Tam nie ma hamulców taśmowych tylko tarczki a wyrwany P raczej nie dawałby tak systematycznych stuków nie mówiąc o tym, że w czasie postoju się nie kręci
Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Czy aby napewno do silnika 647 są wtryski A 648 070 01 87 ? Szperając po zasobach internetu natrafiłem na pewną wzmiankę, że powinny być wtryskiwacze A 647 070 01 87, niby jest różnica w ilości wtrysku, 647 - 58mm3, a 648 - 62mm3, oraz w ilości "dysz" w pierwszych 6 a w drugich 7, ale nie jestem tego pewny.
Aktualnie jestem na etapie grzebania w Xentry/DAS, próbuję wgrać oryginalny firmware do ECU, bo może ktoś grzebał z mapą silnika, ale nie jest to takie łatwe
......
A 647 070 01 87 są od vito 2.7 cdi, słabsza wersja silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
To powinienes sprawdzic w sofcie mb. Jak dasz vin to Ci powiem. Internety nie zawsze mówią prawdę. Z tego co pamiętam, są nawet przypadki, że ten sam silnik jest na osprzęcie boscha albo delphi (mogę się oczywiście mylić bo piszę z pamięci). Co wiecej, samo kodowanie nie zawsze ma zwiazek z rzeczywistością bo kod wtrysku określany jest na stole probierczym (na podstawie pomiarów) a wtrysk po 10 latach pracy na bank się nie trzyma tych parametrów, które miał na początku
Wg mnie ten typ tak ma.. i nadal twierdzę, że to skutek uboczny 5 garów.
Ponadto wg mnie gdyby kotś wsadził inne wtryski to nie byłoby takiego efektu bo mimo innej charakterystyki, jeśli byłyby w komplecie i komputer poradził sobie z korektami to byłoby albo spalanie stukowe albo jakies dziwne błędy na komputerze (np zbyt duże korekty bo pzy tej samej szerokosci impulsu lał by wiecej wachy). Efekty byłyby raczej przy każdym garze i przy każdym spalaniu.
U Ciebie ewidentnie dudni co drugi obrót wału.
Wg mnie ten typ tak ma.. i nadal twierdzę, że to skutek uboczny 5 garów.
Ponadto wg mnie gdyby kotś wsadził inne wtryski to nie byłoby takiego efektu bo mimo innej charakterystyki, jeśli byłyby w komplecie i komputer poradził sobie z korektami to byłoby albo spalanie stukowe albo jakies dziwne błędy na komputerze (np zbyt duże korekty bo pzy tej samej szerokosci impulsu lał by wiecej wachy). Efekty byłyby raczej przy każdym garze i przy każdym spalaniu.
U Ciebie ewidentnie dudni co drugi obrót wału.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
VIN jest w stopce, ale sprawdzałem już tak wtryski i mam zamontowane oryginały i one nie wymagają kodowania. ( WDB2110161A249766 )
Na tym moim filmie z 1 postu słychać te pukanie dudnienie w 51s filmu, ale wcześniej w tle też, no właśnie to nie jest raczej w rytm obrotów silnika tylko wolniej, wkurza mnie to bo się przenosi na budę, najbardziej na kierownice, teraz jak jest ciepło to jest w miarę ok, tzn. akceptowalne drgania jak na diesla, ale jak tylko jest zimniej to się robi masakra. Ja mam takie wrażenie jakby dochodziło właśnie do tzw. spalania stukowego , albo było coś przestawione na wyprzedzenie zapłonu na którymś z cylindrów, bo tak samo jak powoli go wkręcam na obroty to tak od wolnych 770 do 950-1000 czuć jakby silnik nie do końca równo pracował, czuć takie wibracje, a największe drgania przenoszą się na budę przy 810-850 obrotów. Wtryski zamieniałem miejscami, czyściłem sprawdzałem, nawet zrobiłem tak, że wymontowałem wtrysk podłączyłem pod listwę CR, odpaliłem silnik i odpiąłem wtyczkę wtryskiwacza aby zobaczyć czy coś "przepuszcza", ale nic takiego się nie działo, a rozpylają ładną mgiełkę.
Zmieniłem mapę silnika za pomocą MPPS ale kompletnie żadnej różnicy, prócz tego że wyłączyłem w końcu EGR i klapy wirowe no i teraz mam 210km
Co bym nie robił nie czuć żadnej, nawet minimalnej różnicy, pierwszą czynnością była wymian poduszek pod silnikiem i skrzynią i też nie było praktycznie żadnej różnicy w drganiach.
Zastanawia mnie dlaczego w service menu pokazuje kod silnika OM612 ? Przeglądałem internet i nie tylko mi w W211 pokazuje kod starego silnika, montowanego w W210 i sprinterach...
https://m.youtube.com/watch?v=PIsBECSTtp0 na tym filmie silnik pawie identycznie pracuje jak mój, ten sam odgłos, znaczy się ten sam rytm ale chyba dużo głośniejszy.
Generalnie pomijając to wszystko, zastanawiam się czy aby praca silnika nie jest ok jak na swój wiek i kilometr, natomiast to że drgania się tak przenoszą to tylko i wyłącznie wina poduszek silnika, w kńcu jak jest chłodniej to drga mocniej, może dostalem jakieś podróbki ? Niby kartoniki lemfordera w środku BOGE z numerami itp. Ale może jednak podróbki?? Czytam trochę zagraniczne fora i tez ludzie narzekają na zbyt duże drgania na biegu jałowym, jedni co mają ciszę mieli wymieniane poduszki w serwisie MB.
Na tym moim filmie z 1 postu słychać te pukanie dudnienie w 51s filmu, ale wcześniej w tle też, no właśnie to nie jest raczej w rytm obrotów silnika tylko wolniej, wkurza mnie to bo się przenosi na budę, najbardziej na kierownice, teraz jak jest ciepło to jest w miarę ok, tzn. akceptowalne drgania jak na diesla, ale jak tylko jest zimniej to się robi masakra. Ja mam takie wrażenie jakby dochodziło właśnie do tzw. spalania stukowego , albo było coś przestawione na wyprzedzenie zapłonu na którymś z cylindrów, bo tak samo jak powoli go wkręcam na obroty to tak od wolnych 770 do 950-1000 czuć jakby silnik nie do końca równo pracował, czuć takie wibracje, a największe drgania przenoszą się na budę przy 810-850 obrotów. Wtryski zamieniałem miejscami, czyściłem sprawdzałem, nawet zrobiłem tak, że wymontowałem wtrysk podłączyłem pod listwę CR, odpaliłem silnik i odpiąłem wtyczkę wtryskiwacza aby zobaczyć czy coś "przepuszcza", ale nic takiego się nie działo, a rozpylają ładną mgiełkę.
Zmieniłem mapę silnika za pomocą MPPS ale kompletnie żadnej różnicy, prócz tego że wyłączyłem w końcu EGR i klapy wirowe no i teraz mam 210km
Co bym nie robił nie czuć żadnej, nawet minimalnej różnicy, pierwszą czynnością była wymian poduszek pod silnikiem i skrzynią i też nie było praktycznie żadnej różnicy w drganiach.
Zastanawia mnie dlaczego w service menu pokazuje kod silnika OM612 ? Przeglądałem internet i nie tylko mi w W211 pokazuje kod starego silnika, montowanego w W210 i sprinterach...
https://m.youtube.com/watch?v=PIsBECSTtp0 na tym filmie silnik pawie identycznie pracuje jak mój, ten sam odgłos, znaczy się ten sam rytm ale chyba dużo głośniejszy.
Generalnie pomijając to wszystko, zastanawiam się czy aby praca silnika nie jest ok jak na swój wiek i kilometr, natomiast to że drgania się tak przenoszą to tylko i wyłącznie wina poduszek silnika, w kńcu jak jest chłodniej to drga mocniej, może dostalem jakieś podróbki ? Niby kartoniki lemfordera w środku BOGE z numerami itp. Ale może jednak podróbki?? Czytam trochę zagraniczne fora i tez ludzie narzekają na zbyt duże drgania na biegu jałowym, jedni co mają ciszę mieli wymieniane poduszki w serwisie MB.
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Należy zacząć od tego, że nie możesz oczekiwać od tej generacji diesli cichej, bez wibracji, pracy. Wg mnie tak ten silnik jest skonstruowany. Moze jak jest nowy, nie ma żadnych luzów na przekładniach w skrzyni, wieloklinach kowertera itp to nie jest to tak dokuczliwe natomiast po czasie po prostu tak ma być. Po raz kolejny to napiszę, wg mnie, przy 5 garach nigdy nie będzie super równej pracy i te różnice w przyspieszeniu wału powodują stuki.
Zauważ, że stuki są słyszalne (na moje ucho) dokładnie co dwa obroty wału korbowego... wystarczy, ze np jest minimalny luz na wieloklinie między skrzyną a konwerterem a te wyhamowania i przypieszenia wału mogą dawać takie efekty. Ten typ tak ma, obejrzałem wiele filmów z pracy tego silnika i zawsze, mniej lub bardziej, to słychać
Zauważ, że stuki są słyszalne (na moje ucho) dokładnie co dwa obroty wału korbowego... wystarczy, ze np jest minimalny luz na wieloklinie między skrzyną a konwerterem a te wyhamowania i przypieszenia wału mogą dawać takie efekty. Ten typ tak ma, obejrzałem wiele filmów z pracy tego silnika i zawsze, mniej lub bardziej, to słychać
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Może i masz racje, ale to nie znaczy, że jakiekolwiek drgania mają się przenosić na cały pojazd...
Ostatnio wsiadłem do BMW 320D z 2008r. I o ile drążek biegów (manual) latał jak oszalały tak na kierownicy było 0 drgań co mnie z lekka zaskoczyło...
Ostatnio wsiadłem do BMW 320D z 2008r. I o ile drążek biegów (manual) latał jak oszalały tak na kierownicy było 0 drgań co mnie z lekka zaskoczyło...
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Ponizej masz bardzo dobry opis, dotyczący wyważenia silników 5 garowych:
https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
W skrócie, silniki z 5 garami, mają pewien moment, podczas którego, "nic" się nie dzieje. Oznacza to, że na każde dwa obroty wału, pojawia się pewna anomalia w pracy. Właśnie takie zachowanie miałem na myśli pisząc poprzednie posty.
https://en.wikipedia.org/wiki/Straight-five_engine
W skrócie, silniki z 5 garami, mają pewien moment, podczas którego, "nic" się nie dzieje. Oznacza to, że na każde dwa obroty wału, pojawia się pewna anomalia w pracy. Właśnie takie zachowanie miałem na myśli pisząc poprzednie posty.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Ostatnio miałem okazję porównać jak pracuje 3.2CDI R6 na wolnych obrotach a jak mój 2.7CDI R5 , przy dosłownym "złapaniu" silnika ręką mój bardziej po prostu drży, tylko pytanie czy to właśnie przez to że jest R5, czy coś jest nie tak ? Bo nawet jeżeli R5 bardziej "drży" to i tak reszta konstrukcji (poduszki, węże, połączenia) powinny być tak zastosowane aby te drgania się nie przenosiły na budę...
Obecnie jestem na etapie ponownej wymiany poduszek silnika + zawieszenie tłumników, problem ewidentnie ma związek z temperaturą, kiedy są upały a auto nie używane "zimne" to praktycznie drgań nie czuć, ale jak tylko się ochłodzi to czuć równomiernie do temperatury, tak jakby to jakaś guma była wadliwa...;/
Obecnie jestem na etapie ponownej wymiany poduszek silnika + zawieszenie tłumników, problem ewidentnie ma związek z temperaturą, kiedy są upały a auto nie używane "zimne" to praktycznie drgań nie czuć, ale jak tylko się ochłodzi to czuć równomiernie do temperatury, tak jakby to jakaś guma była wadliwa...;/
-
- Użytkownik
- Posty: 66
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Oczywiscie, ze r6 jest duzo lepiej wywazony. Przeczytaj artykul, ktory wkleilem. Co do poduszek. Mam tak w kazdym dieslu. Jak zimny to telepie bardziej.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Wszystko się zgadza, ale od tego aby takie silniki pracowały bez drgań są wałki wyważające i koło pasowe, poprostu na moje oko mój silnik bardziej drga na luzie niż powinien i gdzieś jest tego jakaś przyczyna, bo nie uwierzę w to, ze 18 lat temu sprzedawali mercedesy klasy E za grubo ponad 100tys zł z darmowym masarzem pleców i rąk na postoju...
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Pamiętaj że auto ma już swoje lata i jest mniej lub bardziej zmęczone jazdą po naszych drogach. Możesz mieć coś luźniejszego i drgania też się będą przenosić dalej a nawet potęgować. Mogę być w błędzie ale myślę że jesteś po prostu przewrażliwiony i szukasz dziury w całym.
-
- VIP
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
- VIN: WDB2112161A508504
- Lokalizacja: Toruń
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Witam. Poduszki tylko OEM. Wszystkie trzy. Przeszedłem to samo. Kupiłem Lemforder i nic to nie dało. Kasa wyrzucona. Wibracja na kierownicy, takie pukanie jak by na jednym cylindrze. Tego dźwięku w silniku nie mam ale stukanie na kierownicy. W lato było ok jak się zrobiło zimno to wibracje, masaż pleców, popiskiwanie plastików tu i tam oraz dudnienie w kabinie. Głośna praca. Kupiłem na próbę używane poduszki oryginalne pod silnik i oryginalną nową pod skrzynię. Efekt niesamowity. Brak wibracji i błoga cisza. Nie czuć zmiany biegów. Auto płynie. Acha. Poduszka prawa wytrzymała miesiąc i zaczął wibrować jak traktor (Lemforder, ale chyba jakaś podrobiona) . Po drodze sprawdzanie wtrysków, płyny czyszczące, koszty, koszty kupa roboty, trzy niedziele poświęcone. Poduszki tylko oryginał. W211 2.7 cdi 2004r 360tys.km.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
A dasz namiar na te OEM ?? Bo właśnie zrobiłem tak jak napisałeś, kupiłem używane, ale "niby" oryginały, oraz kupiłem drugi komplet lemfordera nowy, zamieniałem, testowałem i... nic zero różnicy, kompletnie... ale objaw taki właśnie jak opisujesz, może nie aż tak mocno , że plastyki czuć, ale najbardziej na kierownicy i fotelu.
-
- VIP
- Posty: 98
- Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
- VIN: WDB2112161A508504
- Lokalizacja: Toruń
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Godzinę pisałem i plik przepadł . Odpowiem szybko. Musi być znaczek mercedesa przed numerem. Ja kupiłem to: https://allegro.pl/oferta/poduszka-skrz ... 0200776017 skrzynia, mięciutka guma jak żelki. Stara topran twarda jak kamień i inna konstrukcja. https://allegro.pl/oferta/lapa-poduszka ... 0518700119 to prawa. https://allegro.pl/oferta/poduszka-siln ... 9756541526 to lewa 2.2 cdi. Czemu 2.2? Bo na schematach na ruskich stronach podawali że wszystkie rzędowe cdi mają te same poduszki. Czy to prawda? Nie wiem. Omijałem używane od 3.2 bo tam cięższe silniki.
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Dzięki wielkie za odpowiedź, przemyślę te argumenty, już jakiś czas temu chodziła mi np. ta poduszka pod skrzynią po głowie.