1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 wrz 2021, o 10:32
- VIN: WDB2037461A908045
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
A co powiecie o tym zestawie łańcucha Febi? Czy może zestaw SKF będzie lepszy? Koła zamierzam wysłać do regeneracji do MEHENKER. Miał ktoś z imi do czynienia? Czytałem o nich dobre opinie ale to opinie osób anonimowych, wolałbym usłyszeć o nich coś od forumowiczów.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Koła bierz od użytkownika spawel z naszego forum - jedyna pewna opcja, robi je od lat.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 2 wrz 2021, o 10:32
- VIN: WDB2037461A908045
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Przybek, dzięki za podpowiedź, już zamówione, 108zł drożej niż w MEHENKER, ale jak pisałem opinie o nich czytałem tylko anonimowe a tu raczej mam potwierdzone. Spawel też mi potwierdził, że ten łańcuch SKF jest dobry. Jutro okaże się, czy głowica do rwania ale na bank tak. Kupiłem z nie palącym silnikiem i oczywiście po podniesieniu pokrywy wałek dolotu obrócony i to około 180 stopni, nie mam wielkich nadziei, że zawory przetrwały.
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 sie 2021, o 14:22
- VIN: WDB2030461A789886
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Witam.
Panowie a czy taki zestaw rozrządu może być?
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-l ... 0655741038
Głównie chodzi o zamknięty łańcuch. Przy montażu do rozkucia i ponownego skucia ? Czy da rade założyć od razu zamknięty ?
Panowie a czy taki zestaw rozrządu może być?
https://allegro.pl/oferta/febi-zestaw-l ... 0655741038
Głównie chodzi o zamknięty łańcuch. Przy montażu do rozkucia i ponownego skucia ? Czy da rade założyć od razu zamknięty ?
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 paź 2021, o 22:24
- VIN: WDB2093421F178100
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Witam wszystkich. Mam na oku CLK 1.8 z 2005 roku. Po podłączeniu komputera pokazało błąd P2054-008. Podobno ma to związek z kończącym się łańcuchem rozrządu. Po skasowaniu błędu i małej jeździe próbnej ponownie się nie zapalił. Na pulpicie tez żadnej kontrolki. Jestem zielony jeśli chodzi o Mercedesa i proszę o podpowiedź jakiego rzędu byłyby ewentualne koszta wymiany. Dzwoniłem do jednego warsztatu ale facet zaczął sie śmiać i powiedział, że jak go rozkręci to powie ile.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Kończący się łańcuch i koła. Po ściągnięciu pokrywy zaworów będziesz miał pewność. Orientacyjny koszt robocizny z kompletnym rozrządem aktualnie wynosi około 3200-4000 w zależności od warsztatu. A jak zdąży "brzdęknąć" to jeszcze trzeba doliczyć remont głowicy.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:04
- VIN: WDB2032421F537180
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Mam prośbę do bardziej doświadczonych o ocenę moich kół rozrządu. Natknąłem sie na temat rozrządu i czym prędzej sprawdziłem swój. Moim zdanie jeszcze mogę troche polatać. Łańcuch jest sztywny bardzo ledwo można go minimalnie odchylić od górnego slizgu w zazadzie to prawie wogule. Ślizg tylko minimalnie wytarty bliżej koła wydechowego tam chyba najbardziej napiera.
Łańcuch z dziurkami czyli oryginał.
Auto ma 235tys przebiegu oryginał Szwajcaria.
Dodam jeszcze że po przyłożeniu ucha do plastiku nad kołami podczas pracy silnika slychac było metaliczny dźwięk pracujacego rozrzadu. Jednak po rozebraniu wszystko wygląda w porządku.
Żadnych dźwięków przy odpalaniu zimny czy cieply tylko i wylacznie podcza pracy po przyłożeniu ucha do dekla.
Łańcuch z dziurkami czyli oryginał.
Auto ma 235tys przebiegu oryginał Szwajcaria.
Dodam jeszcze że po przyłożeniu ucha do plastiku nad kołami podczas pracy silnika slychac było metaliczny dźwięk pracujacego rozrzadu. Jednak po rozebraniu wszystko wygląda w porządku.
Żadnych dźwięków przy odpalaniu zimny czy cieply tylko i wylacznie podcza pracy po przyłożeniu ucha do dekla.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:04
- VIN: WDB2032421F537180
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:04
- VIN: WDB2032421F537180
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Na moje oko (gwarancji nie daję żadnej że nic się nie stanie) kontrola za jakieś 30-40 tysięcy i wtedy decyzja czy wymieniasz czy jeszcze można trochę pojeździć. Widać że olej był zmieniany dosyć często i dlatego to tak ładnie się jeszcze trzyma.
Znaki pokrywają się wzorcowo?
I używaj EDYTUJ aby nie pisać posta pod postem
Znaki pokrywają się wzorcowo?
I używaj EDYTUJ aby nie pisać posta pod postem
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:04
- VIN: WDB2032421F537180
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Tak myślałem że około 30tys i kontrola tylko martwi mnie ten dźwięk z pod dekla, składam w takim razie i bede obserwował i nasłuchiwał.
Znaki mają się tak: wał na OlT, ssący idealnie, wydechowy cofnięty o milimetr-półtora.
Jutro jeszcze sprawdzę ile stopni na wale będzie odchylenia jak ustawie wydechowy na znak.
Znaki mają się tak: wał na OlT, ssący idealnie, wydechowy cofnięty o milimetr-półtora.
Jutro jeszcze sprawdzę ile stopni na wale będzie odchylenia jak ustawie wydechowy na znak.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Odgłos pewnie z nastawników, ten typ tak ma niestety. Przez 2-3 sekundy zgrzyt po odpaleniu. Ew. podstawa filtra oleju nie trzyma oleju.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2018, o 16:04
- VIN: WDB2032421F537180
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
U mnie raczej nastawniki są ok bo przy odpalaniu nic nie słychać, tylko podczas pracy.
Sprawdziłem ile stopni jest odchylenia i wychodzi że 7 stopni jest napewno, czyli to chyba maximum ile może byc. Wychodzi na to że łańcuch jest już troche rozciagniety i dlatego jest odchylenie na znakach i możliwe że dźwięk z pod dekla to właśnie łańcuch ktury już nie właściwie układa się na kole.
Sprawdziłem ile stopni jest odchylenia i wychodzi że 7 stopni jest napewno, czyli to chyba maximum ile może byc. Wychodzi na to że łańcuch jest już troche rozciagniety i dlatego jest odchylenie na znakach i możliwe że dźwięk z pod dekla to właśnie łańcuch ktury już nie właściwie układa się na kole.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Jak jest 7 stopni rozciągnięcia to nie wiem czemu czekasz z wymianą. Przy 5 stopniach jest zalecana wymiana, żeby nie "cięło" kół.
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
- VIN: WDB2037461A732442
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Witam, na zimnym po odpaleniu trzyma chwilę na obrotach koło 1800 i delikatnie spada przez około 20 sekund. Co może być przyczyną zbyt wysokich obrotów?? 1.8k 143km