jedyne czego tak naprawde nie chciałbym robić to np. takie radykalne zmiany jak ścinanie kadłuba silnika, czy go nawiercanie. Na mysli mam oczywiście parę pomysłów ale z chęcią wysłucham państwa. A i jeszcze jedno jestem z Warszawy, samochody to moja passa, ale nie jestem aż taki "kozak" jeśli chodzi o zabawe z silnikiem, wiem, że najbardziej smakuje jak człowiek sam zrobi, ale jeśli państwo są w stanie polecić jakąś firmę w Wawie co może wykonać parę przeróbek na oczywiście rozsądne pieniądze o także oczekuje propozycji.
Dziękuje z góry.
Awatar użytkownika
voytecku
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: voytecku »

Interesuja Cie tylko modyfikacje silnika, czy rowniez wizualna strona samochodu?

Zerknij kilka watkow nizej, jest jakas firma, ktora podnosi moc silnika do 170KM.

Posiadam sedana z tym samym silnikiem i rowniez chcialbym go subtelnie zmodyfikowac. Na liscie mam juz kilka rzeczy, ktore ida na pierwszy ogien :usmiech:

Pozdrawiam,
voytecku.
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

Wizualną stroną samochodu raczej pobawie się sam, wiem tylko, że z merolami nie można przesadzać bo łatwo zejść na tak zwany "wiejski tuning". Co do mojego coupe to w necie jest pare firm, które udostępniają fajne pakiety stylistyczne. Jedyny problem to, że trzeba samemu zadbać o pomalowanie a to nie jest tania rzecz. Jak miałbyś kogoś godnego polecenia z wawy albo okolic to proszę o propozycje.
Co do silnika to nie wiem gdzie znaleść ten link firmy, która podnosi moc do tych 170 KM co napisałeś. Jedno musze powiedzieć, że pewnie jest to na zasadzie wgrania nowego softu na kompa i tyle tzw. "chip tunig". Przy moim czy twoim samochodzie z kompresorem osiągnięcie tego wyniku to powiedzmy, eśli chodzi tylko i wyłącznie o sam "chip tuning" to dość zadawalająca sprawa, ale jeśli jeszcze w to wchodzi wymiana innych rzeczy to średnio zadawalające.
Na koniec napisałeś, że masz już jakieś plany?? z chęcią wysłucham jakie, bo nie ukrywam, że sam już wiem z czym można się pobawić i jaką mniej wiecej można osiągnąć moc, ale mi chodzi o to, żeby ktoś mi doradził dokładnie co i jak, żebym zbędnie nie wydawał pieniędzy na rzeczy, które według mnie coś dadzą.
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-02-17, 12:26 ]
Jak możesz to napewno podaj mi stronkę tą o której pisałeś.
Dzięki z góry
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

viewtopic.php?p=18821&sid=c57f6a5efaa69 ... 5752#18821
zerknij na to, bez ingerencji mechanicznej w silnik nie podwyższysz mocy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

No dobrze doszliśmy do tego aby wgrać do komputera nowy program, powiem szczerze już tym się interesowałem i wiem mniej wiecej o co chodzi, faktycznie umawiając się z facetem trzeba przede wszystkim ustalić jakie chcemy zmienić w nim parametry, czy ma mieć większy moment obrotowy na niższych biegach- np. aby się pościgać (i ja własnie tak planuje przerobić), czy ma mieć mniejsze spalanie itd, programów ponoć jest pare... tylko czy ktoś wie ile ta firma "formuła" chce dokłądnie za taki chip tuning- mówimy tu o c180 dokładnie bo na stronce napisali- "zadzwoń" :-).
Jest jednak inny problem jak dla mnie, chodzi o to że taki chip tuning też warto dokonać, ale ja wcześniej planuje np. zmienić układ wydechowy (tu wadomo możliwych jest kilka kombinacji), filtr stożkowy (też daje kopa silnikowi), itp a co najbardziej by mi się podobało to wstawić kompresor od najbogatszej wersji (a jak nie od najbogatszej to mocniejszy, tylko musze się upewnić czy będzie pasował), bo wiadomo, że czy c180, c200 czy c230 wszystkie modele mają ten sam wielkością silnik- taka prawda. I tu jest Pytanie, czym się różnią? kompresorem i programem na ECU pewnie.
Ja chciałbym usłyszeć najchętniej od państwa konkretów...

[ Dodano: 2009-02-17, 16:58 ]
przypomniałem sobie jeszcze o jednym- romawiałem już kiedyś z kolegą, którego ojciec kiedyś się zajmował takimi sprawami (teraz na nieszczeście już nie) i zacytuje jego słowa, które napisał mi gdy właśnie zadałem mu to samo pytanie co na forum: "załatw sobie kompresor od sprintera, daje jakiś 2.0PSI, później chip tuning (zmień mape steowania silnika) nowy dolot ze storzkiem i masz ponad 250 koni za nie całe 4 tys zł."
Powiem tak nie wiem czy uda się osiągnąć taką moc, ale myśle że 200 km można myśleć o przekroczeniu.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Tylko jest jedno zasadnicze pytanie, czy cała reszta silnika wytrzyma takie ogromne siły, czy ma potencjał?? Ciężko będzie na tym forum znaleźć kogoś kto tak radykalnie przerabia lub w ogóle przerabia swój samochód ponieważ mercedes C klasa generalnie nie jest zbyt dobrą marką i modelem do tuningu, tak mi się wydaje, że jest to auto może nie dla emerytów, ale dla ludzi którzy bardziej wolą elegancję i prestiż niż tylko sport :usmiech: Druga sprawa to raczej większość z nas nie ma aż tak zasobnego portfela żeby pakować kasę akurat w tuning samochodu więc myślę, że będziesz akurat pionierem w tuningu C180 z kompresorem. Owszem jest kilka osób którzy "coś" kombinują i chyba im to wychodzi, ale jak na razie się nie odezwali...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

Masz rację, faktycznie z tuningiem merola mało się spotyka na naszych drogach, ale ja nie zrezygnuje... Myśle, że da radę coś pokombinować z silnikiem, że nie jest aż tak słaby aby zaraz się rozleciał, bo tak jak mówiłem z wyglądem zewnętrznym można samemu.
Ja moge mieć do ciebie tylko pytanie o felgi bo właśnie jestem w trakcie zmieniania i mam delemat na temat 17" czy 18" i jaki profil w danych dwóch felgach max mi wejdzie w nadkole przy szerokości opony 225
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Myślę, że na 17 i profil 45, przy 18 to już hardcore na naszych drogach i np. z twardym zawieszeniem. AMG chodzą na 225/45/17 lub na 245/40/17
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

czyli piszesz mi o tym o czym myślałem na samym początku zresztą takie są zapisane w książce pojazdu dokładnie- 17" 225/45, ale ja sądze, że jak już 17 to większy profil moze 50? tylko nie wiem czy wejdzie, czy w książce podają z lekką rezerwą, bo nie powiem przy 50 komfort zawsze lepszy na naszych kochanych drogach
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

W VW passatach w lepszych wersjach są też 225/45/17 i komfort jeszcze nie jest zły. Myślę, że te wymiary są optymalne dla zachowania jednakowego prześwitu i odległości od elementów zawieszenia. Z większymi felgami da się jeździć komfortowo już tylko na zawieszeniu pneumatycznym także ten rozmiar chyba najlepszy. Na tej reklamówce na naszym forum są jedne moim zdaniem zaje... takie przypominające klasyczne mercedesowskie ale chromowane, tyle że rozmiar 18 model R-624.
Co do zawieszeń mam sporo do czynienia ze sportowymi odmianami Audi, często wymieniamy jakieś elementy które nie wytrzymują naszych dróg, często też pękają całe wózki jak ktoś wpada w głębsze dziury z większą prędkością więc co do zawieszenia to chyba jakieś amory z regulacją prześwitu i nieco twardsze niż standard w sportcoupe to najbezpieczniejsze rozwiązanie.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

czyli piszesz, że 17" 225/45 jest gitara, nie warto wyższy profil?
A wspominasz jeszcze o amortyzatorach, możesz jakieś poradzić??
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Nigdy nie zagłębiałem się w zawieszenie, ale jeśli chodzi o amortyzatory to firma KONI sprawuje się rewelacyjnie w naszych ciężarówkach, żadne nie wytrzymują tak długo jak koni na naszych drogach, na amortyzatory do naczep dają gwarancję na pół miliona kilometrów i z tego co wiem produkują też amortyzatory do osobówek i sportowe także.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Do kompressora wstawiac sprezarke od CDI? Bo tak to zrozumialem,.
Twoja wiedza widze jest na zasadzie wiem, ze dzwonia, ale nie wiem w ktorym kosciele.
Jesli sadzisz, ze filtr stozkowy da Ci niesamowite przyrosty to sie mylisz.

W tym silniku najtaniej i najwiecej mocy to po prostu zmiana kółka kolka kompresora plus korekta programu.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Filtr stożkowy raczej właśnie nie pomoże jak napisał kichcio, może tylko stworzyć dodatkowe problemy bo ilość paliwa jak i powietrza jest ściśle monitorowana przez elektronikę, drobna zmiana parametrów i mamy błąd. W sumie do czego się nie dotknąć przy naszych mb i można narobić problemów sobie i swojemu portfelowi...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Kovval
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 11 sty 2009, o 16:36
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kovval »

Kichcio, powiem tak, nigdy i to jest fakt nie bawiłem się z silnikiem merola. Tu napewno masz rację, jak powiedziałeś, że wiem, że "piszczy ale gdzie". Potwierdziłeś moje słowa, że wymiana kompresowa, no nic innego czego nie wiedziałem, a ja tu pisze, aby właśnie dostać porady, tak jak napisałem na samym początku, mam nadzieje, że przeczytałeś. Więc słucham porad bo po to powstał ten temat na forum, tylko proszę z konkretami... bo narazie lipa
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”