Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części
Moderator: Dziki Mar
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI i przemyślenia o prawidłowym doborze części
Witam, przepraszam, że znowu tutaj piszę, ale jak wcześniej wspomniałem nie idzie się zarejestrować na forum W211... Kupiłem jakiś czas temu W211 VIN WDB2110161A249766 2003r. 2.7CDI AUTOMAT 230tys i tak go trochę "remontuję".
Generalnie autko ładnie działa, ale że jestem wrażliwy to próbuję zminimalizować wszelkie drgania i hałasy, jestem po wymianie poduszek 2x lemforder (BOGE), i FEBI pod skrzynią, lekko to poprawiło odczucia, ale nadal mam wrażenie, że silnik jakoś tak "twardo" pracuje co przenosi się to na karoserię, chodzi głównie o bieg jałowy, bez znaczenia czy skrzynia na P czy D i R, wiec zainteresowałem się wtryskami, test przelewowy wypadł prawie wzorowo, wtryski od 1-4 przelewają identycznie a 5 troszkę mniej (na strzykawce 20ml, różnica przy napełnieniu do 10ml ten piąty napełnił się do 8), ale podpatrując parametry na kompie zauważyłem chyba za wysokie ciśnienie na listwie CR, na biegu jałowym 325 bar przy 770 obrotach (temp 70 stopni), przekopałem parę tematów i wychodzi na to, że ciśnienie powinno być do 300 bar, czy to może mieć związek z inną pracą silnika ?
Tak to raczej silnik/auto działa poprawnie, brak błędów, moc jest, nie kopci, spalanie raczej w normie.
Z racji tego, że temperatura troszkę spadła to i nasiliły się drgania w aucie, jest to dosyć twarda praca taki jakby głuchy "stukot" ale chyba nie w rytm obrotów silnika tylko jak już to w rytm działania jednego tłoka, przy 770rpm byłoby ok 13 "uderzeń/stuków" na sekundę gdyby było to w rytm obrotów silnika, ale dzieląc przez 5 (ilość tłoków) daje 2.6 "uderzeń/stuków" na sekundę i to mi bardziej pasuje do mojego objawu.
Poniżej wartości korekcji wtryskiwaczy, jak widać wtryski w cylindrach 1,2 i 3 mają korekty powyżej 1mm^3/HUB, do 5mm^3/HUB jeszcze daleko, czy tutaj może być jakiś związek? I wciąż to pytanie o to ciśnienie na listwie CR 336 bar na biegu jałowym.
Czy ktoś cokolwiek może podpowiedzieć ?
p.s. Na SD oznaczenie wtrysków to cylinder 1, 2, 4, 5, 3. Jak to się ma do ich miejsca w silniku ? Na zdjęciu z testu przelewu lecą po kolei od lewej pierwszy od strony kabiny. (znam zasadę "pierwszy od zderzaka, czy też od rozrządu", ale tutaj tak to przedstawiłem)
Generalnie autko ładnie działa, ale że jestem wrażliwy to próbuję zminimalizować wszelkie drgania i hałasy, jestem po wymianie poduszek 2x lemforder (BOGE), i FEBI pod skrzynią, lekko to poprawiło odczucia, ale nadal mam wrażenie, że silnik jakoś tak "twardo" pracuje co przenosi się to na karoserię, chodzi głównie o bieg jałowy, bez znaczenia czy skrzynia na P czy D i R, wiec zainteresowałem się wtryskami, test przelewowy wypadł prawie wzorowo, wtryski od 1-4 przelewają identycznie a 5 troszkę mniej (na strzykawce 20ml, różnica przy napełnieniu do 10ml ten piąty napełnił się do 8), ale podpatrując parametry na kompie zauważyłem chyba za wysokie ciśnienie na listwie CR, na biegu jałowym 325 bar przy 770 obrotach (temp 70 stopni), przekopałem parę tematów i wychodzi na to, że ciśnienie powinno być do 300 bar, czy to może mieć związek z inną pracą silnika ?
Tak to raczej silnik/auto działa poprawnie, brak błędów, moc jest, nie kopci, spalanie raczej w normie.
Z racji tego, że temperatura troszkę spadła to i nasiliły się drgania w aucie, jest to dosyć twarda praca taki jakby głuchy "stukot" ale chyba nie w rytm obrotów silnika tylko jak już to w rytm działania jednego tłoka, przy 770rpm byłoby ok 13 "uderzeń/stuków" na sekundę gdyby było to w rytm obrotów silnika, ale dzieląc przez 5 (ilość tłoków) daje 2.6 "uderzeń/stuków" na sekundę i to mi bardziej pasuje do mojego objawu.
Poniżej wartości korekcji wtryskiwaczy, jak widać wtryski w cylindrach 1,2 i 3 mają korekty powyżej 1mm^3/HUB, do 5mm^3/HUB jeszcze daleko, czy tutaj może być jakiś związek? I wciąż to pytanie o to ciśnienie na listwie CR 336 bar na biegu jałowym.
Czy ktoś cokolwiek może podpowiedzieć ?
p.s. Na SD oznaczenie wtrysków to cylinder 1, 2, 4, 5, 3. Jak to się ma do ich miejsca w silniku ? Na zdjęciu z testu przelewu lecą po kolei od lewej pierwszy od strony kabiny. (znam zasadę "pierwszy od zderzaka, czy też od rozrządu", ale tutaj tak to przedstawiłem)
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Na moje to piąty wtrysk zaczyna lać albo już leje do gara (z testu przelewowego kolejność od lewej 5-4-3-2-1). Druga rzecz - korekty sprawdź jeszcze raz na ciepłym silniku, przy 50* jest dawka na rozgrzewanie i wynik jest niemiarodajny, tak samo z ciśnieniem na railu.
Przy lejącym wtrysku możesz mieć twardą pracę i charakterystyczny stukot (tak brzmi spalenie nadmiaru ropy). U kolegi w W210 2.2 CDI lejący wtrysk przy wchodzeniu na obroty generował już dźwięk jakby panewka waliła
Z twardą pracą ma też związek EGR - jak się zatnie grzybek w zaworze (zawór masz sterowany podciśnieniowo i błąd jest tylko przy usterce elektrycznej zaworu sterującego). Jak elektrozawór stanie w pozycji otwartej i cały czas daje podciśnienie na EGR a elektrycznie jest sprawny to też błędu nie będzie. Możesz to sprawdzić jeżeli jeszcze tam nie zaglądałeś.
Przy lejącym wtrysku możesz mieć twardą pracę i charakterystyczny stukot (tak brzmi spalenie nadmiaru ropy). U kolegi w W210 2.2 CDI lejący wtrysk przy wchodzeniu na obroty generował już dźwięk jakby panewka waliła
Z twardą pracą ma też związek EGR - jak się zatnie grzybek w zaworze (zawór masz sterowany podciśnieniowo i błąd jest tylko przy usterce elektrycznej zaworu sterującego). Jak elektrozawór stanie w pozycji otwartej i cały czas daje podciśnienie na EGR a elektrycznie jest sprawny to też błędu nie będzie. Możesz to sprawdzić jeżeli jeszcze tam nie zaglądałeś.
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
EGR w w211 chyba każdej jest elektryczny.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Dziękuję bardzo za zainteresowanie, tak EGR jest elektryczny, zresztą czyściłem go, takie pobieżne rzeczy sprawdziłem/wymieniłem w pierwszej kolejności, czyli jest nowy olej "Valvoline MAXLIFE 5W40", nowe filtry itp. sprawdzony tłumik i wszystko inne co by mogło "rąbać"
Zrobiłem pomiar korekt (zdjęcia nizej), silnik 75 stopni (jeździłem 25min i więcej nie chciał się zagrzać ;/), oraz zrobiłem test sprężania i tutaj był mały problem za pierwszym razem na 1 cylindrze pokazało 197 1/min , reszta od 215 do 221, drugi test na pierwszym cylindrze - 211 ,a reszta od 214 do 217, no i trzeci test pierwszy cylinder - 227 , drugi - 232, czwarty - 234, piąty - 231 i trzeci - 230.
Domyślam się, ze test jest przeprowadzany przez wtryskiwacze stąd niemiarodajne wyniki, ale może ten wtryskiwacz który tutaj jest oznaczony jako 1 właśnie coś nawala ?
Aha czasami, ale jednak się zdarza że musi chwile dłużej kręcić przy odpalaniu aby załapał, normalnie to jest to ok sekunda jak na filmie, ale czasami i nie ważnie czy ciepły czy zimny jest to z 3-4 sekundy.
Dodatkowo nagrałem też dźwięk pracy silnika i trzeba się wsłuchać bo wyraźnie słychać takie "tłuczenie" w tle innych dźwięków, takie "tuu tuu tuu tuu" właśnie z taką częstotliwością 3 razy może więcej na sekundę sam już nie wiem, ale ewidentnie to słychać i czuć na całym aucie .
Film :
https://streamable.com/bmmx07
Korekty :
Zrobiłem pomiar korekt (zdjęcia nizej), silnik 75 stopni (jeździłem 25min i więcej nie chciał się zagrzać ;/), oraz zrobiłem test sprężania i tutaj był mały problem za pierwszym razem na 1 cylindrze pokazało 197 1/min , reszta od 215 do 221, drugi test na pierwszym cylindrze - 211 ,a reszta od 214 do 217, no i trzeci test pierwszy cylinder - 227 , drugi - 232, czwarty - 234, piąty - 231 i trzeci - 230.
Domyślam się, ze test jest przeprowadzany przez wtryskiwacze stąd niemiarodajne wyniki, ale może ten wtryskiwacz który tutaj jest oznaczony jako 1 właśnie coś nawala ?
Aha czasami, ale jednak się zdarza że musi chwile dłużej kręcić przy odpalaniu aby załapał, normalnie to jest to ok sekunda jak na filmie, ale czasami i nie ważnie czy ciepły czy zimny jest to z 3-4 sekundy.
Dodatkowo nagrałem też dźwięk pracy silnika i trzeba się wsłuchać bo wyraźnie słychać takie "tłuczenie" w tle innych dźwięków, takie "tuu tuu tuu tuu" właśnie z taką częstotliwością 3 razy może więcej na sekundę sam już nie wiem, ale ewidentnie to słychać i czuć na całym aucie .
Film :
https://streamable.com/bmmx07
Korekty :
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Korekty z ciepłego silnika w porównaniu do testu przelewowego sugerują że jednak 5 wtrysk jest najzdrowszy (najmniejsza różnica w korektach) ale pozostałe generalnie mają jeszcze sporą tolerancję i różnice w dawkach nie powinny być znaczące dla pracy. Tylko skąd ten dźwięk dudnienia się bierze.
Zanim zaczną nam do głowy przychodzić drogie pomysły to najtaniej by było zainwestować w stetoskop (jonnesway'a kosztuje około 4 dyszek) i dokładnie osłuchać silnik.
Zanim zaczną nam do głowy przychodzić drogie pomysły to najtaniej by było zainwestować w stetoskop (jonnesway'a kosztuje około 4 dyszek) i dokładnie osłuchać silnik.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Mam taki stetoskop... nasłuchiwałem i... tego nie słychać:/ osluchiwałem praktycznie cały silnik, każdy wtrysk po kolei i wszystkie tak samo pracują, przy każdym jest taki sam dźwięk "cyk, cyk, cyk...". Tego dźwięku co mnie niepokoi nie do końca go słychać tylko raczej czuć, jak dotknę mocno ręką silnika to czuć, najbardziej czuć i słychać siedząc za kierownicą, słychać na zewnątrz prawie wcale, zależy jak się stanie przy aucie, ale w środku to juz wyraźnie, a szczególnie potęguje ten rezonans jak się siedzi z przodu i otworzy się tylnie drzwi.
Aha jak jadę, nawet powoli z niskimi obrotami to tego prawie w ogóle nie czuć, praktycznie tylko na postoju, jak auto nagrzane, czy jak jest cieplej to minimalnie mniej to słychać, czuć... a może to coś w skrzyni wali ?? Ale Ona ładnie działa... sam już nie wiem, raz, że mi to przeszkadza a dwa boję się aby to właśnie nie był lejący wtrysk i dziura w tłoku... czy coś innego złego
Aha jak jadę, nawet powoli z niskimi obrotami to tego prawie w ogóle nie czuć, praktycznie tylko na postoju, jak auto nagrzane, czy jak jest cieplej to minimalnie mniej to słychać, czuć... a może to coś w skrzyni wali ?? Ale Ona ładnie działa... sam już nie wiem, raz, że mi to przeszkadza a dwa boję się aby to właśnie nie był lejący wtrysk i dziura w tłoku... czy coś innego złego
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2021, o 18:24 przez procsa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3342
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Wiesz, żeby wywalać kasę na sprawdzenie wtrysków to tu za bardzo nie ma przesłanek. Nawet jak sam wyjmiesz to za sprawdzenie zapłacisz około 5 stówek za komplet. W skrzyni też nie ma za bardzo co walić.
Nie napisałeś czy go odpalałeś ze zdjętym paskiem - być może że coś na osprzęcie hałasuje, np sprężarka klimy.
Mi się pomysły powoli kończą.
Nie napisałeś czy go odpalałeś ze zdjętym paskiem - być może że coś na osprzęcie hałasuje, np sprężarka klimy.
Mi się pomysły powoli kończą.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
No nie napisałem, ale sprawdzałem bez paska i jest to samo.
Nie wiem, poczekam może ktoś coś jeszcze napisze ciekawego, a jak nie to faktycznie wtryski na stół, a przy okazji sprawdzenie kompresji, od czegoś muszę zacząć.
Ale dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc !
---------------
Niżej jeszcze korekcje po przejechaniu 100km, wyglądają jeszcze gorzej ;/
---------------
Trochę pogrzebałem z wtryskiwaczami, rozbierałem końcówki i czyściłem w myjce, oraz dodatkowo miałem jeszcze jeden inny chyba sprawny wtrysk, który testowałem na różnych cylindrach i o ile korekty się trochę poprawiły, to nawet "rząglowanie" wtryskami po cylindrach nie miało jakiegokolwiek wpływu na ten dźwięk silnika, jedynie co to czuje, że lepiej silnik teraz reaguje na pedał gazu.
Korekty na biegu jałowym :
Korekty po trasie :
Nie wiem, poczekam może ktoś coś jeszcze napisze ciekawego, a jak nie to faktycznie wtryski na stół, a przy okazji sprawdzenie kompresji, od czegoś muszę zacząć.
Ale dzięki wielkie za zainteresowanie i pomoc !
---------------
Niżej jeszcze korekcje po przejechaniu 100km, wyglądają jeszcze gorzej ;/
---------------
Trochę pogrzebałem z wtryskiwaczami, rozbierałem końcówki i czyściłem w myjce, oraz dodatkowo miałem jeszcze jeden inny chyba sprawny wtrysk, który testowałem na różnych cylindrach i o ile korekty się trochę poprawiły, to nawet "rząglowanie" wtryskami po cylindrach nie miało jakiegokolwiek wpływu na ten dźwięk silnika, jedynie co to czuje, że lepiej silnik teraz reaguje na pedał gazu.
Korekty na biegu jałowym :
Korekty po trasie :
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2021, o 07:59 przez procsa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Halo, zawory. Dudniący dźwięk jest często przez nieszczelny zawór i jak wyjmiesz filtr powietrza (o ile to zawór ssący) to będzie to słychać. Jak wydechowy to trzebaby kolektory zdejmować. Miałem tak w w202 ale zrobiłem na tłukącym zaworze 200kkm i nic się nie działo.
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Hmm sprawdziłem to pobieżnie, znaczy się odłączyłem rurę co idzie z intercoolera do kolektora ssącego, oraz później zdjąłem katalizator, czyli nie zdejmowałem całego kolektora wydechowego, ale nie usłyszałem żadnych dziwnych dźwięków, na pewno nie to co roznosi się po karoserii.hki pisze: ↑9 mar 2021, o 17:30 Halo, zawory. Dudniący dźwięk jest często przez nieszczelny zawór i jak wyjmiesz filtr powietrza (o ile to zawór ssący) to będzie to słychać. Jak wydechowy to trzebaby kolektory zdejmować. Miałem tak w w202 ale zrobiłem na tłukącym zaworze 200kkm i nic się nie działo.
Problem nadal mi nie daje spokoju, znalazłem film na YT tego samego silnika i w tle słychać ten sam dźwięk co u mniehttps://www.youtube.com/watch?v=PIsBECSTtp0 nie wiem jak u atora filmu, ale u mnie to dudnienie/stuki przechodzi na całą budę auta.
Kiedy złapię mocno silnik, a w zasadzie ten kawałek metalowej rury przekręconej do kolektora dolotowego to czuć te uderzenie (twardą pracę silnika) na ręce, czuć to jak nic, zresztą po przeciwnej stronie obudowa filtra powietrza lata jak wściekła pomimo poprawnego montażu i sprawnych gum. Na zgaszonym silniku kiedy nim próbuje "poruszać" siłą to niby ładnie w miarę miekko na poduszkach się rusza, nie czuć aby gdzieś coś "wadziło".
Co ciekawe przy odpinaniu wtyczek od wtrysków na 5 cylindrze (tym przy szybie) wydaje mi się , że ten stukot znika, tylko wtedy pojawia sie już kompletnie nie równa praca silnika i tak trochę trudno wyczuć. Podmieniłem na inny wtrysk (nie z tego silnika) ale jest ten sam efekt, czyli co ewentualnie zawór, albo korbowód ??? Czy sterowanie wtryskami coś nie tak ?
Silnik nie kopci, odpala zawsze, ale musi zrobić z 3 obroty, moc raczej jest pełna, drgania przenoszą się tylko na biegu jałowym, przy przyspieszaniu (wkręcaniu na obroty) czy w trakcie jazdy też czuć tą twardą pracę silnika ale bardzo znikomo, generalnie podczas jazdy jest w miarę cicho i przyjemnie.
Jeżeli chodzi o pomiary i błędy, to na biegu jałowym prawie wszystko jest "wzorowe" poniżej zrzuty z SD, przy mocnym przegazowaniu nie zgadza się dawka masy powietrza, oraz nieraz jak na zimnym aucie daje mu pełny gaz w podłogę to wywala błąd pedału gazu oraz ciśnienia na listwie (może to przez resztki powietrza, bo wcześniej tych problemów nie było, a ostatnio często coś odpinałem/grzebałem z układem zasilania). Jedyne co na biegu jałowym się nie zgadza to "aktualna liczba wtrysku" u mnie jest 4mm3 a niby powinno być w przedziale 7 do 12 (według SD), hmm o co tutaj chodzi ??
Może w ogóle mam wtryski od innego rodzaju sterownika/silnika ? Podejrzane bo wszystkie są zaznaczone kolorowymi kropkami takimi samymi, ale numery niby według VIN i EPC się zgadzaj A 648 070 01 87, lecz kiedy pierwszy raz zdjąłem pokrywę/osłonę to dokładnie oglądałem i nie było żadnych śladów odkręcania i grzebania tzw. "dziewiczy silnik", po moich grzebaniach ewidentnie widać na nakrętkach od przewodów ciśnieniowych ślad :
Korekty na biegu jałowym :
Korekty po małej przejażdżce :
Dane na biegu jałowym (zbyt mała liczba wtrysku?) :
Dane na luzie, oraz przy wyższych obrotach (masa powietrza?) :
Test pompy wysokiego ciśnienia :
Tutaj pojawiające się sporadycznie błędy przy pedale w podłodze (kick down) :
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Sprawdź jeszcze jedną rzecz, zdejmij pasek tak jak radził jeden z kolegów. Sprzęgło na alternatorze może tak stukać.
Poza tym chyba nic bym z tym nie robił. Jeśli to panewki (chociaż wg mnie za cicho) to i tak najtańszy będzie swap. Nie znam tych silników ale trzeba brać pod uwagę, że 5 cylindrowiec zawsze trochę nierówno pracuje co dieslu może powodować bardziej stukowe spalanie na jednym cylindrze (w całym ckuyklu pracy wszystkich cylindrów jest punkt gdzie silnik kreci się najwolniej a więc wyprzedzenie wtrysku jest zbyt duże - no chyba, że komputer to niewluje).
U mnie był dźwięk bardziej głuchy u Ciebie metaliczny.
Poza tym chyba nic bym z tym nie robił. Jeśli to panewki (chociaż wg mnie za cicho) to i tak najtańszy będzie swap. Nie znam tych silników ale trzeba brać pod uwagę, że 5 cylindrowiec zawsze trochę nierówno pracuje co dieslu może powodować bardziej stukowe spalanie na jednym cylindrze (w całym ckuyklu pracy wszystkich cylindrów jest punkt gdzie silnik kreci się najwolniej a więc wyprzedzenie wtrysku jest zbyt duże - no chyba, że komputer to niewluje).
U mnie był dźwięk bardziej głuchy u Ciebie metaliczny.
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
A to niby dlaczego?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Pisałem, że odpalałem silnik bez paska osprzętu i nie ma różnicy, 5 cylindrów musi lepiej pracować jak 4. Ale mam wrażenie, że mój nie pracuje tak jak powinien, generalnie w całym zakresie obrotów, z tym że na biegu jałowym poduszki nie tłumią tego.
Dlaczego w pewnym sensie ten stukot znika kiedy odłącze 5 wtrysk ? Przecież zawory i tak pracują? Jedynie brak obciążenia na tłoku wybuchem mieszanki ? Czy iść tą drogą i tutaj szukać przyczyny tutaj ?
Dlaczego w pewnym sensie ten stukot znika kiedy odłącze 5 wtrysk ? Przecież zawory i tak pracują? Jedynie brak obciążenia na tłoku wybuchem mieszanki ? Czy iść tą drogą i tutaj szukać przyczyny tutaj ?
-
- Użytkownik
- Posty: 70
- Rejestracja: 3 wrz 2017, o 15:54
- VIN: WDB2030041A120121
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
5 cylindrów nie będzie lepiej pracować gdyż masz nieparzystą liczbę spalania mieszkanki na każde 2 obroty wału. Z tego co widze, pierwsze dwa gary są przesunięte o 180 stopni a pozostałe 3 wyglądają na 120 stopni. Teoretycznie słuchając silnika może zdawać się, że pracuje płynnie ale przy takim rozkładzie powstają przyspieszenia i wyhamowania. Jeśli komputer nie jest na tyle mądry, żeby ustawiać wyprzedzenie wtrysku dla każdego cylindra oddzielnie i to nie w skali obrotów silnika ale w skali cykli pracy to zawsze na jednym cylindrze będzie bardziej stukowo.
Przesłuchałem kilkanaście filmów na youtube i wszędzie ten klekot jest. Mniejszy bądź większy ale jest.
https://www.youtube.com/watch?v=7ElMxcAkpso
https://www.youtube.com/watch?v=PIsBECSTtp0
https://www.youtube.com/watch?v=17rTSLsnyFY
https://www.youtube.com/watch?v=T4G91vN3G7A
To są oczywiście moje przypuszczenia i może któryś z kolegów ma więcej wiedzy na ten temat. Osobiście bym jeździł i nie wnikał a jak buda chodzi to znaczy, że poduchy do wymiany. Uwaga to poduchy hydro i jest dużo podrób.
Przesłuchałem kilkanaście filmów na youtube i wszędzie ten klekot jest. Mniejszy bądź większy ale jest.
https://www.youtube.com/watch?v=7ElMxcAkpso
https://www.youtube.com/watch?v=PIsBECSTtp0
https://www.youtube.com/watch?v=17rTSLsnyFY
https://www.youtube.com/watch?v=T4G91vN3G7A
To są oczywiście moje przypuszczenia i może któryś z kolegów ma więcej wiedzy na ten temat. Osobiście bym jeździł i nie wnikał a jak buda chodzi to znaczy, że poduchy do wymiany. Uwaga to poduchy hydro i jest dużo podrób.
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: Ciśnienie na listwie CR 2.7CDI
Jakieś dziwne te teorie o przesunięciu 180st i 120st.
A może stuka po prostu wtrysk? Takie rzeczy też się zdarzają.
A może stuka po prostu wtrysk? Takie rzeczy też się zdarzają.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT