1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: taczar »

Witam, po długiej przerwie.
......czy to, co widzimy na tym filmiku, może być jedną z przyczyn które powodują problemy opisywane w tym temacie ?

https://www.youtube.com/watch?v=B99C98zAoZ8
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Fischu
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
VIN: WDB2037461A732442

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Fischu »

M271, łańcuch wymieniany 230kk, teraz mam 255kk. Żadnych oznak zużycia... wczoraj odpalam auto, a ono zaczyna chodzić jak diesel, na luzie obroty spadły z 900 do koło 700. Jak otworzyłem maskę silnik się trzęsie, jakby dławi.
Check engine zaświecił. Jak wciskam gaz nic się nie nasila jak przy przeskoczonym rozrządzie. Czy chodzi tylko o sam czujnik??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Możesz mieć farta i mógł rzeczywiście zdechnąć czujnik, który praktycznie w ogóle się nie psuje. Ja bym zajrzał czy jednak nie przeskoczyło...
Fischu
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
VIN: WDB2037461A732442

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Fischu »

Wymieniliśmy elektromagnes, niestety nie pomogło. Na kompie pokazuje położenie wałka na poziomie 108, gdzie powinno być 115 i tak jest na drugim. Podczas zwiększania obrotów rośnie do około 112 i silnik pracuje normalnie. Czy to świadczy o przeskoczeniu łańcucha o jeden ząbek na wałku ssącym?
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Już dawno byś to sprawdził zdejmując pokrywę, a tak to tylko gdybanie.
Rogtea
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
VIN: brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Rogtea »

Podłączę się pod temat. Od jakiegoś czasu mam w aucie takie dziwne cykliczne stukanie co 0,5s: https://streamable.com/31egma
Na początku myślałem, że to pasek, ale wymieniałem jakieś 6k temu i wygląda na cały. Później, że to może skrzywienie/luz na wentylatorze, ale też nie pasuje. Wczoraj poczytałem dużo o rozrządzie i przerażony myślę teraz, że to może być luz na łańcuchu, bo ogólnie ciężko zdiagnozować skąd dochodzi dźwięk.
Samochód mam od roku, ma 233k przebiegu, około 6k temu byłem u speca polecanego na forum w Warszawie na ulicy Regulskiej, dałem 300zł za sprawdzenie rozrządu, powiedział, że był już wymieniany, ale raczej dawno, ale powiedział też, że 50k mogę jeszcze na nim przejechać.
Mam też check engine, ale kody dotycząca sondy lambda.
Czy waszym zdaniem te cykanie, to może być właśnie wołanie o wymianę?
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
Szela81
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
VIN: WDB2032401F640329

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Szela81 »

Błąd od sondy to może być olej w wiązce spływający od elektromagnesów - sprawdź to sobie bo potem dojdzie do sterownika.
W kwestii stukania nie pomogę, jedyne co mogę stwierdzić po opiniach z netu i własnym doświadczeniu to to, że z tym rozrządem to nigdy nie ma pewności. Natomiast u mnie przed awarią po odpaleniu grzechotało a potem podczas pracy już nic.
Rogtea
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
VIN: brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Rogtea »

Szela81 pisze: 25 kwie 2022, o 11:26 Błąd od sondy to może być olej w wiązce spływający od elektromagnesów - sprawdź to sobie bo potem dojdzie do sterownika.
W kwestii stukania nie pomogę, jedyne co mogę stwierdzić po opiniach z netu i własnym doświadczeniu to to, że z tym rozrządem to nigdy nie ma pewności. Natomiast u mnie przed awarią po odpaleniu grzechotało a potem podczas pracy już nic.
Elektromagnesy wymieniałem w zeszłym roku.
Silnik odpala dobrze, ma moc, tydzień temu przejechałem 500km bez problemów i dziwnych dźwięków na autostradzie.
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
Rogtea
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
VIN: brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Rogtea »

Przyczyną okazały się popychacze. Dość droga naprawa, bo na wszelki wypadek od razu wymieniłem wszystkie, czyli 16 sztuk. Przy okazji sprawdziłem rozrząd i tam wszystko jest w porządku. Łańcuch nie jest rozciągnięty, koła całe.
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
V-Tec
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2022, o 15:21
VIN: brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: V-Tec »

I kolejny rozrząd z kołami do wymiany. Wysłałem maila do Pawła, czekam na odpowiedź. Auto to świeżo kupiony CLC, 2009r., stan licznika to 182kkm.
IMG-20220511-WA0003.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

V-Tec pisze: 11 maja 2022, o 15:37 I kolejny rozrząd z kołami do wymiany. Wysłałem maila do Pawła, czekam na odpowiedź. Auto to świeżo kupiony CLC, 2009r., stan licznika to 182kkm.

IMG-20220511-WA0003.jpg
Widać po smarowidle, że rozrząd nie miał lekko.
michu64
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 12 paź 2017, o 08:45
VIN: brak uta

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: michu64 »

Tak wyglądają moje fabryczne, oryginalne koła z 2003 roku,

przebieg ~ 300.000 km
przez ten okres łańcuch + napinacz był wymieniony 2 razy
olej 5w40 wymiana co 8000 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Wytrzymały tyle własnie dzięki obsłudze typu "shortlife" (chyba właśnie wymyśliłem nowy termin mechaniczny :P ) ale i tak widać że już zęby są wyklepane i lada chwila by się zaczęły wyłamywać.
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Zęby zaczynają się łamać wtedy, jak rozciągnięty łańcuch przekształci je w szpilki, tym kołom nic takiego nie grozi w najbliższym czasie, nowy łańcuch, smarowidło i rozrząd przeżyje to auto.
m1chal
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 6 lis 2022, o 19:27
VIN: WDB2093421F193779

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: m1chal »

Hej, kupiłem tydzień temu MB 1.8 kompressor. Zdałem dzisiaj pokrywę, żeby zobaczyć jak wygląda rozrząd.
Przebieg auta to równe 200 tys. Niemiec niby robił 50 tyś temu rozrząd.
Moje pytania:
1. Auto stało 24h, po zdjęciu pokrywy łańcuch luźny, ale jak tylko zaczałem kręcić wałem to łańcuch napiął się i trzymał już tak. Czy to tak jest , że napinacz puszcza po jakimś czasie i luzuje łańcuch? Czy raczej jest do wymiany, bo nie powinien puszczać tak łańcucha?
2. Na kołach zębatych jest 2005 (na jednym zdjęciu widać tą liczbę) czy to jest data produkcji koła?
3. Jak oceniacie zęby kół? Wymieniać czy jeszcze pojeździć?
4. Niby ustawiłem koło na wale na środku OT ale chyba jest delikatne przesunięcie obydwu kół, jakbym rozrządu nie robił to przejmować się tym?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”