Dylemat - wymiana oleju
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Dylemat - wymiana oleju
220 CDI (2002 r.)
Poprzedni właściel zalewał olejem Shell Helix Ultra 5W-30 - mam fakturę z wymiany wlazło mu 6 litrów ( luty 2008). Znalazłem tylko Shell Helix Ultra Ex 5W-30 i chyba to jego zalewał ( on spełnia normę MB 229.5). Czy trzymać sie tego oleju - czy zalać Shell Helix Ultra 5W-40 lub Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 ( one spełniają MB 229.3) ?
Bezpieczne jest zejście 5W na 0W i podwyższenie 30 na 40 ?
Czy 30 to nie za mała lepkość ?
Tam gdzie auto było uzywane to w zimie jest +6 stopni.
Chce kupić osobiście olej ( nie ufan lania z beczki) wiec ile kupić oleju 6 litrów czy 7 litrów ?
Czy dla olejów wg. specyfikacji MB 229.5 nie trzeba stosować innych filtrów oleju ( widziałem taki zapis w dokumentacji dotyczącej olejów wystawionej gdzieś na forum że można uszkodzić silnik stosujac normalne filtry - może tutaj chodzi o wydłużone okresy wymiany oleju).
Poprzedni właściel zalewał olejem Shell Helix Ultra 5W-30 - mam fakturę z wymiany wlazło mu 6 litrów ( luty 2008). Znalazłem tylko Shell Helix Ultra Ex 5W-30 i chyba to jego zalewał ( on spełnia normę MB 229.5). Czy trzymać sie tego oleju - czy zalać Shell Helix Ultra 5W-40 lub Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 ( one spełniają MB 229.3) ?
Bezpieczne jest zejście 5W na 0W i podwyższenie 30 na 40 ?
Czy 30 to nie za mała lepkość ?
Tam gdzie auto było uzywane to w zimie jest +6 stopni.
Chce kupić osobiście olej ( nie ufan lania z beczki) wiec ile kupić oleju 6 litrów czy 7 litrów ?
Czy dla olejów wg. specyfikacji MB 229.5 nie trzeba stosować innych filtrów oleju ( widziałem taki zapis w dokumentacji dotyczącej olejów wystawionej gdzieś na forum że można uszkodzić silnik stosujac normalne filtry - może tutaj chodzi o wydłużone okresy wymiany oleju).
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2008, o 19:39 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
- p4ul
- VIP
- Posty: 206
- Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
- VIN: WDB2030611F049207
- Lokalizacja: Ostróda
co do faktury to mogli napisać 10 litrów i jeżeli klient nie zauważył to są kilka litrów do przodu (mówię o serwisie czy warsztacie). Co do olejów o których piszesz to nie ma znaczenia czy będzie 0W40 czy 5W50. To są oleje syntetyczne wiec nie zmieniasz np. z oleju mineralnego na syntetyk co jest nie zdrowe dla silnika, a oznaczenie 0W40 czy 5W50 czy cokolwiek innego tam będzie mówi o właściwościach oleju przy niskich temperaturach (Pierwsza cyfra) i w wysokich temperaturach (dwie ostatnie cyfry) przy czym ich wartości nie odpowiadają stopniom Celsjusza. Przedziały pracy jednak są na tyle duże, że to nie ma większego znaczenia przy użytkowaniu w naszym klimacie... noo chyba że jeździsz po Afryce lub Syberii to wówczas trzeba dokładniej dobrać olej.
C240 z 2000r.
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Tak jak kolega napisał.
W Twoim przypadku bez znaczenia jaki wlejesz 0W czy 5W,
Jak chcesz wydać troszkę więcej kasy i "teoretycznie" dłużej śmigać do następnej wymiany to lej 0W ale 5W w zupełności Ci wystarczy.
Pozdrawiam
Oleju potrzebujesz nie więcej niż 6,5l
W Twoim przypadku bez znaczenia jaki wlejesz 0W czy 5W,
Jak chcesz wydać troszkę więcej kasy i "teoretycznie" dłużej śmigać do następnej wymiany to lej 0W ale 5W w zupełności Ci wystarczy.
Pozdrawiam
Oleju potrzebujesz nie więcej niż 6,5l
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 mar 2008, o 19:48
- VIN:
- Lokalizacja: WARSZAWA
nie orientuje sie ktos ile wchodzi oleju do C240 2.6 V6???? Jak podaje producent
C240 AVANTGARDE 2000 r
album_personal.php?user_id=354
album_personal.php?user_id=354
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ja ma benzynę i też mam mobil 1 0W40, i o dziwo wcześniej miałem Mobil ESP 5W30 i od wymiany do wymiany łyknął prawie litr... po przejściu na 0W40 nie bierze ani grama, dziwne zachowanie....Jara pisze:Kupiłem Mobil 1 Turbo Diesel 0W40
bakutomek, W instrukcji jest, że wchodzi 8 litrów, z reguły musisz dodać do tego 0,5-1 litr maksymalnie. Niby ta wartość to maksymalne napełnienie silnika, ale tak jak w silnikach VW jest to wartość po ODESSANIU oleju z miski, a nie po spuszczeniu także wchodzi minimalnie mniej oleju po wymianie, dlatego jest rezerwa w podanych ilościach.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Mobil ESP5W30 to pełny syntetyk charakteryzujący się znikomą ilością szkodliwych substancji powstających w czasie jego spalania. Zalecany jest do aut z filtrem DPF . To ,że łyknął litr to jest OK.Gorzej by było gdyby przybyło litr oleju w misce . Wydaje mi się, że różnica nie wynika z klasy oleju a ze stylu jazdy.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ale styl jazdy jest taki sam jaki był od początku. W książce mam dwie pierwsze wymiany i olej MOTUL później przed sprzedażą zalali go ESP, ale on raczej do tego silnika jest zbyteczny. Wszyscy mówią że Mobil 0W40 będzie najlepszy, swoją drogą preferuję Castrol, ale nie ma co dramatyzować, budyniu pod korkiem nie ma
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
-
- VIP
- Posty: 228
- Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
- VIN:
- Lokalizacja: KASZUBY
Witam
Posiadam mb z 2001 r. C 200 KOMPRESSOR + LPG i również czeka mnie na dniach wymiana oleju. I zastanawiam się teraz jakim olejem go zalać. Ostatnio był zalany Aral 0W-30 ( nie wiem czy mineralny czy syntetyk, nie mogę się doszukać w ks. serwis). I moje pytanie: jakim go teraz zalać olejem, żeby było wszystko OK??
Proszę o porady i opinie
Pozdrawiam
Posiadam mb z 2001 r. C 200 KOMPRESSOR + LPG i również czeka mnie na dniach wymiana oleju. I zastanawiam się teraz jakim olejem go zalać. Ostatnio był zalany Aral 0W-30 ( nie wiem czy mineralny czy syntetyk, nie mogę się doszukać w ks. serwis). I moje pytanie: jakim go teraz zalać olejem, żeby było wszystko OK??
Proszę o porady i opinie
Pozdrawiam
Był: WDB2030451A119554
Jest: WDB2030451F002032
Jest: WDB2030451F002032
- Bodom
- VIP
- Posty: 115
- Rejestracja: 17 maja 2008, o 11:01
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
-
- VIP
- Posty: 228
- Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
- VIN:
- Lokalizacja: KASZUBY
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- Bodom
- VIP
- Posty: 115
- Rejestracja: 17 maja 2008, o 11:01
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
To już będzie olej półsyntetyczny.A czy zalejesz 5W czy 0W to tak jak pisali poprzednicy nie ma znaczenia bo 5W i 0W to oleje syntetyczne.Ja zalewam 0W40 Mobil1 do turbo diesla,taki miałem lany od nowościiceman007 pisze:10W??
C 200 CDI T-Model 160 KM 357Nm rok 2004 po lifcie. MB 190 (W201) 2,0D 5-biegów manual 1991r