Battery/Akumulator Visit Workshop
Moderator: Dziki Mar
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No to teraz na mnie trafiło, mróz poniżej -10 spowodował strajk mercedesa, czerwony okrzyk deski: "Battery - visit workshop !!!"
Kiedyś też się to pojawiło, ale tylko raz i w podobnych warunkach (zimno jak ch...), ale później nie powróciło.
Abstrahuję już od tego że cały czas walczę z powracającym check'iem (który jak na razie pochłonął już ok 20 kPln), to teraz jeszcze to. No cóż trzy dni nic się nie działo, więc merc znów chce mnie wykończyć.
Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12,7-12,8 V, w czasie jazdy jak alternator działa 14,5 V i ani drgnie, stanie na światłach 14,3 V.
W trakcie strajku, po odpaleniu w temp. -14C pokazał, 11,5V i czerwono, po 10 minutach jazdy zaskoczył i znów pokazał 14,5 i tak zostało, błędy zniknęły.
Obserwuję teraz to dziadostwo, i po przekręceniu kluczyka mamy w 12,8V, w czasie odpalania wskazania bardzo skaczą 10,5V albo 18V migające bardzo szybko, potem się uspokaja i w ciągu kilku sekund (8-10) dochodzi do swoich 14,2 postojowych, lub 14,5 w trakcie jazdy.
Zapisał mi się błąd na kompie P0620 Generator Control Circuit (prócz słynnego P0170), jak na razie wyczyściłem oba i czekam.
Jakieś sugestie? Czy może sam się spali i rozwiąże wszystkie związane z nim problemy
Masakra jest z tym autem. Oddam go za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu
Kiedyś też się to pojawiło, ale tylko raz i w podobnych warunkach (zimno jak ch...), ale później nie powróciło.
Abstrahuję już od tego że cały czas walczę z powracającym check'iem (który jak na razie pochłonął już ok 20 kPln), to teraz jeszcze to. No cóż trzy dni nic się nie działo, więc merc znów chce mnie wykończyć.
Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12,7-12,8 V, w czasie jazdy jak alternator działa 14,5 V i ani drgnie, stanie na światłach 14,3 V.
W trakcie strajku, po odpaleniu w temp. -14C pokazał, 11,5V i czerwono, po 10 minutach jazdy zaskoczył i znów pokazał 14,5 i tak zostało, błędy zniknęły.
Obserwuję teraz to dziadostwo, i po przekręceniu kluczyka mamy w 12,8V, w czasie odpalania wskazania bardzo skaczą 10,5V albo 18V migające bardzo szybko, potem się uspokaja i w ciągu kilku sekund (8-10) dochodzi do swoich 14,2 postojowych, lub 14,5 w trakcie jazdy.
Zapisał mi się błąd na kompie P0620 Generator Control Circuit (prócz słynnego P0170), jak na razie wyczyściłem oba i czekam.
Jakieś sugestie? Czy może sam się spali i rozwiąże wszystkie związane z nim problemy
Masakra jest z tym autem. Oddam go za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Jakby lipny akumulator, nie wytrzymuje zimna.
"za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu" to chyba nie jest za darmo???
"za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu" to chyba nie jest za darmo???
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Coś ty kupił, że wpakowałeś tyle kasy, pewnie był z małym przebiegiem , a co do usterki, to regulator do wymiany.Lopezius pisze:No to teraz na mnie trafiło, mróz poniżej -10 spowodował strajk mercedesa, czerwony okrzyk deski: "Battery - visit workshop !!!"
Kiedyś też się to pojawiło, ale tylko raz i w podobnych warunkach (zimno jak ch...), ale później nie powróciło.
Abstrahuję już od tego że cały czas walczę z powracającym check'iem (który jak na razie pochłonął już ok 20 kPln), to teraz jeszcze to. No cóż trzy dni nic się nie działo, więc merc znów chce mnie wykończyć.
Po przekręceniu kluczyka pokazuje 12,7-12,8 V, w czasie jazdy jak alternator działa 14,5 V i ani drgnie, stanie na światłach 14,3 V.
W trakcie strajku, po odpaleniu w temp. -14C pokazał, 11,5V i czerwono, po 10 minutach jazdy zaskoczył i znów pokazał 14,5 i tak zostało, błędy zniknęły.
Obserwuję teraz to dziadostwo, i po przekręceniu kluczyka mamy w 12,8V, w czasie odpalania wskazania bardzo skaczą 10,5V albo 18V migające bardzo szybko, potem się uspokaja i w ciągu kilku sekund (8-10) dochodzi do swoich 14,2 postojowych, lub 14,5 w trakcie jazdy.
Zapisał mi się błąd na kompie P0620 Generator Control Circuit (prócz słynnego P0170), jak na razie wyczyściłem oba i czekam.
Jakieś sugestie? Czy może sam się spali i rozwiąże wszystkie związane z nim problemy
Masakra jest z tym autem. Oddam go za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu
Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Te alternatory mają wadliwe wirniki. Na 95% że to właśnie on jest do wymiany.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
polofix pisze:Te alternatory mają wadliwe wirniki. Na 95% że to właśnie on jest do wymiany.
W jaki sposób wadliwy wirnik, powoduje skok napięcia do 18V?
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Auto miało być gratis do nowych części i kosztów ich wymiany.siwix pisze:"za darmo jak tylko ktoś mi zwróci pieniądze, które w niego włożyłem od momentu zakupu" to chyba nie jest za darmo???
Tak, z niewielkim jak na ten rocznik (170 kkm), ale realnym, biorąc pod uwagę fakt że nie przeszedł przez ręce handlarzy, jeździ na benzynę i pali jak smok.olafik pisze:Coś ty kupił, że wpakowałeś tyle kasy, pewnie był z małym przebiegiem , a co do usterki, to regulator do wymiany.
Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek
Wiemolafik pisze:Wyczyszczenie błędów, nie usuwa usterek
Czy istnieje możliwość że jest on podatny na zmiany temperatury? Dziś też były cyrki, ale różne:olafik pisze: a co do usterki, to regulator do wymiany.
Rano:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 11,8, zaraz potem wzrasta (więc ładowanie jest), ruszam, jadę kilkaset m i nagle czerwono, komunikat z tematu, błedy SRS, ESP, ABS, wyłączyło się radio, po czym wszystko znikło znów pojawił się odczyt napięcia, i tak z widokiem 14,5V dojechałem do pracy.
Powrót:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 11,8 i tak zostało. Gaszę, odpalam, znów gaszę i odpalam, bez zmian. Ryzykuję i jadę po przejechaniu ok 1 km wskazanie zaczyna wzrastać do 14,5V i tak już pozostaje.
3 postoje w trakcie powrotu:
Na pierwszym otwieram maskę i obserwuję podejrzany kabelek w metalowym oplocie (moim zdaniem idący do alternatora), nie podoba mi się jego droga i to że ociera się o metalowe części wewnątrz komory silnika. Trochę go przestawiłem (jak na zdjęciu).
Kolejne odpalenia (choć już na ciepłym) przebiegały chyba normalnie:
- wł tryby serw, 12,7V , po odpaleniu spadek do 12V i od razu odczyty zaczynają się zwiększać aż do momentu osiągnięcia pkt max czyli 14,3 luz i 14,5 w trakcie jazdy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Już pisałem, regulator napięcia do wymiany, 18V uszkodzi elektronikę. Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Z tego co wiem niedawno był wymieniany, a z odpalaniem problemów nie ma, nawet w bardzo niskich temperaturach.olafik pisze:Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Lopezius pisze:Z tego co wiem niedawno był wymieniany, a z odpalaniem problemów nie ma, nawet w bardzo niskich temperaturach.olafik pisze:Jeśli po mroźnej nocy ma 12,7V, to aku jest okey.
Miałem identyczne objawy i wymiana regulatora załatwiła sprawę.
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No to umówiłem się na poniedziałek rano, na odstawienie auta do do zakładu specjalizującego się serwisem alternatorów, informując ich od razu co jest grane, póki co potwierdzają wersję olafika, z resztą ja też obstawiam już teraz tylko to, po wczorajszych i dzisiejszych doświadczeniach (dziś znów cuda, skok do 18V zaraz po odpaleniu przy -17 stopniach).
Zobaczymy co z tego wyjdzie i ile znów wpakuję w to "czarne coś z na masce", o ile do poniedziałku się samo nie spali, przez jakieś spięcie.
Dobrze że nie kupiłem innej (tańszej) niemieckiej technologii, bo pewnie zszedłbym na zawał w ciągu 2 miesięcy.
I jak tu oceniać które auta są lepsze? Moje doświadczenia są odwrotne do ogólnych stereotypów.
Czyli miałem szczęście i trafiłem na dwie niesamowicie udane (156? ) i zadbane egzemplarze AR, po czym pechowo wpakowałem się w niesamowicie zaniedbanego i zniszczonego MB, który w ciągu roku postał w warsztacie więcej niż obie jego poprzedniczki razem wzięte w ciągu 10 lat.
Zobaczymy co z tego wyjdzie i ile znów wpakuję w to "czarne coś z na masce", o ile do poniedziałku się samo nie spali, przez jakieś spięcie.
Dobrze że nie kupiłem innej (tańszej) niemieckiej technologii, bo pewnie zszedłbym na zawał w ciągu 2 miesięcy.
I jak tu oceniać które auta są lepsze? Moje doświadczenia są odwrotne do ogólnych stereotypów.
Czyli miałem szczęście i trafiłem na dwie niesamowicie udane (156? ) i zadbane egzemplarze AR, po czym pechowo wpakowałem się w niesamowicie zaniedbanego i zniszczonego MB, który w ciągu roku postał w warsztacie więcej niż obie jego poprzedniczki razem wzięte w ciągu 10 lat.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No niestety, tak to jest jak się kupi złoma i narzeka.Lopezius pisze:No to umówiłem się na poniedziałek rano, na odstawienie auta do do zakładu specjalizującego się serwisem alternatorów, informując ich od razu co jest grane, póki co potwierdzają wersję olafika, z resztą ja też obstawiam już teraz tylko to, po wczorajszych i dzisiejszych doświadczeniach (dziś znów cuda, skok do 18V zaraz po odpaleniu przy -17 stopniach).
Zobaczymy co z tego wyjdzie i ile znów wpakuję w to "czarne coś z na masce", o ile do poniedziałku się samo nie spali, przez jakieś spięcie.
Dobrze że nie kupiłem innej (tańszej) niemieckiej technologii, bo pewnie zszedłbym na zawał w ciągu 2 miesięcy.
I jak tu oceniać które auta są lepsze? Moje doświadczenia są odwrotne do ogólnych stereotypów.
Czyli miałem szczęście i trafiłem na dwie niesamowicie udane (156? ) i zadbane egzemplarze AR, po czym pechowo wpakowałem się w niesamowicie zaniedbanego i zniszczonego MB, który w ciągu roku postał w warsztacie więcej niż obie jego poprzedniczki razem wzięte w ciągu 10 lat.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Najtaniej nie będzie, regulator Bosch - 86.14 EUR
Valeo - 128,18 EUR
Valeo - 128,18 EUR
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Nie pocieszaszolafik pisze:Najtaniej nie będzie, regulator Bosch - 86.14 EUR
Valeo - 128,18 EUR
Bardziej by mnie poniższa cena urządzała, biorąc pod uwagę to, że jeszcze muszę za wymianę zapłacić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Najpierw sprawdź czy pierścienie [komutator] nie są powycierane zbyt mocno.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Dziś odebrałem auto z warsztatu.
Wymienione:
Regulator napięcia - 285 PLN (podobno oryginał a zamiennik była za 128)
Wirnik - 157 PLN
Łożyska - 28+18 PLN
Robocizna - 300 (naprawa alt 100, demontaż a potem montaż alt w aucie 200)
Zobaczymy teraz co będzie dalej, oby już wszystko OK.
Dzięki za pomoc.
Wymienione:
Regulator napięcia - 285 PLN (podobno oryginał a zamiennik była za 128)
Wirnik - 157 PLN
Łożyska - 28+18 PLN
Robocizna - 300 (naprawa alt 100, demontaż a potem montaż alt w aucie 200)
Zobaczymy teraz co będzie dalej, oby już wszystko OK.
Dzięki za pomoc.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V