1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lip 2021, o 09:55
- VIN: WDB2030461F853014
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Hej, mam pytanko. Kupiłem w tym tygodniu spontanicznie w203 m271 310k km przebiegu 2006r. (Pierwszy Mercedes) Przy zapalaniu przez 2 sec terkocze. Dziś sprawdziłem rozrząd i zębatki na wałkach są oryginalne 2006r i wyglądają moim zdaniem lux jak nowe z salonu, aż się zdziwiłem Tylko prawy wałek na 0T nie trafia w znacznik (chyba przeskoczył z 1 ząb ?? ) czy to trzeba natychmiast robić czy można tak jeździć? Czy to jest przyczyną terkotania? Auto ma sporo innych wad (żółta kontrolka wtrysków, podejrzewam olej w zbiorniczka przelewowym płynu chłodniczego, pęknięte przewody od odmy, olej w dolocie, olej tu i tam, elektromagnesy do wymiany, błędy srs i pewnie wiele innych ). Ale auto jeździ bez zarzutu - te mercedesy to jednak pancerne xD
PS nie wiem jak sprawdzić czy łańcuch nie jest rozciągnięty bo jak kręcę wałem to raz jest napięty jak struna, że paznokcia nie wsadzisz, a raz luźny i mogę go pociągnąć w górę bo prawy wałek się cofa poprostu. To chyba normalne bo tak silnik pracuje ? Popełniłem chyba błąd bo kręciłam bez wyjmowania świec
PS nie wiem jak sprawdzić czy łańcuch nie jest rozciągnięty bo jak kręcę wałem to raz jest napięty jak struna, że paznokcia nie wsadzisz, a raz luźny i mogę go pociągnąć w górę bo prawy wałek się cofa poprostu. To chyba normalne bo tak silnik pracuje ? Popełniłem chyba błąd bo kręciłam bez wyjmowania świec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Koła podejrzanie ładne ale łańcuch to już totalna kaplica. Żebyś niepotrzebnie kasy nie wydawał na diagnostykę kontrolki CHECK to powiem od razu - nie interfejsy uniwersalne tylko szukaj gościa z SD (Star Diagnosis) - w tym aucie masz ponad 100 sterowników elektronicznych. A swoją drogą to MB nie kupuje się spontanicznie bo można się utopić aż miło. Patrząc na to co piszesz to na moje oko już w tej chwili pakiet startowy dobija do około 3 tysi
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Strach jeździć na takim łańcuchu. Ryzyko przeskoczenia jest ogromne, a do tego niszczysz koła w super stanie ( skąd one takie ładne?? )
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 lip 2021, o 09:55
- VIN: WDB2030461F853014
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dziękuję za pomoc. Auto kupiłem od Pana, który posiadał je od 2008r i do 2015 serwisował w Aso więc może tam zrobili. Tylko czemu łańcuch w takim dramatycznym stanie.
Zatem szukam kogoś z SD w swojej okolicy (zlotoryja/legnica/chojnów) i wymieniam niezwłocznie rozrząd. Czyli taki zestaw FEBI ZESTAW ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU DB M271 za ~ 500 zł wystarczy? Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego wygląda jak poniżej i jest tam bardzo tłusta substancja więc pewnie też uszczelka pod głowicą do wymiany (manual) do tego te przewody od odmy i może coś z tego będzie.
Pozdrawiam
Zatem szukam kogoś z SD w swojej okolicy (zlotoryja/legnica/chojnów) i wymieniam niezwłocznie rozrząd. Czyli taki zestaw FEBI ZESTAW ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU DB M271 za ~ 500 zł wystarczy? Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego wygląda jak poniżej i jest tam bardzo tłusta substancja więc pewnie też uszczelka pod głowicą do wymiany (manual) do tego te przewody od odmy i może coś z tego będzie.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Te zębatki nie wyglądają na oryginalne.
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Zestaw z chin za 200$ ?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sie 2021, o 22:52
- VIN: WDB2037421A832253
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Cześć. Czy jeśli podłącze w203 m271 do star diagnosisa, to wyskoczą mi błędy, związane z łańcuchem rozrządu? Drugie moje pytanie to, czy same dostanie się do łańcucha rozrządu jest trudne i wymaga dużo czasu? Dzięki z góry.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
W skrajnym przypadku będzie P0016 czyli niezgodność góry z dołem, tyle że wtedy to już auto raczej w ogóle nie odpala. Może być błąd czujnika wałka rozrządu - te czujniki się nie psują i jak jest jego błąd to od razu rozrząd do sprawdzenia. Mogą jeszcze pojawić się błędy wypadania zapłonu. A jeżeli nie ma błędów w ogóle a gość od SD jest kumaty to po parametrach silnika (odczyty z czujnika wałków, przesunięcie kątowe względem zakresu referencyjnego) będzie widział mniej więcej co się dzieje z rozrządem. Z tym że na podstawie kompa to nie zobaczysz w jakim stanie są zęby na kołach, więc i tak najbezpieczniej ściągnąć pokrywę i sprawdzić organoleptycznie.
I uzupełnij VIN w profilu.
I uzupełnij VIN w profilu.
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
- VIN: WDB2032461F664554
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Te koła to na 100% były wymieniane. W tym silniku niemożliwe, żeby tak wyglądały po 300kkm.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
WDB2032461F664554
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
MikeZG: u mnie w silniku oryginalne koła do 370 tys km latały i jeszcze trochę by mogły przejechać do 400 tys km
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
matrix95, musisz swój wynik zapisać w księdze rekordów guinnessa.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Sam jestem w szoku, ale od 150 tys km jak mam auto nie zmieniałem kół, tylko łańcuch 2 razy
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
- VIN: WDB2032461F664554
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
matrix95, cóż, cuda się zdarzają Może przyśpieszone zużycie kół, oprócz niskiej wytrzymałości materiału, wynika z jeszcze jakiejś innej wady tego silnika, która u Ciebie akurat nie wystąpiła.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
WDB2032461F664554
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
- VIN: WDB2032461F664554
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie znam nikogo, kto by zmieniał olej rzadziej niż co 15kkm. Ale nie wiem, może znam niewielu ludzi po prostu.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
WDB2032461F664554