C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
karbowa7
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2018, o 21:51
VIN: WBD2030351A355651

C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: karbowa7 »

Witam! Mam problem z C200 (2002 rok, benzyna+LPG, automatyczna skrzynia). Właściwie to niedługo po zakupie tj. dwa miesiące temu zauważyłam, że na postoju w pozycji D lub R spadają obroty do 500 lub nawet 300 kilka razy pod rząd- wrażenie jakby miało zgasnąć.
Usterka pojawia się najczęściej na zimnym po przejechaniu 2, 3 km po zaniknięciu ssania. Natomiast nie jest to regułą bo np. dzisiaj po przejechaniu na tempomacie 80km - na pierwszych światłach znowu był spadek obrotów :zly:
https://youtu.be/pfSZe9s6k20
https://youtu.be/ob5MBqzULko

Po wizycie u mechanika nr 1 dowiedziałam się, że zresetowano mi sterownik odpowiedzialny za mieszankę, wyczyszczono przepustnicę i zalecono jazdę 500km tylko na benzynie, aby się ten sterownik zaadoptował. Na benzynie już pierwszego dnia, w trakcie 500km i po ich przejechaniu było wciąż to samo. Po wizycie kontrolnej mechanik nr 1 stwierdził, że to wina automatycznej skrzyni biegów, a dokładniej sterownika skrzyni, bo w pozostałych elementach do niczego nie może się przyczepić.

Mechanik nr 2 specjalizujący się w ASB przejechał się autem 4 km ale akurat spadek obrotów nie wystąpił. Sprawdził poziom oleju i stan i skomentował, że skrzynia bardzo dobrze pracuje poziom oleju w skrzyni ok i że należałoby się powoli zacząć zastanawiać nad wymianą oleju i
od razu konwertera (?) od sprzęgła. Wyeliminował uszkodzony sterownik skrzyni. :szok:

W weekend samochód był sprawdzany programem Delphi oraz urządzeniem MaxiDiag MD801, lista usterek:
P2600 - Zbyt niskie napięcie w obwodzie 87 (błąd nieciągły)
B15B8 - Aktuator klapy świeżego powietrza, zablokowany (błąd nieciągły)
B1598 - Aktuator klapy odmrażacza - lewy i prawy jest zablokowany (błąd nieciągły)
B110C - CAN; błąd komunikacji z ukłądem sterowania RCP (błąd nieciągły)
B110D/B1091 - CAN; błąd komunikacji z przyciskiem układu sterowania AAC (błąd stały)
B1003 - Pompa cyrkulacji wody ogrzewającej; przerwa w obwodzie albo zwarcie (błąd stały)
B1031 - Moduł sterowania OCP nie wysyła żadnych danych (błąd stały)
B1029 - Moduł sterowania ACP nie wysyła żadnych danych (błąd stały)
B1051 - Terminal 30: podnapięcie<10,5V (błąd stały)
B1090 - Błąd w komunikacji CAN z jednostką sterowania OCP (błąd stały)

Błagam o pomoc, bo nie wiem co robić! :prosi: :placz:
Peterx122
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2017, o 19:28
VIN: m111

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: Peterx122 »

Witam,

panie... masz Pan wypadanie zapłonu. To nie jest żadna wina ASB. Trzeba sprawdzić - świece, cewki, przepustnice (górna + ta od kompresora), na końcu przepływomierz.

Mechaników zmień w pierwszej kolejności. Najprawodpodobniej, że masz niesprawną przepustnicę (albo zasyfioną) - od kompresora. Silnik się dusi i spadają obroty, bo po nagrzaniu klapka się zamyka, ale zbyt szczelnie, właśnie np przez syf. Jedź do kogoś od MB, bo to nie jest Matiz że wystarczy trytytka, troche pianki montażowej + ściema dla klienta.

i na Boga.... "Zresetowano sterownik odpowiedzialny za mieszankę" = hahahaha...
Elementy skrzyni biegów też wszystkie ocenił bez wyciągania ich ze skrzyni? Faktycznie magik, pewnie pół roku trzeba czekać na wizyte u Niego.
Zapytaj tego "speca" czy bulbulator też zaprogramował (żart).
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: polofix »

Napisz jeszcze VIN, albo chociaż jaki masz silnik. 2.0 czy 1.8.
Ale mechanik czarodziej. Pewnie wymieniał by co dzień coś innego, aż w końcu po pół roku by trafił.
No nieźle się zanosi.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
karbowa7
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2018, o 21:51
VIN: WBD2030351A355651

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: karbowa7 »

Podaje nr VIN: WBD2030351A355651
Przepustnica była rzekomo czyszczona przez tego "mechanika/magika".
1. Czy reset sterownika ECU nie jest możliwy? Wziął kasę za nic?
2. Ktoś mi podpowie, jak można sprawdzić, czy przepustnica i przepływomierz działają prawidłowo?
3. Można przepustnicę i przepływomierz czyścić bez potrzeby późniejszej adaptacji przy pomocy komputera?
Peterx122
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2017, o 19:28
VIN: m111

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: Peterx122 »

1. Nie słyszałem nigdy o jakimś resecie ECU. Może istnieje - jeśli tak to chętnie się dowiem jak go się robi i po co.
2. Sprawdzić można komputerem SD (star diagnosis) - poszukaj po OLX ludzie którzy robią skany dokładnie tym urządzeniem. Jak znajdziesz ogarniętego speca, to sprawdzi Ci ilość powietrza przechodzącego przez czujnik w g/s. Jeśli wartości będą w normie - to nie wina przepływomierza. Przepustnice trzeba wyjąć i wyczyścić. Najlpiej popytaj po forum o mechaników od MB (specjalistów) i do nich pojedz na usługę. Nie oszczędzaj na tej marce, bo na prawdę się to zemści i zamiast wydać 600, zostawisz 10x 200.
3. przepustnice się czyści. Przepływomierz - niekoniecznie. Przepływomierz to w zasadzie metalowy drucik, który się nagrzewa i w zależności od ilości powietrza, które go schładza oblicza sobie ilość powietrza i przesyła dane razem z sondami do ECU który podaje odpowiednią ilość paliwa. Jak wyczyścisz chemią przepływomierz, to owszem, jest szansa że się poprawi, ale nie będzie to trwałe. Drucik po spotkaniu z rozpuszczalnikiem szybko traci właściwości i może taka część pochodzić miesiąc, dwa albo tydzień. Adaptacja będzie konieczna (przepustnica).
karbowa7
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 19 lis 2018, o 21:51
VIN: WBD2030351A355651

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: karbowa7 »

Ponieważ przepustnica była rzekomo czyszczona, to pójdę za Twoją radą umówię się na diagnostykę SD, żeby mi ktoś to potwierdził, że to wypadanie zapłonu, czy przepływomierz, czy przepustnica. Następnie zamówię komplet świec (bo nie wiem kiedy były wymieniane) oraz to co pokaże komputer: kable, cewkę, przepustnicę, przepływomierz...
W internecie jest bliźniaczy opis mojej sytuacji ale w samochodzie marki Honda i tam pomogła wymiana świec na irydowe przeznaczone do LPG.
Nie chcę oszczędzać i naprawdę mam już podejście, że nieważne za ile - byle było w końcu dobrze.

Prośba o informację po czym wnioskujesz, że to wypadanie zapłonu?
matix579
VIP
Posty: 14
Rejestracja: 17 paź 2018, o 11:49
VIN: WDB2037421A716214

Re: C200 - Spadające obroty na D i R do 500 a nawet 300 obrotów

Post autor: matix579 »

Witam, udało się rozwiązać problem?
C200 1.8 kompressor coupe
WDB2037421A716214
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”