1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Bomick
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2021, o 09:55
VIN: WDB2030461F853014

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Bomick »

Hej, mam pytanko. Kupiłem w tym tygodniu spontanicznie w203 m271 310k km przebiegu 2006r. (Pierwszy Mercedes) Przy zapalaniu przez 2 sec terkocze. Dziś sprawdziłem rozrząd i zębatki na wałkach są oryginalne 2006r i wyglądają moim zdaniem lux jak nowe z salonu, aż się zdziwiłem :bezradny: Tylko prawy wałek na 0T nie trafia w znacznik (chyba przeskoczył z 1 ząb ?? ) czy to trzeba natychmiast robić czy można tak jeździć? Czy to jest przyczyną terkotania? Auto ma sporo innych wad (żółta kontrolka wtrysków, podejrzewam olej w zbiorniczka przelewowym płynu chłodniczego, pęknięte przewody od odmy, olej w dolocie, olej tu i tam, elektromagnesy do wymiany, błędy srs i pewnie wiele innych ). Ale auto jeździ bez zarzutu - te mercedesy to jednak pancerne xD

PS nie wiem jak sprawdzić czy łańcuch nie jest rozciągnięty bo jak kręcę wałem to raz jest napięty jak struna, że paznokcia nie wsadzisz, a raz luźny i mogę go pociągnąć w górę bo prawy wałek się cofa poprostu. To chyba normalne bo tak silnik pracuje ? Popełniłem chyba błąd bo kręciłam bez wyjmowania świec
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Koła podejrzanie ładne ale łańcuch to już totalna kaplica. Żebyś niepotrzebnie kasy nie wydawał na diagnostykę kontrolki CHECK to powiem od razu - nie interfejsy uniwersalne tylko szukaj gościa z SD (Star Diagnosis) - w tym aucie masz ponad 100 sterowników elektronicznych. A swoją drogą to MB nie kupuje się spontanicznie bo można się utopić aż miło. Patrząc na to co piszesz to na moje oko już w tej chwili pakiet startowy dobija do około 3 tysi :)
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Strach jeździć na takim łańcuchu. Ryzyko przeskoczenia jest ogromne, a do tego niszczysz koła w super stanie ( skąd one takie ładne?? )
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Bomick
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 26 lip 2021, o 09:55
VIN: WDB2030461F853014

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Bomick »

Dziękuję za pomoc. Auto kupiłem od Pana, który posiadał je od 2008r i do 2015 serwisował w Aso więc może tam zrobili. Tylko czemu łańcuch w takim dramatycznym stanie.
Zatem szukam kogoś z SD w swojej okolicy (zlotoryja/legnica/chojnów) i wymieniam niezwłocznie rozrząd. Czyli taki zestaw FEBI ZESTAW ŁAŃCUCHA ROZRZĄDU DB M271 za ~ 500 zł wystarczy? Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego wygląda jak poniżej i jest tam bardzo tłusta substancja więc pewnie też uszczelka pod głowicą do wymiany (manual) do tego te przewody od odmy i może coś z tego będzie.
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Te zębatki nie wyglądają na oryginalne.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Zestaw z chin za 200$ ?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Maciejj87
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 10 sie 2021, o 22:52
VIN: WDB2037421A832253

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Maciejj87 »

Cześć. Czy jeśli podłącze w203 m271 do star diagnosisa, to wyskoczą mi błędy, związane z łańcuchem rozrządu? Drugie moje pytanie to, czy same dostanie się do łańcucha rozrządu jest trudne i wymaga dużo czasu? Dzięki z góry.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

W skrajnym przypadku będzie P0016 czyli niezgodność góry z dołem, tyle że wtedy to już auto raczej w ogóle nie odpala. Może być błąd czujnika wałka rozrządu - te czujniki się nie psują i jak jest jego błąd to od razu rozrząd do sprawdzenia. Mogą jeszcze pojawić się błędy wypadania zapłonu. A jeżeli nie ma błędów w ogóle a gość od SD jest kumaty to po parametrach silnika (odczyty z czujnika wałków, przesunięcie kątowe względem zakresu referencyjnego) będzie widział mniej więcej co się dzieje z rozrządem. Z tym że na podstawie kompa to nie zobaczysz w jakim stanie są zęby na kołach, więc i tak najbezpieczniej ściągnąć pokrywę i sprawdzić organoleptycznie.

I uzupełnij VIN w profilu.
MikeZG
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
VIN: WDB2032461F664554

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: MikeZG »

Te koła to na 100% były wymieniane. W tym silniku niemożliwe, żeby tak wyglądały po 300kkm.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

MikeZG: u mnie w silniku oryginalne koła do 370 tys km latały i jeszcze trochę by mogły przejechać do 400 tys km :)
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

matrix95, musisz swój wynik zapisać w księdze rekordów guinnessa.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Sam jestem w szoku, ale od 150 tys km jak mam auto nie zmieniałem kół, tylko łańcuch 2 razy
MikeZG
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
VIN: WDB2032461F664554

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: MikeZG »

matrix95, cóż, cuda się zdarzają :) Może przyśpieszone zużycie kół, oprócz niskiej wytrzymałości materiału, wynika z jeszcze jakiejś innej wady tego silnika, która u Ciebie akurat nie wystąpiła.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

MikeZG pisze: 4 wrz 2021, o 22:09 Może przyśpieszone zużycie kół, oprócz niskiej wytrzymałości materiału, wynika z jeszcze jakiejś innej wady tego silnika, która u Ciebie akurat nie wystąpiła.
A może wystarczyło że olej był zmieniany co 10-12 tysięcy a nie co 25 jak komp zawołał...
MikeZG
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 27 sie 2016, o 11:05
VIN: WDB2032461F664554

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: MikeZG »

Przybek pisze: 5 wrz 2021, o 02:26 A może wystarczyło że olej był zmieniany co 10-12 tysięcy a nie co 25 jak komp zawołał...
Nie znam nikogo, kto by zmieniał olej rzadziej niż co 15kkm. Ale nie wiem, może znam niewielu ludzi po prostu.
W203 C180 kompressor kombi 1.8 benz 2004
WDB2032461F664554
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”