1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Wojtas1972
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 4 sty 2022, o 20:33
VIN: WDB2032421F798499

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Wojtas1972 »

Proszę o ocenę stanu mojego rozrządu.
Auto kupione 2 tyg. temu, brak historii co było robione przy rozrządzie. Łańcuch napięty jak struna, znaki się pokrywają ze znacznikami...no może ssący ma milimetr odchylki.
Żadnych niepokojących dźwięków podczas uruchamiania.
Przebieg w/g licznika 211 kkm
https://zapodaj.net/fdcf33c5a0f2f.jpg.html
https://zapodaj.net/ba11cb3f3e3b5.jpg.html
https://zapodaj.net/770685d8cea3f.jpg.html
https://zapodaj.net/cfc0fa27a438b.jpg.html
https://zapodaj.net/5dafc9e58ae18.jpg.html
Przepraszam za taką formę prezentacji zdjęć, ale korzystając z opcji wklejania zdjęć w wiadomości, nie pokazuje zdjęć, tylko ikonę "uszkodzonego" zdjęcia i nie wiem jak to przeskoczyć...kiepsko u mnie w temacie "komputery".
MB S203 C200 1.8 Kompressor Avantgarde 2006
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: spawel »

Witam
Zęby wyglądają nieźle, ale nie bardzo dobrze. Zużycie najlepiej widać na 770685d8cea3f.jpg
Dna zębów powinny mieć promień pasujący do średnicy rolki łańcucha, a już tak nie jest i rolka styka się z zębem punktowo zamiast całą powierzchnią. Dalsze zużywanie może być szybsze. Łańcuch być może ktoś wymieniał, bo przestawienie na znakach niewielkie.
Można ponownie sprawdzić rozrząd za 10-15kkm, lub po takim przebiegi od razu zmieniać (łańcuch i koła).
Jeżeli zdecyduje Pan regenerować, to obecny koszt 1160 brutto.

Pozdrawiam
Paweł Szloser
506199490
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
Wojtas1972
Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 4 sty 2022, o 20:33
VIN: WDB2032421F798499

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Wojtas1972 »

Dziękuję Pawle za wnikliwą ocenę.
Również myślałem o takim mniej więcej przebiegu do wymiany.
Najprawdopodobniej wymianę zrobię samodzielnie pod czujnym okiem kolegi mechanika jak będzie ciepło i urlop. Z tego co tu przeczytałem nie jest to mega skomplikowane, wystarczy się nie śpieszyć.
Zapytam już teraz ile wynosi czas oczekiwania na zregenerowany zestaw kół rozrządu. Nie muszą to być stricte moje koła oczywiście.
PS. Sądzę Pawle że na tym forum nie musimy sobie "Panować", wystarczy "po imieniu".
U mnie w pracy "jedziemy" sobie na "ty" nawet jeżeli różnica wieku jest większa niż połowa wieku "starego" ;)
Pozdrawiam Wojtek.
MB S203 C200 1.8 Kompressor Avantgarde 2006
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Zdaje się, że oryginalny łańcuch powinien mieć otworki w tulejkach, ten nie ma.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

Dzień dobry po przerwie.
Mam możliwość wrocic do mercedesa i kupić 203 w wersji 230k w stanie nie odpala. Jechał, stracił trochę mocy i kultury pracy, po zgaszeniu już nie odpalił. Błędy P0341 i P0301, 205 tysięcy przebiegu podobno do rozrządu przez ten czas nie było zagladane (książka serwisowa do 170). Auto jest praktycznie na pełnym wyposażeniu i jest w dosyć atrakcyjnej cenie. Pytanie czy serio (jak wyczytałem w tym temacie) awaria rozrządu nie demoluje zaworów? Bo jeżeli tak, to zrobienie rozrządu w całości plus cena zakupu daje ceny najtańszych sztuk z ogłoszeń i wydaje się dobra opcją.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Musisz jeszcze ustalić, czy to 230K to 2,3 czy 1,8, bo to całkiem różne silniki. Jeśli 1,8, to może być duży problem. Głowica jest nietypowa i w razie potrzeby zakupu drugiej będzie duży problem.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

1,8 M271 192 konie

Auto już u mnie, jestem po weryfikacji rozrządu, przeskoczył o 2 zęby na ssącym, łańcuch luźny że leży między kołami na płasko.
Zakładając że głowica będzie w porządku przy takim przesunięciu co powinienem kupić jako zestaw rozrządu?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8901696533?

To plus komplet płynów wystarczy?

Co jeszcze wymienić podczas jednego rozbierania? Oraz czy wymieniać olej w kompresorze? Bo opinie są różne z tego co czytam.
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

Sorry za post pod postem. Auto naprawione w serwisie w Krakowie tym od filmów na youtube. (Nie wiem czy wolno podawać nazwy ;) )
Cena 2600, jeden dzień roboty, chodzi idealnie. Przy okazji sprawdzili wszystko, wyszła jeszcze odma. Działa, jest szybki i daje sporo radości. Przepaść w stosunku do 200 cdi w classicu który był poprzednio.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Po filmach widać, że wie co robi. Masz 2600 wydane i pojeździsz długo. W dieslu pewnie byś wtrysków nie wymienił za tą kasę.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

polofix pisze: 4 lut 2022, o 20:35 W dieslu pewnie byś wtrysków nie wymienił za tą kasę.
Zregenerowanie 4 sztuk razem z wytarganiem i montażem i jeszcze by zostało siana na uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Szela81 pisze: 4 lut 2022, o 19:58 Sorry za post pod postem. Auto naprawione w serwisie w Krakowie tym od filmów na youtube. (Nie wiem czy wolno podawać nazwy ;) )
Cena 2600, jeden dzień roboty, chodzi idealnie. Przy okazji sprawdzili wszystko, wyszła jeszcze odma. Działa, jest szybki i daje sporo radości. Przepaść w stosunku do 200 cdi w classicu który był poprzednio.
A jak z głowicą? Była okej?
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

matrix95 pisze: 5 lut 2022, o 14:30 A jak z głowicą? Była okej?
Tak. Jak zobaczyłem przesunięcie znaków o coś między jednym a dwa zęby to już byłem dobrej myśli. Zrobili dodatkowo pomiar kompresji i probe szczelności zaworów plus kamerka. Po naprawie komputer i badanie równomierności pracy i wszystko ok zero bledow.

Koła były w sumie w niezłym stanie ale łańcuch był tak luźny ze można go było przesuwać ręka po stojącym silniku… 205 tysięcy potwierdzonego przebiegu, nigdy nie zaglądane
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: matrix95 »

Czyli klasyczny przykład, że pierwszy łańcuch wytrzymuje z reguły 150-200 tys km.
U mnie przy 160 tys przeskoczył, ale głowica była do remontu.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Szela81 pisze: 19 sty 2022, o 10:36 1,8 M271 192 konie

Auto już u mnie, jestem po weryfikacji rozrządu, przeskoczył o 2 zęby na ssącym, łańcuch luźny że leży między kołami na płasko.
Zakładając że głowica będzie w porządku przy takim przesunięciu co powinienem kupić jako zestaw rozrządu?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8901696533?

To plus komplet płynów wystarczy?

Co jeszcze wymienić podczas jednego rozbierania? Oraz czy wymieniać olej w kompresorze? Bo opinie są różne z tego co czytam.
To jest najtańszy chiński zestaw rozrządu zrobiony z ryżu. Jak bym miał jeździć tym samochodem, to koła bym zregenerował u kolegi Pawła, łańcuch tylko oryginał, ślizgi jak dobre, to bym zostawił.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

polofix pisze: 6 lut 2022, o 19:54
Szela81 pisze: 19 sty 2022, o 10:36 1,8 M271 192 konie

Auto już u mnie, jestem po weryfikacji rozrządu, przeskoczył o 2 zęby na ssącym, łańcuch luźny że leży między kołami na płasko.
Zakładając że głowica będzie w porządku przy takim przesunięciu co powinienem kupić jako zestaw rozrządu?

https://allegro.pl/oferta/zestaw-rozrza ... 8901696533?

To plus komplet płynów wystarczy?

Co jeszcze wymienić podczas jednego rozbierania? Oraz czy wymieniać olej w kompresorze? Bo opinie są różne z tego co czytam.
To jest najtańszy chiński zestaw rozrządu zrobiony z ryżu. Jak bym miał jeździć tym samochodem, to koła bym zregenerował u kolegi Pawła, łańcuch tylko oryginał, ślizgi jak dobre, to bym zostawił.
Dlatego zleciłem całość w warsztacie na ich doborze części, bazując na ich doświadczeniu i odpowiedzialności za naprawę. Na razie jestem zadowolony.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”