No to ładnie policzyli za demontaż/montaż.Lopezius pisze:Dziś odebrałem auto z warsztatu.
Wymienione:
Regulator napięcia - 285 PLN (podobno oryginał a zamiennik była za 128)
Wirnik - 157 PLN
Łożyska - 28+18 PLN
Robocizna - 300 (naprawa alt 100, demontaż a potem montaż alt w aucie 200)
Zobaczymy teraz co będzie dalej, oby już wszystko OK.
Dzięki za pomoc.
Battery/Akumulator Visit Workshop
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
-
- VIP
- Posty: 273
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
- VIN:
- Lokalizacja: Z miasta
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Ja tam nowy aku kupowałem rok temu i w sumie ciągle w trybie serwisowym pokazuje mi 12,3 V .. w zime problemów z odpalaniem nie było.. czyżby aku byl wadliwy czy auto nie może do doładować ? Po przejechaniu np 100 km pokazuje 12,5 ale potem spada po nocce do 12,3
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
WDB2032461F297679
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
I tak ma być.
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Witam. Jak na razie minęło około 10 dni od powrotu z warsztatu. Nie chcę jeszcze "krakać", bo akurat mrozy w tym okresie ustąpiły, ale do tej pory w czasie rozruchu samochodu, jak i zaraz po nim (monitoruję codziennie), wszystkie niepokojące objawy, jak skoki napięcia czy komunikaty o nie działających systemach (od czujnika zmierzchu, poprzez SRS aż do ESP) jak na razie się nie pojawiły. Jutro podobno ma się zrobić zimniej, więc może coś wyskoczy. Na pewno dam znać.
Jedno co jest pewne, to gdyby nie możliwość kontrolowania napięcia w aucie z poziomu menu które można włączyć, będąc tylko kierowcą, wykrycie uszkodzonego regulatora napięcia (u mnie był uszkodzony), byłoby praktycznie niemożliwe. Elektryk pytał dwa razy, czy jestem pewny że chcę wymieniać regulator, bo w czasie testów był OK.
Jedno co jest pewne, to gdyby nie możliwość kontrolowania napięcia w aucie z poziomu menu które można włączyć, będąc tylko kierowcą, wykrycie uszkodzonego regulatora napięcia (u mnie był uszkodzony), byłoby praktycznie niemożliwe. Elektryk pytał dwa razy, czy jestem pewny że chcę wymieniać regulator, bo w czasie testów był OK.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
I po to jest to forum, aby nie dać się naciągać na zbędne wydatki. U mnie elektryk stwierdził kończący się aku, więc go wymieniłem, a potem wymieniłem regulator i skończyły się problemy, stary aku podarowałem sąsiadowi, który śmiga do dzisiaj w ropniaku.
- Lopezius
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 21:40
- VIN: WDB2032421F373285
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
No i dziś rano po mroźnej nocy wszystko OK. Aku pięknie trzyma 12.5 V nawet przy ujemnych temperaturach, a po odpaleniu alternator już nie wariuje.
Dzięki za pomoc olafik.
Dzięki za pomoc olafik.
Była: Alfa Romeo 145 1,3 Boxer
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
Była: Alfa Romeo 156 SW 1,9 JTD
Był: C200 Kompressor S203
Jest: Renault Laguna III 2,0 16V
-
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
- VIN: WDB2030641F141343
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Dopadł mnie problem czerwonego komunikatu jak w temacie Battery/Alternator Visit Workshop. Auto odpaliło, podławiło się chwilę na obrotach po czym zgasło. Za drugim razem zapalił bez problemu i jeździł bez problemu. Byłem w punkcie sprzedaży akumulatorów, stwierdzili po testach pod obciążeniem i na czujniku pomiaru akumulatora, oraz sprawdzeniu elektrolitu w celach że akumulator jest OK. Byłem też u mechanika, który sprawdził ładowanie. Na wyłączonym silniku 12,5 V, Na włączonym pod obciążeniem 14,3 V. Kilka tygodni wcześniej wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, pompę paliwa wraz z filtrem. Co sądzicie na ten temat? Alternator do wymiany?
Alternator jest już na stole, okazało się że szczotki niedługo (pół roku +,-) się skończą ale ładowanie jest poprawne. Podejrzenia padają na regulator napięcia, więc też będzie wymieniony... Co sądzicie?
PS
Auto tak jak w stopce
C320 benz 2001 3,2 L
Alternator jest już na stole, okazało się że szczotki niedługo (pół roku +,-) się skończą ale ładowanie jest poprawne. Podejrzenia padają na regulator napięcia, więc też będzie wymieniony... Co sądzicie?
PS
Auto tak jak w stopce
C320 benz 2001 3,2 L
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Myślę (ale mogę się mylić podejrzewając uszkodzoną płytę w aku) że na Mikołaja kupisz sobie nową baterięsilverarrow pisze: ↑28 sie 2018, o 15:28 Dopadł mnie problem czerwonego komunikatu jak w temacie Battery/Alternator Visit Workshop. Auto odpaliło, podławiło się chwilę na obrotach po czym zgasło. Za drugim razem zapalił bez problemu i jeździł bez problemu. Byłem w punkcie sprzedaży akumulatorów, stwierdzili po testach pod obciążeniem i na czujniku pomiaru akumulatora, oraz sprawdzeniu elektrolitu w celach że akumulator jest OK. Byłem też u mechanika, który sprawdził ładowanie. Na wyłączonym silniku 12,5 V, Na włączonym pod obciążeniem 14,3 V. Kilka tygodni wcześniej wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, pompę paliwa wraz z filtrem. Co sądzicie na ten temat? Alternator do wymiany?
Alternator jest już na stole, okazało się że szczotki niedługo (pół roku +,-) się skończą ale ładowanie jest poprawne. Podejrzenia padają na regulator napięcia, więc też będzie wymieniony... Co sądzicie?
PS
Auto tak jak w stopce
C320 benz 2001 3,2 L
-
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
- VIN: WDB2030641F141343
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
I profesjonalny sprzęt do testów akumulatorów by tego nie wykrył...? Jeśli jest tak jak piszesz to uczciwa ta firma sprzedająca akumulatory, bo jak by chcieli to by mi wcisnęli nowy akumulator (nie tani bo to 100Amh)Przybek pisze: ↑29 sie 2018, o 02:02Myślę (ale mogę się mylić podejrzewając uszkodzoną płytę w aku) że na Mikołaja kupisz sobie nową baterięsilverarrow pisze: ↑28 sie 2018, o 15:28 Dopadł mnie problem czerwonego komunikatu jak w temacie Battery/Alternator Visit Workshop. Auto odpaliło, podławiło się chwilę na obrotach po czym zgasło. Za drugim razem zapalił bez problemu i jeździł bez problemu. Byłem w punkcie sprzedaży akumulatorów, stwierdzili po testach pod obciążeniem i na czujniku pomiaru akumulatora, oraz sprawdzeniu elektrolitu w celach że akumulator jest OK. Byłem też u mechanika, który sprawdził ładowanie. Na wyłączonym silniku 12,5 V, Na włączonym pod obciążeniem 14,3 V. Kilka tygodni wcześniej wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, pompę paliwa wraz z filtrem. Co sądzicie na ten temat? Alternator do wymiany?
Alternator jest już na stole, okazało się że szczotki niedługo (pół roku +,-) się skończą ale ładowanie jest poprawne. Podejrzenia padają na regulator napięcia, więc też będzie wymieniony... Co sądzicie?
PS
Auto tak jak w stopce
C320 benz 2001 3,2 L
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Tester Ci wykryje uszkodzenie które jest już "na stałe" w momencie sprawdzania. A jak teoretycznie przerwa lub zwarcie wewnętrzne pomiędzy płytami/celami baterii powstaje okresowo i tylko w pewnych okolicznościach (np. wpadnięcie w dziurę, zmiana temperatury) to nic nie wyjdzie.silverarrow pisze: ↑29 sie 2018, o 13:10 I profesjonalny sprzęt do testów akumulatorów by tego nie wykrył...? Jeśli jest tak jak piszesz to uczciwa ta firma sprzedająca akumulatory, bo jak by chcieli to by mi wcisnęli nowy akumulator (nie tani bo to 100Amh)
A tak z ciekawości - ile Ci krzyknęli za setke i czy to był AGM czy zwykły?
-
- Użytkownik
- Posty: 238
- Rejestracja: 26 sie 2016, o 13:47
- VIN: WDB2030641F141343
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Nawet nic nie krzyczeli bo stwierdzili że akumulator, który mam jest jak nowy.Przybek pisze: ↑29 sie 2018, o 17:02Tester Ci wykryje uszkodzenie które jest już "na stałe" w momencie sprawdzania. A jak teoretycznie przerwa lub zwarcie wewnętrzne pomiędzy płytami/celami baterii powstaje okresowo i tylko w pewnych okolicznościach (np. wpadnięcie w dziurę, zmiana temperatury) to nic nie wyjdzie.silverarrow pisze: ↑29 sie 2018, o 13:10 I profesjonalny sprzęt do testów akumulatorów by tego nie wykrył...? Jeśli jest tak jak piszesz to uczciwa ta firma sprzedająca akumulatory, bo jak by chcieli to by mi wcisnęli nowy akumulator (nie tani bo to 100Amh)
A tak z ciekawości - ile Ci krzyknęli za setke i czy to był AGM czy zwykły?
PS
Po wymianie alternatora już ok 2000 km przejechane i wszystko OK, bez żadnych niepokojących sygnałów czy komunikatów
NAJLEPSZA MUZYKA TO DŹWIĘK SILNIKA
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
W203 C320 benz. 3.2 V6 aut. 2001' (bez gazowni)
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 14:54
- VIN: WDB2030421A861382
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Witam,
Miałem podobne objawy jak wymieniacie wyżej. Po zapaleniu auta wyskakiwał czerwony komunikat alternator/bateria. Napięcie przed odpaleniem wynosiło 12,3-12,5 w momencie odpalania spadało niajniżej na 10,8, ale zazwyczja było blisko 11.
Po kilku sekundach napięcie chwilowo przekraczało górny zakres 14,4 na: 14,7 albo 14,9 albo 15,6 albo 15,7 a nawet 15,9. Zaraz po tym wyskakiwał czerwony komunikat. W dniu w którym oddałem auto do elektryka w/w błąd wyskakiwał co chwilę, ale przy 3 zapaleniu silnika o dziwo już nie.
Alternator został wyjęty na warsztat i podłączony. W trakcje jego pracy napięcie wskazywało około 14,3 - 14,4 jednostek i cyklicznie co jakiś czas skakał na około 15,6.
W moim przypadku winny okazał się regulator + wirnik, który powodował skoki napięcia. Regulator dlatego, ponieważ ładowanie miałem 13,4 jednostek na postoju, a w jaździe 13,9 - 14,0V.
Tak jak ktoś wcześniej napisał. W tych modelach padają wirniki i sądze, że komunikat pojawia się w momencie przekorczenia górnego zakresu napięcia. Jeżeli jest blisko 15V to wali błedem. Długo obserwowałem zachowanie przed naprawą i na niskich nigdy mi się nie zapalił.
Pozdrawiam,
Miałem podobne objawy jak wymieniacie wyżej. Po zapaleniu auta wyskakiwał czerwony komunikat alternator/bateria. Napięcie przed odpaleniem wynosiło 12,3-12,5 w momencie odpalania spadało niajniżej na 10,8, ale zazwyczja było blisko 11.
Po kilku sekundach napięcie chwilowo przekraczało górny zakres 14,4 na: 14,7 albo 14,9 albo 15,6 albo 15,7 a nawet 15,9. Zaraz po tym wyskakiwał czerwony komunikat. W dniu w którym oddałem auto do elektryka w/w błąd wyskakiwał co chwilę, ale przy 3 zapaleniu silnika o dziwo już nie.
Alternator został wyjęty na warsztat i podłączony. W trakcje jego pracy napięcie wskazywało około 14,3 - 14,4 jednostek i cyklicznie co jakiś czas skakał na około 15,6.
W moim przypadku winny okazał się regulator + wirnik, który powodował skoki napięcia. Regulator dlatego, ponieważ ładowanie miałem 13,4 jednostek na postoju, a w jaździe 13,9 - 14,0V.
Tak jak ktoś wcześniej napisał. W tych modelach padają wirniki i sądze, że komunikat pojawia się w momencie przekorczenia górnego zakresu napięcia. Jeżeli jest blisko 15V to wali błedem. Długo obserwowałem zachowanie przed naprawą i na niskich nigdy mi się nie zapalił.
Pozdrawiam,
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Wirnik jest dostępny jako część zamienna czy to maja tylko warsztaty specjalizujące się w regeneracji ? Bo regulator raczej tak.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 12 paź 2020, o 17:42
- VIN: WDB230351A223546
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
U mnie po zapaleniu komunikatu przestał alternator ładować, w zaprzyjaźnionym z warsztacie wymienili mi regulator napięcia na jakiś chiński bo oryginał "niedostępny", tak twierdzili, było wszystko dobrze aż zrobili się lato i w czasie upałów zapala się komunikat z reguły po zgaszeniu i ponowymy odpaleniu auta. Po zgaszeniu i odczekaniu kilkunastu minut komunikat ginie.
Lecę bo chce, piję bo lubię
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Battery/Akumulator Visit Workshop
Zmierz ładowanie żeby potem zdziwienia nie było że aku zdechło albo coś się usmażyło z elektroniki.