Prawy kierunkowskaz w lusterku.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Prawy kierunkowskaz w lusterku.

Post autor: Pieter-77 »

Witam!
Dzisiaj wyskoczyła mi informacja, że mam awarię prawego kierunkowskazu. :placz:
Po wstępnych oględzinach wynika, że nie działa mi kierunkowskaz w lusterku.
Nawet nie wiem jak się do tego zabrać. :smutny:
Proszę o pomoc.

Ps. Nie jestem pewny, ale wydaje mi się, że tam siedzę jakieś diody lub małe zaróweczki.
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
lucas_ka
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 3 sie 2011, o 19:37
VIN:
Lokalizacja: poznań

Post autor: lucas_ka »

W lusterku masz diody. Są one integralna częscia kierunkowskazu który kosztuje cos koło 130 zł w aso. Tu masz jak rozebrać lusterko viewtopic.php?t=312
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

Kup zamiennik z allegro. Ja kupiłem i pasuje elegancko. Cena coś koło 70pln
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Dziękuję bardzo za pomoc. W piątek podjadę do holenderskiego ASO.
Jestem ciekawy ile będą mnie kosztować tutaj (mieszkam na stałe w Holandii).
Podejrzewam, że to nie będzie 130 złotych, lecz €130.
A może być inna przyczyna, że te diody nie działają?
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, o 21:21 przez Pieter-77, łącznie zmieniany 2 razy.
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

Pieter-77 pisze:Dziękuję bardzo za pomoc. W piątek podjadę do holenderskiego ASO.
Jestem ciekawy ile będą mnie kosztować tutaj (mieszkam na stałe w Holandii).
Podejrzewam, że to nie będzie 130 złotych, lecz €130.
A może być inna przyczyna, że te diody nie działają?
Masz składane lusterka ?
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Nie wiem, auto mam drugi tydzień i dopiero go poznaje.
Ale wiem napewno, że nie składają się automatycznie.
Brak jest przycisku przy regulacji lusterek.
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Pieter-77 Jeśli samochód masz przed liftem, to to jest rozbieralne, a w środku siedzą żarówki, a nie diody. To o czym napisał lucas_ka ma miejsce w poliftowych samochodach.

Druga rzecz to złamana wiązka kabli lub coś nie tak z kostkami. Obserwuj czy nie dozna to cudownego ozdrowienia, bo ja miałem taki myk, że mi to raz działało, a raz nie i winne były właśnie połączenia. Ciut szpraju kontaktowego i po kłopocie.

P.S. Nie nie głoszę herezji, tak jestem pewny, bo sam u siebie rozbierałem to dziadostwo.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Właśnie mnie to dziwiło, dlaczego raptem wszystkie diody lub żarówki wysiadły tam. A nawet tych drzwi nie otwierałem, gdy to się stało. Narazie wstrzymam się z kupnem nowych diód. W piątek rozbiorę to będę miał wszystko jak na talerzu, a może do tego czasu samo się naprawi.

V126- a jak mam sprawdzić, czy mój :mb: jest przed- lub po-liftowy?
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Pieter-77 pisze:a jak mam sprawdzić, czy mój :mb: jest przed- lub po-liftowy?
oj widać że naprawdę jesteś zielony, oczywiście nie winię Cię za to ale podstawowe rzeczy powinieneś sobie poczytać, a tego pełno na forum.
Ty masz przedliftowy, bo sam napisałeś w stopce że masz rok 2001. Poliftowe zaczynały się w 2004 roku.
Druga sprawa do lusterka łatwo się dobrać, wystarczy wyjąć samo lustro co doświadczonemu zajmuje to 1min roboty, a nie doświadczonemu max 10 min.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, o 23:59 przez lukzlo22, łącznie zmieniany 1 raz.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Teraz to nawet zrobiłem się czerwony ze wstydu. :rotfl:
Ale musicie wybaczyć z dwóch powodów:
- :mb: mam dokładnie od 11 dni i to jest mój pierwszy :mb:
- staram się jak najwięcej być i czytać na tym forum, jeśli czas mi na to pozwala.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, o 00:04 przez Pieter-77, łącznie zmieniany 1 raz.
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Dla osoby zorientowanej sprawa nie jest skomplikowana: wyjmujemy wkład lusterka, następnie zwalniamy blokadę i zesuwamy całą obudowę łącznie z migaczem. Wtyk jest tak skonstruowany, że w momencie zesuwania obudowy automatycznie się rozłączy. To właśnie w tym miejscu trzeba rozpocząć poszukiwania prądu. W migaczu "przedliftowym" są faktycznie żaróweczki o kształcie identycznym jak te do podświetlenia (całoszklane) - tyle, że pomarańczowe. Jest prawie niemożliwe, żeby spaliły się wszystkie. Chociaż prawdę mówiąc żaróweczki są połączone w grupy i wystarczy, że spali się połowa, a przestaną świecić wszystkie (połączenie tak, jak na choince świątecznej)
Jakbyś miał lusterka elektrycznie składane, to prawie na pewno przyczyną braku którejś funkcji lusterka są przełamane kable (robione zresztą zazwyczaj z niesłychanie tandetnego materiału) Jeżeli twierdzisz, że nie masz składanych lusterek - to pozostaje niestety szukanie "na piechotę"...
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Dziękuję bardzo Panom, a właszcza Gerriemu.
Zdejmowanie obudowy zewnętrznej jest bardzo proste, dlatego rozumiem teraz dlaczego jest taka łatwa kradzież naszych lusterem.
Po spawdzeniu okazało się, że przewody są sprawne.
Napięcie płynie do kierunkowskazu, a więc padły żaróweczki.
Zamówię sobie odrazu komplet liftowych (diodowych) i będzie ładniej :oczko:.
Podobno pasuję plug&play.
Potwierdzenie jest tutaj- viewtopic.php?t=8729&highlight=lusterka+zewn%EAtrzne
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Pieter-77, Uwaga abyś nie wpakował się na minę
Jeśli mnie pamięć nie zawodzi są trzy rodzaje kostek
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

loneraider pisze:Pieter-77, Uwaga abyś nie wpakował się na minę
Jeśli mnie pamięć nie zawodzi są trzy rodzaje kostek
Ale to chyba przy wymianie lusterek trzeba sprawdzić ilość pinów, w kierunkowskazach raczej nie ma tego problemu.
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
Awatar użytkownika
Pieter-77
VIP
Posty: 23
Rejestracja: 3 mar 2012, o 21:18
VIN:
Lokalizacja: Holandia
Kontakt:

Post autor: Pieter-77 »

Z tego co mi wiadomo to w W203-kach wtyczki kerunków są takie same.
Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

MB C230 Kompressor SPORTCOUPE (2001)/ MB SLK200 (2004)
album_personal.php?user_id=7304
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”