Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Wpisałem "bagnet mercedes w203 " w szukajke allegro i kliknąłem w pierwszą aukcje . Czytam opis i oto co tam jest:
"Miarkę wkładamy do momentu wyczuwalnego oparcia się końcówki miarki o dno miski olejowej. Uchwyt miarki musi wystawać po za kanał bagnetowy 5-20 cm w zależności od rodzaju silnika. Pamiętaj że jest to miarka serwisowa po zmierzeniu poziomu oleju należy miarkę usunąć oraz założyć korek."
"Miarkę wkładamy do momentu wyczuwalnego oparcia się końcówki miarki o dno miski olejowej. Uchwyt miarki musi wystawać po za kanał bagnetowy 5-20 cm w zależności od rodzaju silnika. Pamiętaj że jest to miarka serwisowa po zmierzeniu poziomu oleju należy miarkę usunąć oraz założyć korek."
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Kupował już nie będę ale ...... zdradź tajemnicę czym się różni ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Nie mam bladego pojęcia. Twoje porównanie zamiennika z oryginałem bardzo przysporzyło by się forum
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Najlepiej zadbać o sprawny system (czujnik), poziomu oleju, tak jak przewidział producent, czyli MB.
Wyprodukowano tak dużo Mercedesów z tym systemem, że nie może być on zawodny i doprowadzać do zatarcia silnika ze względu na zbyt niski poziom oleju. To nie Polonez (chociaż popieram wszystko co nasze rodzime, polskie).
Uważam, że znacznie bardziej trzeba kontrolować poziom oleju w ASB, ponieważ tam nie ma elektronicznego odczytu poziomu oleju. Trzeba mieć miarkę i co jakiś czas sprawdzić poziom oleju na zimnym i rozgrzanym oleju w ASB.
Wyprodukowano tak dużo Mercedesów z tym systemem, że nie może być on zawodny i doprowadzać do zatarcia silnika ze względu na zbyt niski poziom oleju. To nie Polonez (chociaż popieram wszystko co nasze rodzime, polskie).
Uważam, że znacznie bardziej trzeba kontrolować poziom oleju w ASB, ponieważ tam nie ma elektronicznego odczytu poziomu oleju. Trzeba mieć miarkę i co jakiś czas sprawdzić poziom oleju na zimnym i rozgrzanym oleju w ASB.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3355
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Dla skrzyń 722.6xx poziom sprawdza się na ciepłym tylko - przy temp oleju 80 stopni. Przy czym brak już niecałego litra widać wyraźnie w pracy skrzyni.lechita pisze: ↑15 gru 2018, o 12:06 Najlepiej zadbać o sprawny system (czujnik), poziomu oleju, tak jak przewidział producent, czyli MB.
Wyprodukowano tak dużo Mercedesów z tym systemem, że nie może być on zawodny i doprowadzać do zatarcia silnika ze względu na zbyt niski poziom oleju. To nie Polonez (chociaż popieram wszystko co nasze rodzime, polskie).
Uważam, że znacznie bardziej trzeba kontrolować poziom oleju w ASB, ponieważ tam nie ma elektronicznego odczytu poziomu oleju. Trzeba mieć miarkę i co jakiś czas sprawdzić poziom oleju na zimnym i rozgrzanym oleju w ASB.
A czujnik poziomu oleju w silniku jest urządzeniem jak najbardziej zawodnym - i to dzięki użytkownikom Oszczędzanie na olejach i przeciąganie okresowych wymian potrafi spowodować błędne odczyty lub zawieszanie się czujnika. Znam co najmniej 6 diesli 2.2 w których wskazania są niemiarodajne I żeby było ciekawiej to ich użytkownicy do momentu uświadomienia byli bardzo przekonani że czujnik podaje odpowiedni stan. A poprawność działania jest łatwo sprawdzić - najpierw po wymianie oleju jak wiemy ile fizycznie wlaliśmy oleju widzimy ile czujnik pokazuje. A potem kolejny test (i na zimnym i na ciepłym silniku) - po wejściu w menu serwisowe odpalamy silnik i wskazanie musi SPAŚĆ - jeżeli na zgaszonym jest 6.4-6.5 to po jakichś 2-3 min prawidłowe jest o co najmniej litr mniej. Natomiast jeżeli wskazanie się nie zmieni w ogóle lub zmieni o jakąś niewielka ilość to czujnik pokazuje błędne odczyty.
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
@Przybek, wykluczam uszkodzenia czyjnika poziomu oleju w silniku, lub błędne jego wskazania, ze względu na zaniedbania ze strony użytkownika pojazdu.
Dlaczego Niemiec potrafi dbać o samochód zgodnie z zaleceniami, a Polak, nie każdy.
Trzeba nauczyć się czytania instrukcji, przestrzegania przepisów i wykonywania wymogów serwisowych. Albo np. jeździć naszym starym, dobrym Polonezem, odpornym na wiedzę użytkownika. Tylko tyle i aż tyle. Doganiajmy świat w użytkowaniu i obsłudze urządzeń technicznych.
Dlaczego Niemiec potrafi dbać o samochód zgodnie z zaleceniami, a Polak, nie każdy.
Trzeba nauczyć się czytania instrukcji, przestrzegania przepisów i wykonywania wymogów serwisowych. Albo np. jeździć naszym starym, dobrym Polonezem, odpornym na wiedzę użytkownika. Tylko tyle i aż tyle. Doganiajmy świat w użytkowaniu i obsłudze urządzeń technicznych.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Wybacz, ale wybierasz sobie do powiedzenia to co Ci pasuje. Z jednej strony mówisz, że każdy Niemiec potrafi dbać o samochód, z drugiej, że nie każdy Polak potrafi...To jak to jest? Generalizujesz, że każdy Niemiec jest "dobry", a już z pośród Polaków trzeba wybierać?. Nigdy nie wolno mówić, że każdy Niemiec dbał o samochód bo to też ludzie, którzy na motoryzacji znać się nie muszą. Tyle w offtopcu.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
@Dziki Mar, niestety muszę odpowiedzieć - niczego nie generalizuję i napewno daleki jestem od wywyższania Niemca a umniejszania Polaka (to nie ja).
Ale denerwuje mnie to, że jest ciągłe ,,obchodzenie" czegoś, ciągłe kombinowanie (strzykawka i olej, zamiast wymiana skrzypiącej tulei), wlewanie oleju ,,long life" zamiast wymiana co wymagany przebieg, wlewanie oleju innego niż 5W30 229.3 zamiast wymaganego, itd.
Jestem przekonany, że kolega NOC mógłby dużo na ten temat powiedzieć (dbałość o samochód przez klientów).
Pracowałem w serwisie (ale nie samochodowym), i wiem jak jest obsługiwany sprzęt, więc nie obrażaj się na rzeczywistość. Instrukcja obsługi to Biblia dla każdego użytkownika, każdego sprzętu. I kto jak kto, ale ja zawsze popieram możliwie to, co polskie.
I teraz jest off topic.
Ale denerwuje mnie to, że jest ciągłe ,,obchodzenie" czegoś, ciągłe kombinowanie (strzykawka i olej, zamiast wymiana skrzypiącej tulei), wlewanie oleju ,,long life" zamiast wymiana co wymagany przebieg, wlewanie oleju innego niż 5W30 229.3 zamiast wymaganego, itd.
Jestem przekonany, że kolega NOC mógłby dużo na ten temat powiedzieć (dbałość o samochód przez klientów).
Pracowałem w serwisie (ale nie samochodowym), i wiem jak jest obsługiwany sprzęt, więc nie obrażaj się na rzeczywistość. Instrukcja obsługi to Biblia dla każdego użytkownika, każdego sprzętu. I kto jak kto, ale ja zawsze popieram możliwie to, co polskie.
I teraz jest off topic.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
"wlewanie oleju innego niż 5W30 229.3 zamiast wymaganego"
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
@olafik, ale się ubawiłeś. Być może nie wiesz, że do W203 CDI, jest zalecany olej 5W30, 229.3. Może i nie wiesz...
Ale jest instrukcja, którą polecam.
Oczywiście to był tylko przykład, a Ty nie podajesz żadnych konkretów.
Ale jest instrukcja, którą polecam.
Oczywiście to był tylko przykład, a Ty nie podajesz żadnych konkretów.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Nie znam się na dieslach ale zapytam - to w końcu ten olej jest zalecany czy wymagany ??
Pytam bo nie wiem . Nie przez złośliwość czy "czepialstwo"
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Do MB jest lista bevo z normami do poszczególnych modeli.
Polecam to https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf
Zależy czy silnika ma czy nie, filtr cząstek stałych. Jeśli ma to można lać 229.3, 229.51, 229.52
A lepkość oleju nie jest definiowana i dla poszczególnej normy są różne. Do wyboru do koloru.
Z definicji nowsze normy spełniają wymagania starej tj. najnowsza 229.52 spokojnie może zastąpić starszą 229.3
Polecam to https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf
Zależy czy silnika ma czy nie, filtr cząstek stałych. Jeśli ma to można lać 229.3, 229.51, 229.52
A lepkość oleju nie jest definiowana i dla poszczególnej normy są różne. Do wyboru do koloru.
Z definicji nowsze normy spełniają wymagania starej tj. najnowsza 229.52 spokojnie może zastąpić starszą 229.3
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 19:08
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
czeka mnie jeszcze wymiana czujnika poziomu oleju.
Jako, że zalany jest świeżym olejem to czeka mnie akcja jego wyłapania , żeby go odzyskać.
Sprawdzimy poziom po wymianie czujnika ponownie
Jako, że zalany jest świeżym olejem to czeka mnie akcja jego wyłapania , żeby go odzyskać.
Sprawdzimy poziom po wymianie czujnika ponownie
CDI220 2004r
WDB2032081F619863
Husaberg FE570
WDB2032081F619863
Husaberg FE570
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Kilka dni temu wymieniłem olej na 'Mobil Super 3000' 5w/40 - wlałem 5 l i pojeździłem 1 dzień stan/licznik pokazywał ok.4.7 l dolałem jeszcze ok. 1 l i stan pokazało 5.5 l a więc prawidłowy , wczoraj zmierzyłem bagnetem i jest poziom '145' no i teraz już nie groźna mi awaria czujnika w silniku bo wiem jakiej wartości na liczniku odpowiada stan/pomiar na bagnecie.
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Bagnet do mierzenia poziomu oleju
Przeglądałem ofertę allegro i są da rodzaje bagnetów do skrzyni
tradycyjny https://allegro.pl/oferta/mercedes-miar ... 7194716989
nowoczesny https://allegro.pl/oferta/mercedes-miar ... 7471837210
Pierwszy tradycyjny wydaje się bardziej uniwersalny ale jest plastikowy i jest pewne ryzyko pęknięcia. Dlaczego nie robią tej końcówki pomiarowej z metalu ? Może lepiej po zakupie samemu przerobić tą końcówkę z blaszki nierdzewnej i przyspawać do spiralki ?
Drugi nowoczesny widać przemyślany pod kątem żeby nic się nie mogło ułamać ale czy pomiar będzie 100% pewny ?
tradycyjny https://allegro.pl/oferta/mercedes-miar ... 7194716989
nowoczesny https://allegro.pl/oferta/mercedes-miar ... 7471837210
Pierwszy tradycyjny wydaje się bardziej uniwersalny ale jest plastikowy i jest pewne ryzyko pęknięcia. Dlaczego nie robią tej końcówki pomiarowej z metalu ? Może lepiej po zakupie samemu przerobić tą końcówkę z blaszki nierdzewnej i przyspawać do spiralki ?
Drugi nowoczesny widać przemyślany pod kątem żeby nic się nie mogło ułamać ale czy pomiar będzie 100% pewny ?