Battery/Akumulator Visit Workshop

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

No to teraz na mnie trafiło, mróz poniżej -10 spowodował strajk mercedesa, czerwony okrzyk deski: "Battery - visit workshop !!!"
Kiedyś też się to pojawiło, ale tylko raz i w podobnych warunkach (zimno jak ch...), ale później nie powróciło.
Abstrahuję już od tego że cały czas walczę z powracającym check'iem (który jak na razie pochłonął już ok 20 kPln), to teraz jeszcze to. No cóż trzy dni nic się nie działo, więc merc znów chce mnie wykończyć.
Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12,7-12,8 V, w czasie jazdy jak alternator działa 14,5 V i ani drgnie, stanie na światłach 14,3 V.
W trakcie strajku, po odpaleniu w temp. -14C pokazał, 11,5V i czerwono, po 10 minutach jazdy zaskoczył i znów pokazał 14,5 i tak zostało, błędy zniknęły.
Obserwuję teraz to dziadostwo, i po przekręceniu kluczyka mamy w 12,8V, w czasie odpalania wskazania bardzo skaczą 10,5V albo 18V migające bardzo szybko, potem się uspokaja i w ciągu kilku sekund (8-10) dochodzi do swoich 14,2 postojowych, lub 14,5 w trakcie jazdy.
Zapisał mi się błąd na kompie P0620 Generator Control Circuit (prócz słynnego P0170), jak na razie wyczyściłem oba i czekam.
Jakieś sugestie? Czy może sam się spali i rozwiąże wszystkie związane z nim problemy :zmeczony:

Masakra jest z tym autem. Oddam go za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu :placz:
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: siwix »

Jakby lipny akumulator, nie wytrzymuje zimna.
"za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu" to chyba nie jest za darmo???
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Lopezius pisze:No to teraz na mnie trafiło, mróz poniżej -10 spowodował strajk mercedesa, czerwony okrzyk deski: "Battery - visit workshop !!!"
Kiedyś też się to pojawiło, ale tylko raz i w podobnych warunkach (zimno jak ch...), ale później nie powróciło.
Abstrahuję już od tego że cały czas walczę z powracającym check'iem (który jak na razie pochłonął już ok 20 kPln), to teraz jeszcze to. No cóż trzy dni nic się nie działo, więc merc znów chce mnie wykończyć.
Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12,7-12,8 V, w czasie jazdy jak alternator działa 14,5 V i ani drgnie, stanie na światłach 14,3 V.
W trakcie strajku, po odpaleniu w temp. -14C pokazał, 11,5V i czerwono, po 10 minutach jazdy zaskoczył i znów pokazał 14,5 i tak zostało, błędy zniknęły.
Obserwuję teraz to dziadostwo, i po przekręceniu kluczyka mamy w 12,8V, w czasie odpalania wskazania bardzo skaczą 10,5V albo 18V migające bardzo szybko, potem się uspokaja i w ciągu kilku sekund (8-10) dochodzi do swoich 14,2 postojowych, lub 14,5 w trakcie jazdy.
Zapisał mi się błąd na kompie P0620 Generator Control Circuit (prócz słynnego P0170), jak na razie wyczyściłem oba i czekam.
Jakieś sugestie? Czy może sam się spali i rozwiąże wszystkie związane z nim problemy :zmeczony:

Masakra jest z tym autem. Oddam go za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu :placz:
Coś ty kupił, że wpakowałeś tyle kasy, pewnie był z małym przebiegiem ;) , a co do usterki, to regulator do wymiany.
Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek :prosi:
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: polofix »

Te alternatory mają wadliwe wirniki. Na 95% że to właśnie on jest do wymiany.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

polofix pisze:Te alternatory mają wadliwe wirniki. Na 95% że to właśnie on jest do wymiany.

W jaki sposób wadliwy wirnik, powoduje skok napięcia do 18V?
Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

siwix pisze:"za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu" to chyba nie jest za darmo???
Auto miało być gratis do nowych części i kosztów ich wymiany. :wysmiewacz:
olafik pisze:Coś ty kupił, że wpakowałeś tyle kasy, pewnie był z małym przebiegiem ;) , a co do usterki, to regulator do wymiany.
Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek :prosi:
Tak, z niewielkim jak na ten rocznik (170 kkm), ale realnym, biorąc pod uwagę fakt że nie przeszedł przez ręce handlarzy, jeździ na benzynę i pali jak smok.
olafik pisze:Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek :prosi:
Wiem :tak:
olafik pisze: a co do usterki, to regulator do wymiany.
Czy istnieje możliwość że jest on podatny na zmiany temperatury? Dziś też były cyrki, ale różne:

Rano:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 11,8, zaraz potem wzrasta (więc ładowanie jest), ruszam, jadę kilkaset m i nagle czerwono, komunikat z tematu, błedy SRS, ESP, ABS, wyłączyło się radio, po czym wszystko znikło znów pojawił się odczyt napięcia, i tak z widokiem 14,5V dojechałem do pracy.

Powrót:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 11,8 i tak zostało. Gaszę, odpalam, znów gaszę i odpalam, bez zmian. Ryzykuję i jadę po przejechaniu ok 1 km wskazanie zaczyna wzrastać do 14,5V i tak już pozostaje.

3 postoje w trakcie powrotu:
Na pierwszym otwieram maskę i obserwuję podejrzany kabelek w metalowym oplocie (moim zdaniem idący do alternatora), nie podoba mi się jego droga i to że ociera się o metalowe części wewnątrz komory silnika. Trochę go przestawiłem (jak na zdjęciu).

Kolejne odpalenia (choć już na ciepłym) przebiegały chyba normalnie:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 12V i od razu odczyty zaczynają się zwiększać aż do momentu osiągnięcia pkt max czyli 14,3 luz i 14,5 w trakcie jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Już pisałem, regulator napięcia do wymiany, 18V uszkodzi elektronikę. Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

olafik pisze:Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
Z tego co wiem niedawno był wymieniany, a z odpalaniem problemów nie ma, nawet w bardzo niskich temperaturach.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Lopezius pisze:
olafik pisze:Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
Z tego co wiem niedawno był wymieniany, a z odpalaniem problemów nie ma, nawet w bardzo niskich temperaturach.

Miałem identyczne objawy i wymiana regulatora załatwiła sprawę.
Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

No to umówiłem się na poniedziałek rano, na odstawienie auta do do zakładu specjalizującego się serwisem alternatorów, informując ich od razu co jest grane, póki co potwierdzają wersję olafika, z resztą ja też obstawiam już teraz tylko to, po wczorajszych i dzisiejszych doświadczeniach (dziś znów cuda, skok do 18V zaraz po odpaleniu przy -17 stopniach).
Zobaczymy co z tego wyjdzie i ile znów wpakuję w to "czarne coś z :mb: na masce", o ile do poniedziałku się samo nie spali, przez jakieś spięcie. :STRES:

:placz:

Dobrze że nie kupiłem innej (tańszej) niemieckiej technologii, bo pewnie zszedłbym na zawał w ciągu 2 miesięcy. :yyy:

I jak tu oceniać które auta są lepsze? Moje doświadczenia są odwrotne do ogólnych stereotypów.
Czyli miałem szczęście i trafiłem na dwie niesamowicie udane (156? :wysmiewacz:) i zadbane egzemplarze AR, po czym pechowo wpakowałem się w niesamowicie zaniedbanego i zniszczonego MB, który w ciągu roku postał w warsztacie więcej niż obie jego poprzedniczki razem wzięte w ciągu 10 lat. :boisie:
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: polofix »

Lopezius pisze:No to umówiłem się na poniedziałek rano, na odstawienie auta do do zakładu specjalizującego się serwisem alternatorów, informując ich od razu co jest grane, póki co potwierdzają wersję olafika, z resztą ja też obstawiam już teraz tylko to, po wczorajszych i dzisiejszych doświadczeniach (dziś znów cuda, skok do 18V zaraz po odpaleniu przy -17 stopniach).
Zobaczymy co z tego wyjdzie i ile znów wpakuję w to "czarne coś z :mb: na masce", o ile do poniedziałku się samo nie spali, przez jakieś spięcie. :STRES:

:placz:

Dobrze że nie kupiłem innej (tańszej) niemieckiej technologii, bo pewnie zszedłbym na zawał w ciągu 2 miesięcy. :yyy:

I jak tu oceniać które auta są lepsze? Moje doświadczenia są odwrotne do ogólnych stereotypów.
Czyli miałem szczęście i trafiłem na dwie niesamowicie udane (156? :wysmiewacz:) i zadbane egzemplarze AR, po czym pechowo wpakowałem się w niesamowicie zaniedbanego i zniszczonego MB, który w ciągu roku postał w warsztacie więcej niż obie jego poprzedniczki razem wzięte w ciągu 10 lat. :boisie:
No niestety, tak to jest jak się kupi złoma i narzeka.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: olafik »

Najtaniej nie będzie, regulator Bosch - 86.14 EUR
Valeo - 128,18 EUR
Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

olafik pisze:Najtaniej nie będzie, regulator Bosch - 86.14 EUR
Valeo - 128,18 EUR
Nie pocieszasz :placz:

Bardziej by mnie poniższa cena urządzała, biorąc pod uwagę to, że jeszcze muszę za wymianę zapłacić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: polofix »

Najpierw sprawdź czy pierścienie [komutator] nie są powycierane zbyt mocno.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Lopezius
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
VIN: WDB2032421F373285
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Battery/Akumulator Visit Workshop

Post autor: Lopezius »

Dziś odebrałem auto z warsztatu.
Wymienione:
Regulator napięcia - 285 PLN (podobno oryginał a zamiennik była za 128)
Wirnik - 157 PLN
Łożyska - 28+18 PLN
Robocizna - 300 (naprawa alt 100, demontaż a potem montaż alt w aucie 200)

Zobaczymy teraz co będzie dalej, oby już wszystko OK.

Dzięki za pomoc.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: :mb: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”