W203 prośba o ocenę

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

bart1527
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 29 gru 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: W-wa

W203 prośba o ocenę

Post autor: bart1527 »

Rozmyślam od jakiegoś czasu o zmianie samochodu i jednym z aut jakie biorę pod uwage jest W203 coupe z kompresorem i w automacie.
Trzy sztuki z mojej okolicy znalazłem na portalach:
1. http://otomoto.pl/mercedes-benz-c-230-p ... 89397.html
2. http://olx.pl/oferta/mercedes-c230-197k ... 3185ded02f
3. http://olx.pl/oferta/mercedes-c-230-kom ... 3185ded02f

Co o nich myślicie i na co zwrócić uwagę?

Jaki silnik lepiej wybrać stare M111, czy M271?
Czy ten rozrząd w M271 można jakoś zdiagnozować bez zdejmowania pokrywy i czy ta przypadłość dotyczy wszystkich M271, czy to pojedyncze przypadki?

Z góry dziękuję za jakieś sugestie.
Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
Baile
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 19 gru 2012, o 10:16
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Baile »

bart1527 pisze:Jaki silnik lepiej wybrać stare M111, czy M271?
Oba silniki mają swoje wady i zalety, temat wałkowany setki razy na forum, poszukaj.
bart1527 pisze:Czy ten rozrząd w M271 można jakoś zdiagnozować bez zdejmowania pokrywy
Niestety, trzeba zdjąć pokrywę.
bart1527 pisze:czy ta przypadłość dotyczy wszystkich M271, czy to pojedyncze przypadki?
Tak, wszystkich.
CL203 220 CDI Sport Edition+
2037082A834008

W209 CLK 200 Kompressor
2093422F122151
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bart1527,

1) słabe spasowanie przedniego zderzaka po lewej stronie, zjechana tapicerka z tyłu
2) przedni zderzak słabo spasowany. Przy przebiegu ok. 200kkm najczęściej jest do wymiany pompka hydrauliki tej skrzyni ( jak wymieniona to :ok: i nie ma sprawy, ale wątpię w to :usmiech: ) felgi nie od tego auta
3) felgi to też :bezradny: Auta z USA to najczęściej powypadkowe lub popowodziowe wynalazki. Bez sprawdzenia w Carfax nie dotyka się nawet takiego urządzenia.

Przeczytaj sobie o problemach z silnikiem m111, bo ostatnio na forum niektórzy siwieją od nich :rotfl: M271 też ma problem....własnie z rozrządem, ale jak zrobiony, to jest to bardzo przyjemny silnik i mniej pali od m111.
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Też miałem wrażenie, że wszystkie po przygodach ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
bart1527
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 29 gru 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: bart1527 »

jarod32 pisze:Też miałem wrażenie, że wszystkie po przygodach ...
, to że po przygodach to ja też widze, ale trudno żeby nastoletni samochód ich nie miał, pytałem raczej na co zwrócić uwage przy ewentualnych oględzinach, miejsca newralgiczne , korozja - gdzie jej szukać, co sprawdzić, co może nie działać itp.
M271 - rozrząd,
M111 - zaolejona wiązka, cieknący elektromagnes, coś jeszcze?
Przeglądam trochę forum, ale dopiero się uczę W203 ;)

Który z nich jest tańszy w ekspolatacji? Bo za cene rozrządu M271, to chyba można cały M111 złożyć? - czy się mylę?
VIN: WDB NIEMAM W203
W208 CLK 230 '01
S202 220D '97
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

bart1527, czytaj dalej :usmiech: W cenie rozrządu m271 jest np. przepustnica od m111 :rotfl: To tylko taki przykład oczywiście. Chodzi o to że nie ważne czy kupisz benzynę czy diesla. ...... jak kupisz mechanicznie zapuszczone auto, to popłyniesz. Do tego będzie marudzenie typu nigdy więcej MB :wysmiewacz:

[ Dodano: 2015-02-10, 09:37 ]
Tak samo ze skrzynią ...... nie ważne czy automat czy manual. ....... remont kosztuje swoje. ...... a używki. ... też mają swój przelot i nie jest łatwo dobrać właściwą do auta :usmiech:
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

bart1527 pisze:M271 - rozrząd,
M111 - zaolejona wiązka, cieknący elektromagnes, coś jeszcze?
M111 jest ok, i pewnie bym go kupił ponownie ale niestety nie montowali już go w polifcie. W przedliftach rdza na na drzwiach ( ranty, od spodu ), nadkola - spawy przy amorkach, błotniki od spodu, klapa z tyłu przy stopie oraz randy, podwozie na łączeniach (spawach ) - ja ostatnio robiłem konserwację i w porę się ogarnąłem bo pomału miejscami robiły się pajączki ale tylko na spawach. Progi przy rzygaczach też lecą pomalutku ( ale tego to raczej nie sprawdzisz ).

Ważne aby był zadbany.
supi pisze:W cenie rozrządu m271 jest np. przepustnica od m111 :rotfl:
widzisz, przepustnicę można kupić z anglika lub rozbitka w dobrej cenie używaną ale rozrząd niestety nie :placz: i trzeba się liczyć z tym, że ci 100 000 km wymiana w cenie ok. 5 000 zł.
W M111 raz na jakiś czas niech się zepsuje coś z elektroniki to i tak uważam, że nie przebije kosztów m271 :dokuczacz:
No ale zobaczymy, już w sumie od początku zakupu w auto wpakowałem ze 2700 zł ale moje było średnio zadbane mechanicznie :zly:
Plus taki, że sporo części będzie świerzych/nowych i dużo części ( właściwie pół silnika ) wypicowane, pomieniane itp. więc mam nadzieję, że teraz będę tylko jeździł bez przygód :zmeczony:
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
bart1527
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 29 gru 2011, o 10:12
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: bart1527 »

supi pisze:Chodzi o to że nie ważne czy kupisz benzynę czy diesla. ...... jak kupisz mechanicznie zapuszczone auto, to popłyniesz. Do tego będzie marudzenie typu nigdy więcej MB :wysmiewacz:
;) Wiem, wiem, jeżdze 7 rok W202, i przez pierwsze 3 lata ciągle coś trzeba było zrobić, ale wyprowadziłem go jakoś i teraz tylko leje ropke i zmiany oleju/filtrów, żeby nie blachy to bym nie myślał o zmianie (no i silnik troche słaby 2.2D, ale klekocze i jeździ).
Dlatego pytam na co szczególnie zwracać uwagę, żeby potem znowu nie musieć 3 lata pakować pieniędzy żeby to jakoś jeździło.
VIN: WDB NIEMAM W203
W208 CLK 230 '01
S202 220D '97
Michal1980
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 19 wrz 2013, o 09:19
VIN:
Lokalizacja: WKZ

Post autor: Michal1980 »

Ja bym oglądał ofertę numer 2 i 3
Oferta nr.1 - wydaje mi się że szkoda czasu (sprowadzony i handlarz kupił jak najtaniej by więcej zarobić) dobre to nie było. ja bym powiedział ŹLE spasowana maska a nie zderzak drodzy eksperci :)

Oferta nr3. Import USA czyli pewnie mocno bity lub delikatnie liźnięty lub popowodziowy.Czujnik lakieru wszystko powie. Ja bym oglądał.

Oferta nr.2 najbardziej przypadła mi do gustu prywatny właściciel coś tam naprawiał.Wie najwięcej o aucie. Powie prawdę albo nie.

Ja bym oglądał ofertę numer 2 i 3
Pozdrawiam
Michał - Mercedes W203 c240- 2.6 V6- 170
VIN WDB2030611F007134
album_personal.php?user_id=9311
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Widzicie problem polega na tym, że nie ma co się tak naprawdę podniecać silnikiem m111 z tego prostego powodu, że był montowany od początku produkcji w203 do 06.2002r. :bezradny: No to ile takie auto ma już lat? :mysli: Od cholery :wysmiewacz: a do tego większość ma problem z korozją. Co podmalowane, to podmalowane, ale nie wszystko i nie wszędzie :wysmiewacz: Popatrzcie sobie na ulicy mijane w203 ( najlepiej jak stoją zaparkowane ). Problem polega na tym, że auto u człowieka, który ma na utrzymanie tego auta i na jego zabezpieczenie będzie jeszcze w dobrym stanie.....nawet blacha, a ten co żałuje i kutwi na graty, to tym bardziej blachy nie będzie robił.......tylko co najwyzej się pozbędzie :tak: Fajna sprawa, bo w w203 cała podłoga łącznie z progami jest zasłonięta plastikami i aby sprawdzić trzeba rozkręcać :wysmiewacz: Nawet jak zdejmie sie plastik podłogi, to z progami jest znacznie większa robota i nikt nie pozwoli tego rozbierać nawet jak jest pewny swego, bo tak jest od cholery spinek, które też kosztują. :usmiech: Co do rozrządu..........weźcie się zastanówcie ile czasu dla każdego jest te 100kkm ( u mnie pierwszy raz tak na marginesie był przy 220kkm :usmiech: ). Dla mnie nawet te 5k jest do przebolenia jeżeli wiem, że autem pojeżdżę sobie tak ok. 4-6 lat :bezradny:
Także , jak dla kogoś jest tylko wyznacznikiem rozrząd....... to życzę powodzenia :hejka:
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Ja pozwolę :D bo właśnie jest rozebrane ... :D Supi .. dodam , że każdy z nas w tych plastikach wozi taczkę błota , które idealnie trzyma wilgoć i dba o to , żeby ruda się nie nudziła .. Okazało się , że u mnie był ostatni moment na sprawdzenie tego , oczyszczenie i zabezpieczenie , po po kolejnym roku .... wiadomo.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

jarod32 pisze:dodam , że każdy z nas w tych plastikach wozi taczkę błota , które idealnie trzyma wilgoć i dba o to , żeby ruda się nie nudziła .. Okazało się , że u mnie był ostatni moment na sprawdzenie tego , oczyszczenie i zabezpieczenie
mów za siebie :rotfl: co roku po zimie w garażu zwalam wszystkie zakola i plastiki spodu..........karcher,szczotka i naprzód a następnie gdzie trzeba oczyszczenie i malowanie wszystkiego antykorozyjną ( pędzel ) i potem natrysk baranka. Profile zamknięte fluidol :usmiech: Ale tak jak mówisz po zimie wygarnąć trzeba :nunu:
ktos92
Użytkownik
Posty: 1036
Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
VIN: WDD2040012A607752
Lokalizacja: Galway

Post autor: ktos92 »

Tutaj macie rację, np. mój tata pyta się mnie czy jest sens pakować w to auto pieniądze na malowanie, biorąc pod uwagę to, że super mi się nim jeździ, nie zawiódł mnie nigdy. Autko jest naprawdę komfortowe i jak na 2.0 bez kompressora daje rade. Postanowiłem, że auto odmaluje od stóp do głów, łącznie z zabezpieczniem całej podłogi i tka jak mówisz supi, tam ejst od cholery plastików, aczkolwiek sprawdzałem progi u siebie i rudej ani śladu :dokuczacz: Na wakacje jednak, jak zrobi się ciepło mam planach zabezpieczenie całej podłogi łącznie z tylną ramą. Tak jak powiedziałeś, jeżeli chce się to auto potrzymać dłużej to nie widzę przeszkód żeby władować troche pieniędzy...

A co do rozrządu w M271, cóż, problem jest już znany chodź większość mechaników o nim nie wie. Jeden te 100 000KM zrobi w przeciągu 5 lat o ile w ogóle zrobi, większość osób pozbywa się auta po 2-3 latach eskploatacji i tu nie ma co widziwiać, w końcu kupuje się auto używane i trzeba się liczyć z niektórymi kosztami, jak ktoś nie chce tyle wydać - proste, niech nie kupuje ;)
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Awatar użytkownika
DobryWujek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 11 lut 2015, o 09:07
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: W203 prośba o ocenę

Post autor: DobryWujek »

Jak będziesz miał VIN tej sztuki to pomogę w sprawdzeniu jego historii ;)

Pozdrawiam,
DobryWujek
http://www.passioncars.pl - PassionCars - Sprawdzanie historii aut VIN USA / Kanada
Awatar użytkownika
mariusz361
Użytkownik
Posty: 148
Rejestracja: 23 lut 2014, o 20:51
VIN:
Lokalizacja: śląskie

Post autor: mariusz361 »

ktos92 pisze: ...A co do rozrządu w M271, cóż, problem jest już znany chodź większość mechaników o nim nie wie. Jeden te 100 000KM zrobi w przeciągu 5 lat o ile w ogóle zrobi, większość osób pozbywa się auta po 2-3 latach eskploatacji i tu nie ma co widziwiać, w końcu kupuje się auto używane i trzeba się liczyć z niektórymi kosztami, jak ktoś nie chce tyle wydać - proste, niech nie kupuje ;)
Tylko problem w tym że 70% jak nie więcej użytkowników nawet nie wie że jest takie coś jak łańcuch co się wyciąga i spokojnie przejeżdżają od kupna do sprzedaży ;)
Na forum przeskoczenie łańcucha można policzyć na palcach a ile jest użytkowników, ilu jeździ poza forum i to nawet na taxi na tym silniku...sam nakręcony tym co wyczytałem wymieniłem łańcuch,ślizgi i napinacz-samochód jeździ jak jeździł a przy wymianie już było ponad 170 tys-dam głowe że nikt nie wymieniał w Niemczech tego bo po co. Tak to już jest z ludźmi że za wczasu niechcący dmuchają na zimne. Jedni nie kupią alfy bo słyszeli to czy tamto a czasem może być że takowa alfa ma mniej usterek niż niejedno bmw czy merc.
C200 Kompressor 163KM classic,kombi,lift 2004
Nigdy nie dyskutuj z głupszym od siebie-najpierw zniży Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”