1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

DamnDaniel pisze: 2 gru 2020, o 18:40 Panowie zmierzona kompresja i wyszło na pierwszym i kolejno 13bar, 13bar, 8,5bar oraz 13bar. Co myślicie o tej kompresji? Wstawiam zdjęcie zębów, sa zużyte ale nie wydaje mi się żeby przeskoczył na kole. Może napinacz nie napiął na -16°C.
Drugie foto, wałek wydechowy - pierwszy widoczny ząb zetnie się w połowie wysokości, tak przynajmniej to wygląda. Pomiar kompresji taki sobie bo przy przestawionym rozrządzie to prawdziwych wartości się nie dowiesz (dól w położeniu pracy a góra jest wcześniej lub później i stąd może być niższa kompresja bo zawory mogą się już otwierać albo dopiero zamykać).
Możesz mieć rację że napinacz nie dał rady i się stało.
DamnDaniel
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 1 gru 2020, o 18:48
VIN: WDB2110421A355377

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: DamnDaniel »

Przybek pisze: 2 gru 2020, o 20:22 Drugie foto, wałek wydechowy - pierwszy widoczny ząb zetnie się w połowie wysokości, tak przynajmniej to wygląda. Pomiar kompresji taki sobie bo przy przestawionym rozrządzie to prawdziwych wartości się nie dowiesz (dól w położeniu pracy a góra jest wcześniej lub później i stąd może być niższa kompresja bo zawory mogą się już otwierać albo dopiero zamykać).
Możesz mieć rację że napinacz nie dał rady i się stało.
Po ustawieniu rozrządu kompresja wygląda następująco od pierwszego 11bar, 11bar, 9,7bar, 11bar. Jaka jest dolna granica kompresji? Myślicie że zawory sa całe?
w211 1.8 kompresor om271 2003r
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Na 3-cim garze raczej będą krzywe, nie pamiętam jaka jest dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami ale na pewno nie 1,3 bara.
DamnDaniel
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 1 gru 2020, o 18:48
VIN: WDB2110421A355377

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: DamnDaniel »

Przybek pisze: 2 gru 2020, o 23:41 Na 3-cim garze raczej będą krzywe, nie pamiętam jaka jest dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami ale na pewno nie 1,3 bara.
Znalazłem informację ze w silnikach 271.910/940/941/944/946/952 tolerancja monatażowa lub wartość nowa to 11,5 bar - 13,5 bar, dopuszczalne różnicę między poszczególnymi cylindrami =<1,5 bar, granica zużycia lub wartość graniczna ~9 bar.

Odnosząc się do tych informacji wychodzi ze mam szczęście i chyba skończy się tylko na wymianie rozrządu.
w211 1.8 kompresor om271 2003r
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

polofix pisze: 2 gru 2020, o 16:39 Wydechowe chyba nie sięgają, są bezkolizyjne, ale ssące już są kolizyjne. No i jak 3 ząbki nie gną zaworów, to tu chyba łańcuch przejechał po zębach na stojącym wałku, bo przesunięcie jest jakieś 350*
Niestety przy znacznym przestawieniu i jedne i drugie dostają.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Czyli pewnie jak łańcuch przeskakuje, to raczej zdarza się to na jednym wałku i dlatego tylko jedna strona jest pokrzywiona.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
DamnDaniel
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 1 gru 2020, o 18:48
VIN: WDB2110421A355377

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: DamnDaniel »

Czy ktoś mogłby sprawdzić czy te części beda pasować oraz czy czegoś nie zapomniałem. Rozumiem ze prawy slizg mozna wymienic tylko po sciagnieciu misy olejowej? Czy potrzebna tam jakas uszczelka?

Pierscień uszczelniający wału korbowego 023 997 84 47
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów REINZ 15-36411-01
Magnes centralny przestawiania faz wałka rozrządu A 271 051 01 77
Zestaw łańcucha rozrządu FEBI BILSTEIN 40953
https://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lanc ... 39035.html
w211 1.8 kompresor om271 2003r
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Prawy ślizg wymienia się tylko po ściagnięciu głowicy.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Do wymiany prawego ślizgu w M271 wcale nie trzeba ściągać głowicy, jak klient sobie wymarzy wymianę prawego slizgu wraz z wymianą rozrządu to nic trudnego.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Bez szlifowania i podcinania...?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Prawa strona silnika to jest prawa strona samochodu czyli w Polsce strona pasażera, czyli prawy ślizg to ślizg napinajacy łańcuch, jak wymienisz rozrząd z kołami zmiennych faz rozrządu to wystarczy wyciągnąć bolec i masz szynę na wierzchu. Co innego jest z lewą szyną "prowadzącą".
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Problem to polega na tym że są błędnie określane strony silnika.
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Ja z tym nigdy nie mam problemu. Taki problem zazwyczaj mają skladacze mebli.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Trochę oftopicznie - na moim poprzednim forum (marka z błyskawicą) pamiętam dyskusję na ponad 70 postów o tym że silnik/auto ma jedną stronę lewą i jedną stronę prawą a gość i tak nie mógł zrozumieć :)

Wracamy do tematu rozrządu.
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

A pro po rozrządu to z wymianą prawej szyny nie ma większego problemu.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”