Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Zatankuje jeszcze jutro do pełna i zobaczę co będzie się działo.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Gabrielll pisze:DOdatkowo sprawdziłem ciśnienie na listwie - jest tam taki wentylek którym można spuścić ciśnienie - no i paliwo leci. Co jest grane, nie wiem
Sprawdziłeś ciśnienie na listwie i ile wynosi? To, że paliwo leci nie wystarczy. Wydaje mi się, że w sprawnym układzie ciśnienie na listwie powinno wynosić około 3,5 bara, (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.) Możesz jeszcze zdjąć przewód z listwy i sprawdzić czy paliwo nie jest tłoczone razem z powietrzem, w ten sposób sprawdzisz czy część ssąca pompy jest szczelna.
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Miernikiem nie sprawdzałem ale leci z dużym ciśnieniem jak jest odpalony, muszę załatwić jakiś miernik.
Dzisiaj zatankowałem do pełna i lipa, nie działa - w ogóle nie odpala na benzynie, kręci kręci i nic.

[ Dodano: 2014-09-16, 08:39 ]
A czy możliwa jest awaria/spalony bezpiecznik który nie podaje napięcia na świece ? może nie z paliwem jest problem tylko z elektryką od strony benzyny. Niedawno miałem problem z myszami w samochodzie może one coś zwojowały.

[ Dodano: 2014-09-16, 10:48 ]
Przed chwilą odkręciłem przewód od listwy benzynowej ( paliwo łapałem do butelki ) i tak:
- przekręcając kluczyk na 2 - poleciało ok 100 ml i stop
- próbując odpalić to paliwo leci cały czas z dobrym ciśnieniem, bez pęcherzyków powietrza
- odpalając na LPG bez problemu, paliwo nadal łapałem do butelki i pompka pracuje, równo leciało z dość mocnym ciśnieniem. Ciężko palcem zatkać. Niestety miernika nie mam.

W związku z tym czy auto jak widzi coś nie tak może mi odcinać zapłon ? może jakiś przekaźnik ? a na LPG jeździ normalnie bo nie widzi tej usterki i dawkuje jakby nigdy nic. Dziwna sytuacja... Pozostaje chyba SD ale nie wiem czy pokaże coś konkretnego.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Gabrielll pisze:A czy możliwa jest awaria/spalony bezpiecznik który nie podaje napięcia na świece ?
Moim zdaniem nie. Piszesz, że silnik na LPG pracuje, więc jest problem z układem paliwowym.
Sprawdź instalację elektryczną w miejscach w których ingerował gazownik, chodzi mi tutaj głównie o podłączenie do wtryskiwaczy benzynowych, być może tam coś nie łączy, (instalator przecina przewód sygnałowy do wtryskiwacza i łączy go z przewodem centralki gazu, z której innym przewodem sygnał wraca "okrężną" drogą do tego wtryskiwacza).
Sprawdź czy są jakieś błędy po próbie odpalenia na benzynie (nie odpalaj silnika na gazie, bo być może część błędów wtedy sama znika).
jarod32 pisze:Diagnozę zrób na Star Diagnosis .. nie na skanerze, bo one nie mają dostępu do wieeeeeluuuu danych ..
To prawda.
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Na benzynie nic nie sprawdzę bo nie odpalę auta, na postoju to nic nie pokaże. Sprawdzę te łączenie przy wtryskach ale w tym miejscu to od razu powinno wywalić błąd że coś nie tak z wtryskiem.

[ Dodano: 2014-09-16, 14:47 ]
Odłączyłem LPG od silnika i nadal to samo. Podłączyłem wtryskiwacze oryginalnie, myślałem że LPG robi jaja ale wychodzi na to że jest ok.
Pozostaje albo nieszczęsna pompa paliwa która działa ale nie zmierzyłem ciśnienia w barach albo ECU nie otwiera wtrysków benzynowych... Pomęczę auto jeszcze na benzynie (pokręcę rozrusznikiem ) i sprawdzę świece czy mokre czy nie... Zaraz dam znać.

[ Dodano: 2014-09-16, 15:03 ]
Pokręciłem trochę aby nic nie spalić, odkręciłem świecę na 1 cylindrze i sucha... Albo faktycznie ciśnienie za małe i wina pompy albo wtryski. Jak sprawdzić wtryski w takim razie ? mam w domu miernik więc przelecę wiązkę.

[ Dodano: 2014-09-16, 15:21 ]
Zrobiłem jeszcze jakiś skan w Torque i pokazało dwie nieprawidłowości:

https://www.dropbox.com/s/rfp3j0dm9p2l4 ... 3.png?dl=0

czy ktoś wie co to jest, może ma jakiś związek.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Gabrielll pisze:Jak sprawdzić wtryski w takim razie ? mam w domu miernik więc przelecę wiązkę.
Opór wtryskiwacza: 12-18 omów.
Sprawdź czy we wtyczce wtryskiwacza pojawia się stałe napięcie +12v zasilanie (nie wiem czy jest ono podawane po zapłonie czy dopiero w momencie uruchamiania silnika).
Drugi pin wtyczki to sterowanie masą- tutaj najlepiej podłączyć oscyloskop lub w domowych warunkach diodę na 12v (zwrócić uwagę na polaryzację diody). Podczas kręcenia rozrusznikiem dioda powinna mrugać. Z tego przewodu zapewne korzystała instalacja gazowa, więc raczej ze sterowaniem nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2014, o 16:13 przez power, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Coś jeszcze mogę sprawdzić miernikiem ? wtryskiwacza chyba nie muszę wyciągać żeby sprawdzić opór ?
Miernik mam taki: http://www.toya24.pl/cyfrowy-miernik-uniwersalny.html
chyba wystarczy :), tylko jak go ustawić ;p ?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

Wtryskiwacza nie musisz demontować, wystarczy odpiąć wtyczkę i sprawdzić opór pomiędzy pinami (jeśli jest dostęp). Inną sprawą jest to, że takie wtryskiwacze są stosunkowo bezawaryjne, a przynajmniej nie padają wszystkie na raz. Opór wtryskiwacza mierzysz ustawiając pokrętło multimetru na symbol omegi i wybierasz zakres do 200. Napięcie prądu stałego to symbol "V-" wybierasz zakres do 20.
Gabrielll, nie obraź się, ale myślę, że najwyższy czas odstawić samochód do mechanika. Ty będziesz szukał usterki przez tydzień i nie ma gwarancji, że ją znajdziesz. Dla fachowca z odpowiednim sprzętem i wiedzą nie powinien to być większy problem
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Witam,
dzisiaj przeleciałem wtryskiwacze miernikiem i plus ładnie wszędzie dochodzi. Minusa nie sprawdziłem bo jestem sam więc nie dam rady sprawdzić sterowania, ale powinno być ok bo sterowanie LPG jest w porządku.
Pozostaje sprawdzić nieszczęsne ciśnienie paliwa bo sprawdzałem tylko na oko - nie mam miernika.
Albo się wtryski zapiekły ale to jest raczej nie możliwe :(. Sam już nie wiem, lipa straszna i nie chcę też odpalać na zimnym odrazu na gazie bo szkoda silnika.
Dzięki za pomoc,
power pisze:Gabrielll, nie obraź się, ale myślę, że najwyższy czas odstawić samochód do mechanika.
Zanim jednak odstawię auto próbuję sprawdzić wszystkie możliwości :), ale niestety w tym przypadku muszę wywiesić białą flagę :(. Postaram się dzisiaj gdzie podjechać, dam znać co ustalił mechanik. :szok:

[ Dodano: 2014-09-17, 11:04 ]
Dzisiaj się już poddałem bo sprawdziłem co mogłem i pojechałem do warsztatu.
Na SD żadnych błędów silnika, podłączyli czujnik ciśnienia do listwy i o dziwo nie było go wcale ani przy kręceniu ani przy włączeniu stacyjki ( a jeszcze wczoraj tryskało tam nieźle ) no może na chwile 1 bar pokazało.
Padło na pompę paliwa :(. Mam nadzieję że to to. Teraz szukam pompy paliwa i pytanie, czy dam radę wymienić sam wkład ? ten silniczek ?. Główny priorytet to oszczędność :( - niestety.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Zdaje się , że trzeba komplet wymienić .. w sensie , całe urządzenie .. Nie baw się w takie tematy .. tam jest paliwo .. jeden błąd i ..... fiuuuuuuuuu
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Niestety za drogo to wyjdzie, kupię używaną całą albo zamiennik.
Czy może ktoś mi podać numer samego silniczka do pompy ? w EPC nie mogę namierzyć samego silniczka.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Bo go samego zdaje się nie ma ....Pompy paliwa generalnie są nierozbieralne ...
ps. Może i lepiej ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Tak pompa chyba nie jest rozbieralna :(

[ Dodano: 2014-09-17, 12:35 ]
A jednak są części wymienne, znalazłem coś takiego:
http://www.pompa-paliwa.pl/pl/p/pompa-p ... 22200/6306

Numery które spisałem z oryginała:
Całość: A 203 470 13 94
A ten numer znalazłem w necie: Pierburg 72822200 - chyba będzie pasować
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gabrielll pisze:Tak pompa chyba nie jest rozbieralna
Jest jest :ok: tylko na spokojnie poskładaj.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

A czy muszę paliwo spuszczać żeby ją wyciągnąć ? narazie nie chciałem mocno ciągnąć ale jest przyczepiona jakimiś przewodami do których jest ciężki dostęp >

[ Dodano: 2014-09-25, 17:28 ]
Witam ponownie, wymieniłem pompę na zamiennik Harta który się troszkę różnił cena 295 zł Wyglądem trochę się różniły oraz inne wtyczki. Zrobiłem tak:
- wstawiłem nowy kosz firmy Hart ze starym czujnikiem poziomu paliwa
- użyłem starego dekla oraz uszczelki bo nowa puszczała
- wraz z czujnikiem poziomu paliwa została zamieniona wtyczka ( pozostała płaska oryginalna )
Poskręcałem i wszystko działa jak należy, silnik odpalił odrazu bez żadnych szarpnięć.

Niestety miałem calutki zbiornik paliwa i nie miałem w co go spuścić więc trochę mi się ulało. Aby to zminimalizować wjechałem na górkę tyłem.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”