Cieknąca pompa VACUM
Moderator: Dziki Mar
- konarek4
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 17:17
- VIN:
- Lokalizacja: mazowsze
Cieknąca pompa VACUM
Witam
Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum ? Ja w mojej Celinie coś takiego obserwuję , wykrapla się delikatnie ocieka na pobliskie urządzenia a jeszcze ruch paska rozpyla to po okolicy. Denerwuje mnie to strasznie . Może ktoś rozbierał, demontował pompę i wie co i jak ? Za wszelkie pomocne uwagi dziękuję.
Czy ktoś z zacnych koleżanek/kolegów spotkał się z delikatnym wyciekiem oleju z pompy Vacum ? Ja w mojej Celinie coś takiego obserwuję , wykrapla się delikatnie ocieka na pobliskie urządzenia a jeszcze ruch paska rozpyla to po okolicy. Denerwuje mnie to strasznie . Może ktoś rozbierał, demontował pompę i wie co i jak ? Za wszelkie pomocne uwagi dziękuję.
Ostatnio zmieniony 2 lut 2012, o 20:14 przez konarek4, łącznie zmieniany 1 raz.
C 220 CDI Avantgarde Silvermetallic 2000 r.
Jest gwiazda, jest jazda.......
Jest gwiazda, jest jazda.......
-
- Użytkownik
- Posty: 468
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
- VIN:
- Lokalizacja: olsztyn
- konarek4
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 17:17
- VIN:
- Lokalizacja: mazowsze
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolskie
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 1953
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolskie
Dzięki serdeczne za odp.Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.darkoslaw1 pisze: Uszczelki kupiłem(komplet 3 sztuki) ale powiedziano mi, że trzeba spuścić olej itd.
[ Dodano: 2012-02-12, 19:38 ]
Masz rację, pomyliłem się.mercfan pisze:Chyba komuś chodziło o olej napędowy...
Ja mam benzynę i to jest ponoć jakaś chłodnica oleju obok filtra oleju.
Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
C-240 2000 rok benzyna, automat, classic salon
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.
Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.
ML W163 400CDI
BMW K1200RS
Hybrydy (Toyota, Lexus)
BMW K1200RS
Hybrydy (Toyota, Lexus)
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 12 cze 2011, o 18:21
- VIN:
- Lokalizacja: wielkopolskie
NIBY LOGICZNEpleban pisze:Silnik spalinowy to takie ustrojstwo, gdzie olej spływa do miski olejowej.darkoslaw1 pisze:Pytanie nadal aktualne, czy trzeba spuszczać oleum.
Miska olejowa to takie ustrojstwo silnika spalinowego, które znajduje się w jego(czyli silnika) w najniższym punkcie.
Więc czy spuszczać olej.Gdyniak pisze:Nie ma takiej potrzeby.


C-240 2000 rok benzyna, automat, classic salon
- fabiang
- VIP
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2014, o 16:49
- VIN:
- Lokalizacja: bydgoszcz
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Najlepiej w serwisie ... na bank będą pasowały i nie będziesz musiał powtarzać operacji za kilka dni / tygodni .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988
też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988

HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada

Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne

- fabiang
- VIP
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2014, o 16:49
- VIN:
- Lokalizacja: bydgoszcz
potrzebuje nr cześci "oringu"do mojej pompy Vacum bo byłem w serwisie i gościu drapał się po głowie i patrzał w komputer i stwierdził że pompa w całości .... czy ktos moze mi pomóc?
Ostatnio zmieniony 6 gru 2014, o 20:27 przez fabiang, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 2001r cdi 220 143km kombi-automat-avangarde
WDB2032061F116235
WDB2032061F116235
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Czy dobrze sprawdziłem, że uszczelka pompy vacum do mojego VIN to A 271 238 03 80 i czy mam też kupić od razu tą śrubę N 910143006003?
Z góry dziękuję za pomoc. 
Tak ... dobrze sprawdziłeś Smart i śruby nie musisz kupować a w MB też mają błąd katalogowy z samą pompą, która według EPC nie istnieje do tego modelu.
Aha. No super i dzięki za potwierdzenie.



Tak ... dobrze sprawdziłeś Smart i śruby nie musisz kupować a w MB też mają błąd katalogowy z samą pompą, która według EPC nie istnieje do tego modelu.


Aha. No super i dzięki za potwierdzenie.

Ostatnio zmieniony 20 mar 2015, o 16:22 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- VIP
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 sie 2013, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Żywiec
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Bardzo, bardzo dziękuje Marku za informację. Niestety w katalogu epc jest jakiś błąd i nie pokazuje pod VIN właściwych danych. Pod Twój też. Dopiero po odfiltrowaniu i identyfikacji silnika względem 6 pierwszych cyfr z VIN czyli w moim przypadku 271946 i wybraniu silnika 271946 plus reszcie jego numeru 30611234 w datach od 09/01/2004 do 16/05/2006 okazuje się, że uszczelka do mojego ma numer A 2712380180 i to z kodem [009,010] bo ten sam numer uszczelki ma też kody [005,006] a wtedy jest do serii silnika z 2003 roku i to bardzo krótkiej serii, bo robionej prze osiem dni stycznia.
Epc pokazuje po całym moim VIN numer uszczelki A 2712380380 a ta jest do silnika od daty 19/12/2008 a Seal Ring do mojego po odfiltrowaniu ma numer A 6689970145 a na pełnym VIN, epc twierdzi, że nie ma go w katalogu. Ale zamieszanie.
Reasumując dzięki Twojej uwadze doszedłem do tego, że potrzebuję uszczelki [009,010] A 2712380180 i o-ringu A 6689970145. Jadę jutro do MB odkręcić sprawę, potwierdzić i zamówić prawidłowe tajle.
Mały włos został bym z wyciągniętą pompą i bez prawidłowych części. Sprawdzajcie komentarze przy numerach części jak dobieracie je sami z epc.
Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi potwierdzić właściwość mojego wyboru w epc to bardzo proszę, bo widzę, że na chłopaka z części MB Sosnowiec trzeba brać poprawkę skoro mając mój VIN, sprzedał mi niewłaściwą uszczelkę a o oringu nawet nie wspomniał. Lipa.
Dodam tylko, że wyciek spod pompy vacum u mnie można było dopiero zauważyć, po zdjęciu osłony pod samochodem w czasie wymiany wahacza gdyż olej poleciał po przewodach i po skrzyni a patrząc od góry trzeba było podkładać od tyłu/spodu pompy lusterko, żeby zidentyfikować dokładnie miejsce. Patrząc normalnie z góry i z boku nie było nic widać.
Refleksja dla innych. Może od czasu do czasu warto sprawdzić, co się tam dzieje lusterkiem a nie czekać aż chlapnie po silniku. U mnie odkrycie jak widać czysto przypadkowe.

Epc pokazuje po całym moim VIN numer uszczelki A 2712380380 a ta jest do silnika od daty 19/12/2008 a Seal Ring do mojego po odfiltrowaniu ma numer A 6689970145 a na pełnym VIN, epc twierdzi, że nie ma go w katalogu. Ale zamieszanie.

Reasumując dzięki Twojej uwadze doszedłem do tego, że potrzebuję uszczelki [009,010] A 2712380180 i o-ringu A 6689970145. Jadę jutro do MB odkręcić sprawę, potwierdzić i zamówić prawidłowe tajle.


Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi potwierdzić właściwość mojego wyboru w epc to bardzo proszę, bo widzę, że na chłopaka z części MB Sosnowiec trzeba brać poprawkę skoro mając mój VIN, sprzedał mi niewłaściwą uszczelkę a o oringu nawet nie wspomniał. Lipa.


Refleksja dla innych. Może od czasu do czasu warto sprawdzić, co się tam dzieje lusterkiem a nie czekać aż chlapnie po silniku. U mnie odkrycie jak widać czysto przypadkowe.

Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, o 10:41 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397