Błędy P0101 i P0102

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Witam.

Sypie mi checkiem i takimi błędami:
Screenshot_2023-04-15-17-13-25-505_org.prowl.torque.jpg
Zaczął nie równo pracować, korekty paliwowe długie były na -7 krótkie na -30

Przepływomierz wymieniony na używany oryginał.

Poprawa na 3 dni, korekty paliwowe praktycznie na 0.

Teraz zabawa zaczyna się na nowo znowu korekty krótkie -30 długie puki co -2

Ktoś ma pomysł gdzie szukać?

Olej w wiązce może jest ale bardzo mało, do sterownika nie dotarł.

Chce sprawdzić co się dzieje na kostce sondy lambda, natomiast widzę że niedawno była wymieniania. Narazie nie mam kiedy się za to zabrać.

Z góry dziękuję za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3302
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: Przybek »

Ktoś wymienił sondę bo już zaolejenie wiązki pewnie tam dotarło i sypała błędami - zajrzyj tam najpierw, bo może jest powtórka sytuacji. A używana przepływka mogła pochodzić kilka dni i zdechnąć, zdarza się - jaką ilość powietrza pokazuje na rozgrzanym silniku i czy wartość się zmienia przy dodawaniu gazu?
I co to za program bo po kolorach nie kojarzę :P
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Program to torque pro na Car scanner wywala te same błędy.

Wartość przepływki zmienia się po dodaniu gazu.

Na rozgrzanym silniku na obrotach jałowych 2.9g/s przepustnica na 4.71%.

Natomiast tlekko skaczą te wartości. Zaraz po wymianie przepływomierza były stałe.

Jeśli to ma znaczenie to korekty paliwowe na minus są tylko i wyłącznie na obrotach jałowych, jak nim jadę to korekty paliwowe robią się na plus.

Postaram się jak najszybciej zajrzeć do tej sondy.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3302
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: Przybek »

2,9 g/s to masz 10,4 kg/h i ilość jest w granicach rozsądku dla ciepłego silnika.
Nie pamiętam - masz LPG?
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Wartości wziąłem że zrzutu ekranu z 15 kwietnia.

Dziś po rozgrzaniu miałem 3.4g/s przepustnica cos ponad 5%

Sprawdziłem 3.8/3.7 g/s, przepustnica 5.41%

Nie mam lpg
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Nie ma oleju w sondach

Póki co również brak checka i błędów z przepływka, a jedyne co zrobiłem to odpiąłem wtyczkę przepływki i ją podłączyłem

Edit.
Nadal brak checka i błędów, korekty długoterminowe na -5 krótkie różnie skaczą.

Ale brak pojawiającego się błędu o zbyt wysokim stanie oleju, co wczensiej występowało po rozgrzaniu, w dolocie dużo oleju.
Zakładam że wypływało go odmą, teraz już wypluło tyle że poziom się zgadza.

Może to było przyczyną ów zachowań.
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Auto stało miesiąc. Od wczoraj zrobiłem 200km wszystko super.

Kolejnego dnia coś tam robiłem z radiem więc kilka razy go odpalałem. Potem odpaliłem miałem jechać i zaczęło się to samo zrobiłem kolejne 50km z tą przypadłością. Podjechałem pod dom staje i nagle ustało.

Korekty paliwowe długoterminowe -0.71, krótkie -23.

Nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3302
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: Przybek »

Zajrzyj do "dolnej" odmy - tej z zaworkiem jednokierunkowym (pod kolektorem ssącym, jest pomiędzy kompresorem a blokiem).
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Gdy wymieniałem przepływomierz na oryginał używany, to kolega zerkał jest szczelna. Natomiast nie wiem jak sprawdzić sprawność zaworka.

Dziś kolejne 60km bez objawów. Póki co nie widzę zasady występowania.

Możliwe że rozrząd jest rozciągnięty i powoduje takie objawy?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3302
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: Przybek »

W zaworek trzeba dmuchnąć i w jedną stronę puści luźno a drugą w ogóle. A zerkaniem bez demontażu to jej nigdy nie sprawdzisz.
A takim gdybaniem może to, może tamto to też auta nie naprawisz, trzeba się trochę pobrudzić.
mrf
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2023, o 21:21
VIN: WDB2030461A480615

Re: Błędy P0101 i P0102

Post autor: mrf »

Aktualnie nie mam jak i kiedy się pobrudzić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”