Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Zastanawiam się czy to nie jest tak, że nawet jak Lemforder robi poduszki do mercedesa, to ich konstrukcja ma jakiś patent. Oznacza to, że Lemforder nie może zrobić identycznych i sprzedać na wolnym rynku bo naruszyliby przepisy patentowe. Właśnie dlatego jest tak, że oryginał tłumi super a zamiennik słabo.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: polofix »

Zobacz ile jest numerów oryginału. Poduszka zmieniła się co najmniej kilkukrotnie na przestrzeni iluś lat.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

hki pisze: 13 sty 2022, o 10:33 Zastanawiam się czy to nie jest tak, że nawet jak Lemforder robi poduszki do mercedesa, to ich konstrukcja ma jakiś patent. Oznacza to, że Lemforder nie może zrobić identycznych i sprzedać na wolnym rynku bo naruszyliby przepisy patentowe. Właśnie dlatego jest tak, że oryginał tłumi super a zamiennik słabo.

Możliwe, a w takim silniku jak 2.7 cdi dochodzi do tego fakt, że bardziej drga i tutaj już zamiennik nie zdaje egzaminu, tak to rozmyślam, aczkowliek byłem pewien, że poduszki lemfordera bez znaczka MB to te same co w serwisie ze znaczkiem, a prawdopodobnie wychodzi że jest różnica, możliwe że niedługo się o tym przekonam.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Znalazłem takie coś https://allegro.pl/oferta/mercedes-w211 ... 1282048941 , pytanie czy to oryginał, czy podróbka ? Trochę tanie jak na nowy OEM ?
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Tego nie da się sprawdzić, nie wiesz co jest w środku. To nie tylko guma ale też elementy pracujące w oleju, tłumiące drgania. Trzeba wrzucić w piec oryginał i podróbę i porównać :)
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Zamówiłem poduszki OEM pod silnik i skrzynię, jak znajdę chwilę czasu to podejmę XX próbę wymiany i testowania tych pierdół, jeszcze trochę i będę szybciej poduszki zmieniał w MB niż robią to w serwisie... i tak już mogę to robić z zamkniętymi oczami...
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

Gdzie zamówiłeś poduszki ? Serwis ? Jaka cena ?
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Trochę zbadałem sprawę poduszek. Okazuje się, że nie do końca chodzi o podróby. Poduszki, do wielu silników, są praktycznie identyczne. Można wręcz włożyć poduszkę od silinika benzynowego do dieslea. Na domiar złego, czasem nawet w specyfikacji mercedsa, przy poduszkach do benzyny, jest informacja o CDI. Oczywistym jest fakt, że poduszka do każdego silnika, musi mieć inną charakterystykę. Temat jest na tyle skomplikowany (wytłumienie), że poduszka lewa, jest inna niż poduszka prawa. Nie da się wejść na aukcję, kupić poduszek, założyć i będzie ok. NIe będzie. Nawet jak pomylicie strony (mimo że pasują) to już będą drgania.
Największym problem jest to, że w zestawieniuy części MB po VIN, też są trochę sprzeczne informacje. Np są dwa numery poduszki lewej, jedna kosztuje 200, druga prawie 400 (obie lemforder, obie do tego samego dostawcy).

Tylko VIN i tylko te poduszki, które są do danego silnika i oczywiście prawidłowy montaż.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Pod skrzynie z alledrogo, za ok 230zł nowa, a pod silnik znalazłem "ładne" i po dacie niezbyt stare używki oryginalne z numerami od mojego, ok 60złza sztukę z tego co pamiętam.

Ale jeszcze się nie wziąłem za ten temat, cieplej się zrobiło i tego tak nie czuć :) ale jak tylko znajdę dzień wolnego wchodzę pod auto !
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

Myślałem że nowe oryginalne zamówiłeś. Trafiłem na taki film https://www.youtube.com/watch?v=1-LPivwQ5eE . Nie żebym był fanem tego gościa, ale on tam 5 kompletów kładzie i mówi że lemforder się nie sprawdził (podsumowanie 10.10). Po febiego też teraz do sklepu nie polecę, raczej myślę o nowych oryginałach. Nie żebym narzekał na te moje używane poduszki, ale chciało by się więcej. Co do wibracji tego pięciocylindrowego silnika to Kolega „hki” ma rację. Kiedyś taki stary mechanik od mercedesów mi tłumaczył że 5 cylindrów nie da się podzielić i ten silnik tak trochę kulawo chodzi. I on mi to opowiadał a ja sobie myślałem co on pieprzy, bo przecież 360/5 to 72* czyli da się. Ale ten artykuł co podesłał „hki” rozwiewa wszelkie wątpliwości. Wkleję go jeszcze raz bo to istotne. Myślę że się „hki” nie obrazisz. https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine . A tak na marginesie porównywać prawie 20 letni samochód z takim co wyszedł prosto z fabryki to chyba jest bez sensu. No bo tak: czy mamy jeszcze równe ciśnienie na cylindrach, czy ktoś już nie założył koła pasowego parszywej jakości, a może konwerter był robiony (spawany) i może nie jest idealnie wyważony? Itd. No i jeszcze zostają wtryski. Trzeba by założyć nowe ,nowe, a nie regenerowane, ale kto będzie inwestował tyle kasy w stare auto? Poprzedni właściciel też pewnie tak myślał. Co do mnie to chciałem kupić nowy oryginał,(poduszki), ale teraz ta wojna to chyba przeznaczę te pieniądze na czarno prochowca.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Na pewno macie prawidłowo dobrane poduszki po VINie? U mnie jest Lemforder i jakoś nie trzepie budą https://www.youtube.com/watch?v=sIJ0XQZsqXs a tu szerszy kontekst czemu to filmowałem i gdzie kupowałem części silnik-i-osprzet-f36/wibracje-cdi-t26774.html
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

Te lemfordery co kupiłem były zamówione po vinie w intercarsie. Lewa tańsza prawa droższa (co się zresztą zaraz rozleciała). Podczas wymiany się okazało że są świeżo założone identyczne poduszki lemfordera o tych samych numerach co kupiłem i ja w IC, (świeżo to zaczy ładne, czyste, suche,błyszczące aluminium).Auto miałem wtedy około pół roku. Te które mam obecnie są od 2.2 cdi, które kupiłem za psie pieniądze z alledrogo celem eksperymentu. Co do testu z butelką to gdyby miało być widać jakieś drżenie płynu na tunelu to bym chyba oszalał. Te wibracje to takie lekkie mrowienie na kole kierownicy i dudnienie silnika słyszalne w budzie pojazdu. Tak jak pisałem założyłem 2 poduszki używane oryginalne choć od 2.2 cdi (ja mam 2.7) i nową oryginalną pod skrzynię, i w sumie jest ok. Zostało jeszcze takie lekkie pukanie w kierownice jakby na jednym cylindrze za mocno odpalał. Ale może 5 cylindrów tak ma. Na razie tak zostawiam jest ok. Na 460 tys km jest i tak dobrze. A Ty widzę masz 4 cylindry to też może inna praca silnika.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Zamawianie w Intercarsie (zresztą w innych hurtowniach tak samo) po VINie części do MB jest bezsensowne bo oni nie patrzą na cały VIN tylko na typ pojazdu i silnika (i korzystają ze swojego katalogu), czyli u Ciebie spojrzeli tylko na 211216. Żeby prawidłowo dobrać, to najpierw trzeba wygrzebać numer oryginału z EPC mercedesa a dopiero potem dobierać po tym numerze zamiennik.
Co do poduszek od "2.2 cdi" - nie ma poduszki pod konkretny silnik! Ta sama poduszka może występować w 3.2 cdi, 2.2. cdi i 1.8 kompresor a nawet w pięciolitrowej V-ce, tylko że w jednym będzie po lewej, a w innym po prawej stronie. Wszystko zależy od konkretnego auta i dlatego dobieramy z EPC oryginał a potem na tej podstawie zamiennik.
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: danielxj600 »

Może coś w tym być. Ale jak po VINie nie potrafią dobrać części w hurtowniach to marny nasz los. Szukałem po tym EPC ale nie poradziłem sobie z poduszkami. Ale dzięki za podpowiedź z tym EPC, przyda się na przyszłość. Nagrałem dziś filmik z moich wibracji. Trzy części. https://www.youtube.com/watch?v=TX1iN6e_dTE . Reszta na moim kanale,wibracja na kierownicy i silniku.

Może wrzucę jeszcze moje przelewy :bezradny: . Pierwszy od prawej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Po filmiku na moje to poduszki są niewłaściwe/zużyte, ale... po przelewach - drugi wtrysk od prawej na wczoraj do zrobienia a pierwszy na pojutrze i stąd możesz też mieć takie wibracje.
Rechot z któregoś filmiku - (nie wiem czym filmowałeś ale fatalnie zniekształca dźwięk) - zdejmij pasek osprzętu i zobacz czy ucichnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”