Przeszło rok temu płaciłem, coś około 650 zł.vati pisze:Z ciekawości, ile sobie liczy ASO za akumulator?
Battery/Akumulator Visit Workshop
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4584
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
ten pod twój VIN teraz pokazuje 844,80 netto, u petersena było na niego 20% zniżki jeszcze czyli ok 170zł taniejvati pisze:Z ciekawości, ile sobie liczy ASO za akumulator?
-
- VIP
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Kraków
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Tragedii nie ma, ciekawe ile liczą za wymianę, bo u mnie raczej istnieje ten problem, że ze względu na czułe moduły komfortu trzeba wymianę przeprowadzic z podtrzymaniem napięcia...? Nie wiem czy mam rację ale tak widziałem na forum, że pierwsze egzemplarze m271 nie miały ochrony przeciwprzepięciowej i odpięcie aku mogło spowodować nie małą usterkę...
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Problemu już nie było chyba prawie od początku 2002r i załapywało jeszcze silnik m111. Ale może się mylę.vati pisze:Tragedii nie ma, ciekawe ile liczą za wymianę, bo u mnie raczej istnieje ten problem, że ze względu na czułe moduły komfortu trzeba wymianę przeprowadzic z podtrzymaniem napięcia...? Nie wiem czy mam rację ale tak widziałem na forum, że pierwsze egzemplarze m271 nie miały ochrony przeciwprzepięciowej i odpięcie aku mogło spowodować nie małą usterkę...
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Kraków
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No właśnie ja mam auto z końca 2002 r. wydaje mi się, że zaraz po wypuszczeniu m271 i ponoć mnie jeszcze dotyczy ten problem.
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Ja mam z pierwszej połowy 2002 i mnie podobno nie dotyczy. A odpinałem aku kilkanaście razy.vati pisze:No właśnie ja mam auto z końca 2002 r. wydaje mi się, że zaraz po wypuszczeniu m271 i ponoć mnie jeszcze dotyczy ten problem.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Każde rozłączenie akumulatora, to rozładowanie kondensatorów dbających o wygładzanie skoków napięcia.Znajdują się w damach najczęściej w skrzynce głównych bezpieczników pod nogami pasażera lub ich nie ma, a są w kazdym sterowniku.
Powtórne założenie klemy to skok napięcia z 0 do 12 volt i szok dla elektroniki.Należy tego unikać.Nawet podłączona bateria 9 volt uchroni przed uszkodzeniami natychmiast lub w przyszłości.
Powtórne założenie klemy to skok napięcia z 0 do 12 volt i szok dla elektroniki.Należy tego unikać.Nawet podłączona bateria 9 volt uchroni przed uszkodzeniami natychmiast lub w przyszłości.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Czyli dla bezpieczeństwa można ją spokojnie podłączyć np. złączem z krokodylkami pod jump starty koło aku?noc pisze:Nawet podłączona bateria 9 volt uchroni przed uszkodzeniami natychmiast lub w przyszłości.
-
- VIP
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Kraków
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No i pytanie czy elektronika auta nawet w stanie "spoczynku" nie pobiera więcej prądu niż bateria jest w stanie dać. Zwłaszcza, że niższe napięcie wymusi większy prąd z baterii ?
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2017, o 08:22
- VIN: WDB2032421F436142
- Lokalizacja: Lublin
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
hmmm... ciekawa teoria , może ją troszkę rozwiń ??vati pisze: Zwłaszcza, że niższe napięcie wymusi większy prąd z baterii ?
... nie to abym się czepiał
S203 ;C200; M271.940;
-
- VIP
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Kraków
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
hmmm P/U = I ? Muszę tłumaczyć co jest co ? :-)
-
- VIP
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2017, o 08:22
- VIN: WDB2032421F436142
- Lokalizacja: Lublin
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
vati pisze:hmmm P/U = I ? Muszę tłumaczyć co jest co ? :-)
niekoniecznie
załóżmy że elektronika w stanie spoczynku stanowi jakąś oporność R dla akumulatora , otóż ta oporność niezależnie od napięcia akumulatora będzie taka sama .
Przy niższym napięciu akumultora i nie zmiennej opornośći prąd płynący jak i rónież moc pobierana z akumulatora będą mniejsze
I=U/R
R - się nie zmieni , U - będzie obniżone , zatem spadnie I , oraz spadnie P
rozumiem że nie muszę tłumaczyć oznaczeń I; P :U;R:)
a w praktyce , niektóre odbiorniki nie zareagują wogóle ze względu na obniżone napięcie poniżej bezpiecznego progu.
Pozdrawiam
S203 ;C200; M271.940;
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Trzeba wiedzieć jak tą baterię podlączyć.
1.Kluczyk odłożony gdzieś z boku by się nie poruszał.
2.Otwór w damie przez który aku wyjmiemy/włożymy otwarty (maska), (klapa bagażnika).Drzwi zamknięte jedna szyba opuszczona.
3.Przygotowanie baterii 9 volt do prostego (szybkiego) podłączenia.Przygotowanie narzędzi do wymiany akumulatora.
3.Oczekiwanie powyżej 15 minut, aż wszystko się wyłączy i czuwa tylko antena od pilota.
4.Podłączenie baterii, wymiana akumulatora, odłączenie baterii.
Nie trzeba się spieszyć.Jeżeli procedura jest poprawnie wykonana i dama nie ma rozładowania, to bateria starczy na co najmniej 2-3 minuty.
Zdarzało mi się pracować ponad 20 minut przy wymianie części, a ta bateryjka wytrzymywała.
1.Kluczyk odłożony gdzieś z boku by się nie poruszał.
2.Otwór w damie przez który aku wyjmiemy/włożymy otwarty (maska), (klapa bagażnika).Drzwi zamknięte jedna szyba opuszczona.
3.Przygotowanie baterii 9 volt do prostego (szybkiego) podłączenia.Przygotowanie narzędzi do wymiany akumulatora.
3.Oczekiwanie powyżej 15 minut, aż wszystko się wyłączy i czuwa tylko antena od pilota.
4.Podłączenie baterii, wymiana akumulatora, odłączenie baterii.
Nie trzeba się spieszyć.Jeżeli procedura jest poprawnie wykonana i dama nie ma rozładowania, to bateria starczy na co najmniej 2-3 minuty.
Zdarzało mi się pracować ponad 20 minut przy wymianie części, a ta bateryjka wytrzymywała.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Kolego noc, z całym szacunkiem dla twojej wiedzy, ale nie pojmuję, że ktoś kto ma warsztat, bawi się bateriami zamiast podłączyć inny aku w celu podtrzymania napięcia.
-
- VIP
- Posty: 124
- Rejestracja: 4 wrz 2015, o 19:36
- VIN: brak auta
- Lokalizacja: Kraków
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Odnośnie jeszcze tematu napięcia i prądów.
W takim wypadku, dlaczego instalacja w samochodzie nie jest 9V? Obniżyło by to przecież płynące prądy... Uważam, że nie możemy traktować elektroniki jako czystego odbioru rezystancyjnego. Przecież układy elektroniczne zasilane są poprzez przetworniki DC/DC, które muszą utrzymać napięcia i prądy znamionowe danych układów elektronicznych.
Tak samo, dlaczego sieci elektroenergetyczne działają na bardzo wysokim napięciu?
W takim wypadku, dlaczego instalacja w samochodzie nie jest 9V? Obniżyło by to przecież płynące prądy... Uważam, że nie możemy traktować elektroniki jako czystego odbioru rezystancyjnego. Przecież układy elektroniczne zasilane są poprzez przetworniki DC/DC, które muszą utrzymać napięcia i prądy znamionowe danych układów elektronicznych.
Tak samo, dlaczego sieci elektroenergetyczne działają na bardzo wysokim napięciu?
Wydaje mi się, że to była podpowiedź dla osób, które chcą sami wymienić akumulator a nie dysponują innym...olafik pisze:Kolego noc, nie pojmuję, że ktoś kto ma warsztat, bawi się bateriami zamiast podłączyć inny aku w celu podtrzymania napięcia.