1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ubek »

Sciagniesz pokrywe to bedziesz widzial, z filmików to nic nie wywnioskujesz.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Qombajn
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lis 2021, o 18:57
VIN: WDB2030461A393552

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Qombajn »

Artur1988 pisze: 22 maja 2020, o 20:00 Witam. Jestem nowy na forum. Profil uzu
pełnie później...
Mam pytanie... Zdjąłem elektromagnes ponieważ przecieka olej i zalewa kostkę... Chciałem go wymienić na nowy.... Niestety moim oczom ukazał mi się Zawór (śruba) koła faz rozrządu, który jest pekniety... Teraz moje pytanie... Mam ten zawór (śrubę)
Czy jak odkręce zawór (śrubę) to koło spadnie z wałka rozrządu ? Czy może jest jakiś klin, bolec, który przytrzyma koło na czas zmiany tego zaworu ?
Pytanie do czy udało się wymienić przez otwór elektromagnesu? Czy trzeba ściągać dekiel? Na moje oko koło nie ma miejsca żeby spaść z wałka jak jest założona pokrywa
Xeom
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2022, o 11:34
VIN: WDB2037461A678185

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Xeom »

Witam, kiedy sprawdzić rozrząd ponownie? Zrobiłem na nim 50k, a sprawdzany był 15k temu i żadnych luzów jeszcze nie było - koła spaweł, przebieg 315k
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Drugie 50
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
wasiliew
VIP
Posty: 118
Rejestracja: 15 lut 2015, o 13:07
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: wasiliew »

Czesc. U mnie kola od Pawla. Ostatnio kontrola po 70kkm i 8 latach jazdy glownie po miescie. Kola bez oznak zuzycia, zalozony nowy lancuch i kontrola za kolejne 70 👍🏼
W203 C180T kompressor '06 WDB2032461F829195

Obrazek
yellon
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 15 sie 2023, o 23:45
VIN: WDB2030461F540242

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: yellon »

Cześć! Czy te koła trzeba już wymieniać? Przebieg 261 tys, łańcuch wymieniany przez poprzedniego właściciela przy około 170 tyś. ?
367536066_141112409040158_2180453841696380586_n.jpg
367402758_1549732982501148_4841865838351713743_n.jpg
367399480_667866171592403_8304102780652984788_n.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ubek »

Trzeba, widać że żeby już mocno osłabione. Plus opilkuja. Niedługo zaczną lecieć i będzie za późno.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

wtolkien
VIP
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 22:20
VIN: WDB2032421F527839
Lokalizacja: Staszów

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: wtolkien »

Bardzo prosze o ocene rozrzadu.
Dzis z moim mechanikiem podejrzalem
lancuch ladnie naciagniety
wymieniany niby jakies 70k temu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
JSilver
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 30 wrz 2023, o 00:31
VIN: WDB2037461A605790
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: JSilver »

Jeszcze ok, chociaż widać, że zęby już wyostrzone. Obracaliście wałem żeby zobaczyć czy nie ma zgubionych zębów?
'03 CL203 C180 Kompressor WDB2037461A605790
wtolkien
VIP
Posty: 18
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 22:20
VIN: WDB2032421F527839
Lokalizacja: Staszów

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: wtolkien »

Dzięki bardzo
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ubek »

Jak chcesz tym autem jeszcze pojeździć bez stresu kilka lat to koła do zmiany. Wiezcholki wyostrzone i oslabione zeby.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

Gypsy_Rocket
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gypsy_Rocket »

Cześć wszystkim

Posiadam Mercedesa CLC 200 Kompressor, 184 KM. W ostatnim czasie padł rozrząd przy 157kkm, więc dokonałem wymiany na zestaw SKF, razem z KZFR (link: https://allegro.pl/oferta/skf-vkml-8802 ... 2694171403)

Po złożeniu wszystkiego do kupy, auto chodziło bez problemów przez 2 miesiące, trzymał moc jak należy, po czym zaczął wypadać zapłon na 3 cylindrze. Z każdym kolejnym dniem wypadanie było coraz częstsze, do tego każdego poranka auto coraz dłużej trzeba było kręcić do startu.

Dziś auto odpala na 3 cylindrach, a jeżeli już zapali na 4, to po wkręceniu na obroty zapłon i tak wypada.

Do tej pory było zrobione: wymiana kompletnego rozrządu jak wyżej, zdjęta głowica z planowaniem i sprawdzeniem szczelności (było podejrzenie kolizji, ale jakimś cudem do niej nie doszło), wymiana cewek na zestaw Beru, wymiana świec na NGK PLKR7B8E (takie same jak były), sprawdzona odma (wszystkie 3 części są jak nowe, nie skruszały, zaworek zwrotny działa prawidłowo), wymienione elektromagnesy ZFR na zestaw od Pierburga, zadymienie dolotu (brak nieszczelności), sprawdzony rozrząd - siedzi perfect na wszystkich trzech znakach (kompresja po 12 atmosfer na cylindrach), wszystkie węże podciśnienia zamontowane jak należy.

Jedyne błędy jakie wywala ECU to P0303, rzadziej P0301 (wypadanie zapłonu na 3 i 1 baniaku). Nic ponadto.

Instalacja elektryczna sucha, niezaolejona, wtyczki przy ECU suche, sondy suche, wtryski sprawdzone, ECU sprawdzone, mapa nierozjechana.

Czy możecie mi doradzić co jeszcze może być przyczyną powyższych problemów? Czy nowe koła rozrządu z tego zestawu mogły się już rozklepać? Raczej SKF plasteliny nie robi. A może jednak tylko koła od kolegi spawel dają radę, a reszta, nawet tak dobrego producenta jak SKF, jest do bani?

Proszę o pomoc.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Zamień cewki miejscami.
Gypsy_Rocket
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gypsy_Rocket »

Zrobione wielokrotnie, żadnej reakcji. Dlatego też potem cewki kupiłem nowe.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

Dość często słyszę o znanych producentach świec, którzy produkują bubel, a raczej zlecają komuś produkcję. Ja pomimo, że nowe świece zmieniłbym na stare, albo nowe innej firmy.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”