Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Coś stuka to fakt, ale to nie to jest raczej przyczyną drgań na biegu jałowym, po analizach i przemyśleniach stwierdzam, że mój silnik chodzi bardzo dobrze, fakt że minimalnie coś jest nie tak na biegu jałowy, ale auto ma 17 lat i 240tys km. Teraz w cieplejsze dni przenoszenie drgań mocno spadło. Poduszki mam NOWE lemforder (boge) 3 razy sprawdzałem numery i poprawność montażu L a P, ale mimo wszystko wychodzi na to, że pewne drgania nadal są przenoszone na karoserię, będę dalej sprawdzał wszystkie połączenia metalowo gumowe skrzyni, tłumika itp....

Możliwe też, że układ zasilania też już nie funkcjonuje jak powinien, wtryskiwacze mam prawdopodobnie jeszcze jak fabrykę opuściły, dodatkowo jest to układ CDI 3 bez klasyfikacji wtryskiwaczy, oznaczonych numerem "4".
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

NIe dziwne teorie tylko matematyka :) Na mój chłopski rozum jak masz 5 garów i każdy gar w ciągu dwóch obrotów ma byc 2x w gmp to nie da się tego symetrycznie rozłożyć. Dlaczego np w dwucylindrowcach jest wybór między garami chodzącymi razem (duze wibracje) albo przemiennie (nierówna praca). Skoro w 4 cylindrowcu co dokładnie pół obrotu jest praca na jednym garze a na innym sprzeżanie to dołożenie do tego kolejnego gara tylko to zakłóca. Oczywiście moze to być nieodczuwalne ale jednak predkość kontowa ma wzloty i upadki.

A co potrafi wyczyniać jeden gar (wibracje) wie ten kto jeździł singlem, plomby wypadają.

Co do samej różnicy kontowej wału to wnioskuje to po fotkach bo tak jak pisałem nie znam tego silnika.

Co do poduch, też mam lemforder i też buda drży (wszystkie nowe łącznie ze skrzynią). Obawiam się, że trzeba brać oryginały żeby było dobrze. Samo rozebranie poduchy i zrobienie takiej samej to nie wszystko. U mnie też im zimniej tym gorzej.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

No właśnie dzis jak tak ciepło to drgań prawie nie czuć, a tylko poniżej 15 stopni i jest masakra...drga kierownica, drążek biegów i całe siedzenia, masarz pleców i głowy wtedy mam, a jak sie otworzy z tyłu drzwi szeroko to już nawet rezonans i dudnienie się tworzy
Problem w tym, że te poduszki to oryginały, kartoniki lemforder ale na poduszkach "BOGE", identyczne zdejmowałem, takie szły na fabrykę... jeżeli teraz jak się zrobiło ciepło jest OK, to jedyne co mi pozostało to sprawdzenie jeszcze dokładniej poprawności montażu poduszek, może się źle ułożyły... tak mnie jeszcze zastanawia ile ma wspólnego podpora walu z takimi drganiami ?? Może tutaj jest problem.
Jeżeli nie to, to może jak jest zimniej to komp coś źle przelicza i źle steruje wtryskami, muszę się dokładnie przyjęć czujnikom temp., ale raczej żaden nie "świrował".
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

hki pisze: 31 mar 2021, o 21:18 NIe dziwne teorie tylko matematyka :) Na mój chłopski rozum jak masz 5 garów i każdy gar w ciągu dwóch obrotów ma byc 2x w gmp to nie da się tego symetrycznie rozłożyć. Dlaczego np w dwucylindrowcach jest wybór między garami chodzącymi razem (duze wibracje) albo przemiennie (nierówna praca). Skoro w 4 cylindrowcu co dokładnie pół obrotu jest praca na jednym garze a na innym sprzeżanie to dołożenie do tego kolejnego gara tylko to zakłóca. Oczywiście moze to być nieodczuwalne ale jednak predkość kontowa ma wzloty i upadki.

A co potrafi wyczyniać jeden gar (wibracje) wie ten kto jeździł singlem, plomby wypadają.

Co do samej różnicy kontowej wału to wnioskuje to po fotkach bo tak jak pisałem nie znam tego silnika.

Co do poduch, też mam lemforder i też buda drży (wszystkie nowe łącznie ze skrzynią). Obawiam się, że trzeba brać oryginały żeby było dobrze. Samo rozebranie poduchy i zrobienie takiej samej to nie wszystko. U mnie też im zimniej tym gorzej.
A wiesz co to jest wałek balansujący?
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Przybek pisze: 31 mar 2021, o 23:34
hki pisze: 31 mar 2021, o 21:18 NIe dziwne teorie tylko matematyka :) Na mój chłopski rozum jak masz 5 garów i każdy gar w ciągu dwóch obrotów ma byc 2x w gmp to nie da się tego symetrycznie rozłożyć. Dlaczego np w dwucylindrowcach jest wybór między garami chodzącymi razem (duze wibracje) albo przemiennie (nierówna praca). Skoro w 4 cylindrowcu co dokładnie pół obrotu jest praca na jednym garze a na innym sprzeżanie to dołożenie do tego kolejnego gara tylko to zakłóca. Oczywiście moze to być nieodczuwalne ale jednak predkość kontowa ma wzloty i upadki.

A co potrafi wyczyniać jeden gar (wibracje) wie ten kto jeździł singlem, plomby wypadają.

Co do samej różnicy kontowej wału to wnioskuje to po fotkach bo tak jak pisałem nie znam tego silnika.

Co do poduch, też mam lemforder i też buda drży (wszystkie nowe łącznie ze skrzynią). Obawiam się, że trzeba brać oryginały żeby było dobrze. Samo rozebranie poduchy i zrobienie takiej samej to nie wszystko. U mnie też im zimniej tym gorzej.
A wiesz co to jest wałek balansujący?
A wiesz, że pomaga tylko do pewnego stopnia? :) Miałem KTM LC4 kilka lat, z wałkiem balansującym, po 20km jazdy ręce drętwiały, jeździłem Yamahą XTX, DR650, wszytko mniej lub bardziej telepie. Oczywiście więcej garów też telepie jak pracują razem. Bardzo dobrym przykładem jest Yamaha TDM850 gdzie w pierwszej wersji tłoki chodziły razem. Praca była równa ale duże wibracje, w drugiej wersji przesuneli tłoki o ileś tam stopni (trochę jak w v-ce). Wibracji prawie nie ma ale za to nie pracuje już tak równo.
procsa pisze: 31 mar 2021, o 23:05 No właśnie dzis jak tak ciepło to drgań prawie nie czuć, a tylko poniżej 15 stopni i jest masakra...drga kierownica, drążek biegów i całe siedzenia, masarz pleców i głowy wtedy mam, a jak sie otworzy z tyłu drzwi szeroko to już nawet rezonans i dudnienie się tworzy
Problem w tym, że te poduszki to oryginały, kartoniki lemforder ale na poduszkach "BOGE", identyczne zdejmowałem, takie szły na fabrykę... jeżeli teraz jak się zrobiło ciepło jest OK, to jedyne co mi pozostało to sprawdzenie jeszcze dokładniej poprawności montażu poduszek, może się źle ułożyły... tak mnie jeszcze zastanawia ile ma wspólnego podpora walu z takimi drganiami ?? Może tutaj jest problem.
Jeżeli nie to, to może jak jest zimniej to komp coś źle przelicza i źle steruje wtryskami, muszę się dokładnie przyjęć czujnikom temp., ale raczej żaden nie "świrował".
Nie może źle przeliczać bo temperatura szybko rośnie, telepałoby tylko przez chwilę. Podpora wału nie powinna mieć znaczenia. Miałem kiedyś wybitą w busie i były problemy tylko podczas jazdy. Stawiałbym jednak na poduchy. Mam jeszcze w204 i na biegu jałowym strasznie telepie, założę tym razem oryginały od mercedesa (żeby wykluczyć podróbki) i zobaczymy.

W temat poduch kiedyś się zagłębiałem. Potrafią podrobić tak, że na wierzchu wygląda identycznie a w środku w ogóle nie ma oleju tylko sama guma.

Nie pisz posta pod postem, masz od tego EDYTUJ /Przybek
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Porównywanie benzynowych silników motocyklowych z pięciocylindrowym dieslem w kwestii wałka balansującego nie ma najmniejszego sensu.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Ale że niby podrobione kartoniki lemforder a w środku podrobione boge ? Hmm może i poduchy coś źle tłumią, ale jakoś wydaje mi się że silnik za mocno się trzęsie, nie wiem jak bym miał sprawdzić koło pasowe, na wygląd jest ok, tam też jest guma a lata ma.
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Gerri »

Przybek pisze: 16 lut 2021, o 00:16 Przy lejącym wtrysku możesz mieć twardą pracę i charakterystyczny stukot (tak brzmi spalenie nadmiaru ropy).
To nie jest do końca prawda. Nadmiar ropy nie jest powodem stukania. Będzie natomiast powodem dymienia (zbyt mała ilość powietrza)
Powód stukania jest taki, że nieszczelny wtrysk wpuszcza niewielką ilość paliwa do cylindra przed punktem wtrysku. Oczywiście to paliwo się zapali w suwie sprężania, ale jeszcze zanim nastąpi wtrysk prawidłowy. Słyszalny stuk jest efektem przedwczesnego zapłonu w tym cylindrze.
Tak więc zbyt duża dawka nie daje takich samych objawów jak przedwczesny zapłon.
Oczywiście trzeba jeszcze dodać, że wtrysk może "lać" na dwa sposoby: do cylindra i na przelew. Jeżeli do cylindra - to mamy najczęściej stukanie, ale też wypalenie tłoka, przyrost stanu oleju. Jeżeli na przelew, to przy dużej nieszczelności pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika.
Przelew nie musi być stały - może do niego dochodzić również w zależności od ciśnienia w railu. Przy małym obciążeniu motor może chodzić równo i cicho, a jak nagle zgłosimy zapotrzebowanie na moc (gwałtowne, mocne wdepnięcie pedału gazu) to ciśnienie w railu również gwałtownie wzrośnie, wtrysk w niekontrolowany sposób się otworzy i zacznie lać, ciśnienie w railu może równie gwałtownie wtedy spaść i doprowadzić nawet do zgaśnięcia silnika.
procsa pisze: 31 mar 2021, o 10:13 jest to układ CDI 3 bez klasyfikacji wtryskiwaczy,
Rzeczywiście - jak podaje WIS model 211 z silnikiem 647 i kodem "803" nie podlega klasyfikacji wtryskiwaczy. Byłoby to konieczne przy kodzie "804" czyli w roku następnym.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

Gerri, użyłem "skrótu myślowego" żeby nie komplikować ale dobrze że opisałeś dokładnie :)
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Gerri pisze: 4 kwie 2021, o 17:51
Przybek pisze: 16 lut 2021, o 00:16 Przy lejącym wtrysku możesz mieć twardą pracę i charakterystyczny stukot (tak brzmi spalenie nadmiaru ropy).
To nie jest do końca prawda. Nadmiar ropy nie jest powodem stukania. Będzie natomiast powodem dymienia (zbyt mała ilość powietrza)
Powód stukania jest taki, że nieszczelny wtrysk wpuszcza niewielką ilość paliwa do cylindra przed punktem wtrysku. Oczywiście to paliwo się zapali w suwie sprężania, ale jeszcze zanim nastąpi wtrysk prawidłowy. Słyszalny stuk jest efektem przedwczesnego zapłonu w tym cylindrze.
Tak więc zbyt duża dawka nie daje takich samych objawów jak przedwczesny zapłon.
Oczywiście trzeba jeszcze dodać, że wtrysk może "lać" na dwa sposoby: do cylindra i na przelew. Jeżeli do cylindra - to mamy najczęściej stukanie, ale też wypalenie tłoka, przyrost stanu oleju. Jeżeli na przelew, to przy dużej nieszczelności pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika.
Przelew nie musi być stały - może do niego dochodzić również w zależności od ciśnienia w railu. Przy małym obciążeniu motor może chodzić równo i cicho, a jak nagle zgłosimy zapotrzebowanie na moc (gwałtowne, mocne wdepnięcie pedału gazu) to ciśnienie w railu również gwałtownie wzrośnie, wtrysk w niekontrolowany sposób się otworzy i zacznie lać, ciśnienie w railu może równie gwałtownie wtedy spaść i doprowadzić nawet do zgaśnięcia silnika.
procsa pisze: 31 mar 2021, o 10:13 jest to układ CDI 3 bez klasyfikacji wtryskiwaczy,
Rzeczywiście - jak podaje WIS model 211 z silnikiem 647 i kodem "803" nie podlega klasyfikacji wtryskiwaczy. Byłoby to konieczne przy kodzie "804" czyli w roku następnym.
Trzy sprawy :

1. Czysto teoretycznie jeżeli wtrysk leje do cylindra, czyli nie potrafi wytrzymać "ciśnienia" CR, no to silnik musi kopcić, być czuć zapach nawet ropy, oraz może pojawić się dodatkowo dźwięk spalania "stukowego" ? Jeżeli tak to przy tak samo lub podobnie lejącym wtrysku i ewidentnym spalaniu stukowym powinien też teoretycznie występować dym i zapach ?

2. Jeżeli dobrze rozumiem muszę dostać identyczne wtryskiwacze jakie mam obecnie A 648 070 01 87 z liczbą 4 w kołeczku, ponieważ one sa "zestrojone" z oprogramowaniem silnika, tak jakby na stale wpisane korekty takich a nie innych wtryskiwaczy, lub wtryskiwaczy o takich a nie innych parametrach ?

3. Czy z testu pompy wysokiego ciśnienia nie wykazałoby gdyby jakiś wtrysk/wtryski lały ? Na mój rozum pojawiły by się jakieś wachania ciśnienia ?

Obrazek
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Przybek pisze: 2 kwie 2021, o 17:33 Porównywanie benzynowych silników motocyklowych z pięciocylindrowym dieslem w kwestii wałka balansującego nie ma najmniejszego sensu.
Ale dowodzi tego, że nie da się tak latwo zniwelować wibracji wynikających z posuwistych ruchów tłoka. W silniku 4 cylindrowym, gdy dwa tłoki idą w górę, dwa inne idą w dół i siły się znoszą. Czy zatem dołożenie kolejnego gara spowoduje równiejszą pracę? Moim zdaniem nie. Zwłaszcza w sieslu gdzie wibracje i tak są duże. Może się mylę ale uważam, że ten silnik tak ma ;p :)
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Byłem dziś pod autem aby sprawdzić poduszki, poluzowałem wszystkie i odpalałem silnik, nic to nie zmieniło wszystko wygląda ok, tylko i tak według mnie drgania ogólne pomijając stukot/walenie czegoś są zbyt bardzo odczuwalne na biegu jałowym.

Co lepsze wychodzi na to, że stukot dochodzi ze skrzyni biegów najlepiej słyszalny (stetoskop)i wyczuwalny na końcówce miski olejowej, oraz przy krzyżaku wychodzącym na wał, skrzynia działa niby prawidłowo, muszę i tak zmienić olej więc obadam to i teraz trzeba postudiować trochę o skrzyni ;p
hki
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
VIN: WDB2030041A120121

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: hki »

Jeśli to automat to w samej skrzyni nie bardzo ma co walić, zwłaszcza przy wałku zdawczym i co więcej z taką częstotliwością. Nawet jeśli to skrzynia to dlaczego wycisza się po odpięciu wtrysku? Jedyne co mogłoby stukać (to moja prywatna opinia a nie fachowa) to lockup w konwerterze albo samo łączenie konwertera ze skrzynią. W środku skrzyni? Musiał byś mieć ogromne luzy na przekłądniach satelitarnych albo na tarczkach w koszu ale to raczej niemożliwe :)
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3298
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: Przybek »

hki pisze: 22 kwie 2021, o 19:34 W środku skrzyni? Musiał byś mieć ogromne luzy na przekłądniach satelitarnych albo na tarczkach w koszu ale to raczej niemożliwe :)
Albo wyrwany hamulec taśmowy bo ktoś wrzucił P lub zrobił szybką zmianę D-R jak auto się jeszcze toczyło.
Awatar użytkownika
procsa
Użytkownik
Posty: 231
Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
VIN:
Lokalizacja: Kalisz

Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI

Post autor: procsa »

Dziękuje za zainteresowanie, w sobotę zrobiłem sobie dynamiczną wymianę oleju metodą garażową, czyli zamiast filtra wąż w baniak z płynem i odpalenie auta ze zmianą drążka z P na R-N-D i tak kilka razy aż przepłukało całą skrzynię, wszystko poszło zgodnie z planem i jestem z tego zadowolony... stary olej był już dosyć mocno ciemny, sądząc po dacie filtra wymiana była w 2011r. przy magnesie była niewielka ilość "metalicznego szlamu", tak to nazwałem ponieważ były to bardzo, ale to bardzo drobne opiłki które zamieniły się w coś gęstego co przyciągało się do magnesu.

Co do głównego problemu, to przy okazji wymieniłem na kolejną nową poduszkę skrzyni (skoro już tam grzebałem to nie zaszkodzi) i o dziwo w tym samym miejscu co przedtem już tak na skrzyni tego nie czuć, widocznie z silnika tak się przenoszą drgania, że przy zamontowanej poprzedniej poduszce akurat na końcu skrzyni było to bardzo odczuwalne, ale na 99% to nie ma nic wspólnego ze skrzynią, bo ona praktycznie działa perfekcyjnie łącznie z hamulcem postojowym P, oględziny wzrokowe po zdjęciu miski nic nie wskazały, dotykałem różnych elementów łącznie z tą zapadką od postojowego i brak luzów itp.

Na biegu jałowym silnik na "oko" niby pracuje równo, nie trzęsie się ale czuć taką "twardą" pracę, co się przenosi na karoserię szczególnie jak jest chłodniej, co jeszcze zauważyłem, dodając odrobinę obrotów czyli tak ok 850-900 dużo mocniej czuć "drobne" drgania na aucie niż na luzie, ale raczej drgania niż tą twardą pracę, powyżej 950 obrotów już nie czuć nic.

Jak ogarnę jakoś czasowo to prawdopodobnie pójdą wszystkie wtryski do jakiejś sprawdzonej firmy, bo nic innego mi nie pozostaje... Ewentualnie koło pasowe, zamachowe czy jak to się ono tam nazywa nie wiem jak bym miał to sprawdzić ? Dotykając jest "całe", mocniej dotykając czuć, że wygina się minimalnie na tej gumie no i tyle...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”