Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Tylko trójnik z manometrem jak najbliżej wtrysków.Żadne inne metody nie są ani bezpieczne ani wiarygodne.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
silverarrow
Użytkownik
Posty: 238
Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
VIN: WDB2030641F141343

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: silverarrow »

noc pisze:Pompa załatwiona na własne życzenie.Powietrze nie smaruje i nie chłodzi.
Wiem że nie masz możliwości sprawdzić tego namacalnie ale w tej sytuacji stawiał być 100% że to pompa czy może regulator? Pytam bo właśnie chcę zamówić pompę. Jest w ogóle szansa że w benzyniaku padła pompa? Jeździłem japońcami (same benzyniaki) a w jednym nawet miałem przebieg 320 tyś i nigdy nie wymieniałem pompy paliwa...
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu

Post autor: noc »

Na 100 % to Ci wróżka powie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
oliwer138
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2016, o 14:05
VIN: WDB2030351A127077
Lokalizacja: Warszawa

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: oliwer138 »

No i niestety i u mnie pojawił się problem z przelewem. Akurat po wymianie filtra paliwa. Wymontowałem przed chwilą moduł pompy z prawej komory baku. Przepływ między stronami jest drożny - używając strzykawki i pociągając z rurki powrotnej na prawą stronę zaczęło powolutku wracać paliwo (na wyłączonym silniku, wężyk odłączony od modułu). Wygląda na to, że pompa nie generuje wystarczającego ciśnienia żeby działał efekt venturiego? A może jednak zwrócić uwagę na jakieś kwestie odpowietrzenia czy może to problem z filtrem, który nie ma odpowiedniego przepływu (nie oryginał - kupowany tutaj: https://allegro.pl/oferta/mercedes-c-w2 ... 6902879362). Swoją drogą filtr modułu pompy paliwa rozpadł się w dłoniach więc nie wiem czy zmiana całości nie jest konieczna tak czy siak.
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077

W203 C240 4MATIC / 2005 r. WDB2030811F697600
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Dziki Mar »

Aż boję się pytać jakiego producenta jest ten filtr.
Nie mogłeś kupić manna, knechta czy innego dobrego filtra tylko jakiś noname, do którego nie ma na dodatek podanego numeru OEM ?
Twój ori filtr to A 002 477 64 01.
Dobry zamiennik kosztuje około 250 zł... Filtr paliwa wymienia się go raz na 80 tys km albo 5 lat ( coś takiego) więc po co brać chińszczyznę?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
oliwer138
VIP
Posty: 35
Rejestracja: 2 cze 2016, o 14:05
VIN: WDB2030351A127077
Lokalizacja: Warszawa

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: oliwer138 »

Mogłem! Złożyło się sporo wydatków i chciałem przyoszczędzić - teraz wydam 5x tyle. Może tym razem się nauczę.. To co, przed wymianą pompy zmienić filtr? Pompa chyba skazana na wymianę skoro taki stan tego dolnego filtra, czy może da radę kupić go osobno? Dzięki za numer części.

EDIT: Widzę uniwersalne filtry 11mm. W takim układzie wymieniam filtr pompy + wymieniam filtr paliwa i próbuję jeszcze raz. Jak nie będzie banglać wymieniam pompę i zobaczymy co dalej.

EDIT FINAŁ: Wymiana filtra nie przyniosła rezultatów - tzn. auto odpaliło z pewną ilością paliwa w prawej komorze, ale nie przelewało się z lewej strony jak wcześniej. Oczywiście praca silnika bez zarzutu. Zgasł i zdemontowałem pompę i zabrałem się za lewą komorę baku. Wyciągnąłem cały moduł razem z przewodami, zakryłem otwarty bak i zabrałem się do oględzin. Pierwszą i podstawową sprawą, która widzę nie jest tylko problemem u mnie jest kwestia uszczelek modułów, które pod wpływem wieku i kontaktu z benzyną rozpadają się. Jeden z takich kawałków przedostał się do pompy strumieniowej znajdującej się w lewej komorze (jej przelot to raptem 2-3mm i spokojnie się zatkał), a której zdjęcie załączam (dodatkowo chwaląc się widokiem z domu :zacieszacz: ) Kawałek mógł dostać się do pompki przez uszkodzony filtr pompy paliwa i/lub przez lipny filtr który zamontowałem.

Podsumowując: w benzynie, przed wymianą pompy lub całego lewego modułu - dokładnie przedmuchajcie kompresorem, umyjcie pod ciśnieniem pompę strumieniową. Po tym zabiegu wszystko działa bez zarzutu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077

W203 C240 4MATIC / 2005 r. WDB2030811F697600
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Dziki Mar »

Brak przelewu to dość częsty problem, więc być może komuś przyda się twoje doświadczenie w walce z tym. Plusik za zdjęcie.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
poznanjezyce
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2013, o 16:23
VIN: WDB2032421f643505
Lokalizacja: Poznań

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: poznanjezyce »

U mnie schodzi poniżej 1/4 ale z chwilą zapalenia rezerwy od razu gasnie...
W203 1.8 kompressor m271
Jacek1008
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2021, o 22:18
VIN: brak VIN

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Jacek1008 »

Przeczytałem cały temat i może dodam od siebie.
Zrobiłem pracę dyplomową z tego problemu: 1/4 paliwa w baku a samochód gaśnie.
Jeśli w samochodzie jest nowy filtr paliwa i jeśli pompy dynamiczne-bo są dwie -piszę o Mercedesie ML W164- w prawej i lewej komorze- nie są przytkane żadnym syfem, a dalej pozostaje 1/4 paliwa w baku, to znaczy że umiera pompa paliwa elektryczna w baku. Jej ciśnienie niestety spada wraz z upływającym czasem. Po podpięciu zegara na starej pompie wskazywało 2 psi, jak pompa całkowicie umarła to i tak jeszcze pchała paliwo z mocą 0,2 psi, jednak to było za mało by silnik odpalił. Po podpięciu nowej pompy na zegarze ciśnienie wyszło 5 psi a potem wyrwało mi przewód do miernika :boisie: . Reasumując jeśli wszystko jest czyste, niezabrudzone i filtr paliwa nowy a i tak pozostaje 1/4 paliwa w baku, to jest to oznaka umierającej pompy paliwa w baku. :usmiech:
Heniek1
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 16 sty 2022, o 21:18
VIN: brak VIN

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Heniek1 »

Witam mam problem w mercedes w 203 kl. c 2,2 cdi 2001 sedan silnik się zapwietrza a w zbiorniku jest jeszcze 1/4 zbirnika paliwa jak doleję to jest wszystko ok jaka może być przyczyna .
Ostatnio zmieniony 20 sty 2022, o 20:29 przez Heniek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Przybek »

Odpowiedź masz dokładnie przed Twoim postem w ostatnim zdaniu... A dwa - proszę uzupełnić VIN w profilu.
piotrzara
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 7 lut 2022, o 12:21
VIN: brak

w203 2,7cdi nie pobiera paliwa z jednej komory w zbiorniku

Post autor: piotrzara »

Witam wszystkich . Z racji tego że jestem tu nowy i nie wiem gdzie jeszcze szukać zapytam . Auto stoi u mechanika drugi miesiąc bo nie pobiera paliwa z jednej komory ./ Na wskazniku jest jeszcze paliwo a auto gaśnie . Po odkręceniu dekelków od pływaków okazuje sie że w jednej komorze jest pełno on zas druga jest pusta . Jest jedna pompa która znajduje sie przy silniku ,która została zregenerowana i cisnienie ma dobre . Mechanik rozkłada ręcę .Gdzie szukac przyczyny
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Przybek »

Przeniosłem do istniejącego tematu. 5-6 postów wyżej masz zdjęcie z przyczyna. Polecam poczytać cały temat, bo oprócz uszkodzonej pompy wirowej w zbiorniku możesz mieć jeszcze problem z odpowietrzeniami zbiornika. I uzupełnij VIN.
marcinvip
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 5 lut 2023, o 11:11
VIN: WDB2032161F559969
Lokalizacja: Wieluń

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: marcinvip »

Pilnie koledzy proszę o pomoc po moim VIN sprawdzić jaki jest numer zespołu przewodów zewnętrznych lewa strona (za kierowcą) przy samym zbiorniku paliwa (lewego pływaka) bo one są gumowo stalowe/aluminiowe i jeden przegnił i leje się... Pozdrawiam.
MB C270 CDI Elegance T-modell 2004
WDB2032161F559969
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: siwix »

10 to A 203 470 46 64
30 to A 203 470 47 64
I to tak w ramach wyjątku bo części dobieramy w dziale VIP i tam też zapraszam kolejnym razem.
Przechwytywanie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”