Cześć,
Prawie dwa lata bez problemów nie wliczając rzeczy które się po prostu zużywają i czas ponownie wrócić na forum
Na wstępie od razu się przyznaję, że nie mam żadnego wykształcenia mechanicznego ale chcę się w miarę możliwości czegoś na moim starym w203 nauczyć
Auto jeździło bez problemu aż wczoraj zapalił mi się check engine z tytułowymi błędami - P0410 i P2036. Samo auto jeździ dalej bez zauważalnych spadków mocy.
Google podpowiada, że to ta wspomniana pompa powietrza co by było średnie bo na allegro to aktualnie 1000-1200zł Z tego co widziałem obowiązkowo trzeba by sprawdzić "jakiś" zawór na podciśnienie? Niestety nie umiałem znaleźć niczego typowo pod M111 bez kompresora (wszystkie materiały były z nim) a z tego co zrozumiałem jak się ma kompresor to to troszkę inaczej jest ogarnięte
W WIS znalazłem coś pod nazwą "remove/install check valve" ale nie jest to specjalnie pomocne.
Widzę niby coś na podciśnienie w podobnej "okolicy" ale czy to to?
Nakieruje mnie ktoś na to czego dokładnie mam tam szukać? Przy kompresorze zaworek był taki "okrągły" ale u mnie na pierwszy rzut oka tego nie widzę.
Z tego co wyczytałem to można jeździć dalej bo ma to wpływ "tylko" na czystość spalin - czy to prawda?
(PS)
Nie wiem czy ma to związek ale stosunkowo niedawno miałem problem z wybierakiem i przy skanowaniu zauważyłem błędy P200F i P201D ale po skasowaniu nie wróciły
(PS2)
Czy ta rurka która wychodzi z góry silnika i trafia do dolotu (lewa strona na zdjęciach) ma być taka "obrzygana" na silniku? Czy nie ma się specjalnie czym przejmować?
C180 M111.951 (bez kompresora) P0410 P2036 🤔
Moderator: Dziki Mar
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
C180 M111.951 (bez kompresora) P0410 P2036 🤔
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 4 lis 2023, o 19:44 przez sonko, łącznie zmieniany 1 raz.
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: C180 M111.951 (bez kompresora) P0410 P2036 🤔
Z tego co pamiętam ten zaworek steruje zaworem otwierającym, który jest "za silnikiem", spaliny. Idz od niego po cienkich przewodach.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- sonko
- VIP
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
- VIN: brak VIN
Re: C180 M111.951 (bez kompresora) P0410 P2036 🤔
Wiem, że zaraz będzie rok czasu ale może komuś się przyda info
Tu znalazłem podobny wątek do mojego:
https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... ost5994171
Sprawdziłem ten zaworek co maciekolo zaznaczył (002 540 14 97). Wydaje się działać poprawnie - na 12V reaguje poprawnie, słychać, że coś tam się rusza. Raz przepuszcza powietrze raz nie w zależności od napięcia.
Oba wężyki podciśnienia podłączone do zaworu są drożne i wydają się być ok - jedynie ten z przodu silnika ma dosztukowany silikonowy kawałek bo się komuś ułamał.
Przekaźnik "O" i bezpiecznik 65 które są w przednim SAMie są ok - przekaźnik ładnie klika i nie jest "zespawany". Google i WIS podpowiadają, że są związane właśnie z pompą powietrza wtórnego.
Idąc za wężykami na drugą stronę silnika pod obudową filtra powietrza widzę "właściwy zawór EGR". Znalazłem taki film https://www.youtube.com/watch?v=ud60NZuma-A
W googlach przewijają mi się tematy o usuwaniu EGR, co prawda wszystko pod inne silniki.
Jak poprawnie i bezpiecznie przetestować samą pompę powietrza? Bo patrząc na bezpiecznik 40A trochę się boję, że mój "tester przekaźników" od chińczyka wybuchnie mi w rękach
====
Cały ten czas jeździłem i nic się nie działo. Gadałem z mechanikiem, powiedział że to pompa powietrza wtórnego i jest tylko po to żeby emisje spełniać. Check engine pojawi się a potem zniknie więc po prostu przy okazji kiedyś się to ogarnie jak będzie coś do roboty w tej okolicy.
Tu znalazłem podobny wątek do mojego:
https://mbworld.org/forums/c-class-w203 ... ost5994171
Sprawdziłem ten zaworek co maciekolo zaznaczył (002 540 14 97). Wydaje się działać poprawnie - na 12V reaguje poprawnie, słychać, że coś tam się rusza. Raz przepuszcza powietrze raz nie w zależności od napięcia.
Oba wężyki podciśnienia podłączone do zaworu są drożne i wydają się być ok - jedynie ten z przodu silnika ma dosztukowany silikonowy kawałek bo się komuś ułamał.
Przekaźnik "O" i bezpiecznik 65 które są w przednim SAMie są ok - przekaźnik ładnie klika i nie jest "zespawany". Google i WIS podpowiadają, że są związane właśnie z pompą powietrza wtórnego.
Idąc za wężykami na drugą stronę silnika pod obudową filtra powietrza widzę "właściwy zawór EGR". Znalazłem taki film https://www.youtube.com/watch?v=ud60NZuma-A
W googlach przewijają mi się tematy o usuwaniu EGR, co prawda wszystko pod inne silniki.
Jak poprawnie i bezpiecznie przetestować samą pompę powietrza? Bo patrząc na bezpiecznik 40A trochę się boję, że mój "tester przekaźników" od chińczyka wybuchnie mi w rękach
====
Cały ten czas jeździłem i nic się nie działo. Gadałem z mechanikiem, powiedział że to pompa powietrza wtórnego i jest tylko po to żeby emisje spełniać. Check engine pojawi się a potem zniknie więc po prostu przy okazji kiedyś się to ogarnie jak będzie coś do roboty w tej okolicy.