BRAK MOCY !!!

Moderator: Dziki Mar

Lokibalboa
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
VIN:

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Lokibalboa »

Witam,
Mam problem z brakiem mocy w moim Mercedesie C230 Kompressor (Silnik M271, nominalnie 192KM).
Z tego powodu jakoś miesiąc temu czyszczony był kat i wymieniana sonda lambda - minimalna poprawa.
Obecnie po podłączeniu pod komputer, silnik nie wyrzuca żadnych błędów.
Autoryzowany serwis Mercedesa stwierdził, że mam urojenia...
Więc na bazie moich urojeń pojechałem sprawdzić moc na hamownię - wyniki poniżej.
I teraz jest zagadka, gdzie uciekło ~30KM...
Mam wrażenie, że jest jakaś nieszczelność na dolocie między kompressorem a silnikiem, którą radośnie powietrze sobie ucieka.
Miał ktoś z was podobny problem?
SKMBT_C28016080310150_0001.jpg
SKMBT_C28016080310150_0002.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C230 Kompressor
VIN: WDBRN40J65A672475
Lokibalboa
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
VIN:

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Lokibalboa »

Uzupełnione...
W203 C230 Kompressor
VIN: WDBRN40J65A672475
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: siwix »

Jak masz nieszczelność w dolocie to pewnie masz winowajcę.
Za spadek mocy może być odpowiedzialna kompresja,olej, filtry, układ zapłonowy, sondy lambda a także inne czujniki, katalizator a także pozostałe części składowe wydechu , jakość paliwa itp itd,także masz gdzie szukać...
Nie wiadomo jaki przebieg bo 12 letnie auto też nie musi mieć tyle KM co nowe.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Lokibalboa
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
VIN:

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Lokibalboa »

Auto ma 173000km autentycznego przebiegu.
Olej i wszystkie filtry wymienione - mają 7000÷8000km.
Wymienione świece - mają teraz około 2000km.
Około 500km zrobione po czyszczeniu kata i wymianie sondy lambda, co sygnalizował błąd w komputerze.
Jak już pisałem - obecnie brak błędów w komputerze.
W203 C230 Kompressor
VIN: WDBRN40J65A672475
jawor735
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 22 lut 2017, o 21:51
VIN: brak auta

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: jawor735 »

Witam. Odgrzewam kotleta ;) Otóż jak każdy tu z was zebrany mam problem z brakiem mocy w w203 c200 kompresorze. Auto jedzie od dolnych obrotów do odcięcia, ale z dużym ubytkiem mocy. Przeczytałem cały wątek, w każdym poście znajduję trochę odpowiedzi dla siebie, ale przed podjęciem działań chciałbym zapytać za co jest odpowiedzialny ten wężyk który znalazłem pod maską ? Jest on urwany od trójnika. Czy może być to przyczyną ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hzDn ... SScQNPS4gQ
Krzychu1983
VIP
Posty: 32
Rejestracja: 10 sty 2017, o 21:07
VIN: WDB2030421F428885
Lokalizacja: Poznań

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Krzychu1983 »

Witam-czy te klapy przy kolektorze ssącym są również w silnikach benzynowych? Bo widzę że zazwyczaj piszą o nich właściciele ON.
:mb: C 200 kompressor Avantgarde 163 KM 2004 r. :mb:
Vin WDB2030421F428885
grzechol
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:39
VIN: WDB2093421F163378
Lokalizacja: Świnoujście

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: grzechol »

Witam. A u mnie występuje taki problem z silnikiem M 271.940 kompresor a mianowicie, autko na zimnym silniku startuje poprawnie jak tylko złapie troszkę temperatury przy obrotach około 2000 tyś.zaczyna tracić moc dusi się, gdy przycisnę dźwignię gazu przeskakuje ten moment i ciągnie do około 3500 obrotów i ponownie traci moc tym razem wchodząc w tryb awaryjny. Restart silnika przywraca mu sprawność oczywiście do momentu osiągnięcia ponownie tych obrotów. Nadszedł czas na SD. Sprawdzany był podczas postoju i jazdy, diagnoza : losowe wypadanie zapłonu, czujnik położenia wałka rozrządu, MAP sensor. Wszystko wymienione,cewki i świece sprawdzone,oleju w silniku nie ubywa płyn chłodzący czysty. Ponownie SD, wynik bez zmian diagnosta poddał się. Znajomy podpowiedział mi abym odłączył przepływomierz i przejechał się o dziwo objawy te trochę zmalały ale dalej są odczuwalne. Na SD jeszcze pokazało że kompresor podaje powietrze od momentu startu równomiernie a przy tych 3500 jest gwałtowny wzrost ciśnienia.Zauważyłem również, że jadąc ze stałą prędkością gdy odpuszczam delikatnie gaz silnik również zaczyna się dławić.Moja prośba, może ktoś z użytkowników forum miał coś podobnego lub potrafi rozwiązać ten problem. Z góry dziękuje za pomoc.
Awatar użytkownika
e)(trem
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 19:25
VIN:
Lokalizacja: wlkp

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: e)(trem »

Miałem ten sam problem co wielu z nas tzn. BRAK MOCY lub OSŁABIENIE :mb:, zero jakichkolwiek błędów.

Mi pomogło rozebranie przepustnicy nad kompresorem i to co widać na fotach czyli:
- wyprostowałem te "szczotki" aby bardziej dolegały do ścieżek
- rozszerzyłem je jak "grabie"
- porysowałem delikatnie ścieżki aby pościerać to wyślizgane
- podkleiłem tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółko klejem na ciepło na tym aluminium aby przepustnica się lekko nie domykała (aby nie zawieszała się w tym miejscu gdzie już są ścieżki wytarte najbardziej)

Obrazek

Obrazek

Wiem, że to nie zawsze pomoże...
:mb: W203 2.0 Kompressor M111 Avangarde Manual
Małe kółko :rotfl:
WDB 20304 51A0 63267
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Francuzz »

Witam,

u mnie brak mocy i szarpanie.. mechanik sprawdził kompa miał sd błąd jaki się pojawia cały czas to p0171 i lambda pokazuje na bogato... zaproponował wymianę wycięcie katalizatora i nie wiem. Zastanawia mnie jeszcze parametr ciśnienia w kolektorze dolotowym wartość 0,3 bara czy to nie za mało? czy brnąc w ten katalizator i go wymieniać?
Pozdrawiam
Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Francuzz »

Po za tym no jest jakieś syczenie z okolicy katalizatora tego po środku. Podczas sprawdzania przez gazownika LPG jak gazował na postoju to za 3 razem auto nie chciało się w ogóle wkręcać na obroty ledwo do 4 się zbliżało a z wydechu jak obserwowałem prawie nic nie leciało spalin.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: misha1982 »

Francuzz pisze:Po za tym no jest jakieś syczenie z okolicy katalizatora tego po środku. Podczas sprawdzania przez gazownika LPG jak gazował na postoju to za 3 razem auto nie chciało się w ogóle wkręcać na obroty ledwo do 4 się zbliżało a z wydechu jak obserwowałem prawie nic nie leciało spalin.
Na postoju więcej jak 4tyś obrotów nie osiagniesz, :mb: ma blokadę
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: przecinek »

Wykrec sondę przed katem odpal silnik i gazujac lub też na wolnych obr zatykajac otwór po sondzie można sprawdzić jak duze jest ciśnienie tym samym czy kat nie jest zapchany lub też podłączyć w to miejsce jakiś manometr :)
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Francuzz »

ok dzięki spoko pomysł :) w zasadzie. W necie jeszcze widziałem ze nawiercaja dziurke przed i za katem. W czwartek bede u specy od tłumików...Dziwne ogólnie bo od dawna sie zastanawiałem czemu skoro mam LPG nie kapie mi z tłumika w większości aut na lpg jest to zjawisko...ogólnie tłumik końcowy suchy i czysty.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: Francuzz »

W zasadzie jak ma ktoś ELM do obd i troche czasu byłbym wdzięczny jakby podał parametry
- przepływomierz
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- korekty
- sondy
1.8 kompresor 143 Km byłoby super
cały czas sie bujam z tym problemem może jakoś mnie to nakieruje bo mechanicy nie bardzo potrafią albo im się nie chce znaleźć usterkę.

Katalizator czysty nie zatkany :)

Pozdrawiam
Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: BRAK MOCY !!!

Post autor: przecinek »

jawor735 pisze:Witam. Odgrzewam kotleta ;) Otóż jak każdy tu z was zebrany mam problem z brakiem mocy w w203 c200 kompresorze. Auto jedzie od dolnych obrotów do odcięcia, ale z dużym ubytkiem mocy. Przeczytałem cały wątek, w każdym poście znajduję trochę odpowiedzi dla siebie, ale przed podjęciem działań chciałbym zapytać za co jest odpowiedzialny ten wężyk który znalazłem pod maską ? Jest on urwany od trójnika. Czy może być to przyczyną ?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hzDn ... SScQNPS4gQ
to jest wężyk który wchodzi do tej rurki od domy , drugi koniec jest wpięty do dolotu kompresora a działa to tak ze ciśnienie z kompresora dmucha w odmę powodując lepsze wysysanie oparów z silnika , odpięte czy też ułamane nie ma związku z niczym równie dobrze można to zaślepić

Francuzz pisze:ok dzięki spoko pomysł :) w zasadzie. W necie jeszcze widziałem ze nawiercaja dziurke przed i za katem. W czwartek bede u specy od tłumików...Dziwne ogólnie bo od dawna sie zastanawiałem czemu skoro mam LPG nie kapie mi z tłumika w większości aut na lpg jest to zjawisko...ogólnie tłumik końcowy suchy i czysty.
A takiego kata ostatnio znalazłem w bmw brata :)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”