(C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
button
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2021, o 23:08
VIN: WDB2032071F890767

(C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Post autor: button »

Cześć!

Pokrótce pisząc. Awaria w czasie jazdy, dym, wibracja, laweta, warsztat. Wstępna diagnoza w serwisie Boscha to nietrzymanie kompresji na 4. cylindrze. Uwzględniając przebieg auta, ponad 370kkm, jest w ogóle sens otwierania tego silnika? Albo spytam inaczej. Do którego momentu remont silnika jest uzasadniony, a kiedy lepiej po prostu kupić sprawną jednostkę?

Może ktoś z forumowiczów ma doświadczenie z podobnymi przypadkami i podzieli się swoją wiedzą.

pozdrawiam
B
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: (C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Post autor: Przybek »

Pewnie wtrysk lał i wypaliło dziurę w tłoku - takie gdybanie z fusów. Czy remont jest opłacalny to się okaże po rozebraniu i weryfikacji uszkodzeń. A przebieg 370 dla tego silnika (o ile jest prawdziwy) to nie jest nawet 50% jego żywotności. Drugi silnik wyjdzie teoretycznie taniej niż profesjonalny remont uszkodzonego przy założeniu że wymienisz to co powinno się wymienić i zrobisz zgodnie ze sztuką.
button
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2021, o 23:08
VIN: WDB2032071F890767

Re: (C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Post autor: button »

Dzięki za odp kolego. W przyszłym tygodniu będę znał szczegóły to się pochwalę.
button
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 21 wrz 2021, o 23:08
VIN: WDB2032071F890767

Re: (C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Post autor: button »

Przybek pisze: 4 sty 2022, o 00:12 Pewnie wtrysk lał i wypaliło dziurę w tłoku
Bingo, tak jak podejrzewałeś. Niestety, na tym raczej skończy się moja przygoda z tym samochodem :(
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: (C200 CDI), Brak kompresji na jednym cylindrze

Post autor: Przybek »

Dlatego w dieslu za KAŻDYM RAZEM jak jest podpinana SD lub inny miarodajny tester diagnostyczny to się też patrzy na korekty wtryskiwaczy a nie tylko na błędy w sterownikach i jak są na którymś garze powyżej +/- 3,5 to już trzeba myśleć co z tym zrobić - nie patrzcie że norma jest do 5.
Tej awarii można było spokojnie uniknąć kosztem max 600 zeta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”