Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Dlatego napisałem 99% :) Bo tak do końca to nie wiemy czego szukamy, a trudno się pogodzić z niewygodnymi faktami, gdyby te drgania były przez cały rok takie same jak latem, to bym nawet tego tematu nie tworzył, ale zimą to jest naprawdę katorga i wstyd jak ktoś ma wsiąść to auta które jest naprawdę zadbane "luksusowe", a efekt jak w ursusie...

Aha zapomniałem też się kolegi danielxj600 zapytać, czy jak wkręcasz silnik na obrotu powoli (postój) i powoli odpuszczasz gazu (średnio powoli) to przy obrotach 850-1050 (lub 800-1100) czuć mocniej te drgania ? oraz tak jakby silnik wpadał w wibrację ? u mnie coś takiego się dzieje, przy dodawaniu gazu powoli jakby silnik wpada w tym zakresie obrotów w wibracje, a przy puszczaniu gazu i spadku obrotów(tak przy 900-950) wchodzi w jeszcze większe drgania niż normalnie na jałowym.
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Rano wsiadłem do auta, zapaliłem silnik i nagrałem film https://youtu.be/cyeibwkMgWU . Następnie odpiąłem przewód czujnika temperatury płynu i wpiąłem rezystor regulowany(potencjometr). Równolegle podpiąłem Delphi żeby mieć podgląd temp. Następnie ustawiałem różne temperatury, ale praca silnika się nie zmieniała. Ustawiłem więc 95 st. i pojechałem do pracy 15km. Żadnych zmian nie zaobserwowałem. Eksperyment miał na celu sprawdzenie czy faktycznie coś "mięknie" na rozgrzanym silniku, czy np. rozgrzanie silnika powoduje zmianę mapy. Myślałem że może na zimnym silniku komputer dolewa paliwa, lub ewentualnie zmienia kąt wtrysku aby jak najszybciej dogrzać katalizator (ekologia) bo tak jest w benzynach. Jednak nic się nie zmieniło i średnia spalania dokładnie taka sama. Gdy rano zapaliłem silnik (przed eksperymentem i nagrywałem film) to drgań nie było. Tzn. takie lekkie w normie z tym pukaniem szatana w kierownicę. No szlak mnie trafi. Zawsze rano są, a dziś nie było. Chociaż nie. Po tym jeżdżeniu w przód i w tył następnego dnia rano też ich nie było. Już myślę że na który pierwszy cylinder zapali to pracuje tak lub tak :) . A więc rano zapaliłem bez drgań, podłączyłem potencjometr i ruszyłem do pracy. Po dwóch km staje na skrzyżowaniu i drgania są. I tak sobie myślę że on raz tak, a raz siak. I w ten sposób mnie oszukuje i utrudnia diagnostykę. Co do filmu to zapalam, zmieniam biegi, a później (na P) stawiam tel. na kierownicy. U mnie nie ma wibracji około 800-1100. Są za to przy 2000 co widać na filmie jak rozmazuje obraz. Ale z tym nauczyłem się żyć, omijam ten zakres. Tak jest od kupna. Przy gaszeniu raz szarpnie budą raz nie. Na dzień dzisiejszy stawiam bardziej na silnik niż na jego zawieszenie. Jakiś czujnik przekłamuje? A może to konwerter. Ps. @procsa wsuń sobie kierownice na maksa do przodu to wtedy jest o wiele lepiej :tak: . Tylko nie wiem co z fotelami zrobić :wysmiewacz: . Ps. 2. Z tym wstydem mam to samo he, he, he. Jak mam kogoś przewieźć to od razu dostaje nerwicy. :oczko:
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Hmm, może u Ciebie jak raz jest dobrze a raz źle to jednak np. taki czujnik położenia wału ? One umieją w zależności od temperatury nawalać (zmieniać swoją rezystancję).

Nagrałem filmiki, telefon trzymałem na kierownicy (wyłączona stabilizacja obrazu) starałem się uchwycić najbardziej ten moment przy obrotach (800-900) wtedy najbardziej drży, oraz jak schodzi z obrotów w okolicach 800-1000, ale też wyczułem że jak schodzi z wyższych obrotów to tak od 2000 w dół dziwnie silnik się "telepie" wchodzi w jakieś "wibracje" ? No nie wiem... Pierwszy filmik start od zimnego i praca silnika (drgania), na drugim filmiku bardzo dobrze widać drgania i najbardziej jak próbuję utrzymać obroty w tych okolicach 800. Obroty na biegu jałowym trzyma stabilne, jedynie jak widać ułamki sekund po starcie zimnego silnika są lekkie wahania (później to już moja regulacja gazem). Na trzecim filmiku widok na silnik tak z metra wygląda na wszystko ok :P, też jest test na R i P i dodawanie gazu z wciśniętym hamulcem. Generalnie na filmikach da się usłyszeć takie tłuczenie głuche w tle czasami w zależności od obrotów, mam wrażenie że drgania są odczuwalne najbardziej w ten właśnie rytm. I tak jak pisałem już kilka razy praca silnika, charakterystyka jego pracy, drgań itp nie zmienia się czy jest cieplej czy zimniej, jedyne co to jak jest cieplej +15 stopni, albo zimą dobrze przegonię auto to po prostu te drgania są mniej odczuwalne.

https://streamable.com/pci9nd

https://streamable.com/rxf886

https://streamable.com/u80rai
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Wczoraj miałem do przejechania 22 km. 13 km przez miasto, 5 km prosta, reszta teren zabudowany. Na prostej gaz w podłodze, do hamowanie, bo samochody, wyprzedzanie, gaz podłoga, znów samochody i tak z cztery razy. Prędkość ponad 180 km/h. Po dojechaniu na miejsce brak wibracji, mrowienia itp. Brak ''szatana'' pukającego w kierownicę. To jest trzeci taki przypadek że jak przegonie auto to drżenie ustępuje. O ile teraz, jak i wtedy co jeździłem przód-tył wszystko mogło się mocno nagrzać (poduszki, wszelakie gumy) o tyle gdy kiedyś jechałem do pracy i tak go przeciągnąłem na odcinku max 2 km, to on dopiero na silniku łapał temp z 70 st. a poranek był chłodny. Nie ma możliwości żeby poduszki były ciepłe. Więc coś się dzieje przy maksymalnym obciążeniu auta. Olej w silniku? No może, ale on na rozgrzanym silniku też się trzęsie. Na pewno olej w skrzyni się mocno rozgrzewa przy takim butowaniu. Ale co to może mieć do rzeczy? Nie wiem jeszcze. Spuściłem troszkę oleju ze skrzyni. Jak się spodziewałem, jest do wymiany. Ciemny, nie przezroczysty, ale nie śmierdzi, opiłków brak. Po wylaniu na biały papier kilka czarnych kropeczek widocznych pod lupą. Zamawiam komplet olejowy oraz zawór lockup (zapobiegawczo). Niestety na Konwerterze napisane markerem w203. Ktoś zmieniał, a skoro marker to wygląda na używkę. Nie wygląda na regenerowany, więc wykluczam jego złe wyważenie. @procsa. Obejrzałem Twoje filmy 153 razy. Nie słyszę tego dźwięku ""szatana"" jak na tym starym filmie. Telepanie podobne jak u mnie. Lekkie zwiększenie obrotów nie poprawia sytuacji, a nawet ją pogarsza. Około 2tys. obrotów zauważam lekką wibrację i dźwięk tak jak u mnie. Bujanie się silnika u mnie wygląda tak samo, jak go ręką poruszać to też się rusza miękko. Czy mamy ten sam problem? Nie wiem. Być może. U Ciebie jest jeszcze takie zatelepanie gdy schodzi z obrotów tuż przed biegiem jałowym. Pomimo że @przybek miał rację że mam dobre wtryski, to ja nie wierzę w korekty przelewy. Tylko stół pobierczy prawdę Ci powie. Polecam https://youtu.be/QreBPpJo0H0 . Nie jestem przekonany też w przekładanie nie pewnych wtryskiwaczy z miejsca na miejsce i wyciąganiu z tego wniosków. Jeszcze pomiar kompresji. A tu lektura na święta. Jak gość ma podobny problem z audi a6 automat. Płakałem i śmiałem się na zmianę :) https://a6klub.pl/a6-c6-diesel/wibracje ... 79006.html
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3344
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Przybek »

Dałeś mu w palnik i się uspokoiło. A może jest kat/wydech przytkany? Brał to ktoś pod uwagę?
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Hm. Chciałem zanegować, bo ma moc itd. Ale tak sobie myślę że może? Robiłem szpilki w kolektorze i wyciągałem i on tam fizycznie w środku jest. A przy moim przebiegu? Pewnie coś jeszcze zgubił po drodze :) . Tak. Trzeba to sprawdzić. Ps. Naprawiłem sbc H/S. Myślałem że nie aktywny. Problem był w lewarku, rozebrałem, wyczyściłem styki takie pozłacane i jest :hurra:
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Ja odpinałem wydech przy turbo i nie było zmiany, tak myślę czy to faktycznie nie jest coś w skrzyni, jak raz stetoskopem badałem to mi na skrzynie padło, kup kosztuje grosze i badaj. Tylko jest jedna wielka różnica u mnie nie było momentu w którym drgania by całkowicie znikły, chociaż robiłem jazdy na autostradach przez dziesiątki km z prędkością powyżej 200km, po rozgrzaniu, czy nawet jak jest ciepło to drgania są ale dużo mniej wyczuwalne.
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

U mnie żadnych stuków nie ma, więc nie mam co osłuchiwać. Drgania też nie giną do zera no ale na 19 letniego mercedesa jest bardzo dobrze. Po takim przegonieniu czuć że to mercedes. Na razie robię skrzynię, graty już zamówione. Sprawdzę wydech. A tak w ogóle to tak masz od zakupu, czy się po prostu pojawiło? Nowe spostrzeżenia . https://youtu.be/qecxceVIW-8. U mnie to zależy chyba od obrotów. Na filmie ja nic nie robię. To on sam. Można by sądzić że podniósł obroty bo był zimny. Ale często ciepły i też drży. Nie zwracałem do tej pory uwagi na obroty. Jak nie drży to komputer pokazuje 770 obr/min. Jak drży to więcej tak jak na filmie. Gdzieś wyczytałem że komputer podnosi obroty jak nie doładowany akumulator. Mogło by coś w tym być. Ciekaw jestem czy można by trochę zmniejszyć obroty. Xentry by dało radę? ( jeszcze nie mam, muszę ogarnąć)
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Hmmm czyli u Ciebie drży przy tych samych obrotach co u mnie z tą różnicą, że Ja czuje nawet drgania przy niższych obrotach (ok 770), a już dużo mocniej czuje właśnie powyżej (800-850), możliwe że u mnie coś mocniej ogólnie drgania przenosi i dlatego u Ciebie czuć je tylko przy tych 800-850 obrotów, a że czasami Ci wchodzi właśnie na ten zakres obrotów (może i winny aku?) to czujesz drgania.

Ja mam aku nowy, mi nie podnosi sam obrotów, ale jest to możliwe tak jak napisałeś, u mnie trochę bardziej czuć drgania jak włączę klimę, ale muszę sprawdzić jakie wtedy robi obroty. Mogę się mylić ale w tych silnikach raczej obrotów nie zmienisz przez kompa, a nawet gdyby to byś musiał zmniejszyć poniżej 700, a wtedy pewnie też by za ciekawie silnik nie pracował, u mnie jeszcze drgania mocniej czuć przez chwilę jak na postoju szyby sprawdzam czy zamknięte to przez ułamek sekundy właśnie spadają obroty i zadrży sobie kiedy alternator dostaje obciążenie.
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Może nie 700 raczej 750. Z tym akumulatorem to miałem trochę przebojów. Bo jak kupiłem samochód to aku był słaby. Lecz jeszcze kręcił to od razu nie zmieniłem. Był oryginalny AGM mercedesa. Po miesiącu od zakupu jechałem na urlop do Ustki. Wieczorem się spakowałem, o świcie do auta, a tam zonk. Akumulator padnięty. No to na kable, podjechałem na warsztat 5 km, sprawdziłem ładowanie, było ok, zapaliłem światła, zaczekałem z 5 minut czy zapali, zapalił. Myślę to jakiś przypadek. Więc jadę. Po ujechaniu 15 km tryb awaryjny max 60 km/h (a ja jadę na urlop, niech to szlak). To nawrotka do Torunia i szukanie. Po 2 h znalazłem pęknięty wężyk czujnika doładowania :) . No ale nie o tym. Pojechałem. I myślę sobie doładuje się aku. Następnego dnia rano znów padnięty akumulator. Myślę nie będę z nim walczył na urlopie, kupiłem nowy. Rano padnięty, SBC piszczy na czerwono ( wszystko na urlopie). Czyli pobór. To na noc klemę ściągałem. Po powrocie okazało się że nagrzewnica powietrza padła i ciągnie prąd cały czas. Odłączyłem. Potem różnie. Raz podjazdy do pracy, raz jakaś dłuższa trasa. Raz trzęsie się, raz nie. Nie wiązałem tego z naładowaniem akumulatora. Na obrotomierzu jest tak mała różnica że tego nie zauważyłem. W zeszłym roku samochód przez 8 miesięcy prawie nie jeżdżony. A nie doładowywałem go. w zimę raz doładowałem jak już słabo kręcił. Ps. akumulator teraz ma nie całe dwa lata. Porzydziłem i kupiłem zwykły(warta), nie AGM. Teraz żałuję. Nie wiem czy to pora na otwieranie szampana. Po takiej walce, poszukiwaniach takie coś? Nie wiem, nie wiem. Będę obserwował.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Dziś wymieniając olej w skrzyni odłączyłem wał oraz wydech. Wibracje zanikły. Tnę wydech i wstawiam złączkę elastyczną, oraz wymieniam łącznik wału przy skrzyni. Może jeszcze wpadnie podpora wału. Zobaczymy. Znikły wszelkie wibracje, te przy 800 obr. i te przy 2000, ogólnie wszystkie. Ps. Zawór lockup na alle najtaniej 450, a u mnie w aso 430. Może łącznik wału też wezmę z aso. Zobaczymy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

hmm Ja u siebie wydech odłączałem, różnica była znikoma w wibracjach, ale wału to Ja nie odłączałem... dla mnie to już grubsza robota na którą pewnie nigdy nie będę miał czasu ;/

Ostatnio u siebie zaobserwowałem, że czasami silnik zmienia charakterystykę pracy na taką jeszcze bardziej "ciężką", nie równą i co ciekawe przypadkowo jak sprawdzałem korekty wtrysków to właśnie nastąpił ten moment i w jednym momencie pozmieniały się korekty... widać to na pierwszym filmie, nic już z tego nie rozumiem :

https://streamable.com/th5vna

https://streamable.com/0cev90

https://streamable.com/n4qrz4


Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3344
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Przybek »

@procsa, od kiedy to korekty się sprawdza podczas rozgrzewania silnika (temp od 60 do 72 stopni)? Będą skakać bo sterownik cały czas reguluje dawkę do temperatury. Odczyty robi się na dobrze rozgrzanym silniku. Z tych danych jest możliwy potencjalny problem z wtryskiem numer 3.
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Ten wał odkręcić jest dość łatwo. Bo odkręcasz tylko podporę. Nic więcej, to wystarczy do eliminacji, bo wał już nic nie przenosi. Wchodzimy pod samochód, w miejscu gdzie podpora, jest taka mała osłona termiczna składająca się z dwóch części (taka dzielona wzdłuż). Odkręcamy trawerzę (ten płaskownik) 4 razy torx, następnie 2 nakrętki trzymające osłonę i jeszcze 2 wkręty na środku osłony trzymające ją do kupy wzdłuż. Wyciągamy osłonę jeden kawałek w prawo, drugi w lewo, prościzna. Odkręcamy 2 śruby podpory i podporę kładziemy na rurze wydechowej. Z frezu nie wyjdzie, nie ma takiej możliwości. Łączników elastycznych też nie ruszamy. Zapalamy tylko na "P" :). Nasłuchujemy ;). Prosta robota, trochę ciężej tą osłonę potem poskręcać, ale 15-20 minut powinno wystarczyć. (W211 osłona termiczna podpory wału) https://a.allegroimg.com/s400/03f85e/d5 ... NA-WYDECHU (ta część po lewej) . Co do wtrysków, to tyle wiem że ja już wiem :) . Nie żałuję tego sprawdzania.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Przybek pisze: 17 kwie 2023, o 12:50 @procsa, od kiedy to korekty się sprawdza podczas rozgrzewania silnika (temp od 60 do 72 stopni)? Będą skakać bo sterownik cały czas reguluje dawkę do temperatury. Odczyty robi się na dobrze rozgrzanym silniku. Z tych danych jest możliwy potencjalny problem z wtryskiem numer 3.
No fakt, myślałem że tyle wystarczy, będę miał chwile czasu po dłuższej jeździe to sprawdzę jeszcze raz.

Ostatnio byłem trochę chory i czytałem po różnych forach, na forum audi a6 natknąłem się na podobne problemy z drganiami tzn. mrowienie/drgania kierownica na biegu jałowym, oraz znacznie bardziej odczuwalne przy obrotach ok 1000 i często tam padało na konwerter skrzyni, gdyż on "kręci" się nawet na luzie "N" i może powodować takie właśnie drgania, pomijając oczywiście, że i tak coś za bardzo przenosi wszystkie drgania silnika/skrzyni na karoserię. Czy możliwe, że już lekko wyeksploatowany konwerter może dawać takie oznaki ?

Kolego danielxj600 czy po zabawach z wałem/wydechem coś się poprawiło ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”