Witam. Postaram sie tym razem krótko opisać bo ja zawsze rozpisuje sie na 2000 stron Jestem nowy w temacie Mercedesa i pierwszy raz zyciu jezdze automatem. Generalnie pare godzin po zakupie auta zdziwilem sie jak dalem mu pelny strzal w gaz i zgasl mi silnik z komunikatem EPC failure czy jakos tak.
Generalnie przy wiekszym obciazeniu gasnie mi silnik z tym bledem. Caly czas obwiniałem uklad wtryskowy o to w sensie zaledwie 4 dni bo wtedy kupilem auto. Okazalo sie ze na jednym wtrysku ucieka cisnienie spod uszczelki i wytegowane sa oringi na przelewach.Auto sie zapowietrzalo i generalnie czuc bylo spadek mocy. Jako ze moglem sobie w ten sposob wytlumaczyc zapowietrzanie silnika nie moglem sobie wytlumaczyc czemu gasnie pod obciazeniem - myslalem moze spadek cisnienia na 1 cylindrze powoduje odciecie pracy silnika zeby sie nie uszkodzil albo cos.
W tym samym czasie kumpel przejechal sie autem i stwierdzil ze nie dziala cos takiego jak lock-up nie do konca czailem o co mu chodzi ale dzis mi sie przypomnialo i podczas jazdy zauwazylem ze jak puszcze pedal gazu to wrzuca na luz i auto sie toczy. Przegladalem forum na szybko i chyba mam objawy popsutego zaworu lock-up czy tam sprezynki ktora za to odpowiada. Dodam ze na zimnym zaraz po ruszeniu czuc ze szarpie z jedynki na dwojke. Auto ogolnie wolno przyspiesza i wydaje mi sie ze moze sie tam slizgac sprzeglo(prosze nie bijcie nie znam sie na automatach) od tego lock-upu. Przemyslalem to dopiero w domu jak wrocilem jutro obczaje jak sie zachowuja obroty wzgledem predkosci.
Teraz do rzeczy:
1.czy EPC moze mi wywalac od tego zaworu lock-up?
2. jako ze nie mam za duzo hajsu(w sumei caly wydalem na auto... ) co lepiej zalatwic jako pierwsze? tzn co jeszcze moze chwile poczkekac? Nie wiem czy poradze sobie z wtryskami w domu nie mam odpowiednich narzedzi wiec jadac do mechanika bede musial sobie wybrac jedna z dwoch rzeczy na ta chwile.
Blad EPC od skrzyni czy od wtrysków?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 4 kwie 2021, o 10:02
- VIN: WDB2032161F257078
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blad EPC od skrzyni czy od wtrysków?
Na początek to pojechać na Star Diagnose żeby wiedzieć co jest dokładnie zepsute a wtedy naprawa wyjdzie zdecydowanie taniej niż dłubanie w ciemno metodą prób i błędów.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 4 kwie 2021, o 10:02
- VIN: WDB2032161F257078
Re: Blad EPC od skrzyni czy od wtrysków?
Jest jakas ogromna roznica jesli chodzi o diagnostyke miedzy oryginalnym interfejsem a takim ELM327? Bo kumpel ma takie cos w sumie - wystarczy jesli bede znal kody bledow czy nie dowiem sie tyle ile powinienem bez SD? Szczerze mowiac to w ciagu 3 ostatnich dni slysze o tym pierwszy raz ja na warsztacie zawsze sie wpinalem zwyklym Delphi stad pytanie czy zwykly ELM327 tez da rade?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3335
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blad EPC od skrzyni czy od wtrysków?
Różnica jest kosmiczna, w tym aucie masz ponad 100 sterowników/modułów z opcją kodowania i uniwersale tego nie ogarniają. ELM o ile się w ogóle połączy z dieslem to może pokazać kompletne bzdury. Jak masz dostęp do Delphi to się nada do podstawowej diagnozy.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 4 kwie 2021, o 10:02
- VIN: WDB2032161F257078
Re: Blad EPC od skrzyni czy od wtrysków?
Niee niestety nie mam. Nawet torxa musialem kupic rowno z samochodem zeby pokrywe sciagnac Podjade do mechanika jakiegos chyba i sie dowiem co komputer ma do powiedzenia. A wg Ciebie z objawow mozna obstawiac ze winowajca bedzie ten zawor lock-up? I jak myslisz czy on moze powodac blad EPC?