Błąd ładowania akumulatora - alternator podaje prąd

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
gwintekkkpol
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 1 paź 2017, o 20:44
VIN: WDB2030611F04323

Błąd ładowania akumulatora - alternator podaje prąd

Post autor: gwintekkkpol »

Cześć, podczas nabijania klimatyzacji padł mi alternator. Został zregenerowany, wymieniony i przez tydzień wszystko było super. Do czasu aż nie wywalił mi komputer znowu błędu o ładowaniu akumulatora. Co ciekawe akumulator jest ładowany dobrze, napięcie wynosi 13.85V po starcie i póki co, problem występuje wtedy gdy włączę klimatyzację . Bez niej wszystko jest ok. Gdy zaś ją włączę akumulator również ładowany jest poprawnie, ale światła automatyczne nie działają, po włączeniu ręcznym migają, podobnie miga ekran na zegarach (tj. zmienia się jego jasność). Napięcie jednak wciąż jest poprawne (tj. podczas „mignięć” nie spada drastycznie, aczkolwiek należy wziąć pod poprawkę fakt, iż sprawdzam miernikiem, nie oscyloskopem). Tu pojawia się moje pytanie, czy miał ktoś kiedyś podobny problem, jeśli tak, to gdzie szukać winowajcy?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd ładowania akumulatora - alternator podaje prąd

Post autor: Przybek »

13,85V w tym aucie to jest DOLNA granica ładowania. Jak odpalisz klimę to obciążasz dodatkowo instalacje (panel układu ogrzewania, wiatraki na chłodnicy, dmuchawa) i masz spadek napięcia poniżej granicy ładowania i stąd cyrki na zegarach. Altek zrobiony pewnie na najtańszych gratach i regulator wariuje.
gwintekkkpol
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 1 paź 2017, o 20:44
VIN: WDB2030611F04323

Re: Błąd ładowania akumulatora - alternator podaje prąd

Post autor: gwintekkkpol »

Oddałem alternator na reklamację. Wymieniono regulator napięcia. Po tym zabiegu napięcie na stole wynosiło 14,4V. Po zamontowaniu go w aucie warsztat powiedział, że było nieco ponad 14V. Wszystko było super przez miesiąc, ale teraz problem znowu wrócił. Jak sobie sprawdzam multimetrem napięcie ładowania, to po starcie, na postoju wynosi jakieś 13.75V, czyli znowu za nisko.

Niestety mam dość biegania do warsztatów i wyrzucania co chwilę 200zł na wyjęcie alternatora i bycie odsyłanym do kogo innego (renomowana firma zajmująca się regeneracją alternatorów odsyła mnie do elektryka, a elektryk każe dawać alternator na gwarancję). Już teraz cała zabawa z alternatorem kosztowała mnie 700zł.

Chciałbym przeprowadzić diagnostykę sam. Mam znajomego, który posiada cęgi pomiarowe, mogę sobie je zorganizować. Są to cęgi, które są w stanie zmierzyć zarówno prąd stały, jak i zmienny. Ze względów bezpieczeństwa skupiłbym się na stałym. Teraz pytanie jakich wartości się spodziewać.

Czy jednak problem może leżeć gdzieś indziej? Niedawno, podczas wymiany paska klinowego serwis powiedział, że za jakiś czas warto zainteresować się kołami pasowymi, bo powoli dobiega ich czas. Może to to powoduje np. poślizg paska, i w konsekwencji napięcie spada i komputer wariuje?


Chciałbym jeszcze zapytać o ukryte menu. Robię zgodnie z poradnikani, kluczyk na godz 14, na ekranie ustawiony przebieg i trzy razy klawisz reset, jednak nic się nie dzieje. Przytrzymanie przez 30s sprawia, że jest piknięcie, ale wyświetlają się dane o silniku i mogę wyłączyć esp. Tyle. Ktoś ma jakiś pomysł?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”