Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
PawelStudioPL99

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:38 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

[/quote]
Przybek pisze: 30 mar 2023, o 14:50
Przybek pisze: 16 mar 2023, o 21:20 @danielxj600, po korektach to tam nie ma co grzebać we wtryskach bo masz idealnie.
A nie mówiłem?
No mówiłeś :tak: . Ale będzie wiedza dla potomnych, a i ja nie będę się już nad tym zastanawiał. Co do rozrządu to oczywiście ustawiony jest dobrze bo by tak nie chodził jak chodzi. Chodziło o ustawienie wałka balansu. I tu ciekawostka że w tym silniku takowy nie występuje. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi, ale niech wtedy da na to jakiś dowód co do silnika 2.7 (nie 2.2, 3.0(v6), 4.2, bo tam takie są). W 3.2cdi r6 też nie ma z tego co mi wiadomo. A póki co zamawiam prawą poduszkę z ASO. Zrobiłem kolejny film jak pracuje silnik. Film jest sklejony z trzech. Pierwsze dwa zimny silnik, trzeci ciepły. https://youtu.be/yqFrBjoW-gY . @procsa może też byś opublikował pracę swojego? byśmy porównali.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Tutaj: https://streamable.com/bmmx07 jest mój filmik stary, zimno i zimny silnik ale nadal aktualny, na dobrych słuchawkach dobrze słychać w tle taki ciężki dźwięk jakby coś tłukło i jak jest zimno i auto nie rozgrzane to u mnie to najbardziej czuć. Będę miał chwile to nagram na rozgrzanym.
Ale jak jest tak powyżej 15 stopni i zrobię autkiem parę kilometrów, że jest dobrze rozgrzane to jest duża różnica i większość drgań już nie czuć, zostaje tylko takie lekkie mrowienie odczuwalne na fotelu i kierownicy, a jak zimne to mocno czuć właśnie na fotelu i kierownicy, a tył auta wchodzi w taki rezonans, najbardziej potęguje to jak siedzi się za kierownicą i otworzy tylne drzwi.

Oby u Ciebie problem znikł po wymianie podusze, jak będziesz miał OEM z ASO zrób dokładne fotki, numery jak wygląda guma, powinny to być BOGE, czyli te co są w pudełkach lemfordera, ale gdzieś kiedyś wyczytałem , że są BOGE i BOGE, czyli lepszy gatunek i niby gorszy...;/ Ale u mnie po żonglowaniu tymi poduszkami nie było żadnej różnicy ;/

p.s. nie wiem czy wcześniej pisałem, ale też wymieniałem obydwa czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego, żadnej poprawy.
p.s.2. jedyne co zauważyłem, to przy odpięciu jednego wtrysku, chyba nr.5 miałem wrażenie, ale możliwe że to tylko wrażenie, że część tych drgań znikała, ale trudno to zaobserwować ponieważ wtedy silnik zaczyna nie równo pracować. Nie wiem, ja w pewnym momencie dużo testów robiłem i do niczego mnie to nie doprowadziło, patrzyłem kamerą na tłoki czy nie powypalane, stetoskop, zmiany wtrysków, odpinałem pasek osprzętu, no wiele rzeczy i nic.

Najbardziej wkurza to zimą, bo latem człowiek nie zwraca na to aż tak uwagi, ale zimą to jak kurna traktor ;/
Ziel12
VIP
Posty: 80
Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
VIN: WDB2032071F685754

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Ziel12 »

U procsa brzmi to trochę jak piston slap, zwłaszcza jak na zimnym tylko stąd może duże drgania. Zanim nabierze rozszerzalności cieplnej to klepie, ale nie wiem to tylko taka sugestia.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Przybek »

Obejrzałem oba filmy i nie bardzo wiem czego szukacie - silniki pracują bardzo równo. Jedynie czego mógłbym się przyczepić to dźwięk - w obu autach słychać charakterystyczne 2 rzeczy - lekko twardą pracę jak przy jakimś problemie z EGR oraz "klikanie" z przodu silnika - tu 2 możliwości: pompa VAC na wykończeniu lub napinacz łańcucha rozrządu sobie nie radzi.

@Daniel, do sprawdzania drgań najlepsze jest pól małej butelki z wodą, bo tak łatwo nie ucieka jak nasadka :P
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Hmm drgania jak drgania, tu nie chodzi o to że silnikiem telepie na boki, najlepiej idzie to odczuć dotykając mocno silnika, wtedy czuć na sobie tą "twardą" pracę, miałem jedynie okazję dotknąć tak samo R6 3.2CDI i zupełnie tego nie czuć, dlatego wcześniej też pisałem, że może R5 tak "ma", ale wtedy elementy tłumiące drgania powinny tak działać aby nie przenosić ich na karoserię, tylko że po testowaniu poduszek, sprawdzeniu różnych elementów jak wyżej nie odczuwa się żadnej różnicy, stąd moje przekonanie, że silnik nie pracuje tak jak powinien, coś w nim powoduje większe drgania niż normalnie.

Co do tego, że jak jest zimno to mocniej, dużo mocniej, czuć te drgania to tutaj obwiniam za to właśnie elementy zawieszenia silnika (guma/olej), bo nawet jak jest -20 a silnik ma już temp 87stopni to i tak czuć te drgania mocno, dopiero jak wszystko w około silnika też się nagrzeje np. po 1-2 godzin jazdy wtedy już słabiej czuć drgania, a jak jest +15 i więcej to praktycznie nawet na "zimnym" silniku drgania są odczuwalne na karoserii ale nie w takim stopniu jak zimą, więc nawet pomijając elementy tłumiące drgania to i tak coś nie tak jest z samym silnikiem, a najgorsze jest to, że cały czas jest tak samo, znaczy się stan się nie pogarsza, a już bym wolał aby coś "yeblo" i bym wiedział co było przyczyną ;p

p.s. u mnie EGR wyłączony (zamknięty), oraz klapy wirowy otwarte na stałe, zmieniłem to mapą silnika, ale przed tymi zmianami, kiedy wszystko działało jak "fabryka" dała było identycznie.
p.s.2. napinacz łańcucha sprawdzałem i wyglądał na OK, nie mam pojęcia z jaką siłą powinien działać, ale luźny nie był.

p.s.3. no i najważniejsze podczas samej jazdy nie czuć tych drgań, generalnie autem jedzie się bardzo przyjemnie,dopiero na postoju na wolnych masaż darmowy, a wkręcając silnik na obroty coś tam czuć, ale to już raczej jak w każdym innym aucie, najgorzej jest chyba właśnie do 1000 obr, i między tymi 750 a 100 obrotów, z różnymi skutkami czuć te drgania.
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Nie wiem czy tak wolno, ale chory dziś jestem, a chciałem się wypowiedzieć. https://youtu.be/q8uw7Jwx_XY
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Przybek »

@Daniel, zerknąłem na resztę filmików - kubek przy lewarku dawno temu mówił że jest ok, u mnie na nowych poduchach w OM646 -> https://www.youtube.com/watch?v=sIJ0XQZsqXs

Obaj macie zmienione mapy, wywalone EGRy i klapy wirowe - jaka była podstawowa przyczyna deaktywacji EGR i usunięcia klap oraz czy nowe mapy były z profesjonalnego źródła czy robione "na kolanie"? Można by to jeszcze wziąć pod uwagę bo to łączy oba auta. Przyznaję się że już nie mam innych pomysłów.

Co do wału, łączników i podpory - drgania by były znacznie bardziej odczuwalne i to niezależnie od stopnia rozgrzania auta ale tylko podczas ruchu auta.

W innym temacie we trzech walczymy z poszarpywaniem skrzyni - też auta jeżdżą i nic się nie chce skutecznie zesrać żeby ułatwić diagnozę...
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Jak kupiłem auto już te drgania były więc myślałem sobie a to tylko poduszki, ale prawda okazała się inna. A później miałem pewien dylemat bo wyglądało jakby silnik był jeszcze "dziewiczy", tzn. jakby żaden "majster" jeszcze nie grzebał w nim, a dokładniej np. wtryski brak jakichkolwiek śladów po kluczach na rurkach, odkręcania itp. a takowe zostają jak chcesz chodźby raz to odkręcić i przykręcić, no chyba, że ktoś używał gumowych kluczy, ale na wielu elementach były zaznaczone kolorami elementy tak jak to mechanicy robią ;/ opisywałem to tutaj :
procsa pisze: 29 mar 2021, o 12:11 .....kiedy pierwszy raz zdjąłem pokrywę/osłonę to dokładnie oglądałem i nie było żadnych śladów odkręcania i grzebania tzw. "dziewiczy silnik", po moich grzebaniach ewidentnie widać na nakrętkach od przewodów ciśnieniowych ślad :

Obrazek
No i oczywiście mapa silnika itp. wszystko było raczej oryginał, więc aby być pewnym że nic nikt tutaj nie grzebał (w sterowniku) to bawiłem się w inne mapy dostępne w necie i tak już zostałem z tą która podnosi moc, moment obrotowy, wyłącza EGR i klapy wirowe bo dużo lepiej na tym silnik chodzi, ale w stosunku do drgań nie miało to żadnego wpływu, były wcześniej takie same. Tak wiem, dobiera się mapę pod dany silnik itp... poniekąd mogę się zgodzić, ale nie do końca... w końcu nie było to STG3 i + 200km... pomińmy temat :)

A co do podpory wału to też biorę to trochę pod uwagę i wcale nic nie musi być w ruchu aby po prostu te elementy nadmiernie przekazywały drgania na budę, a wiadomo auta mają po 20 lat i tam już guma nie ta... ale pomijając już w pewnym sensie zużyte elementy tłumiące drgania to silnik w moim odczuciu nie pracuje "lekko" "aksamitnie" , czy jakby to ujął.

Ale z drugiej strony może też być tak, że szukamy poważnego problemu, a tak naprawdę silnik pracuje tak jak go stworzono bo w końcu ma 5 cylindrów i jego praca będzie twarda (czego nie mogę pojąć dlaczego), ale właśnie może te elementy które mają za zadanie tłumić drgania są już stare i zużyte? Co z tego, że wymieniamy poduszki, skoro jeszcze są gumy na wale, podpora z łożyskiem w gumie na wale, cały most się też trzyma na "gumach?, zawieszenie tłumika na gumach, mało tego głupie węże od wspomagania idą od silnika (pompy) do przekładni, a te wszystkie elementy są ze starej gumy... u mnie najbardziej drga kierownica no i na fotelu czuć te drgania. Mi ta teoria obecnie najbardziej pasuje, o ile faktycznie ten R5 ma tak pracować (twardo), a dlaczego pasuje, bo jak wspominałem wcześniej jak jest ciepło i wszystko pod i w około silnika/skrzyni też już się nagrzeje to naprawdę te uporczywe drgania w dużym stopniu znikają, zostaje jedynie pewne "mrowienie", ale jak na 20 letniego diesla akceptowalne.

danielxj600 czy u Ciebie jak jest cieplej też jest duża różnica ??
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: Przybek »

@procsa, wiesz że maglownica też jest przykręcona na tuleje gumowometalowe i po wale kierownicy drgania mogą się przenosić na ster? 4 takie cuda trzymają magiel do budy -> https://4cars.pl/producent/febi-bilstei ... 8.html#con
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Przybek, klapy usuwałem zapobiegawczo podczas wymiany uszczelek pod kolektorem bo się pociło, dwa w jednym. Egr bo był grzybek w zaworze lekko wyrobiony i była szczelina. I nie chciałem syfu w kolektorze oraz lepiej się zbiera. Program u znajomego co zajmuje się tym od lat, link do jego strony https://gm-serwis.com.pl/ . Na to drżenie nie ma to wpływu. Jak go kupiłem to tak było i nic po żadnej z tych operacji się nie zmieniło.
W sobotę chciałem zmienić łączniki wału, ale nigdzie nie mieli. Dopiero na poniedziałek. To pojechałem na kanał żeby jeszcze raz zobaczyć czy faktycznie takie twarde. No i nie. Raczej guma jak guma. Nie wiem czemu sobie ubzdurałem że twarde :bezradny: . Teraz po zimie dodatkowo drży podczas przyspieszania, dlatego stawiałem na poduszkę prawą. Ale wracając z kanału postanowiłem sprawdzić czy podczas przyspieszania do tyłu też drży. No i do tyłu jest ciszej, gładziej. Pędzi na wstecznym 70km/h według licznika :glupek: . Tak wykonałem kilka prób do przodu i do tyłu z mocnym przyspieszeniem. Zawszę jeżdżę na S ale przełączyłem na C, i wielkie zaskoczenie. Mrowienie w kierownicy praktycznie zanikło, podczas przyspieszania drgań brak. I myślę sobie chłopie czego ty szukasz? Jest wszystko ok. Aż do dziś. Wsiadam po pracy, odpalam i znów mrowienie w kierownicy i w siedzeniu. A rano było dobrze. Tak myślałem że wtedy się dobrze rozgrzał i się poprawiło. Ale w poniedziałek rano też było ok. I dziś rano też było ok, a po południu już nie. :bezradny:
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

danielxj600 pytałem wyżej, czy jak jest ciepło (+15 stopni), czy dobrze nagrzane auto to generalnie drgania znikają i pozostaje jedynie mrowienie ? I jak jest zimno to głównym drganiem/dźwiękiem jest jakie jakby "tłuk, tłku", nie wiem jak to opisać, no takie twarde słyszalne i odczuwalne "tłuczenie" ? a jak się w miarę nagrzeje to też je czuć ale już bardziej delikatnie i pozostaje tylko takie mrowienie ? Jak możesz to sprecyzuj to, bo wyżej tak trochę niezrozumiale to opisałeś. pozdro
danielxj600
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: danielxj600 »

Jak dobrze nagrzane auto to zostaje tylko mrowienie w kierownicy na 4 z plusem(skala 1-5), na siedzeniach przednich 3+. Ale dobrze nagrzane auto u mnie to albo jak jest w lato gorąco, albo jak go przegonie (przy już nagrzanym silniku) tak z dwa kilometry ze 160km/h. Jak jadę spokojnie przy obecnych pogodach to choć wskaźnik pokazuje 90 st. to drgania są odczuwalne, nieprzyjemne, nienaturalne. Jak jest zimno to są drgania ogólne, ale dominującym jest to tok, tok, tok, odczuwalne szczególnie na kierownicy, w rytm tego dźwięku co słychać u Ciebie na filmie ze środka kabiny. Z tym że ten dźwięk jest u mnie słabo słyszalny. I tu czy ciepły czy zimny to w dźwięku nie ma różnicy. Na pewno nie ma u mnie twardego tłuczenia. Jeśli już to jak z głośnika nisko tonowego techno, ale jak pisałem jest to ciche, nie zwraca szczególnej uwagi. @Przybek pisał o gumach kolumny. Też o tym kiedyś myślałem. Odpinałem łącznik kolumny kierowniczej tak że z kierownicą nie miała kontaktu i nic, ale to nic to nie zmieniło. Kierownica nadal drgała. Ps. Silnik pięciocylindrowy ma taki klank. Spójrz na yt na przelotowe wydechy. tak nie równo chodzą. Może kat wydłubany i pusta pucha Ci dudni. Ps.2. U mnie przy przyspieszaniu drżenie to wina lockup-u raczej. Raz mocniej zapnie raz słabiej, ogólnie zapina ale jakby się przycinał. I tak miałem go zmieniać razem z olejem. Dlatego stawiałem na poduszki że drży podczas przyspieszania. W trybie C lockup ma inną charakterystykę pracy niż na S. To też mnie zmyliło. Ale to już nie na temat. Acha, to że przestał drżeć po tym jak jeździłem do przodu i do tyłu jak wariat to on po prostu się mocno rozgrzał. Mam teraz pomysł na nowy eksperyment w związku z temperaturą silnika. Potrzebny sprzęt zakupiony. ;) I znowu wyszedł referat :)
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: procsa »

Na 99% mamy ten sam problem, tylko pytanie czy to faktycznie coś nie tak jest z silnikiem ? Czy tylko gdzieś coś uporczywie przenosi drgania, bo generalnie czy jest zimno czy ciepło i dotknę silnika to raczej tak samo on pracuje. Tym bardziej, że nie chodzi o samo rozgrzanie silnika tylko innych elementów, aczkolwiek nie jestem pewien co do skrzyni biegów, raz jak tak osłuchiwałem wszystko stetoskopem to wyszło, że najbardziej te "stukanie" "tłuczenie" było słychać/czuć na samym końcu skrzyni... i wtedy zwątpiłem ;/ Drugi raz już nie badałem, nie mam czasu ciągle wchodzić do kanału zdejmować wszystko i bawić się w doktora.

I tak jak mówisz, to nie tak, że te drgania słychać tylko właśnie czuć.

Tak maglownica jest na gumach, ale przytwierdzone do dolnej belki/listwy, która to jest mocowana do nadwozia, a nie do silnika.

Generalnie jak się dotknie silnika (wyłączonego) i próbuje nim kołysać, czy w miarę możliwości przesuwać w różne kierunki to raczej te parę milimetrów ale przesuwa się "miękko" , więc na pewno o nic nigdzie nie wadzi sinik ze skrzynią, no ale gdzieś jakiś element na 99% gumowy (bo zależnie od temp.) przenosi dosyć uciążliwie drgania i jestem pewien na 99% że to nie poduszki bo zmieniałem ze 4 komplety i żadnej poprawy ;/
PawelStudioPL99

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Post autor: PawelStudioPL99 »

.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2023, o 23:53 przez PawelStudioPL99, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”