Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
kastep
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 24 kwie 2015, o 19:50
VIN:
Lokalizacja: Lisewo

Jak wyjąć zespół zasilający w203 CDI brak paliwa w prawej komorze

Post autor: kastep »

Hej
Może ktoś z Was spotkał się z czymś takim: :bezradny:
Wskaźnik zbiornika pokazuje ponad 1/4 baku, ale samochód zgasł i się zapowietrzył.
Finalnie wyszło na to, że lewej komorze zbiornika jest dużo paliwa, natomiast w prawej paliwa brak.
Stąd moje pytanie co może być przyczyną i ewentualnie jak zdemontować zespół zasilający?
Konkretnie jak rozpiąć wężyk przezroczysty bo na czarnym jest szybko złączka, więc nie powinno być problemu.
I czy na ssaku czy jak to nazwać w lewej komorze jest jakiś zaworek zwrotny czy inne ustrojstwo, które nie przepuszcza paliwa do prawej komory.

Z góry dziękuje za każdą poradę :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 mar 2023, o 15:14 przez siwix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę zapoznać się z regulaminem forum i nie powielać istniejących tematów. Tym razem przeniosłem. Siwix
Mercedes C200 2.2 CDI Kombi '02

WDB2032041F240667
Bananxdv26
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2022, o 13:49
VIN: WDB2030061F172280

Bierze paliwo z jednej połowy baku.

Post autor: Bananxdv26 »

Witam mam taki problem bardzo denerwujący, chodzi o to że paliwo w baku jest pobierane tylko z jednej połowy, czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje, co można wymienić i dzięki czemu paliwo jest transportowane pomiędzy 2 komorami.

Mercedes w203 2.2cdi
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3348
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Przybek »

Gdybyś przeczytał ten temat w całości to już dawno byś znał odpowiedź...
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: siwix »

Przybek kolega zapewne nawet nie widział go jeszcze bo założył nowy temat a ja mu go wkleiłem do istniejącego.
Mam nadzieję, że przeczyta.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Manollo
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 19:43
VIN: WDB2030451A096289

Re: Auto gaśnie gdy jest jeszcze 1/4 baku, problem przelewu baku

Post autor: Manollo »

Witajcie!

Jako że ostatnimi czasy auto zaczęło mi gasnąć na początku przy 1/4 zbiornika, a niedawno już przy 1/2 zostałem zmuszony do doktoryzowania się w temacie układu paliwowego na przykładzie M111 2.0 Kompressor 2001r.

Mimo, że odpowiedź na problem jest już zawarta w tym temacie, to jednak pozwolę sobie skondensować wszystkie informacje zawarte w tym poście oraz z moich doświadczeń, by potomni mieli łatwiej. A co, stać mnie! :rotfl:

Co należy ustalić na wstępie to:
1. Układ paliwowy w tym silniku jest "bezzwrotny" - to oznacza, że paliwo płynie do silnika ale już nie wraca.
2. Zawór regulujący ciśnienie w układzie zasilającym znajduje się w filtrze paliwa.
3. Pompa paliwa znajduje się w prawej komorze, z której przepompowuje do ustrojstwa nazywanego "sender unit" w lewej komorze i dalej na filtr aż do listwy paliwowej.
4. Przelewanie paliwa z lewej komory do prawej jest możliwe dzięki zastosowaniu tzw. strumienicy.
5. W zbiorniku są dwa węże i jedna wiązka: wąż zasilający pompa-sender unit, wąż powrotny sender unit-strumienica-kosz pompy i wiązka zasilająca pompę paliwa.

Poniżej przedstawiam schemat układu paliwowego (niezbyt techniczny ale lepszy taki niż żaden):
https://zapodaj.net/plik-zubd33Oeag

Jak to działa:

1. Pompa tłoczy paliwo z prawej komory do Sender Unit w lewej komorze
2. Z Sender Unit paliwo trafia do filtra
2a. Z filtra paliwo płynie dalej do listwy paliwowej
2b. Z filtra paliwo wraca do Sender Unit, gdzie przepływa przez wąż z zainstalowaną strumienicą. Przepływające paliwo przez strumienicę (zasada działania na wikipedii :dokuczacz: ) porywa paliwo z lewej komory i wężem trafia do kosza pompy paliwowej.
2c. W filtrze jest jeszcze jedno wyjście fi 6mm, przy którym znajduje się zawór regulujący ciśnienie. Z tego króćca wąż podłączony jest bezpośrednio na zbiorniku w lewej komorze.
3. Zbiornik ma dwa "odpowietrzenia": lewej komory i prawej.
4. Opary paliwa trafiają do filtra węglowego i stamtąd idą do Purge Valve, który jest uruchamiany przez sterownik.
5. Z Purge Valve opary płyną dalej do zaworu kierunkowego "Check valve" i dalej do dolotu.

Możliwe usterki:

1. Jeżeli auto gaśnie, a w baku jest paliwo, to znaczy, że przelew z jakiegoś powodu nie działa. Należy wymontować pompę i sender unit i sprawdzić szczelność przewodów oraz czystość strumienicy. Należy też sprawdzić czystość baku w środku. U mnie sparciałe uszczelki (te wokół włazów) były pokruszone i znajdowały się na dnie zbiornika oraz w samej strumienicy.
2. Zawór Purge Valve jest normlanie zamknięty i w spoczynku musi być szczelny. Jeśli tak nie jest, to silnik będzie łapał lewe powietrze.
3. Smród paliwa przy zatankowaniu na full - u mnie sparciały wężyk przy filtrze paliwa.

Na deser schemat układu paliwowego z silnika M112, ale idea jest dokładnie taka sama tzn. wyróżniamy:

1. Linię zasilającą
2. Pętlę obiegową (powrót, który zaciąga paliwo z lewej komory do prawej)
3. Pętlę powrotną (ta fi 6 z zaworem w filtrze).

https://mbworld.org/forums/attachments/ ... s-m112.jpg

Mam nadzieję, że te informacje pomogą w przyszłości innym zrozumieć zasadę działania, by móc samodzielnie metodą dedukcji dochodzić przyczyny usterki w swojej Gwieździe (i nie tylko W203).

Pozdrawiam i do dzieła! :pocieszacz:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”