Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Moderator: Dziki Mar

silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: silverarrow »

Widzę że wszyscy tu piszą o Dieslach a ja miałem dzisiaj przygodę w moim benzyniaku. W prawdzie paliwo zeszło poniżej 1/4 do ostatniej kreski przed "0" czyli jeszcze rezerwa się nie zapaliła ale wchodząc w dość ostry zakręt jadąc powoli nagle straciłem moc i ku mojemu zdziwieniu auto po prostu zgasło... Pokręciłem rozrusznikiem, odpalił na chwilę, pokrztusił się po czym zgasł... Na szczęście stacja była nie daleko więc wybrałem się na spacer, kupiłem baniaczek 5L i przyszedłem żeby dolać. Dolałem te 5L, odpaliłem bez problemu od pierwszego "strzała" W momencie kiedy mi zgasł na kompie miałem jeszcze 63 kilometry zasięgu ale mam silnik 3.2 w benzynie więc ten zasięg taki trochę "teoretyczny" Jak sądzicie drodzy forumowicze to wina spławika czy problem z komorami? W benzynie jak mi się wydaje pompa jest w baku? A może to oznaka padającej pompy? Dodam tylko że zatankowałem potem na full i go porządnie przegoniłem od 0-100 i po autostradzie tak 180-200 i nawet się nie zająknął... Jakieś pomysły?
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: Gerri »

To jeszcze raz: benzyna pompowana z baku do silnika dzieli się na dwie części: pierwsza część spala się w silniku, druga (pozostała) wraca do baku i napędza pompkę przelewową. Jeżeli wydajność pompy elektrycznej z jakiegoś powodu spadnie (starość na przykład), to stosunek tych dwóch części paliwa ulega zaburzeniu: silnik nadal bierze sobie tą pierwszą część (dostaje tyle co sobie życzy bo jest pierwszym odbiorcą za pompą) ale na przelew poleci juz niestety w związku z tym bardzo mała ilość paliwa. Niewystarczająca do prawidłowego działania dynamicznej pompki przelewowej. Paliwo przelewa się coraz wolniej a w końcu przelew ustaje zupełnie.
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: silverarrow »

Dzięki Gerri za obszerne wyjaśnienie tematu. Możesz mi tylko orientacyjnie podać nazwę tej części - pompa elektryczna przelewowa czy jak to ustrojstwo, które muszę wymienić się zwie?

Dzwoniłem po magikach i twierdzą że pompa paliwa pełni funkcję pompy przelewowej i nie ma tam żadnej innej pompki. To jedno drugie to fakt że od jakiegoś czasu tankuje paliwo E10. Czytałem że zgodnie z wytycznymi W 203 w benzynie może tankować takie paliwo ale nie wszyscy mają podobne zdanie na ten temat... http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewto ... f=56&t=880
Zastanawia mnie fakt czy ten syf zwany E10 mógł doprowadzić moje auto do takiej sytuacji? Miał ktoś podobne historie z dziwnym paliwem?
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: silverarrow »

Gerri kolego delikatnie Cie proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd na tym forum (i pomyśleć że ja dałem Ci plusa za odpowiedź i mam nauczkę) piszesz głupoty, albo nie czytasz że mój post dotyczył BENZYNY! a nie ropniaka. Tu jest wyjaśnienie jak to działa w benzynie na prawdę nie jak to pisze kolega Gerii... post196005.html?hilit=filtr%20paliwa#p196005

Tak jak kolega noc opisał w benzynie jest tylko jedna pompa od strony pasażera czyli od baku... Swoją drogą przy okazji podzielę się swoimi spostrzeżeniami... Nigdy nie przepadałem za niemieckim szajsem i nadal to potwierdzam ale MB był i myślę że nadal jest tym wyjątkiem od reguły o której ogarnięci i dobrze wykształceni mechanicy zawsze wiedzą. Myślałem że problemy z elektroniką to domena wieśwagenów ale widzę że tak nie do końca. Najpierw SRS na desce ale widzę że to standard tutaj, potem czujnik wału i wałka rozrządu pewnie niedługo, perkusista dochodzący z deski rozdzielczej, teraz idiotyczny problem z bakiem... Trochę tego za dużo... Powiem Wam drodzy koledzy z forum że MB wpadł mi trochę przypadkiem (wcześniej E klasa, prawie bezproblemowa - benzyna V6) Zawsze jeździłem Hondą i amerykanami i jeśli mam być szczery nie znałem takich problemów jak tutaj, innych też nie. A jeśli był jakiś błąd to bez użycia ASO SD i innych podpinek można było go sobie samemu wyczytać na desce przy pomocy specjalnych opcji. Myślałem że MB trzyma klasę do końca ale chyba nie C klasę. Nie piszcie mi tylko proszę żebym sobie zmienił na BMW czy Golfa bo jak już wcześniej pisałem nie lubię niemieckiego szajsu (wyjątek to MB do którego zawsze miałem szacunek ze względu na niektóre rozwiązania technologiczne) o "ałdi", Fordach g... wartych czy Opla sprzedanego niedawno "najlepszym" inżynierom na świecie czyli PSA ;-) nawet mi nie wspominajcie żebym sobie zmienił. Jak sobie zmienię to na Lexusa i tu postawię kropkę.

PS proszę o nie usuwanie postu przez moderatora bo ten post zawiera naukę na przyszłość dla innych
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: Gerri »

Nie emocjonuj się kolego - to, że akurat masz jakieś przejściowe (miejmy nadzieję) kłopoty z autem nie oznacza, że Mercedes to szajs i nie daje ci prawa do wyzywania się na wszystkich i wszystkim dookoła...
Żadne auto w obecnych czasach nie jest zaprojektowane na piętnastoletnią i dłuższą eksploatację i każde w tym wieku ma już za sobą długą przeszłość: lepszą lub gorszą eksploatację, różne wypadki i przypadki (jak cofany licznik), części zamienne niewiadomej jakości itd, itp. Z mojego auta bylem bardzo zadowolony, miał prawo do niewielkich usterek wynikających z wieku i przebiegu, ale znałem jego historię i wiem, że na naprawach i serwisach nie oszczędzano i rzeczywiście żadne zaniedbanie mnie w drodze nie zaskoczyło. Gdyby nie rosnące ubezpieczenie (niestety: Irlandia) nawet bym nie myślał o innym.
Ale po kolei: Kolega noc pisze o czym innym, ja piszę o czym innym, a ty dalej nie rozumiesz jak to działa. Oczywiście że jest jedna pompa w takim rozumieniu jak tego oczekujesz i jak ją sobie wyobrażasz - pompa elektryczna. Pompa przelewowa jest pompą DYNAMICZNĄ - nie ma uzwojenia ani wirnika ani podłączeń elektrycznych jak tego oczekujesz, ale nadal jest to pompa. Jest coś, co ją napędza (energia paliwa płynącego na przelew), i jest coś, co ona pompuje: paliwo z jednej komory baku do drugiej.
W internecie znalazłem taki obrazek:
Obrazek
Jest to co prawda pokazane na przykładzie działania perlatora, ale zasada jest dokładnie taka sama.
Od góry (kran) leci paliwo powrotne z silnika, z boku (powietrze) dochodzi w naszym przypadku paliwo które chcemy przepompować z lewej komory, na dole mamy wyjście do prawej komory baku (tej, z której paliwo jest pobierane przez silnik).
Całość działa na zasadzie tzw. "zwężki Venturiego" - w obszarze dyszy występuje spadek ciśnienia i znajdujące się w tej strefie cząsteczki (obojętnie: powietrza, wody, w naszym przypadku paliwa) zostają "porwane" i razem lecą sobie w dół (czyli w naszym przypadku do prawej komory)
Jeżeli dopływ od góry będzie słaby, to również efekt "porywania" cząsteczek w obszarze dyszy będzie słaby (lub nie będzie go w ogóle)
Mam akurat auto benzynowe (2 litry), miałem okazję ten patent rozbierać na części pierwsze i dokładnie tak to wygląda i działa jak opisuję.
Jeżeli chcesz sam naprawiać auto lepiej jest jak byś zrozumiał dokładnie jak ten układ działa. W przeciwnym wypadku pozostaje ci pompowanie pieniędzy w mechaników którzy też nie zawsze do końca tą wiedzę posiadają i zdobywają ją często kosztem klienta.
P.S.: dzięki za plusa, chociaż nie bardzo kojarzę, jaką wartość merytoryczną mogą mieć dla innych twoje narzekania w ostatnim poście...
vati
VIP
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
VIN: brak auta
Lokalizacja: Kraków

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: vati »

Ja mam przy okazji pytanie, bo domyślam się przyczyny gaśnięcia mojego auta ale jedna rzecz mnie martwi.
Już piszę w czym rzecz. Moja gwiazda, przez niewiedzę mechaników z ASO i poprzedniego właściciela nie wymienili filtra paliwa od nowości (141tys km..). Ja po zakupie auta nie zgłębiłem wiedzy (byłem przekonany, że filtr był już wymieniany) i dopiero teraz jak po drążyłem temat to stwierdzam, że muszę go wymienić.

Objawy są takie, że auto poniżej 1/4 baku gaśnie (od ok tygodnia). Słychać jak pompa pracuje na sucho.. Po dolaniu paliwa auto odżywa i jeździ(ło) normalnie.. Od kilku dni (czekam na filtr z aso) mam taki objaw, że mimo pełnego baku, jak mocno przyspieszam to auto początkowo ciągnie dobrze i po chwili zaczyna słabnąć.. Po odpuszczeniu gazu i poczekaniu chwilę i ponownym przyspieszaniu odzyskuję moc ale znowu tylko na chwilę..

Domyślam się, że filtr jest już tak zapchany, że pompa może nie mieć siły uzyskać pod obciążeniem odpowiedniego ciśnienia i dlatego brakuje paliwa, lub jest jakiś problem z pompą.

Podpiąłem "komputer" (Viaken ITS 2 OBD), błędów nie mam, ale podczas obserwacji parametrów silnika zauważyłem, że odnośnie układu paliwowego mam trzy zmienne komunikaty:
Stan systemu paliwa 1 "Obwód zamknięty", "Obwód zamknięty - Błąd", "Obwód otwarty - sterownik".

Stany zamknięte mam na postoju, podczas jazdy lub dłuższym staniu zmienia się stan na otwarty...

Wiem, że viaken to nie SD, ale faktycznie w naszych gwiazdach jest jakiś układ regulujący podawanie paliwa? Np. cykliczne załączanie pompy paliwa, tak aby utrzymać zadane ciśnienie? Co mogą oznaczać te komunikaty?

Jak widzę słowo błąd to od razu zapala mi się żaróweczka :D


Tak wyglądają te komunikaty:
Obrazek
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Viaken ITS 2 OBD jak sama nazwa wskazuje nie jest nawet liczydłem.To coś wyświetla komunikaty reagując na dane OBD.Gdyby Kolega przeczytał instrukcję obsługi, to wiedziałby, że otwarty/ zamknięty, to stan przekaźnika pompy paliwa.Po prostu wyłączona/włączona.Osobiście nie wierzę urządzeniom opartym tylko na czytniku OBD.Zbyt dużo zależy od przypadku.
Wielokrotnie przekonałem się o pomyłkach w tym układzie.
Ponieważ ta dama posiada starszy silnik 271.946 z wtryskiem ME SIM4 LKE, to nie ma pomiaru ciśnienia paliwa.Pompa teoretycznie pracuje przez cały czas pracy silnika.Teoretycznie bo w trakcie hamowania silnikiem wyłącza się celem oszczędzania hamulców i paliwa.
Ciśnienie paliwa jest stałe 3,8 Bara.Regulator ciśnienia jest wkomponowany w filtr paliwa.Obawiam się, że wymiana filtra nie pomoże przy opisanym błędzie.
Żeby już nikt nie pytał co i jak z tym bakiem wrzucam materiały z WIS.
:offtopic: Moderator może niech się zastanowi czy nie umieścić ich na początku tematu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: siwix »

Chętnie bym to wrzucił na początek ale nie mam opcji umieścić posta "wstecz" jedyne wyjście to edycja pierwszego wpisu.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
vati
VIP
Posty: 124
Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
VIN: brak auta
Lokalizacja: Kraków

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: vati »

noc pisze: Ponieważ ta dama posiada starszy silnik 271.946 z wtryskiem ME SIM4 LKE, to nie ma pomiaru ciśnienia paliwa. Pompa teoretycznie pracuje przez cały czas pracy silnika. Teoretycznie bo w trakcie hamowania silnikiem wyłącza się celem oszczędzania hamulców i paliwa.
Ciśnienie paliwa jest stałe 3,8 Bara.Regulator ciśnienia jest wkomponowany w filtr paliwa. Obawiam się, że wymiana filtra nie pomoże przy opisanym błędzie.
Dzięki za wyjaśnienie. Tak się domyślałem, że zamknięty / otwarty oznacza stan przekaźnika pompy. Dziwi mnie komunikat "błąd" ale może to być kwestia samego tłumaczenia informacji przez interfejs.
Interfejs Viakena jest jaki jest ale do podstawowej - domowej diagnostyki uważam, że jest całkiem pomocny, zawsze wątpliwości można zweryfikować już na SD.

Wróciłem z wymiany filtra. Stary filtr ma wybitą datę 17.01.2012 r. więc wygląda na to, że był wymieniany (chyba, że to data przydatności do użycia a nie produkcji :-) ).
Auto wyraźnie równiej pracuje i chętniej wkręca się na obroty.. ale czy przy 1/4 baku zaniemówi dowiem się pewnie w przyszłym tygodniu bo mam pełen bak. Na pewno się odezwę.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Obyś już nie miał kłopotów.Opcja wymiany bebechów baku nie jest ani tania, ani przyjemna.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: przecinek »

dzisiaj miałem m111 kolegi na warsztacie i ciśnienie na listwie 2.7 bara z przebiegiem 250tys licznikowym :D u mnie przy 300tys 3.7 bara było a to nawet regulatora ciśnienia nie otwiera co oznacza ze nie ma powrotu do baku , dobrze też jest mierzyć zaraz za pompą np w bmw powinno być 5 bar ktoś wie ile pompuje z ciekawości nowa pompa :mb: ?
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Spokojnie.U Kolegi z jego systemem wtrysku ma 3.8, a w innym systemie 4.0, a jeszcze innym 2.7.
Pomiar tylko i wyłącznie na wolnych obrotach i na listwie paliwowej przez fabryczny zawór.
Przy gwałtownym dodaniu gazu ciśnienie nie powinno maleć.Jeżeli maleje na ogół filtr do wymiany.
Przy pomiarach trzeba mieć 100% pewności co do zgodności danych z autem.Czasem pomyłka w dacie produkcji to generowanie niepotrzebnych wydatków.

Próba pompy na tzw. maxie kończy się czasem zniszczeniem, zwykle poważnym skróceniem życia i zwiększeniem głośności.
Pompa zawsze musi mieć przelew.Paliwo to ciecz i nie spręża się.Ciśnienie musi coś uszkodzić (rozerwać).
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: silverarrow »

Problem pompy paliwa po przejechaniu 7000 km z problemem 1/4 baku - dopadł i mnie. Filtr paliwa wymieniony na nowy a auto niezależnie od tego czy na ciepło czy na zimno co 15-20 odpaleń ma czkawkę i nie chce odpalić. Oczywiście po przekręceniu kluczyka i uruchomieniu pompy 2-3 razy odpala, jeździ i wszystko jest OK ale....

No właśnie przyszedł chyba czas na wymianę pompy, chyba że ktoś mnie oświeci, choć wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują...

mały tutarial
https://www.youtube.com/watch?v=RpHJol6TDDE
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Pompa załatwiona na własne życzenie.Powietrze nie smaruje i nie chłodzi.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: Meniu »

Żeby było smarowanie i chłodzenie to jaki zalecasz minimalny poziom paliwa w baku np 1/4 ?
noc pisze:
Próba pompy na tzw. maxie kończy się czasem zniszczeniem, zwykle poważnym skróceniem życia i zwiększeniem głośności.
Pompa zawsze musi mieć przelew.Paliwo to ciecz i nie spręża się.Ciśnienie musi coś uszkodzić (rozerwać).
Masz na myśli tu pomiar poprzez założenie manometru bezpośrednio na wyjście pompy bez żadnych trójników?


Masz jakiś bezpieczniejszy sposób na sprawdzenie przyczyny zbyt niskiego ciśnienia w układzie czy pompa czy regulator ?

Jedyny co mi przychodzi do głowy to przy założeniu, że pompa jest sprawna to z wężyka powrotu regulatora w filtrze paliwa będzie lecieć paliwo i to będzie oznaczać, że regulator przepuszcza przy zbyt niskim ciśnieniu. Jeżeli ciśnienie będzie zbyt niskie a z wężyka powrotu nie będzie nic lecieć to oznacza, że pompa daje za małe ciśnienie.

Dobrze myślę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”