Cześć
Jakim moment dokręcać
Kolektor wydechowy
Pokrywę zaworów
Świece żarowe
Dodatkowo urwała mi się świeca, żarnik został w głowicy (zamówiłem już sprzęt do odkręcania) , dwie nie chcą się wykręcić - widać już gwint ale nie wychodzą, zalałem już środkiem penetrującym, ale jakby nie wyszły jakieś patenty macie?
[2.2CDI] moment dokręcania podzespołów
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 paź 2021, o 11:13
- VIN: WDB2032041F203945
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: [2.2CDI] moment dokręcania podzespołów
Świece coś w granicach 10-12 Nm, na opakowaniu lub w katalogu producenta masz podane.
Co do wymiany świec - trochę już się tego nawykręcałem w CDI i HDI (nawet takie co stały tak że była pewność że się urwą) i jeszcze nie zdarzyło się żebym urwał a nawet raz używałem sposobu siłowego z kluczem udarowym (tego nie polecam jak się nie wie dokładnie co się robi i jakie mogą być konsekwencje).
Moja metoda: na TYDZIEŃ przed operacją podlewamy świece 2 razy dziennie penetratorem z siarczkiem molibdenu (ja używam preparatu firmy Boll). Wymianę robimy na DOBRZE CIEPŁYM silniku. W moim świeca po takiej operacji poszła dosłownie "palcami" - wymiana 9 dnia po spaleniu. Używamy porządnego klucza (nieobrobionego i niezbyt luźnego) i staramy się kręcić dokładnie w osi świecy. Jak świeca puści ale idzie z oporem to kręcisz z wyczuciem i jak zaczyna stawać to podlewasz i cofasz. Nową świecę pokrywasz na całej długości poza żarnikiem smarem ceramicznym i wkręcasz "palcami" - jak trafisz po drodze na opór to oznacza że kanał w głowicy jest zarośnięty sadzą i wtedy trzeba go przeczyścić (żarnik w nim się będzie blokował i stąd opór przy wkręcaniu).
Urwany żarnik - świeca nie grzała już na tyle długo że kanał w głowicy "zarósł" sadzą i zablokował żarnik - jeżeli nigdy tego nie robiłeś to możesz mieć problem z samodzielnym wyciągnięciem żarnika nawet pomimo odpowiednich narzędzi (zwykły brak doświadczenia, na filmach to wygląda banalnie ale takie nie jest).
Te świece które mogą się nie wykręcić - trzeba brać pod uwagę że może zakończyć się to zerwaniem i wierceniem.
Generalnie te pytania zadałeś trochę za późno, przed robotą gdybyś poszukał na forum i się zapytał mogłoby to teoretycznie uchronić przed potencjalnymi problemami.
Co do wymiany świec - trochę już się tego nawykręcałem w CDI i HDI (nawet takie co stały tak że była pewność że się urwą) i jeszcze nie zdarzyło się żebym urwał a nawet raz używałem sposobu siłowego z kluczem udarowym (tego nie polecam jak się nie wie dokładnie co się robi i jakie mogą być konsekwencje).
Moja metoda: na TYDZIEŃ przed operacją podlewamy świece 2 razy dziennie penetratorem z siarczkiem molibdenu (ja używam preparatu firmy Boll). Wymianę robimy na DOBRZE CIEPŁYM silniku. W moim świeca po takiej operacji poszła dosłownie "palcami" - wymiana 9 dnia po spaleniu. Używamy porządnego klucza (nieobrobionego i niezbyt luźnego) i staramy się kręcić dokładnie w osi świecy. Jak świeca puści ale idzie z oporem to kręcisz z wyczuciem i jak zaczyna stawać to podlewasz i cofasz. Nową świecę pokrywasz na całej długości poza żarnikiem smarem ceramicznym i wkręcasz "palcami" - jak trafisz po drodze na opór to oznacza że kanał w głowicy jest zarośnięty sadzą i wtedy trzeba go przeczyścić (żarnik w nim się będzie blokował i stąd opór przy wkręcaniu).
Urwany żarnik - świeca nie grzała już na tyle długo że kanał w głowicy "zarósł" sadzą i zablokował żarnik - jeżeli nigdy tego nie robiłeś to możesz mieć problem z samodzielnym wyciągnięciem żarnika nawet pomimo odpowiednich narzędzi (zwykły brak doświadczenia, na filmach to wygląda banalnie ale takie nie jest).
Te świece które mogą się nie wykręcić - trzeba brać pod uwagę że może zakończyć się to zerwaniem i wierceniem.
Generalnie te pytania zadałeś trochę za późno, przed robotą gdybyś poszukał na forum i się zapytał mogłoby to teoretycznie uchronić przed potencjalnymi problemami.
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 paź 2021, o 11:13
- VIN: WDB2032041F203945
Re: [2.2CDI] moment dokręcania podzespołów
Dzięki za odpowiedź co do świec, dziś poszły udarem niestety bez się nie odbyło, gwint ok jedynie co to dobrze muszę wyczyścić, tą jedną co zarnik się urwał - przyjedzie specjalista z sprzętem i wykręci żarnik, nie będę ryzykował.
W M57d30 od BMW 6 świec poszły paluszkiem tak jak pisałeś a tu takie cyrki..
Szkoda, że nie ma nigdzie momentów dokręcenia pokrywy zaworów oraz kolektora..
W M57d30 od BMW 6 świec poszły paluszkiem tak jak pisałeś a tu takie cyrki..
Szkoda, że nie ma nigdzie momentów dokręcenia pokrywy zaworów oraz kolektora..