Błędy P0101 i P0102
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Błędy P0101 i P0102
Witam.
Sypie mi checkiem i takimi błędami:
Zaczął nie równo pracować, korekty paliwowe długie były na -7 krótkie na -30
Przepływomierz wymieniony na używany oryginał.
Poprawa na 3 dni, korekty paliwowe praktycznie na 0.
Teraz zabawa zaczyna się na nowo znowu korekty krótkie -30 długie puki co -2
Ktoś ma pomysł gdzie szukać?
Olej w wiązce może jest ale bardzo mało, do sterownika nie dotarł.
Chce sprawdzić co się dzieje na kostce sondy lambda, natomiast widzę że niedawno była wymieniania. Narazie nie mam kiedy się za to zabrać.
Z góry dziękuję za pomoc.
Sypie mi checkiem i takimi błędami:
Zaczął nie równo pracować, korekty paliwowe długie były na -7 krótkie na -30
Przepływomierz wymieniony na używany oryginał.
Poprawa na 3 dni, korekty paliwowe praktycznie na 0.
Teraz zabawa zaczyna się na nowo znowu korekty krótkie -30 długie puki co -2
Ktoś ma pomysł gdzie szukać?
Olej w wiązce może jest ale bardzo mało, do sterownika nie dotarł.
Chce sprawdzić co się dzieje na kostce sondy lambda, natomiast widzę że niedawno była wymieniania. Narazie nie mam kiedy się za to zabrać.
Z góry dziękuję za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błędy P0101 i P0102
Ktoś wymienił sondę bo już zaolejenie wiązki pewnie tam dotarło i sypała błędami - zajrzyj tam najpierw, bo może jest powtórka sytuacji. A używana przepływka mogła pochodzić kilka dni i zdechnąć, zdarza się - jaką ilość powietrza pokazuje na rozgrzanym silniku i czy wartość się zmienia przy dodawaniu gazu?
I co to za program bo po kolorach nie kojarzę
I co to za program bo po kolorach nie kojarzę
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Program to torque pro na Car scanner wywala te same błędy.
Wartość przepływki zmienia się po dodaniu gazu.
Na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych 2.9g/s przepustnica na 4.71%.
Natomiast tlekko skaczą te wartości. Zaraz po wymianie przepływomierza były stałe.
Jeśli to ma znaczenie to korekty paliwowe na minus są tylko i wyłącznie na obrotach jałowych, jak nim jadę to korekty paliwowe robią się na plus.
Postaram się jak najszybciej zajrzeć do tej sondy.
Wartość przepływki zmienia się po dodaniu gazu.
Na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych 2.9g/s przepustnica na 4.71%.
Natomiast tlekko skaczą te wartości. Zaraz po wymianie przepływomierza były stałe.
Jeśli to ma znaczenie to korekty paliwowe na minus są tylko i wyłącznie na obrotach jałowych, jak nim jadę to korekty paliwowe robią się na plus.
Postaram się jak najszybciej zajrzeć do tej sondy.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błędy P0101 i P0102
2,9 g/s to masz 10,4 kg/h i ilość jest w granicach rozsądku dla ciepłego silnika.
Nie pamiętam - masz LPG?
Nie pamiętam - masz LPG?
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Wartości wziąłem że zrzutu ekranu z 15 kwietnia.
Dziś po rozgrzaniu miałem 3.4g/s przepustnica cos ponad 5%
Sprawdziłem 3.8/3.7 g/s, przepustnica 5.41%
Nie mam lpg
Dziś po rozgrzaniu miałem 3.4g/s przepustnica cos ponad 5%
Sprawdziłem 3.8/3.7 g/s, przepustnica 5.41%
Nie mam lpg
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Nie ma oleju w sondach
Póki co również brak checka i błędów z przepływka, a jedyne co zrobiłem to odpiąłem wtyczkę przepływki i ją podłączyłem
Edit.
Nadal brak checka i błędów, korekty długoterminowe na -5 krótkie różnie skaczą.
Ale brak pojawiającego się błędu o zbyt wysokim stanie oleju, co wczensiej występowało po rozgrzaniu, w dolocie dużo oleju.
Zakładam że wypływało go odmą, teraz już wypluło tyle że poziom się zgadza.
Może to było przyczyną ów zachowań.
Póki co również brak checka i błędów z przepływka, a jedyne co zrobiłem to odpiąłem wtyczkę przepływki i ją podłączyłem
Edit.
Nadal brak checka i błędów, korekty długoterminowe na -5 krótkie różnie skaczą.
Ale brak pojawiającego się błędu o zbyt wysokim stanie oleju, co wczensiej występowało po rozgrzaniu, w dolocie dużo oleju.
Zakładam że wypływało go odmą, teraz już wypluło tyle że poziom się zgadza.
Może to było przyczyną ów zachowań.
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Auto stało miesiąc. Od wczoraj zrobiłem 200km wszystko super.
Kolejnego dnia coś tam robiłem z radiem więc kilka razy go odpalałem. Potem odpaliłem miałem jechać i zaczęło się to samo zrobiłem kolejne 50km z tą przypadłością. Podjechałem pod dom staje i nagle ustało.
Korekty paliwowe długoterminowe -0.71, krótkie -23.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Kolejnego dnia coś tam robiłem z radiem więc kilka razy go odpalałem. Potem odpaliłem miałem jechać i zaczęło się to samo zrobiłem kolejne 50km z tą przypadłością. Podjechałem pod dom staje i nagle ustało.
Korekty paliwowe długoterminowe -0.71, krótkie -23.
Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błędy P0101 i P0102
Zajrzyj do "dolnej" odmy - tej z zaworkiem jednokierunkowym (pod kolektorem ssącym, jest pomiędzy kompresorem a blokiem).
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Gdy wymieniałem przepływomierz na oryginał używany, to kolega zerkał jest szczelna. Natomiast nie wiem jak sprawdzić sprawność zaworka.
Dziś kolejne 60km bez objawów. Póki co nie widzę zasady występowania.
Możliwe że rozrząd jest rozciągnięty i powoduje takie objawy?
Dziś kolejne 60km bez objawów. Póki co nie widzę zasady występowania.
Możliwe że rozrząd jest rozciągnięty i powoduje takie objawy?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3333
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błędy P0101 i P0102
W zaworek trzeba dmuchnąć i w jedną stronę puści luźno a drugą w ogóle. A zerkaniem bez demontażu to jej nigdy nie sprawdzisz.
A takim gdybaniem może to, może tamto to też auta nie naprawisz, trzeba się trochę pobrudzić.
A takim gdybaniem może to, może tamto to też auta nie naprawisz, trzeba się trochę pobrudzić.
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
- VIN: WDB2030461A480615
Re: Błędy P0101 i P0102
Aktualnie nie mam jak i kiedy się pobrudzić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.