Co brac? C32 vs C55 AMG

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
compton
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Co brac? C32 vs C55 AMG

Post autor: compton »

Witam Wszystkich!

W ciągu najbliższego tygodnia planuje zakup C32 lub C55. Szukam juz dość długo konkretnie tego modelu. Co prawda jeszcze niedawno polowałem na C36 lub C43, ale pomimo sentymentu do W202, stawiam na nowszy model. Budżet to 50 000PLN.

A wiec jest ten http://www.sauto.cz/osobni/detail/merce ... oFrom=list - stoi tez na mobile.de (juz od dłuższego czasu)

oraz ten http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-55-amg-C30246373.html

Byc moze ktos z forum sprzedaje swoja maszyne?

Z gory dziekuje za info! Oczywiscie po zakupie wstawiam foty...
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, o 21:58 przez compton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Kup beczkę oleju (przyda się na dolewki) sprawdź czy bardzo bite czy tylko lekko i kupuj.

Między C32 a C55 jest kosmiczna różnica. C55 skręca, skrzynia lepiej przekłada, znacznie efektywniej hamuje.Nie wspominam już o wnętrzu po liftowym, które wygląda jako tak współcześnie w stosunku do C32 z nieciekawą kierownicą i zegarami. Natomiast z silnikiem C55 są większe problemy.


Jednak uważam, że 50tyś na C55 to za mało! Trzeba mieć 75 tyś zł w kieszeni z czego co najmniej 65 tyś na samochód i to też z bólem. W Niemczech normalne egzemplarze są warte około 13-15 tyś euro + opłaty. No chyba, że wklepując w allegro c55 patrzysz tylko na cenę to wtedy przepraszam.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 10:36 przez piasektt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Campton jesli pozwolisz udzielę Ci kilka rad w kwestii zakupu czy to AMG, czy Brabus, czy RS i tym podobnych bo zasada jest jedna w takich samochodach. Juz kiedyś pisałem o tym na forum:

1. Jeśli przy zakupie takiego samochodu mówisz o budżecie odpuść, bo to znaczy, że Cię nie stać. Tutaj się nie unoś bo moja wypowiedź jest życzliwa. Takie auto zwłaszcza z dużym przebiegiem albo po poprzednim włascicielu z ciężką nogą, któego było stać ale olewał koszty i tyle, może zaskoczyć Cię z każdej strony wydatkami, których byś nie przewidział a tu nie ma tanio. Często bywa, że nawet nie ma zamienników. Przykład ... koledze spierniczyła się lodówka z tyłu w AMG wprawdzie esce ale to przykład ... 12 tysięcy i brak zamiennika. Zobacz najpierw ile kosztuja zwykłe tarcze, opony, klocki do takiego modelu i porównaj z serią itd.. . Cena nie może być przy zakupietakiego pojazdu jakimkolwiek wyznacznikiem tym bardziej, że jeśli ktoś chce sprzedać za tyle a tyle to i tak jeśli jest rosądny i na przykład auto długo stoi bez względu na stan sprzeda Ci za tyle, za ile zaproponuje kupujący ale też pewnej granicy nie przekroczy. Takie auto musi kosztować jak jest ok. Cena to ostatnia sprawa i musisz pamiętać, że jak te auta były nowe, to nie celowały w grupę odbiorców, którzy pytają ile ... a zatem tutaj nie ma mowy o ekonomii. Tutaj fantazja i kasa, która nie boli jak ja będziesz wydawał ... w razie czego. :tak:

2. Musisz kupować takie auto z kimś kto ogarnia AMG i wie gdzie czytać i co oglądać zarówno na star diagnosis jak i w aucie, żeby zminimalizować ryzyko.

3. Jazd próbna przed podłączeniam SD ... pierwszy raz zaraz po odpaleniu a drugi po skończonej jeździe, musi trawać przynajmniej godzinę i to w różnych zakresach prędkości i przyspieszeń. Takie auta tak naprawdę rozgrzewa się i nabiera właściwych parametrów po około 20-30 minutach jazdy choć juz po kilku zdolne jest zrobić baaardzooo wiele ale tak naprawdę to takie na okragło pół godzinki i wtedy zawodnik pokazuje na co go stać. Po takiej jezdzie jak wszystko na SD jest ok ryzyko wtopy maleje. Ale ktoś musi wiedziec co czytać a jest tego trochę.

4. Taką pierwszą wskazówką dla laików ale skuteczną, jest dokłdne obejrzenia kolektora, jesli jest bodowo fioletowy, znaczy ktoś go wielokrotnie kopał "na zimno" i to ostro i tu już pierwsza lampka ostrzegawcza.

5. Takie auto tak naprawdę najlepiej kupić od kogoś kto nie tylko miał kasę ale jeszcze trochę oleju pod czaszką a tu naprawdę trudna rzecz.

Nie śpiesz się, sprawdzaj zanim kupisz i po dziesięć razy i powodzenia. Jak trafisz dobry egzemplarz będziesz isę nim cieszył a i tak potrafi jak to mistrz, miec chimery. :tak:

Powiem Ci na przykładzie prosiaków. Ja osobiście gdybym miał kupowac prosiaka to wybrał bym wolnossące V8, czy V6 a nie wersję GT ... bo niecała sekunda różnicy do setki czy trzy sekundy do dwustu życia Ci zasadniczo nie zmieni ale potrafi przewrócić kieszeń jak kupisz źle. Pakiety stylizacyjne zazwyczaj są dostępne w takich auatch więc na oko różnicy nie będzie a i tak jeśli nie jesteś kierwca z ptentem rajdowym ,to każdy taki objedzie Cię na torze dwa razy w serii. :tak:

[ Dodano: 2014-02-19, 10:57 ]
piasektt pisze:No chyba, że wklepując w allegro c55 patrzysz tylko na cenę to wtedy przepraszam.
He he ... no coż. Campton sam widzisz. :haha:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 10:58 przez Smart, łącznie zmieniany 2 razy.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Smart ale C 55 понять ? Takie auto kupujesz sercem, ale nie raz rozumu brakuje. A niestety kończy się brakiem szelestu. Nie takie auta różnym biznesmenom zajmowałem :ok:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

compton, Na forum w202 jest w ofercie amg. Tu też jest ten samochód ale w dziale moje auto, tyle że nie wiem czy coś takiego również Cię interesuje.

[ Dodano: 2014-02-19, 11:09 ]
viewtopic.php?t=12442 trochę inne
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Jasne Piasektt ... ja to rozumiem tylko czy Campton rozumie a jak zaczyna o tańszych ofert i mówi o budzecie no to szkoda by było chłopa, bo znaczy że liczy papierki i tu może zaboleć. Inny typ klienta. Zreszta skoro takie auta zajmowałeś, to też wiesz za ile one później schodziły i w jakim były nieraz stanie. :tak:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 11:13 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
compton
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: compton »

Hej,
Dziekuje za wszystkie posty. Nie chce pisac, ze cena zakupu nie gra roli, dlatego okreslilem orientacyjny budzet zakupu. Oczywiscie w sakiewce jeszcze duzo zostaje, wiec mam swiadomosc dodatkowych wydatkow. Wazne dla mnie aby po prostu dobrze wybrac, nie koniecznie najtaniej. Dwa przedstawione modele sa moja selekcja, a ogloszenia tych dwoch modeli sledze od paru lat - de facto ten C55 jeszcze pol roku temu byl wystawiony za 75000.
Wczesniej mialem rownie kosztowne zabawki, wiec wiem co to znaczy placic za serwis i benzyne :) m.in. 400KM Subaru STI... Przykladowo jaki jeszt koszt tarcz i klockow na przod lub jakis inny przyklad ceny czesci?

Ten C30 tez wyglada niezle, ale brak skory jest dla mnie nie do zaakceptowania...

Pytania, ktore mnie interesuja to zakaladajac ze oba modele sa w dobrym stanie ktory wydaje sie "lepsza" inwestycja? Czy C32 100k 2002 v6 czy C55 160k 2004 v8

Jest tez taka swiezynka z niemiec http://goo.gl/P18JT4

Pozdrawiam, c
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 13:13 przez compton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

compton pisze: Przykladowo jaki jeszt koszt tarcz i klockow na przod lub jakis inny przyklad ceny czesci?
Kolega ostatnio robił hamulce AMG przód komplet. Nie wiem czy nie ściemniał, ale mówił, że 10 tys.
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
Awatar użytkownika
compton
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: compton »

To chyba sciemnial, albo robil to w SLSie :)
Zapytalem o to sprzedawce C55 i powiedzial ze ze znizka 30% ktora posiada zaplacil 1500PLN (podobno te same sa w klasie S)
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

Kupując sportowe auto trzeba mieć drugie tyle gotówki na potencjalne naprawy.
Jak nie masz tyle to kup c320 w benzynie z pakietem AMG :D

Taki mały offtopic, na forum w211 był gość co koniecznie chciał sprzedać swoje w211, bo upatrzył sobie swojego wymarzonego cls'a.
To ja mu grzecznie mówię by odpuścił cls'a jak musi za grosze sprzedać e klasę, by go kupić, bo tyle co on dostanie za ta e klase to będzie musiał włożyć w cls'a w ciągu roku.
No to on oburzony, że go stać i żebym się nie wpierdalał, bo on cls 500 kupuje :D
Później jeszcze inni opowiadali, że po co mieć dwa auta, lepiej jedno sprzedać, chodzić pieszo i polować na drugie, bo by nie mieli gdzie dwóch trzymać, itp. Polacy przy kupowaniu aut całkowicie tracą zdrowy rozsądek :D

Według mnie przy takim budżecie to zostaje Ci szukanie c32AMG...


Adam
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 13:52 przez greenwitch, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

Możliwe, choć wiem, że to było coś więcej niż tarcze+klocki ale nie znam szczegółów.

Tak czy owak szeroko ;)

Inny kolega co miał AMG w sportcoupe w CDI mówił tylko, że każda, najmniejsza część kosztowała od 2 do 3 razy drożej choć niektóre w ogóle się nie różniły od zwykłych części mercedesa. Życie :)
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 13:48 przez majki, łącznie zmieniany 1 raz.
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
Awatar użytkownika
compton
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: compton »

greenwitch pisze:Kupując sportowe auto trzeba mieć drugie tyle gotówki na potencjalne naprawy.
Jak nie masz tyle to kup c320 w benzynie z pakietem AMG :D

Adam
Mam drugie tyle :) AMG "wanna be" nei wchodzi w gre.
Chetnie zaplace, ale auto musi mi to rekompensowac doznaniami, ktore sa bezcenne - za reszte zaplace karta MasterCard :)
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 13:50 przez compton, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

greenwitch pisze:Jak nie masz tyle to kup c320 w benzynie z pakietem AMG :D
Albo C180 143 KM z pakietem AMG :hejka:
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
greenwitch
VIP
Posty: 1175
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 10:32
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greenwitch »

majki pisze:
Albo C180 143 KM z pakietem AMG :hejka:
Dałem taki przykład, bo na porządne c350 50k może nie styknąć...

Adam
Adam
Mercedes W203 2002 sedan Elegance
VIN WDB2030061A360421
Awatar użytkownika
compton
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 18 lut 2014, o 21:30
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: compton »

No za cos swiezego moge dac wiecej, no problem.

Jakos taki C350 (http://allegro.pl/c350-benzyna-amg-jasn ... 46131.html) nie ma dla mnie tego czegos co AMG W203... No i te 270 koni wydaje sie troche malo :) Co innego C63 ale to juz inny budzet...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2014, o 14:02 przez compton, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”