Błąd EPC przy dodawaniu gazu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Błąd EPC przy dodawaniu gazu

Post autor: Peeter »

Witam wszystkich zwolenników gwiazdy. Jestem tu nowy, tak wiec miło mi że mogę do Was dołączyć i niestety zacznę od EPC w MB W203 270cdi. Tak wiec szybki opis. Gdy dodaje gazu np 3/4 lub nawet mniej czasami wyskakuje EPC. Dzieje się to w róznych momentach ni z tego ni z owego na prostej bądź jak przyspieszam pod górę. W serwisie merca wyszło na kompie ze złe cisnienie paliwa i nic więcej. Inny spec znalazł zepsuty wtryskiwacz i został wymieniony na sprawny troche sie poprawiło ale niewiele. Sprawdzane były pompy wysokiego i niskiego, filtr paliwa oryginał merca, czujnik na listwie, wszystko co pod maską dot. układu paliwowego. Wszystkie wężyki złączki itp. tak wiec proszę o pomoc jakieś sugestie albo dobrego mechesa co wie co robi i nie zbankrutuje bo już kupę kasy wydałem na różne diagnozy i podmianki dla testów. Jestem z krakowa ale jak jest jakis pewny koleś co wie o co kaman to podjadę. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2012, o 19:54 przez Peeter, łącznie zmieniany 1 raz.
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Przywitaj się najpierw w odpowiednim dziale!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
zablockm
VIP
Posty: 375
Rejestracja: 13 maja 2008, o 10:35
VIN:
Lokalizacja: Warszawa / Otwock

Post autor: zablockm »

Często po tzw. "czipowaniu" wychodzą takie kwiatki jeśli ktoś źle dobrał program do auta
C270 - 2001 - 212 KM/506 Nm - EX
C320 - 2000 - 218 KM - ELEGANCE - EX
Oferuję najnowsze mapy do systemów nawigacji dla MB i nie tylko. STAR DIAGNOSIS Zapraszam. Tel. 535-708-888
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Re: Błąd EPC przy dodawaniu gazu

Post autor: benzik »

Peeter pisze: Inny spec znalazł zepsuty wtryskiwacz i został wymieniony na sprawny troche sie poprawiło ale niewiele. Sprawdzane były pompy wysokiego i niskiego, filtr paliwa oryginał merca, czujnik na listwie, wszystko co pod maską dot. układu paliwowego. .
Zawór z tyłu listwy sprawdzony ew. podmieniony ?
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

Tak, sprawdzony i dla pewności podmieniony.
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Peeter pisze:ze złe cisnienie paliwa
A tak dokładniej? Zbyt wysokie, zbyt niskie? Pewnie zbyt niskie. Proponowałbym sprawdzić wszystko to samo, co sprawdza się przy kłopotach z rozruchem i oczywiście filtr paliwa, jeśli dawno nie był wymieniany. Przydałoby się też sprawdzić czy masz wstępny filtr paliwa (po numerze VIN) oraz w jakim stanie są pompy (zasilająca i wysokiego ciśnienia), ale to już będzie problematyczny temat.

P.S. Co do tych wtrysków to też by się przydało wiedzieć jakie mają dawki korekcyjne, bo z takim podejściem (że wyszło coś tam i wymienili coś tam), to zmień od razu cały samochód, bo mechanicy wydoją Ciebie do zera, a Ty dalej będziesz miał niesprawny samochód.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

Kolego zbyt niskie wychodzi. To wszystko co piszesz było robione, pompy sprawdzałem filtr nowy merc oryginał, wstępnego filtra nie ma to włoska wersja i one nie miały. Wtryski mają korekte dobra wszystko w normie, na przelewach też są ok jeden był uwalony i został wymieniony tak jak pisałem na wstępie. Auto ma 160tys udokumentowane sprawdzane w salonie i tym bardziej mnie to dziwi ze takie szopki sa z mercem. Jak do tej pory trafiłem na uczciwych mechesów i rozsądnie podchodzili do tematu a serwis merca powiedział szczerze bardzo ciężki temat i tylko dojdą jak będą po kolei wymieniali elementy ale to też odradzili bo zostawie wiecej kasy niz auto warte. tak więc szukam pomocy u Was czyli forum. Nie wiem czy kolega "zablockm" nie ma dobrego pomysłu zeby sprawdzić program bo 300kompresor robie jak chce a 230km/h to tak latam bezproblemowo :) tylko gdzie i u kogo w okolicy ?? UCZCIWEGO :szok:
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Masz silnik po Chipie? Ciężko jest osiągnąć ten błąd, czy wystarczy mocno docisnąć i już jest (czy czasami ciśniesz, a on się nie pokazuje)? Czy na tym podmienionym zaworze przelewowym cisnąłeś i błąd się pojawiał?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

czy jest po Chipie to nie mam pojęcia, czasami jest tak ze dociskasz na maxa i nic sie nie dzieje ale to żadko, (co zauważyłem to na zimnym silniku tj ok 55-65 C tego błedu nie chwycił - pewien nie jestem) a jak juz ma normalna temperature to czasami nic sie nie stanie a czasami dokładasz i EPC - silnik gasnie, zatrzymuje sie odpalam i np znowu dociskam i EPC a jak delikatnie tak na 3/4 gazu to jedzie.
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Z tym chipem zasugerowałem się wypowiedzią zablockma.

Wracając do sedna, to nie dość, że dziwne objawy, brak przyczyn, to jeszcze objawy zależne są od temperatury silnika i czegoś tam jeszcze (bo nie są zawsze). Mimo wszystko proponowałbym tak: gdy następnym razem objawi Ci się ten komunikat, zjedź na pobocze, macha w górę i dokładnie obejrzyj wszystkie przezroczyste przewody (tutaj niestety będziesz musiał mieć zdjętą górną osłonę silnika) pod kątem powietrza w nich. Jeśli będzie powietrze, to będziemy w miarę wiedzieli co jest grane.

P.S. Czy te dziwne objawy mają jakiś związek z poziomem paliwa w zbiorniku (pojawiają się jak jest mało paliwa)?
P.S.2 Czy po zgaśnięciu silnika ponowny rozruch jest na dotyk, czy trzeba dłużej pokręcić?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, o 15:03 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

czy pełno czy połowa nie ma to znaczenia, po zgasnięciu silnika odpala od kopa tak jak na zimno czy na ciepło bez róznicy, osłona jest cały czas zciągnięta tak wiec zrobie tak jak piszesz

[ Dodano: 2012-03-12, 20:12 ]
...hehe koledzy dzisiaj do sandomierza zaladowany i jak trzeba było to podłoga czy na prostej czy pod górkę EPC sie nie pojawiło, teraz to już nic z tego nie rozumie :(... Cała droga bardzo szybko i nic ehhhh co za auto ??

[ Dodano: 2012-03-12, 20:12 ]
...hehe koledzy dzisiaj do sandomierza zaladowany i jak trzeba było to podłoga czy na prostej czy pod górkę EPC sie nie pojawiło, teraz to już nic z tego nie rozumie :(... Cała droga bardzo szybko i nic ehhhh co za auto ??

[ Dodano: 2012-03-24, 22:29 ]
witam po krótkiej przerwie. Problem EPC nadal nie wykryty. Jak kolega pisal wyskoczylo EPC no to awaria klapa do gory i szukanie po przewodach nic a nic nie dostrzeglem, tak wiec odpaliłem i but na max i znowu EPC no to pod mache dalej nic :( tak wiec kluczyk pedał chmura pisk i nic. Tak wiec z moich obserwacji loteria i co tu robic bo to nie totolotek. Morze trzeba sprawdzic program "mapy" czy ktoś grzebal czy jest oryginał. Polećcie kogoś w malopolsce.

[ Dodano: 2012-03-25, 16:15 ]
witam po krótkiej przerwie. Problem EPC nadal nie wykryty. Jak kolega pisal wyskoczylo EPC no to awaria klapa do gory i szukanie po przewodach nic a nic nie dostrzeglem, tak wiec odpaliłem i but na max i znowu EPC no to pod mache dalej nic tak wiec kluczyk pedał chmura pisk i nic. Tak wiec z moich obserwacji loteria i co tu robic bo to nie totolotek. Morze trzeba sprawdzic program "mapy" czy ktoś grzebal czy jest oryginał. Polećcie kogoś w malopolsce.

[ Dodano: 2012-04-23, 18:04 ]
...Witam ponownie w tym temacie. Jak narazie problem EPC nadal nie rozwiazany... specjaliści działaja ale ciężki temat... jak bedzie zrobione to dam znac co było bo jak narazie wszystko sprawne a EPC wywala ehhhh Mercedes hmmmm :)

[ Dodano: 2012-04-24, 21:58 ]
...i jak narazie po problemie :) autko naprawione :) upalony komputer i zwarcie na wtryskiwaczu, kto naprawił? Mercserwis Sosnowiec :) polecam
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
Mao
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 5 paź 2010, o 21:23
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Mao »

Witajcie

Mam podobny problem jak sam temat wskazuje....Błąd epc na początku kilkakrotnie wyskakiwał ale bez odczuwalnych efektów dla mnie, niestety tydzień temu powstał problem poważniejszy-mianowicie wyskoczył błąd EPC i autko nie wchodziło wyżej niż 1tyś obrotów-zero reakcji na pedał gazu. Razem z tym błędem wyskoczył błąd dotyczący stanu oleju.
Od razu autko zaholowałem do mechanika, przy kolejnych próbach u niego na miejscu obroty w końcu złapał i zaczął reagować na pedał a błąd dotyczący stanu oleju zniknął.

Auto stało dwa mokre dni na dworze na trawie może to ma jakieś znaczenie?
Jest po wymianie pompy wtryskowej paliwa (na regenerowaną), filtra paliwa (filtron) , oleju (Liqui Moly)
Mechanik stwierdził że to potencjometr gazu-czyli cały pedał do wymiany (750pln nowy), macie jakieś doświadczenie z takim problemem?


Koledzy pomoże ktoś??!! Mechanik uparł się na wymianę potencjometru, tylko co z nim może mieć wspólnego błąd na temat oleju? Dla mnie to gdzieś zwarcie musi być...proszę pomóżcie
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, o 12:06 przez Mao, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 2,2 CDI 2000 rok (85KW), Elegance
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

V126 pisze:
Peeter pisze:Co do tych wtrysków to też by się przydało wiedzieć jakie mają dawki korekcyjne, bo z takim podejściem...
Uważaj na te dawki korekcyjne zaczytywane z kompa - one nie oznaczają że jest problem z wtryskami. Pewność 100% daje dopiero pomiar wyjętych wtrysków - a dzięki temu bedziesz wiedział w jakim stopniu są zużyte.

[ Dodano: 2013-06-14, 08:03 ]
Peeter pisze:...i jak narazie po problemie autko naprawione upalony komputer i zwarcie na wtryskiwaczu, kto naprawił? Mercserwis Sosnowiec polecam
Wiec pewnie ta wymiana "zepsutego" wtryskiwacza była niepotrzebna :).
Ja też "wkopałem" sie przez takich "specjalistów" - to ich częsta diagnoza -> wtryski.
Mb sprzedany
Szs
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 lip 2021, o 16:05
VIN: Wdb2032061f213120

Re: Błąd EPC przy dodawaniu gazu

Post autor: Szs »

W Raciborowicach jest spec od meroli

Też mam ten problem, jak mu deptam to mi go odcina i wyskakuje epc

Nie pisz posta pod postem tylko używaj opcji EDYTUJ /Przybek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”