Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

Przy filmowaniu silnika telefon faktycznie zebrał dźwięki, których w rzeczywistości uchem nie słychać. Mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów to wtryski muszę wyjąć. Robić tylko te dwa? Na obecnych poduszkach i tak jest o niebo lepiej niż na poprzednich, ale po samym montażu było chyba lepiej.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Zobacz jeszcze korekty, jak reszta będzie w normie to tylko te dwa.

Odnośnie doboru części w hurtowniach, o którym wspomniałem wcześniej - u Profesor Chrisa pojawił się kilka dni temu film z wyjaśnieniem na jakiej podstawie tam dobierają graty "po VINie" - od mniej więcej 10 minuty: https://www.youtube.com/watch?v=darrZx6sNQ4
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Ja ostatnio przerobiłem z intercars taki przypadek. Znalazłem poduchy po vinie. Wszedłem na ich stronę, znalazłem lemfordera z numerami, które mnie intersują i zamówiłem. Doszły... inne.. Najgorsze jest to, że wyrzuciłem opakowania zanim sprawdziłem czy dostałem dobre części :) I nie prosiłem ich, by znaleźli mi poduchy po moim vinie, sam sobie znalazłem i zamówiłem produkt, w ich sklepie, z opisanym numerem, który pasował do mojego modelu.

Na razie nie znam efektów odnośnie tłumienia. Spuściłem olej ze skrzyni ale gdzieś zgubiłem nowy... szukam już 5 dzień ;p
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

A to ci historia, nie fajna :nie: . A dał byś namiar na stronkę co znalazłeś numery poduszek? A u Krisa ten filmik też widziałem. Jak sam sobie grzebiesz to pal sześć, ale wsadź teraz klientowi złą część jak masz warsztat.

Poszukałem trochę i chyba mam te numery. https://mbepc.net/1/fg/e/64v/211216/0/24/015 i https://benzcat-com.translate.goog/1/fg ... _tr_pto=sc . Obie strony podają te same numery. W lutym była zmiana lewej poduszki, a ja mam ze stycznia. Nie pozostaje nic innego jak sprawdzić co mam założone. Może z tych sześciu coś się wybierze.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Ze statusem VIP masz dostęp do tematu gdzie dobieramy części za pośrednictwem EPC serwisu MB i nie ma możliwości pomyłki. Te pseudo EPC mercedesa co są w necie to generalnie mają rację w jakichś 70%.

@hki, nie ważne czy samemu czy intercars by Ci dobrał, wynikowo by wyszło to samo, bo działacie na tym samym katalogu :)

@danielxj600, skończ z pisaniem posta pod postem i zacznij używać edycji posta aby dodać coś o czymś zapomniałeś, kolejny raz nie poproszę :)
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

@Przybek Ale ja wrzuciłem do koszyka inne części, a inne doszły do mnie w paczce :) Jeżeli do koszyka wrzucam część: poduszka 203XXXXX a dostaję 211XXXX to znaczy, że z godnie z polskim prawem, otrzymałem nie to co zamówiłem :) Nie ważne czy to pasuje, nie ważne czy ta sama część jest stosowana w obu modelach. Niestety robiłem zakupy jako 'gość' i nie mam historii zamówień bo wysłałbym zrzut ekranu :)

Teraz odkryłem, że w sumie możecie mieć rację z tym intercarsem. W każdej poduszce, w zakładce numery oem, jest po kilka/kilkanaście numerów z innych modeli.

Teraz to ja już nie wiem jak te części kupować żeby pasowały;p
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Trochę zeszliśmy z głównego wątku ale temat poboczny też jest ważny. Dobieram graty następująco - najpierw pod konkretne auto numery OE z EPC mercedesa, potem w katalogu producenta "zamienników" (zdecydowana większość gratów jest dostępna w grupie ZF - Sachs, LMI, TRW) wybieram zamiennik po numerze OE i na koniec dopiero szukam tych części w katalogu hurtowni (mam blisko do 4carsu to biorę od nich). Metoda wymagająca poświęcenia trochę więcej czasu i uwagi, ale nie ma możliwości pomyłki w doborze jeżeli w trzech katalogach numery nam się zamiennie zgadzają. Jeszcze nie miałem sytuacji, żebym zamówił nie to co potrzeba. Natomiast ogrom znajomych co zamawiali części z doborem przez hurtownię "po VINie" miało problemy z dostaniem prawidłowych gratów - w przeważającej ilości przypadków zdarzało się to w momencie, gdy do danego auta występowały dwa rodzaje danej części i otrzymywali akurat tą niewłaściwą.

@hki, wyobraź sobie sytuację, że zamawiasz jakiś drogi sterownik i nie będzie pasował pomimo że katalog Tecdoc, na którym opierają się hurtownie twierdzi inaczej - jesteś utopiony, bo przyjęcie zwrotu części elektronicznych nawet nie noszących śladów montażu jest praktycznie nie do wyegzekwowania...
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: hki »

@Przybek, jest na to sposób. Wraz z poczatkiem roku (tego albo ubiegłego), firmom również przysługuje prawo zwrotu, o ile Twoje główne pkd nie pokrywa się z profilem zamówionych części. Tzn, jeśli jestem formą informatyczną a zamawiam sterownik, bez żadnego tłumaczenia mogę odesłać w ciągu 2 tygodni i sprzedawca ma obowiązek przyjąć. Wcześniej rzeczywiście były duże problemy. Ja akurat działam w branży IT i np kupujesz ram do serwera, zgodny ze specyfikacją producenta .. i nie działa.. bo nie działa :)

Pisząc to, mam na myśli zmianę głównego pkd ;p
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

@Dziki Mar podał mi numery poduszek z EPC mercedesa. Dzięki :) . Wyszło że jak go kupiłem to miał założone obie lewe (lemforder). Intercars mi sprzedał prawą jako lewą. Założyłem ostatnio tak jak ma być, ale nic to raczej nie wniosło. Pewnie wtryski jednak do roboty.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Dziki Mar »

Co założyłeś? Może jednak najlepiej oryginał?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Lemforder. Jest to samo a może ciut gorzej niż na oryginałach (starych) co numery się żadnej nie zgadzają. Tzn. w ogóle nie z tego samochodu. Miałem wiele przypadków przy naprawie ciężarówek że auto nie kopciło, spalanie jeszcze w miarę, a wibracje, drgania takie że żarówki w przednich lampach przepalało. Zawsze po zrobieiu wtrysków to przechodziło. Łudziłem się, chciałem żeby to były poduszki, choć od początku czułem że to wtryski. No i jeszcze te przelewy. Dobrze nie jest. A przelewy stanu faktycznego końcówki wtrysku też nie pokazują. I tak będę je w tym roku wyrywał żeby zmienić uszczelkę zaworów, to pójdą do regeneracji. Jak merca kupiłem to tylko do tej pory sprężyny dwie zmieniłem bo była jedna pęknięta. To należy coś w niego włożyć. I tak myślę że założyciel wątku też powinien sobie wtryski sprawdzić.

@Dziki Mar też myślę że poduszki to najlepiej oryginał
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

A więc założyciel wątku jest po kolejnych podmianach poduszek i faktycznie efektu żadnego brak... jeszcze się łudzę, że może coś z wydechem, bo nie ma jednego uchwytu się okazało, ale... jak testowałem silnik z odpiętym katalizatorem to wibracje też były więc to odpada... wtryski miałem dwa inne na podmianę (nie wiem czy dobre), ale to też nic nie zmieniało, nie mam jak dać wszystkich na regeneracje, potrzebuje auta na co dzień, a z tego co słyszałem dawania pojedynczo nie jest wskazane.
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

I jak tam? Są jakieś nowe wnioski, osiągnięcia w temacie?
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
PawelStudioPL99

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:53 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Witam, wnioski są takie, że auto do dziś dzień jeździ bez problemowo, pomijając te wibracje... ale ostatnio zauważyłem jak jest zimne auto i mam pod górkę i dam w gaz to słyszę wtryski, wcześniej chyba tego nie było.
Do dziś dzień nie miałem czasu aby wymienić wszystkie wtryski, już myślałem aby kupić wtryski o tych samych numerach a później oddać moje, ale naczytałem się, że to różnie bywa i lepiej oddawać swoje na regenerację. Auto użytkuje na co dzień, a jak mam wolne no to jestem gdzieś w trasie tym autem i tak się kółko zamyka. Ale z biegiem czasu i obserwacji obstawiam na 99% wtryski. Chcę to ogarnąć tej wiosny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”