C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
terragady
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 3 sie 2020, o 23:46
VIN: brak VIN

C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: terragady »

Hej, szukam od jakiegoś czasu samochodu pod "blok". Mieszkam w Norwegii więc mam trochę mniejszy wybór. Jakiś czas temu trafił się W203 (s203?) w fajnym stanie (na moje oko) tutaj:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182881789

Teraz tak, czy taki samochód, szczególnie diesel będzie dla mnie? Używany będzie dość sporadycznie, raz-dwa na tydzień po 10-15km, czasem jakaś dłuższa wycieczka 100-200km z raz w miesiącu plus wyjazdy do Polski 2-3 razy w roku. Czy samochód będzie ok się sprawował jak nie będzie dużo używany? Ogólnie wziąłbym jakąś małą "popierdółkę" ale chcę mieć komfort jazdy do Polski w miarę ok. W Polsce teść ma W202 i jest nie do zajechania dlatego pomyślalem nad zakupem tego W203. Sytuacja mi się może zmienić i może będę musiał dojezdzać do pracy ale na chwilę obecną nie przewiduje.

Mechanikiem nie jestem, byłem go oglądać, rdzy nie widać, ma zrobiony spód cały antykorozyjnie, tylna klapa była wymieniana i drzwi robione. Sporo w silniku jest nowych części bo gość robił go pod siebie i mi pokazywał faktury, świece, fajki, przewody, amortyzatory, klocki, tarcze, zaciski no i tam sporo w silniku rzeczy których nie umiem wymienić :) Dorobiony jest jeden kluczyk bo był tylko jeden a chciał mieć dwa w razie czego ale tylko pilot bo metalowy w srodku jest surówka z tego co widziałęm.
Jedynie co znalazłem to na masce w rogu jest trochę spurchlałe ale twarde, na szybie przedniej są 2 klejone odpryski okolo 5mm, osłona szklana halogenu jest zbita i jedna lampa przednia jest przykręcona na dodatkową śrubę bo uchwyt jest pęknięty ale wygląda ok. Stoi obecnie na zimowych 16stkach alu według niego bo mu się miękko jeździ ale z tego co widziałem to kapcie na 18stkach do wyrzucenia, a pewnie tanie nie są więc trzeba się liczyć.

Wiem że długi post, ale dacie jakąś radę? Po pierwsze co jeszcze w nim sprawdzić i czy taki samochód nadaje się do mojego użytkowania?


EDIT:

PS. Gdyby ktoś potrafił sprawdzić to tu jest VIN WDB2032071F667482
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 1860
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: Przybek »

Na ten styl użytkowania diesel to najgorszy wybór jaki może być.
terragady
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 3 sie 2020, o 23:46
VIN: brak VIN

Re: C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: terragady »

Niby tak ale to jeszcze wersja bez DPFa itd, więc długie postoje to nie powinny się dużo różnić od benzyniaków? Czy raczej chodzi o większość krótkich tras?
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 1860
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: Przybek »

Krótkie odcinki dla CDI zdrowe nie są.
terragady
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 3 sie 2020, o 23:46
VIN: brak VIN

Re: C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: terragady »

A co rozumiesz przez krótki odcinek? Odcinek podczas którego nie rozgrzeje się do końca silnik? Z tego mojego obliczania wychodzi ze co 3-4 odcinek będzie dłuższy, głownie tutaj chodzi chyba o nie używanie auta, czyli że będzie stał między jazdami.

No i tak na prawdę, jak to jest, jak ktoś jeździ 5 dni w tygodniu krótkie odcinki, a ktoś 5 dni po 100 km, jeden i drugi silnik ma "zimny start" tyle samo razy, czyli pracuje w nieoptymalnych warunkach. Czy dłuższa jazda jakoś "naprawia" te złe rzeczy które dzieją się przy krótkich odcinkach czyli po zimnym starcie przez pierwsze parę kilometrów? Bo to chyba o to chodzi?
lechita
VIP
Posty: 569
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: C200 CDI Kombi czy to okej wybór w mojej sytuacji?

Post autor: lechita »

Diesel to silnik ,,długodystansowy". Nie powinna być wykorzystywana pełna moc przed osiągnięciem wymaganej temperatury. Nie będzie też oszczędny pracując cały czas niedogrzany. Na krótkich odcinkach nie będzie też w nim ciepło (północny kraj). Nie ma dpf, więc krótko jeżdżąc nic jemu nie będzie. Ale akumulator będziesz miał niedoładowany, a diesel potrzebuje więcej prądu do rozruchu niż benzynowy. Czyli w zimnym kraju, do jazdy na krótkich odcinach, diesel może być kłopotliwy.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”