Czy da sie naprwic elektryczny dogrzewacz w cdi?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:45
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Czy da sie naprwic elektryczny dogrzewacz w cdi?
Czy ktos próbował wymontowac dogrzewacz i ewentualnie dac go do naprawy,czy tylko wmiana?Na sprawdzeniu kompem pokazalo bład elektrycznego wspomagania ogrzewania.Jak najlepiej do niego dojsc,odkrecajac rozrusznik czy kolektor?Moze wiecie jakiej srednicy sa tam przewody od plynu zeby połaczyc obieg?
Wiem ze bylo o dogrzewaczu,ale nie znalazlem nic o naprwie i samodzielnym wyjeciu.
270cdi,automat,2001
Wiem ze bylo o dogrzewaczu,ale nie znalazlem nic o naprwie i samodzielnym wyjeciu.
270cdi,automat,2001
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Ja kiedyś widziałem opis w w210 ale nie pamiętam gdzie to było.
Tam ktoś zdemontował i naprawił przelutowujac luty od zasilania - były popękane.
W W210 dojście do elektrycznego dogrzewacza jest o wiele lepsze.
We wrocku nie znalazłem elektryka który by sie podjął "próba" naprawy tego - chyba boja sie by auto nie poszło z dymem po naprawie .
Często Mercedes ma części regenerowane - króre są o 50% tańsze, ale trzeba sie "specjalnie" pytać czy część występuje jako regenerowana ( rozruszniki, alternatory, sterowniki skrzyń sutomatycznych wiem że mają regenerowane).
Tam ktoś zdemontował i naprawił przelutowujac luty od zasilania - były popękane.
W W210 dojście do elektrycznego dogrzewacza jest o wiele lepsze.
We wrocku nie znalazłem elektryka który by sie podjął "próba" naprawy tego - chyba boja sie by auto nie poszło z dymem po naprawie .
Często Mercedes ma części regenerowane - króre są o 50% tańsze, ale trzeba sie "specjalnie" pytać czy część występuje jako regenerowana ( rozruszniki, alternatory, sterowniki skrzyń sutomatycznych wiem że mają regenerowane).
Mb sprzedany
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:45
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Dzieki,dlatego bede probowal go wymontowac,zawsze mozna przewody chlodzenia polaczyc i normalnie jezdzic,a moze tez bedzie awaria typu kiepskie luty lub cos podobnego.
Jezeli ktos juz wyjmowal dogrzewacz to prosze o pomoc jak najlepiej dojsc.
A ile na postoju nagrzewaja sie wasze cdi zeby przy -10 lecialo cieple powietrze? Bo ostatnio jehalem 3letnim Vito,odpalilem je i na postoju po 5min juz wialo dosyc cieple powietrze i to przy -10,a podobno tez ma elektryczny dogrzewacz.
Jezeli ktos juz wyjmowal dogrzewacz to prosze o pomoc jak najlepiej dojsc.
A ile na postoju nagrzewaja sie wasze cdi zeby przy -10 lecialo cieple powietrze? Bo ostatnio jehalem 3letnim Vito,odpalilem je i na postoju po 5min juz wialo dosyc cieple powietrze i to przy -10,a podobno tez ma elektryczny dogrzewacz.
270cdi,elegance,automat,2001
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 gru 2010, o 12:45
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
Witam,
Tutaj była dobra dyskusja. Na strone 1 podawałem link na rus forum ze zdęciami. Jak tam piszą że najczęściej powstają problemy na scieżkach platy sterującej. Poprostu nie wytrzymuja siły prądu. Na zdięciach widać jak poprawić (dolutowaniem scieżki). I to jedyne co da z im zrobić (po za serwisem) w przypadku niedogrzewania. W przypadku kradzieży prądu - wymiana na nowy. Dogrzewacz ma 4 grejniki o odporności w 1,1Om które są sterowane 4 elementami kluczowymi (możliwe tranzistory polowe). Całkowite sterowanie )(jak tam piszą) jest poza tym modulem zewnętrznym sygnałem. Konieczne warunki to temp zewnetrzna <+7C, plyny chłodniczego <70C - reszta ocenia komputer (możliwości alternatora byle nie rozładowac akumulator). Także wydajnosc i calosć pracy dogrzewacza zależy od wielu rzeczy.
P.S. Wszystko co napisałem wyżej jest poprostu wyczytane z tego forum. Spodziewam się że będzie korzystne.
Pozdrawiam.
Tutaj była dobra dyskusja. Na strone 1 podawałem link na rus forum ze zdęciami. Jak tam piszą że najczęściej powstają problemy na scieżkach platy sterującej. Poprostu nie wytrzymuja siły prądu. Na zdięciach widać jak poprawić (dolutowaniem scieżki). I to jedyne co da z im zrobić (po za serwisem) w przypadku niedogrzewania. W przypadku kradzieży prądu - wymiana na nowy. Dogrzewacz ma 4 grejniki o odporności w 1,1Om które są sterowane 4 elementami kluczowymi (możliwe tranzistory polowe). Całkowite sterowanie )(jak tam piszą) jest poza tym modulem zewnętrznym sygnałem. Konieczne warunki to temp zewnetrzna <+7C, plyny chłodniczego <70C - reszta ocenia komputer (możliwości alternatora byle nie rozładowac akumulator). Także wydajnosc i calosć pracy dogrzewacza zależy od wielu rzeczy.
P.S. Wszystko co napisałem wyżej jest poprostu wyczytane z tego forum. Spodziewam się że będzie korzystne.
Pozdrawiam.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto
WDB2030081F5XXXXX
WDB2030081F5XXXXX
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
A ja zadam takie może głupie pytanie, czy dogrzewacz, który jest uszkodzony w sposób udokumentowany na zdjęciach podczas diagnostyki Carsoftem pokaże błąd zapisany w postaci kodu?
Niestety nie znam ruskiego i nic nie rozumiem.
Niestety nie znam ruskiego i nic nie rozumiem.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, o 21:08 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
Jak tam piszą że zaczeli grzebać dogrewacz dla tego że SD nic nie wykazuje a samochód po wymianie termostatu (i nawet zakładaniu kartonika) słabo się nagrzewa. Po interwencji okazało się że scieżki na plytce są wypalone (widac na ostatnich zdięciach).
Dodam. Na tym forum często występuje jakiś romanoff (chyba że moderator) i wg postów jest doświadczoną osobą. Wg jego postu udowodnić prawidłową prace dogrzewacza można za pomoca SD + "elektroszczypcy" (takie "kombinerki" do zmierzania wysokiego prądu) razem.
Dodam. Na tym forum często występuje jakiś romanoff (chyba że moderator) i wg postów jest doświadczoną osobą. Wg jego postu udowodnić prawidłową prace dogrzewacza można za pomoca SD + "elektroszczypcy" (takie "kombinerki" do zmierzania wysokiego prądu) razem.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2010, o 22:05 przez Anat, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto
WDB2030081F5XXXXX
WDB2030081F5XXXXX
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 57
- Rejestracja: 21 lis 2010, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Witam.Wysłałem meila do serwisu M-B z zapytaniem o dogrzewacz:Mercedes C220 CDI 2002r.dogrzewacz silnika. po wyłączeniu pojazdu dogrzewacz cały czas pracuje w 3 godziny akumulator został rozładowany do zupełnego zera.Stało się to na wyjeździe.Awaryjnie dogrzewacz został odłączony od zasilania.Czy jest możliwość naprawy czy pozostaje tylko wymiana.Proszę o podanie ew.kosztów naprawy lub wymiany(na nowy lub może regenerowany).
Oto odpowiedź serwisu:
"W nawiązaniu do Pańskiego maila i nformuje,że należy wykonać diagnoztykę uszkodzenia ( koszt 250 zł )ponieważ dogrzewacz nie ma prawa cały czas dzialac po zgaszeniu silnika.Element grzewaczy kosztuje około 2000zł + koszt wymiany 350zł"
Czy może z tego wynikać że problem leży gdzieś po stronie sterowania włączaniem dogrzewacza czy ta diagnostyka to tylko niepotrzebne dodatkowe koszty?
Pozdrawiam.
Oto odpowiedź serwisu:
"W nawiązaniu do Pańskiego maila i nformuje,że należy wykonać diagnoztykę uszkodzenia ( koszt 250 zł )ponieważ dogrzewacz nie ma prawa cały czas dzialac po zgaszeniu silnika.Element grzewaczy kosztuje około 2000zł + koszt wymiany 350zł"
Czy może z tego wynikać że problem leży gdzieś po stronie sterowania włączaniem dogrzewacza czy ta diagnostyka to tylko niepotrzebne dodatkowe koszty?
Pozdrawiam.
C 220 Elegance KOMBI 2002 WDB2032061F146761 sequentronic.
Sprinter 412 2,9 1998
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
Sprinter 412 2,9 1998
Pozdrowienia dla wszystkich Forumowiczów.
- Anat
- Użytkownik
- Posty: 99
- Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
- VIN: WDB2030081F5XXXXX
- Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)
Jestem zdania że nigdy nie trzeba się spieszyć oddać swoje pieniędzy. Do dogrzewacza dochodzi dwa kabelka: 1) siłowy (wysokiego prądu); 2) sterujący. Rozumiem że odłączanie sterującego ma wyłączyć dogrzewacz (taka opinia powstaje po prostu z logiki inż.) - jeżeli tak będzie, to niema zwarcia w środku dogrzewacza. W takim przypadku widze sens w diagnostyce celem wykrycia nieprawidłowe sterowanie. (Na rosyjskim forum nie przeskoczylo zadnej info w JAKI sposób komp ocenia wielkośc udzielanego dogrzewaczowi prądu - czy to jest tajemnica kij wie )
W razie kradzieży prądu przy odłączonym kabelku sterującym - istnieje zwarcie w środku dogrzewacza. Przed wydaniem kasy sensowe jest coś zrobić. W środku 4 elementy grzewcze - wątpie że wszystkie 4 padły. To tyle, dalej już decydować po faktach. Ale bazowe wiedzy elektroniki tu niestety są potrzebne.
Pozdr.
W razie kradzieży prądu przy odłączonym kabelku sterującym - istnieje zwarcie w środku dogrzewacza. Przed wydaniem kasy sensowe jest coś zrobić. W środku 4 elementy grzewcze - wątpie że wszystkie 4 padły. To tyle, dalej już decydować po faktach. Ale bazowe wiedzy elektroniki tu niestety są potrzebne.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2010, o 15:04 przez Anat, łącznie zmieniany 2 razy.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto
WDB2030081F5XXXXX
WDB2030081F5XXXXX
- perzu126
- VIP
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
- VIN:
- Lokalizacja: Perzów
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- perzu126
- VIP
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 sie 2011, o 02:22
- VIN:
- Lokalizacja: Perzów
He he... Ale jeszcze nie rozbieralismy nic, bo wczoraj zaczęło zjadac prąd. Dzis po 15min akumulator znowu kaput A najlepsze jest to, że po 10min od jazdy wsiadamy do auta a wskaźnik pokazuje 85st Minutka szukania na forum i pojawił sie główny podejrzany- właśnie dogrzewacz. Z tego co równieź sie dowiedziałem to zasilanie idzie prosto od alternatorta, tak? Czyli trzeba go rozłączyć przy alternatorze, czy przy dogrzewaczu?
Star Diagnosis, okolice Kępna
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123
W123 300D - Ex
W202 C220 Diesel WDB2021211A313360
A208 CLK 200Kompressor, bezdachowiec:)WDB2084441T098123