1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: siwix »

Gregario pisze: 16 lut 2021, o 07:16 Dzisiaj w garażu doszedłem do tego, że to chyba zawory na zimnym grają, bo jak było cieplej, to tego nie było.
:boisie: W najmniej oczekiwanym momencie mogą zagrać... ale o tłoki
Gregario pisze: 16 lut 2021, o 07:16 Rozkodujesz mi vin?
Jest do tego odpowiedni temat
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
KosaNDG
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2021, o 13:50
VIN: WDB2030421A790892
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: KosaNDG »

Dzień dobry Panowie oglądam temat mocno i jestem w wielkim szoku, mam Mercedesa w203 1.8 200 kompresor 2005 r, 240 tys przebieg prawdopodobnie oryginał, problem w moim aucie zaczął się że zapalił się check engine i zauważyłem duże spalanie, mokre końcówki wydechu, duża chmurka z wydechu jak by auto było w gazie, lekkie falowanie obrotów przy odpaleniu na zimnym, błędy na komputerze były sonda, przepływka, Sprawdz układ dolotowy. Na własną rękę wymieniłem sonde i przepływke błąd dalej się pojawiał. Wstawiłem auto do mechanika wymienił jakiś filterek czy plasticzek który puszczał olej, wężyki jakieś, w kompresorze była jakaś szczelina i tam powymieniał jakieś uszczelki z góry przepraszam bo się zupełnie nie znam pisze z pamięci i zapewne nie do końca zrozumiale. Odebrałem auto zadowolony bo już tak nie kopci ale końcówki wydechu wciąż robią się mokre. W drugi dzień wziąłem go na testy i przy 220 zapalił się błąd check engine i auto wpadło w wibracje i stracił moc, okazało się że nie chodzi na jeden gar?, błąd wałka rozrządu, wypadanie zapłonu tyle zapamiętałem i wyczytałem na forum że to rozrząd. W tygodniu wstawiam auto na sprawdzenie rozrządu więc dam znać co i jak powiem tylko że auto w moim posiadaniu jest od 5 lat zakupiłem jak miał około 190 tys przebiegu generalnie nic się z tym autem nie działo do tego czasu i prócz oleju nic poważnego w nim nie robiłem oprócz rzeczy eksploatacyjnych typu zawieszenie itp wszystko na oryginał i było tak do czasu kiedy zobaczyłem cenę kół. Pytanie mam bo mechanik mój mówi że koła do rozrządu trzeba kupić oryginał że te zamienniki po 1200 2 szt nie chodzą i żeby sobie nie zawracać nimi głowy, jakie jest Wasze zdanie? Bo jak patrzę na cenę tych kół to odechciało mi się tego auta,
Podeślę zdjęcia jak mechanik zrobi i odezwę się po sprawdzeniu pozdrawiam
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Powinieneś przeczytać parę stron tego tematu i dowiedział byś się wszystkiego na temat kół, że regenerowane są godne polecenia. 240 tys km to już bardzo wysoki przebieg jak na ten silnik. Podejrzewam, że połowa zębów z kół będzie już w misce olejowej.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
KosaNDG
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2021, o 13:50
VIN: WDB2030421A790892
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: KosaNDG »

Rozumiem, no czytałem od strony 1 do 30 i przerazilem się mówię pisze bo tego jest 216 stron i aż w szok się wbiłem że to taka tragedia, poszukam o tych regenerowanych co tam jest napisane i wtedy zakupie chyba że znajdę gdzieś nowe w dobrej cenie pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Pierwsze posty to strach i trwoga. Czytaj tak od 130-140 strony. Na 140 masz nawet wpis kolegi noc co do znaków na kołach.
Rozrząd w w203 to dzisiaj nic strasznego ani drogiego. Dobrze zrobiony starczy na bardzo długo.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

@KosaNGD, całe forum 203 i 211 zakłada koła po regeneracji od spawel i nikt się jeszcze na nich nie przejechał (to są oryginalne koła ze zregenerowanymi zębami a nie jakiś nowy chiński zamiennik z plasteliny). Parę stron wcześniej jest foto jak wyglądały po przebiegu ponad 100 tysięcy więc mechanika do końca nie słuchaj bo w tym przypadku akurat nie ma pojęcia co mówi.
KosaNDG
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 10 sty 2021, o 13:50
VIN: WDB2030421A790892
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: KosaNDG »

Witam dziękuję wszystkim za odpowiedzi, Panowie jestem z okolic Gdańska i szukam do 100 km jakiegoś zaufanego mechanika który by się zajął rozrządem w moim aucie możecie kogoś polecić?? Jak wszystko było by dobrze to zaraz W204 miał bym do przeglądu Pozdrawiam
soul
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 09:52
VIN: WDB2037461A602664

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: soul »

Silnik M271 metaliczne stuki po przystawieniu ucha do plastikowej obudowy nastawników faz rozrządu. Nastawniki regenerowane - łańcuch, napinacz, ślizgi nowe. Stukot słychać też na nagrzanym silniku tylko po przyłożeniu ucha nad rozrządem. Czy ten stukot jest normalny?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

A w jakim stanie koła zębate rozrządu?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Dosłownie tydzień temu kolega oddawał auto na serwis z myślą, że rozrząd do wymiany, choć ma dopiero 60 tys. km. Na filmach, które mi wysłał słychać było metaliczne stuki. Okazało się, że alternator do regeneracji, sprzęgło klimatyzacji, rolka od alternatora i pasek również. Po wymianie cisza. Podaje to jako ciekawostkę, żeby nie zdejmować od razu pokrywy tylko sprawdzić stan osprzętu.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
soul
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 09:52
VIN: WDB2037461A602664

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: soul »

Koła łańcuchowe po regeneracji. Dźwięk słyszalny tylko po przyłożeniu ucha. Nad głowicą cicho. Myślę, że to mechaniczne części wewnątrz nastawników. Ale może być też osprzęt na obudowie rozrządu dziękuję za sugestię.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Zdarza się, że zaworek w podstawie filtra oleju nie trzyma i to jest przyczyną odgłosów.
U mnie jest podobnie - jestem świeżo po zamontowaniu nowego rozrządu(koła od Pawła regenerowane, łańcuch, napinacz Febi) i słychać metaliczny odgłos przez 2-3 sekundy po odpaleniu. Zaworek w podstawie sprawdzony - trzyma olej.
Obstawiam coś z nastawnikami, ale co w tym wypadku zrobić nie mam pojęcia.
soul
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 09:52
VIN: WDB2037461A602664

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: soul »

Zdemontowałem pokrywę zaworów w środku OK. Po złożeniu użyłem jeszcze stetoskopu i myślę że to nastawniki. Może to stukanie jest naturalne nie mam pojęcia. Na YT znalazłem film, który pokazuje budowę i działanie nastawnika https://www.youtube.com/watch?v=BTEA_XdjQFQ
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 241
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: kamilspider »

Jak zamkniesz maskę to też słychać?
2005 C180 kompressoren LPG+

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
soul
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 kwie 2021, o 09:52
VIN: WDB2037461A602664

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: soul »

kamilspider pisze: 24 kwie 2021, o 10:07 Jak zamkniesz maskę to też słychać?
Nie słychać nawet kiedy maska jest otwarta. Trzeba przyłożyć ucho do plastikowej pokrywy nad kołami zębatym lub użyć stetoskopu samochodowego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”