[2.2CDI] moment dokręcania podzespołów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
pero1324
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 4 paź 2021, o 11:13
VIN: WDB2032041F203945

[2.2CDI] moment dokręcania podzespołów

Post autor: pero1324 »

Cześć

Jakim moment dokręcać

Kolektor wydechowy
Pokrywę zaworów
Świece żarowe

Dodatkowo urwała mi się świeca, żarnik został w głowicy (zamówiłem już sprzęt do odkręcania) , dwie nie chcą się wykręcić - widać już gwint ale nie wychodzą, zalałem już środkiem penetrującym, ale jakby nie wyszły jakieś patenty macie?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3342
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: [2.2CDI] moment dokręcania podzespołów

Post autor: Przybek »

Świece coś w granicach 10-12 Nm, na opakowaniu lub w katalogu producenta masz podane.
Co do wymiany świec - trochę już się tego nawykręcałem w CDI i HDI (nawet takie co stały tak że była pewność że się urwą) i jeszcze nie zdarzyło się żebym urwał a nawet raz używałem sposobu siłowego z kluczem udarowym (tego nie polecam jak się nie wie dokładnie co się robi i jakie mogą być konsekwencje).
Moja metoda: na TYDZIEŃ przed operacją podlewamy świece 2 razy dziennie penetratorem z siarczkiem molibdenu (ja używam preparatu firmy Boll). Wymianę robimy na DOBRZE CIEPŁYM silniku. W moim świeca po takiej operacji poszła dosłownie "palcami" - wymiana 9 dnia po spaleniu. Używamy porządnego klucza (nieobrobionego i niezbyt luźnego) i staramy się kręcić dokładnie w osi świecy. Jak świeca puści ale idzie z oporem to kręcisz z wyczuciem i jak zaczyna stawać to podlewasz i cofasz. Nową świecę pokrywasz na całej długości poza żarnikiem smarem ceramicznym i wkręcasz "palcami" - jak trafisz po drodze na opór to oznacza że kanał w głowicy jest zarośnięty sadzą i wtedy trzeba go przeczyścić (żarnik w nim się będzie blokował i stąd opór przy wkręcaniu).
Urwany żarnik - świeca nie grzała już na tyle długo że kanał w głowicy "zarósł" sadzą i zablokował żarnik - jeżeli nigdy tego nie robiłeś to możesz mieć problem z samodzielnym wyciągnięciem żarnika nawet pomimo odpowiednich narzędzi (zwykły brak doświadczenia, na filmach to wygląda banalnie ale takie nie jest).
Te świece które mogą się nie wykręcić - trzeba brać pod uwagę że może zakończyć się to zerwaniem i wierceniem.
Generalnie te pytania zadałeś trochę za późno, przed robotą gdybyś poszukał na forum i się zapytał mogłoby to teoretycznie uchronić przed potencjalnymi problemami.
pero1324
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 4 paź 2021, o 11:13
VIN: WDB2032041F203945

Re: [2.2CDI] moment dokręcania podzespołów

Post autor: pero1324 »

Dzięki za odpowiedź co do świec, dziś poszły udarem niestety bez się nie odbyło, gwint ok jedynie co to dobrze muszę wyczyścić, tą jedną co zarnik się urwał - przyjedzie specjalista z sprzętem i wykręci żarnik, nie będę ryzykował.
W M57d30 od BMW 6 świec poszły paluszkiem tak jak pisałeś a tu takie cyrki..

Szkoda, że nie ma nigdzie momentów dokręcenia pokrywy zaworów oraz kolektora..
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”