BRAK MOCY !!!
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
- VIN:
Re: BRAK MOCY !!!
Witam,
Mam problem z brakiem mocy w moim Mercedesie C230 Kompressor (Silnik M271, nominalnie 192KM).
Z tego powodu jakoś miesiąc temu czyszczony był kat i wymieniana sonda lambda - minimalna poprawa.
Obecnie po podłączeniu pod komputer, silnik nie wyrzuca żadnych błędów.
Autoryzowany serwis Mercedesa stwierdził, że mam urojenia...
Więc na bazie moich urojeń pojechałem sprawdzić moc na hamownię - wyniki poniżej.
I teraz jest zagadka, gdzie uciekło ~30KM...
Mam wrażenie, że jest jakaś nieszczelność na dolocie między kompressorem a silnikiem, którą radośnie powietrze sobie ucieka.
Miał ktoś z was podobny problem?
Mam problem z brakiem mocy w moim Mercedesie C230 Kompressor (Silnik M271, nominalnie 192KM).
Z tego powodu jakoś miesiąc temu czyszczony był kat i wymieniana sonda lambda - minimalna poprawa.
Obecnie po podłączeniu pod komputer, silnik nie wyrzuca żadnych błędów.
Autoryzowany serwis Mercedesa stwierdził, że mam urojenia...
Więc na bazie moich urojeń pojechałem sprawdzić moc na hamownię - wyniki poniżej.
I teraz jest zagadka, gdzie uciekło ~30KM...
Mam wrażenie, że jest jakaś nieszczelność na dolocie między kompressorem a silnikiem, którą radośnie powietrze sobie ucieka.
Miał ktoś z was podobny problem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C230 Kompressor
VIN: WDBRN40J65A672475
VIN: WDBRN40J65A672475
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
- VIN:
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4588
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: BRAK MOCY !!!
Jak masz nieszczelność w dolocie to pewnie masz winowajcę.
Za spadek mocy może być odpowiedzialna kompresja,olej, filtry, układ zapłonowy, sondy lambda a także inne czujniki, katalizator a także pozostałe części składowe wydechu , jakość paliwa itp itd,także masz gdzie szukać...
Nie wiadomo jaki przebieg bo 12 letnie auto też nie musi mieć tyle KM co nowe.
Za spadek mocy może być odpowiedzialna kompresja,olej, filtry, układ zapłonowy, sondy lambda a także inne czujniki, katalizator a także pozostałe części składowe wydechu , jakość paliwa itp itd,także masz gdzie szukać...
Nie wiadomo jaki przebieg bo 12 letnie auto też nie musi mieć tyle KM co nowe.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 3 sie 2016, o 10:03
- VIN:
Re: BRAK MOCY !!!
Auto ma 173000km autentycznego przebiegu.
Olej i wszystkie filtry wymienione - mają 7000÷8000km.
Wymienione świece - mają teraz około 2000km.
Około 500km zrobione po czyszczeniu kata i wymianie sondy lambda, co sygnalizował błąd w komputerze.
Jak już pisałem - obecnie brak błędów w komputerze.
Olej i wszystkie filtry wymienione - mają 7000÷8000km.
Wymienione świece - mają teraz około 2000km.
Około 500km zrobione po czyszczeniu kata i wymianie sondy lambda, co sygnalizował błąd w komputerze.
Jak już pisałem - obecnie brak błędów w komputerze.
W203 C230 Kompressor
VIN: WDBRN40J65A672475
VIN: WDBRN40J65A672475
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lut 2017, o 21:51
- VIN: brak auta
Re: BRAK MOCY !!!
Witam. Odgrzewam kotleta Otóż jak każdy tu z was zebrany mam problem z brakiem mocy w w203 c200 kompresorze. Auto jedzie od dolnych obrotów do odcięcia, ale z dużym ubytkiem mocy. Przeczytałem cały wątek, w każdym poście znajduję trochę odpowiedzi dla siebie, ale przed podjęciem działań chciałbym zapytać za co jest odpowiedzialny ten wężyk który znalazłem pod maską ? Jest on urwany od trójnika. Czy może być to przyczyną ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hzDn ... SScQNPS4gQ
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hzDn ... SScQNPS4gQ
-
- VIP
- Posty: 32
- Rejestracja: 10 sty 2017, o 21:07
- VIN: WDB2030421F428885
- Lokalizacja: Poznań
Re: BRAK MOCY !!!
Witam-czy te klapy przy kolektorze ssącym są również w silnikach benzynowych? Bo widzę że zazwyczaj piszą o nich właściciele ON.
C 200 kompressor Avantgarde 163 KM 2004 r.
Vin WDB2030421F428885
Vin WDB2030421F428885
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 lut 2017, o 16:39
- VIN: WDB2093421F163378
- Lokalizacja: Świnoujście
Re: BRAK MOCY !!!
Witam. A u mnie występuje taki problem z silnikiem M 271.940 kompresor a mianowicie, autko na zimnym silniku startuje poprawnie jak tylko złapie troszkę temperatury przy obrotach około 2000 tyś.zaczyna tracić moc dusi się, gdy przycisnę dźwignię gazu przeskakuje ten moment i ciągnie do około 3500 obrotów i ponownie traci moc tym razem wchodząc w tryb awaryjny. Restart silnika przywraca mu sprawność oczywiście do momentu osiągnięcia ponownie tych obrotów. Nadszedł czas na SD. Sprawdzany był podczas postoju i jazdy, diagnoza : losowe wypadanie zapłonu, czujnik położenia wałka rozrządu, MAP sensor. Wszystko wymienione,cewki i świece sprawdzone,oleju w silniku nie ubywa płyn chłodzący czysty. Ponownie SD, wynik bez zmian diagnosta poddał się. Znajomy podpowiedział mi abym odłączył przepływomierz i przejechał się o dziwo objawy te trochę zmalały ale dalej są odczuwalne. Na SD jeszcze pokazało że kompresor podaje powietrze od momentu startu równomiernie a przy tych 3500 jest gwałtowny wzrost ciśnienia.Zauważyłem również, że jadąc ze stałą prędkością gdy odpuszczam delikatnie gaz silnik również zaczyna się dławić.Moja prośba, może ktoś z użytkowników forum miał coś podobnego lub potrafi rozwiązać ten problem. Z góry dziękuje za pomoc.
- e)(trem
- Użytkownik
- Posty: 23
- Rejestracja: 4 wrz 2014, o 19:25
- VIN:
- Lokalizacja: wlkp
Re: BRAK MOCY !!!
Miałem ten sam problem co wielu z nas tzn. BRAK MOCY lub OSŁABIENIE , zero jakichkolwiek błędów.
Mi pomogło rozebranie przepustnicy nad kompresorem i to co widać na fotach czyli:
- wyprostowałem te "szczotki" aby bardziej dolegały do ścieżek
- rozszerzyłem je jak "grabie"
- porysowałem delikatnie ścieżki aby pościerać to wyślizgane
- podkleiłem tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółko klejem na ciepło na tym aluminium aby przepustnica się lekko nie domykała (aby nie zawieszała się w tym miejscu gdzie już są ścieżki wytarte najbardziej)
Wiem, że to nie zawsze pomoże...
Mi pomogło rozebranie przepustnicy nad kompresorem i to co widać na fotach czyli:
- wyprostowałem te "szczotki" aby bardziej dolegały do ścieżek
- rozszerzyłem je jak "grabie"
- porysowałem delikatnie ścieżki aby pościerać to wyślizgane
- podkleiłem tam gdzie zaznaczyłem czerwone kółko klejem na ciepło na tym aluminium aby przepustnica się lekko nie domykała (aby nie zawieszała się w tym miejscu gdzie już są ścieżki wytarte najbardziej)
Wiem, że to nie zawsze pomoże...
W203 2.0 Kompressor M111 Avangarde Manual
Małe kółko
WDB 20304 51A0 63267
Małe kółko
WDB 20304 51A0 63267
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: BRAK MOCY !!!
Witam,
u mnie brak mocy i szarpanie.. mechanik sprawdził kompa miał sd błąd jaki się pojawia cały czas to p0171 i lambda pokazuje na bogato... zaproponował wymianę wycięcie katalizatora i nie wiem. Zastanawia mnie jeszcze parametr ciśnienia w kolektorze dolotowym wartość 0,3 bara czy to nie za mało? czy brnąc w ten katalizator i go wymieniać?
Pozdrawiam
Filip
u mnie brak mocy i szarpanie.. mechanik sprawdził kompa miał sd błąd jaki się pojawia cały czas to p0171 i lambda pokazuje na bogato... zaproponował wymianę wycięcie katalizatora i nie wiem. Zastanawia mnie jeszcze parametr ciśnienia w kolektorze dolotowym wartość 0,3 bara czy to nie za mało? czy brnąc w ten katalizator i go wymieniać?
Pozdrawiam
Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: BRAK MOCY !!!
Po za tym no jest jakieś syczenie z okolicy katalizatora tego po środku. Podczas sprawdzania przez gazownika LPG jak gazował na postoju to za 3 razem auto nie chciało się w ogóle wkręcać na obroty ledwo do 4 się zbliżało a z wydechu jak obserwowałem prawie nic nie leciało spalin.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Re: BRAK MOCY !!!
Na postoju więcej jak 4tyś obrotów nie osiagniesz, ma blokadęFrancuzz pisze:Po za tym no jest jakieś syczenie z okolicy katalizatora tego po środku. Podczas sprawdzania przez gazownika LPG jak gazował na postoju to za 3 razem auto nie chciało się w ogóle wkręcać na obroty ledwo do 4 się zbliżało a z wydechu jak obserwowałem prawie nic nie leciało spalin.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: BRAK MOCY !!!
Wykrec sondę przed katem odpal silnik i gazujac lub też na wolnych obr zatykajac otwór po sondzie można sprawdzić jak duze jest ciśnienie tym samym czy kat nie jest zapchany lub też podłączyć w to miejsce jakiś manometr
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: BRAK MOCY !!!
ok dzięki spoko pomysł w zasadzie. W necie jeszcze widziałem ze nawiercaja dziurke przed i za katem. W czwartek bede u specy od tłumików...Dziwne ogólnie bo od dawna sie zastanawiałem czemu skoro mam LPG nie kapie mi z tłumika w większości aut na lpg jest to zjawisko...ogólnie tłumik końcowy suchy i czysty.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
-
- Użytkownik
- Posty: 145
- Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
- VIN: wdb2032461f330317
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: BRAK MOCY !!!
W zasadzie jak ma ktoś ELM do obd i troche czasu byłbym wdzięczny jakby podał parametry
- przepływomierz
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- korekty
- sondy
1.8 kompresor 143 Km byłoby super
cały czas sie bujam z tym problemem może jakoś mnie to nakieruje bo mechanicy nie bardzo potrafią albo im się nie chce znaleźć usterkę.
Katalizator czysty nie zatkany
Pozdrawiam
Filip
- przepływomierz
- ciśnienie w kolektorze dolotowym
- korekty
- sondy
1.8 kompresor 143 Km byłoby super
cały czas sie bujam z tym problemem może jakoś mnie to nakieruje bo mechanicy nie bardzo potrafią albo im się nie chce znaleźć usterkę.
Katalizator czysty nie zatkany
Pozdrawiam
Filip
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: BRAK MOCY !!!
to jest wężyk który wchodzi do tej rurki od domy , drugi koniec jest wpięty do dolotu kompresora a działa to tak ze ciśnienie z kompresora dmucha w odmę powodując lepsze wysysanie oparów z silnika , odpięte czy też ułamane nie ma związku z niczym równie dobrze można to zaślepićjawor735 pisze:Witam. Odgrzewam kotleta Otóż jak każdy tu z was zebrany mam problem z brakiem mocy w w203 c200 kompresorze. Auto jedzie od dolnych obrotów do odcięcia, ale z dużym ubytkiem mocy. Przeczytałem cały wątek, w każdym poście znajduję trochę odpowiedzi dla siebie, ale przed podjęciem działań chciałbym zapytać za co jest odpowiedzialny ten wężyk który znalazłem pod maską ? Jest on urwany od trójnika. Czy może być to przyczyną ?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/hzDn ... SScQNPS4gQ
A takiego kata ostatnio znalazłem w bmw brataFrancuzz pisze:ok dzięki spoko pomysł w zasadzie. W necie jeszcze widziałem ze nawiercaja dziurke przed i za katem. W czwartek bede u specy od tłumików...Dziwne ogólnie bo od dawna sie zastanawiałem czemu skoro mam LPG nie kapie mi z tłumika w większości aut na lpg jest to zjawisko...ogólnie tłumik końcowy suchy i czysty.
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961