Wymiana lamp na wersje po faceliftingu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

Każdy zabrudzony reflektor "nie świeci". Nie jest istotne, czy źródłem światła jest palnik wyładowczy, czy żarnik (w halogenie). Po prostu xenon o mniejszej mocy daje większy strumień światła niż halogen o większej mocy. Dlatego jeśli mamy brudne reflektory, to sporo światła rozprasza się na brudzie na lampie i to właśnie powoduje oślepianie kierowców.

[EDIT]
Moim zdaniem jeśli chodzi o kwestię chińskich xenonów występują dwa problemy:
- nadmierna jasność, ale o to się nie martwię, bo chińskie xenony dają na 95% przypadków mniejszy strumień niż zwykła żarówka :)
- geometria tego palnika, która powoduje, że jeśli wstawimy chiński palnik zamiast żarówki halogenowej, to za nic w świecie lampa nie trzyma linii odcięcia na drodze, tak jak na zwykłej żarówce. I właśnie to powoduje oślepianie. Lampa świeci wszędzie, tylko nie na drogę :)
Ostatnio zmieniony 7 sie 2013, o 23:02 przez xangel, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

xangel pisze: [EDIT]
Moim zdaniem jeśli chodzi o kwestię chińskich xenonów występują dwa problemy:
- nadmierna jasność, ale o to się nie martwię, bo chińskie xenony dają na 95% przypadków mniejszy strumień niż zwykła żarówka :)
- geometria tego palnika, która powoduje, że jeśli wstawimy chiński palnik zamiast żarówki halogenowej, to za nic w świecie lampa nie trzyma linii odcięcia na drodze, tak jak na zwykłej żarówce. I właśnie to powoduje oślepianie. Lampa świeci wszędzie, tylko nie na drogę :)
Nic dodać, nic ująć.

Pozdrawiam
Suruwa/
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
xangel
VIP
Posty: 264
Rejestracja: 16 kwie 2012, o 02:06
VIN:
Lokalizacja: Białystok

Post autor: xangel »

I tu powinienem dodać, że jeśli wstawimy lampy poliftowe i xenony (wszystko oryginalne ale bez samopoziomowania) i nadal zachowamy system regulacji manualnej (bo pewnie taki był w oryginale) to raczej nie będzie tragedii dopóki nie załadujemy samochodu i bagażnika na full i lampy wyjdą nam poza zakres regulacji :)
Pytanie tylko czy wyjdą czy nie, ale to zależy od tego jak są wyregulowane lampy oraz od stanu zawieszenia.
Tak samo mogą zwykłe lampy wyjść poza zakres jak xenony...
Tylko xenony dają większy strumień i są niedopuszczalne bez samopoziomowania i spryskiwaczy i się koło zamyka :)
Ale ja również skłaniam się ku teorii, że mniejszym złem jest założenie poliftowych lamp + xenonów, niż chińskich palników do zwykłych lamp.
Niepuszczone bąki unoszą się do głowy i stąd się biorą posrane pomysły.

Srebrne C 270 CDI kombi 2004r (modelowo 2005) / Automat / SportEdition+ / delikatny chip
WDB2032161F645378
Awatar użytkownika
Viper_PDT
VIP
Posty: 470
Rejestracja: 28 gru 2008, o 00:46
VIN:
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Post autor: Viper_PDT »

Nissa Primera P12, kolega mojego ojca (jak to się mówi przyszywany wujek:P) Który kupił auto w salonie ma ksenony i nie ma spryskiwaczy. Wiem, widziałem, rękę dam sobie odciąć!!!
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

W203 FL 220CDI - Elegance - Full Option - 2005 EX

W204 FL 250CGI - Avantgarde - Full Option - 2011 obecnie

NOWE zdjęcia w galerii album_personal.php?user_id=1421
Awatar użytkownika
SuruwaC220
VIP
Posty: 292
Rejestracja: 4 cze 2011, o 17:04
VIN:
Lokalizacja: Busko Zdrój / ŁÓDŹ

Post autor: SuruwaC220 »

Viper_PDT pisze:Nissa Primera P12, kolega mojego ojca (jak to się mówi przyszywany wujek:P) Który kupił auto w salonie ma ksenony i nie ma spryskiwaczy. Wiem, widziałem, rękę dam sobie odciąć!!!
http://tablica.pl/oferta/nissan-primera ... 36Zs1.html

Ten też z salonu PL i ma spryskiwacze.. :rotfl:
W203 Kombi C220 Elegance 2002r.

[center]Pozdrowienia dla V126, Taczar'a, Mrbraindeath'a, Rumcajsa i Wszystkich fanów W203 przesyłam JA (:
Nowa mordka :D
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 619po.jpg/
[/center]
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Ja nie rozumiem po co jest ta dyskusja? - przecież na temat stosowania samopoziomowania i czyszczenia lamp wyładowczych napisano już wystarczająco wiele.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
don
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:52
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don »

Cześć

Od wczoraj mamy w garażu W203 z 2001 roku z rzecz jasna ryflowanymi starymi światłami ale jednocześnie z oryginalnym ksenonem (spryskiwacze i samopoziomowanie jest).

Z tego co przeczytałem w tym wątku, problem przełożenia oryginalnych ksenonów do soczewkowych DEPO czy TYC to problem nr 1 (są dedykowane pod H7) a kwestia legalności (homologacji) ww. DEPO czy TYC na ksenon do problem nr 2 (chyba, że się mylę i te zamienniki soczewkowe DEPO/TYC mają homologację na ksenon również)

Dodatkowo, zastanawiam się od czego zależało, że w poliftach występowały dwie różne wersje lamp soczewkowych - różniły się kierunkowskazem.

Obrazek

Obrazek
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Ale o czym Ty gadasz czlowieku?!

1: Jesli masz Xenon ryflowany (2000-2001) go wyciagasz i wsadzasz Xenon przezroczysty (2002-2007) BEZ ZADNYCH PRZEROBEK.

2: To gowno co pokazujesz na drugim zdjeciu to jakis chinczyk i nie ma nic wspolnego z prawdziwa lampa. Jest tylko JEDEN przezroczysty Xenon dla w203.. i byl on montowany od 2002r do konca produkcji.

3: NIE MA zadnego problemu w tym watku. Pojawiaja sie tylko od czasu do czasu zboczki ktorych nie stac na przelozenie oryginalnych lamp, wiec zaczynaja kombinowac. Kupuja wiec lampy DEPO za bezcen ktore maja tylko homologacje na zwykle H7 ale sa dosyc podobne do oryginalnych przezroczystych Xenon-ow. I tam sobie grzebia i wymieniaja soczewke.. :mur:

Nawet o tym nie mysl. Jak chcesz przezroczyste, sprzedaj te co masz i zaloz oryginalne od 2002r. Wszystko idealnie pasuje i wszystko bedzie w 100% legalne.
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2013, o 10:28 przez mrbraindeath, łącznie zmieniany 1 raz.
don
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:52
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don »

ad1.

... Z tą różnicą, że przeźroczysty ksenon 2002-2007 występuje tylko w oryginalne czy jest jakiś tańszy, homologowany (pod ksenon) zamiennik ?

ad2.

nie spieram się, nie wiedziałem - teraz już mam tą informację.
mrbraindeath
expert
Posty: 2754
Rejestracja: 22 cze 2011, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrbraindeath »

Nie ma zamiennikow.. Tylko oryginaly.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Oryginały z odzysku na Allegro ok. 1000,- za szt. ASO dokładnie nie pamiętam ale około 6k.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

supi pisze:Oryginały z odzysku na Allegro ok. 1000,- za szt.
A swoje sprzeda za 600-800 i po problemie :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
don
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 1 wrz 2013, o 18:52
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: don »

Jednak jest DEPO z homologacją DC na ksenon do W203

http://allegro.pl/mercedes-c-klasa-bi-x ... 32101.html
Awatar użytkownika
Misugi
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 5 cze 2014, o 19:10
VIN:

Re: Wymiana lamp na wersje po faceliftingu

Post autor: Misugi »

Witam,
Chciałbym nieco usystematyzować całą wiedzę zebraną w tym wątku i upewnić się co do kilku kwestii, ażeby uniknąć jakiś przykrych pomyłek w przyszłości. W związku z tym zwracam się z wielką prośbą o pomoc w następującej sprawie:
Posiadam model sprzed liftingu ze zwykłymi lampami przednimi (ryflowanymi) na żarówkę H7. Kupiłem kiedyś zamienniki z soczewką, ale nie nadają się dosłownie do niczego - tragedia. Samochód faktycznie wygląda świetnie, ale w nocy niemal nic nie widać. Teraz mam do wyboru: kupić zwykłą wersję lamp po liftingu albo lampy ksenonowe po liftingu. Gdybym wybrał tą drugą opcje, to jakie dokładnie części potrzebuje kupić i zamontować? Wiem, że potrzebne są spryskiwacze i układ samopoziomowania. Nie wiem tylko czy muszę kupować cały przedni zderzak, czy wystarczą jakieś poszczególne części, a w zderzaku zrobić otwory. Tylko kto może coś takiego zrobić? Gdzie znaleźć te części i jakie dokładnie? Z góry pięknie dziękuje i pozdrawiam!
C180/Classic/2003 r./Vin: WDB2030461A523294
Silnik: 1.8 kompressor/105 kw (143 km)
migor
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 4 lut 2016, o 15:55
VIN:

Re: Wymiana lamp na wersje po faceliftingu

Post autor: migor »

Daj sobie spokój z xenonem. Nie warto. Nie ma tez czegos takiego jak xenon po lifcie. Lampy bizenona byly montowane od 2002r czyli maja je auta przed i po lifcie. Dobrze ze dojrzałeś do stwierdzenia , ze depo jest do d....... Co do bizenona, to jak masz przedlifta, to czesci mogą kosztowac 1/3 wartosci Twojego auta, a tu jeszcze koszt montazu. Poza tym potrzebujesz czujniki, przetwornice, wiazke, lampy i kodowanie. W wis twierdzą ze sama, ale myślę, ze bez tego by sie obeszło. Do tego pod spryski zderzak, spryskiwacze i galanterie, zbornik pompke, wlacznik swiatel ten z pokrętłem zintegrowany z wlacznikiem spryskow w kolorze twojej dechy. Po prostu odpuść temat i co najwyzej załóż lampy od polifta. Mozesz zaszaleć i dołożyć rowniez halogen z czystym szklem i kierunki z lusterek od polifta. No to wsio.
WDB2032421F340257
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”