Siedząc już kolejną godzinę czytając forum jedno piąte oraz dziesiąte nie wytrzymałem i pisze posta .
Wczoraj samochód jeździł normalnie , przyspieszał było to czuć , dziś po odpaleniu rano niestety raczej się nie wyspał i nie idzie, brakuje mu mocy , tak jak by brakowało mu turbo , kompresor słychać ale nic więcej , maluchem bym spokojnie go wyprzedził . Brak jakichkolwiek błędów.
Rozebrałem filtr powietrza ,wyciągnąłem przepustnice , była otwarta , bawiąc się klapką chodzi dość płynnie lecz czasami się zahaczy o coś i jest zamknięta . Po odpaleniu silnika sztywno stoi dęba lecz po włączeniu zapłonu słychać ją i lekko sprawdzając ręką drży jak by silniczek ciągle pracował . Rozebrałem ją , lecz nie zauważyłem nic niepokojącego , środek wygląda jak nowy z lekkim kurzem .
- Jak powinna działać ta przepustnica ? powinna być otwarta czy zamknięta ?
- Ktoś próbował ja zreanimować , poprawić potencjometr czy coś ? Zamówiłem drugą ale czy ide dobrym tropem
Brak mocy 2.0 kompressor m111
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 lis 2020, o 08:17
- VIN: WDB2037451A215799
-
- VIP
- Posty: 2133
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Brak mocy 2.0 kompressor m111
Idziesz dobrym tropem. Jak przepustnica haczy, znaczy, że silniczek, który nią steruje ma luzy, przez co wirnik silniczka obciera wewnątrz.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 gru 2020, o 17:46
- VIN: WBD2030451A065864
Re: Brak mocy 2.0 kompressor m111
O którą przepustnicę chodzi bo są dwie . Nad kompresorem steruje doładowaniem. Ja w swoim chcąc sprawdzić jak działają rozebrałem obudowę filtra powietrza tak żeby było widać klapę , brat w budzie dodawał i odejmował gaz , ja w tym czasie obserwowałem czy chodzi płynnie , gdy wciśniesz gaz ta nad kompr. Ma się zamknąć i to szczelnie , wtedy powietrze idzie przez plastikową obudowę i kompresor tłoczy do intercoolera pod zderzakiem, potem na przeplywkę i do drugiej przepustnicy, która wtedy musi być otwarta. Obydwie czysciłem preparatem "kontakt" do potencjometrów, bo też się przycinała. Przepustnica nad kompr.w stanie zapłonu u mnie też buczy i jest lekko uchylona
-
- VIP
- Posty: 89
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
- VIN:
- Lokalizacja: Radom/Kalisz
Re: Brak mocy 2.0 kompressor m111
Jak ta nad kompresorem ma być zamknięta szczelnie? Przecież przez nią zasysane jest powietrze z filtra powietrza, które jest sprężane i przez intercooler idzie aż do 2 przepustnicy chyba nie?
Kupiłeś sobie już tą nowszą wersję przepustnicy z polifta?
Kupiłeś sobie już tą nowszą wersję przepustnicy z polifta?
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
M111.955
WDB2030451A126366
-
- VIP
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 gru 2020, o 17:46
- VIN: WBD2030451A065864
Re: Brak mocy 2.0 kompressor m111
Też tak na początku myślałem,ale przepustnica nad kompresorem pełni rolę coś w rodzaju zaworu i zauważ że jest wmontowana na wylocie z kompresora tam gdzie kompr. wytwarza ciśnienie, silnik pod obciążeniem poprzez elektronikę daje sygnał żeby ją zamknąć i powietrze zasysane jest przez filtr i dalej na plastikową obudowę do kompresora .Potem wypychane na przepustnicę,która w przypadku obciążenia silnika kieruje powietrze na intercooler ,lub w stanie jałowym otwiera klapę i powietrze wraca na tą plastikową obudowę. W przypadku nieszczelnego zamknięcia tejże przepustnicy ciśnienie doładowania ucieka z powrotem przez co silnik nie ma takiego kopa jak trzeba.