1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

wojtek0904
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 4 sty 2021, o 08:29
VIN: WDB2037311E089155

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: wojtek0904 »

spawel pisze: 4 sty 2021, o 20:59 Zgadzam się z Przybek. Te koła nadają się do wymiany/naprawy. Na ile odkładać to w czasie zależy od stanu łańcucha. Jeżeli łańcuch także wymaga wymiany (zapewne tak, skoro "podgryza" koła) to nie przekraczał bym kolejnych 10kkm. Wierzchołki zębów nie zużywają się (najwyżej łamią). W tej fazie zużycia promień zarysu dna zęba zaczyna powiększać się w porównaniu do promienia rolki łańcucha. Rolka zamiast przylegać, styka sie liniowo z dnem zęba, nacisk jednostkowy jest większy, a degradacja postępuje prędzej.
Cześć Wszystkim. Proszę o info, bo od kilku dni mam meśka clc 1.6, czy w tym silniku także jest problem z rozrządem? Zapewne tak, bo problem np. z elektromagnesem jest-cieknie olej. Proszę także o info jaki łańcuch i jaki napinacz zakupić do wymiany? Jaki zestaw ogólnie.Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Masz silnik z rodziny M271 jak reszta bohaterów tego tematu i podejrzewam że wady 1.8 występują również w 1.6. Najbezpieczniej zdjąć pokrywę i sprawdzić organoleptycznie jak wygląda sytuacja.

OT, kiedyś słyszałem ciekawe stwierdzenie o CLC, że MB sprzedaje W203 w obudowie W204 za cenę W205 :P
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: spawel »

Przybek pisze: 5 sty 2021, o 23:38 Najbezpieczniej zdjąć pokrywę i sprawdzić organoleptycznie jak wygląda sytuacja.
To jedyna możliwość - obowiązkowa i pilna dla nabywców używanych MB z m271
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
wojtek0904
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 4 sty 2021, o 08:29
VIN: WDB2037311E089155

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: wojtek0904 »

Dzięki Panowie za pomoc. Nie omieszkam tego zrobić. Napiszcie tylko jaki zestaw polecacie do wymiany rozrządu, umówmy się, że pytam o jakieś dobre zamienniki, bo na oryginał nie zainwestuję niestety.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Było. Poczytaj ten temat, wszystkiego się dowiesz.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: NojmaN »

Witam, szybkie pytanko 😆 przy ilu km sprawdzić/wymienić rozrząd 1.8 m271.
Aktualny przebieg 153623
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
mateo-salvadore
Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2015, o 20:41
VIN: WDB
Lokalizacja: Lublin / Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: mateo-salvadore »

Sprawdzić możesz zawsze - grunt, żeby koła były na znakach. Nawet jak nie masz lampki Check - warto zeskanować błędy - u mnie był zapamiętany błąd synchronizacji, choć check nie świecił. Wymieniłem przy ok 140kkm. Jedno koło było delikatnie poza znakiem. Tragedii nie było, ale łańcuch był nieco wyciągnięty. Nie ma sztywnej reguły, ale 150kkm wygląda na rozsądny moment do profilaktycznej wymiany.

Przybek pisze: 5 sty 2021, o 23:38 OT, kiedyś słyszałem ciekawe stwierdzenie o CLC, że MB sprzedaje W203 w obudowie W204 za cenę W205 :P
Tak, to moje stwierdzenie o CLC u Zachara ;)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2021, o 10:36 przez mateo-salvadore, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes CLC 180 Kompressor, 143KM, automat, 2008r. WuDeBe2037461E0404zero8
Lexus ES 300h 2019r.
--------------------------------------------------
Wolę pchać mercedesa niż jeździć golfem...
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: spawel »

NojmaN pisze: 11 lut 2021, o 08:35 Witam, szybkie pytanko 😆 przy ilu km sprawdzić/wymienić rozrząd 1.8 m271.
Aktualny przebieg 153623
Dobry moment na sprawdzenie
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: NojmaN »

spawel pisze: 11 lut 2021, o 10:08
NojmaN pisze: 11 lut 2021, o 08:35 Witam, szybkie pytanko 😆 przy ilu km sprawdzić/wymienić rozrząd 1.8 m271.
Aktualny przebieg 153623
Dobry moment na sprawdzenie
No to dzięki! Będzie trzeba tak zrobić.
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
DamnDaniel
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 1 gru 2020, o 18:48
VIN: WDB2110421A355377

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: DamnDaniel »

A tutaj porównanie starych kół (375k km) i nowych od spawel.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
w211 1.8 kompresor om271 2003r
NojmaN
VIP
Posty: 19
Rejestracja: 9 maja 2020, o 01:02
VIN: WDB2030421F511628

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: NojmaN »

mateo-salvadore pisze: 11 lut 2021, o 08:43 Sprawdzić możesz zawsze - grunt, żeby koła były na znakach. Nawet jak nie masz lampki Check - warto zeskanować błędy - u mnie był zapamiętany błąd synchronizacji, choć check nie świecił. Wymieniłem przy ok 140kkm. Jedno koło było delikatnie poza znakiem. Tragedii nie było, ale łańcuch był nieco wyciągnięty. Nie ma sztywnej reguły, ale 150kkm wygląda na rozsądny moment do profilaktycznej wymiany.
No właśnie tak się zapytałem na forum, bo ostatnio zaczął mnie niepokoić taki dziwny dźwięk, jak by coś tarło taki delikatny dziwny dźwięk . Podjechałem do jakiegoś mechanika apierwszego lepszego to na jego oko niby jakaś rolka do wymiany ale raczej myślę że nie miał zbyt dużego pojęcia na temat mb.
Mam taki Skaner diagnostyczny VSCAN VAG MINI 505 taki zielony, ale żadnych błędów nie mam w aucie.
Dzięki wielkie za wyczerpująca odp
Teraz:
7. Mercedes-Benz w203 w203 c200

Obrazek
GeForce:
6. BMW E36 2.0i Touring
5. Alfa Romeo 156 1.9 JTD
4. Audi a3 1.8T
3. Toyota Celica V 2.0
2. Lancia Lybra 2.4 JTD
1. Jakieś toledo w sedanie c(;
Gregario
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2021, o 21:37
VIN: WDB2032461F637899

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gregario »

Witam.
Panowie, kupiłem uderzonego S203 z 2004r. z tym silnikiem 1.8 w gazie za małe pieniądze. Auto ma duży przebieg, bo aż 520 tysięcy! Czytając ten temat zastanawiam się jak to możliwe, że ten motor tyle wytrzymal? Niestety nie znam historii auta, domyślam się , że był taksówką. Poprzedni wlasciciel coś wspominal, że niby wcześniej głowice robili... Ale czy to prawda? Z autem nic się nie dzieje poza świecącym się czekiem silnika (na LPG trochę obroty falują, na benzynie jest dobrze). Na kompie wyszło, że sonda lambda. Nie ma dziwnych dźwięków poza 2 sekundowym grechotaniem po odpaleniu... Dużo czasu zajmuje rozebranie górnej części silnika, aby dotrzeć do rozrządu?
Trafiony w bok.
received_2827496274187120.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Dwusekundowe grechotanie to nie jest dobry znak... Bądź przygotowany na łańcuch i koła zębate na wszelki wypadek. A 520 tysi to żaden przebieg. Głowica robiona pewnie dlatego że było kiepsko ustawione LPG i uszczelkę szlag trafił. Po VINie i wyposażeniu to bardziej gołego polifta jeszcze nie widziałem.
Rozebranie około 1,5 godziny na pierwszy raz, tylko się przygotuj mentalnie że jak rozbabrzesz to od razu możesz nowy rozrząd założyć.
Gregario
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 15 lut 2021, o 21:37
VIN: WDB2032461F637899

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gregario »

Za bogaty to nie jest, ale co tu wymagać od auta za 3700 zl 😁 Zawieszenie nie puka, hamulce po wymianach... Wiesz, Dzisiaj w garażu doszedłem do tego, że to chyba zawory na zimnym grają, bo jak było cieplej, to tego nie było. Rozkodujesz mi vin?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Nie ma strachu. Rozrząd na regenerowanych kołach to koszt nieco ponad 2000zł.Tyle co może ze 2 wtryski do CDI. Ja bym proponował dodatkowo wymianę zaworka zwrotnego we filtrze oleju.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”